Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nece biti najskuplja ali je sigurno medju skupljima. Na toj deonici ima ukupno 13 mostova, vijadukata, natputnjaka...ceo koridor 11 je daleko skuplji od koridora 10. razlog je jednostavan. na koridoru 10 su se uzimali krediti od EBRD, Svetske banke...gde se izbor izvodjaca vrsi na tenderu. Zainteresovane firme kuoe tendersku dokumentaciju, daju ponude i najjeftiniji gradi. Koridor 11 se gradi iz kredita koji daju Azerbejdzanci, Kinezi...koji sami procenjuju koliko ce sta da kosta i po principu uzmi ili ostavi. Tako da nam daju povoljan kredit a onda oderu cenama. Npr. na koridoru 10 Bugari ugradjuju armaturu za 69 din po kg a 200km dalje Azeri za kg dobijaju 109din.
 
Nismo poredili cene sa koridora 10 , no dobro ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kako da ne budemo fascinirani Laki kada je Kina za svega par zadnjih godina ulozila I potpisala ugovore za milijarde evra infrastrukturnih projekata u Srbiji? I kad svaki bagerista koji tu radi ima 4x vecu platu od zapadnih investicija u srpske fabrike. I kad nase firme sa 49% poslova dobijaju vise poslova I zarada nego kod zapadnih na Koridoru 10. I kad su kasnjenja kod zapadnih na Koridoru 10 godinama I godinama. Ima I ovde kasnjenja ali su neuporedivo kraca. I kada je kineski I azerski sistem bez tendera sa svim tim mnogo bolji od sporog korumpiranog zapadnog sa tenderima. Tenderi su najkorumpiraniji vid ugovaranja poslova, bolje nemojmo o njima. Sa druge strane Kinezi I Azeri daju svoje pare I posteno kazu: mi dajemo pare,ova nasa firma ce da gradi (slcno je I Jugoslavija imala svoje gradjevinske firme za gradnju u inostranstvu), vi izaberite vase za 49% posla, I sve je jednostavno. Nema gubljenja vremena na tenderima, zalbama, zamenama izvodjaca, namestanjima tendera I sl. Zato "Koridor 11" mnogo brze napreduje za kratko vreme nego Koridor 10 koji se gradi skoro 50 godina. Za mene je I ovo fascinantno sa kineskim gradnjama brzih pruga, mostova, autoputeva, obilaznica... a ako bi krenuli da rade jos neki poput Pozega-CG ili BH granica, Ns-Ruma, Preljina-Pojate ili nastavak Bg obilaznice Bubanj potok-Pancevo, za mene bi to vec bila naucna fantastika...
 
uhvatio sam pre neki dan kraj emisije korodori na RTS-u.
bio je snimak dronom iz vazduha celog novog mosta preko Save.
ozbiljno su odmakli radovi.
ali sa sremske strane nema ništa.
ako neko ima link te emisje neka postavi.
 
Ne mogu da nadjem link ima samo na rts portalu najava emisije sa slikom izgleda dosta dobro.Hajde ko je spretniji pomoc ...
 
Kad se uzme u obzir da ce ostatak deonice Obrenovac-Surcin raditi domace firme ne gine nam tu kasnjenje od barem godinu dana, a ne znam sta se vise ceka sa pocetkom radova s obzirom da su dozvolu za trasu od mosta do Surcina dobili jos u avgustu, realno veoma tesko ce to biti spremno za 2019, jer oni najranije mogu da krenu sa ozbiljnijim radovima na prolece sledece godine i to je samo godinu i po dana da bi se zavrsilo do kraja 2019, dosta nerealno, realan rok je druga polovina 2020.
 
Nastavak gradnje oba kraka koridora 10 i koridora 11 su pocela u manje vise isto vreme 2010-2011 godine. na koridoru 11 imamo zavrsenih 50ak skupo placenih km a na koridoru 10 dosta vise. kasnjenja na koridoru 10 nisu zbog tendera nego zbog nezavrsene eksproprijacije i katastrofalnih projekata koje su radili CIP i Institut za puteve. nijedan tunel i retko koji most je radjen po originalnom projektu. sve je to moralo da se preprojektuje. dve deonice koje rade kinezi su trebale da budu gotove u aprilu ove godine a pitanje je da li ce biti kompletno gotove sledece godine. znaci i tu imamo kasnjenja koja se mere godinama. tenderi koje kontrolise Svetska banka su daleko posteniji od poslova koje ugovaraju Mrka, Velja i slicni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497503#p497503:2yxkrrtd je napisao(la):
Earthmoving » 01 Dec 2017 08:45 pm[/url]":2yxkrrtd]Kako da ne budemo fascinirani Laki kada je Kina za svega par zadnjih godina ulozila I potpisala ugovore za milijarde evra infrastrukturnih projekata u Srbiji?
Kina nije uložila ni jedan jedini dolar ni jen ni dinar ni u jedan jedini infrastrukturni projekat u Srbiji.
 
gygy11":3isj2xoz je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497503#p497503 je napisao(la):
Earthmoving » 01 Dec 2017 08:45 pm[/url]":3isj2xoz]Kako da ne budemo fascinirani Laki kada je Kina za svega par zadnjih godina ulozila I potpisala ugovore za milijarde evra infrastrukturnih projekata u Srbiji?
Kina nije uložila ni jedan jedini dolar ni jen ni dinar ni u jedan jedini infrastrukturni projekat u Srbiji.

Iskoristicu ovaj post da delimicno repliciram i @Earthmoving -u

-Da zemljani, i ja sam fasciniran kako su Kinezi, ta moguce i najstarija drzava i nacija od nicega napravili nesto, pa jos vise, pa jos, jos vise idosli u poziciju da imaju toliki visak kapitala koji sirom sveta investiraju u razne projekte da bi jos zaradili.
Zaista, bravo za njih.

Sa druge strane, ja ne vidim da smo mi poceli da "pravimo pare"?
A kredit kredit stize. No treba ga i vracati, zar ne?
A mi ovde diskutujemo o tome kako se pravi put, pa se pravi pruga, pa ce se (mozda) tim putem i tom prugom transportovati kineska roba, ka centralnoj i istocnoj evropi (dobro, delom i zapadnoj).
No, gde smo mi u toj prici, kad smo toliko srecni? ;)

Dakle, jasno je meni da mi samo iz kredita mozemo graditi infrastrukturu. Ali kao sto si lepo primetio juce (i napisao u prethodnom postu) kredit koji smo uzeli od Azera je povoljniji od Kineskog. Cena km puta kojisu Azeri gradili je znacajno niza od cene koju su nam obracunali Kinezi (ne govorim o tek potpisanom za Preljina-Pozega), te ja zaista ne delim tvoju odusevljenost.
Da, Kinezi rade odlicno za sebe, ali mislim da smo mi imali boljih opcija.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497209#p497209:qjz2ivgg je napisao(la):
Earthmoving » Čet Nov 30, 2017 11:05 am[/url]":qjz2ivgg]
Jeste li obratili paznju na geologiju tla, posebno do oko 5-og minuta? Konfiguracija terena je jako teska ali je prirodna podloga idealna za autoput. Kao da je tucanik vec postavljen I da samo preko treba asfalt. A u stvari je najvecim delom samo izravnata prirodna kamena podloga.

Ja ovo nikako ljudima da objasnim. Geoloski sastav zemljista u CG je malte identican od prvog do zadnjeg metra autoputa. Predvidljivost terena je od ogromnog znacaja pri projektovanju. To znaci uniformno projektovanje i usvaja se jedinstven nacin izgradnje sto automatski smanjuje troskove i pri prijektovanju i pri izgradnji. Isti sastav betona, ista armatura, isti nacin izgradnje isti predracun troskova materijala i radnih sati. Najzanacajnije je sto nema iznenadjenja tokom gradnje i nakanadnog preprojektovanja sto je u Srbiji postalo "po defaultu". Naravno da nije jednostavno ovo sto se radi u Crnoj gori, ali kamen je kamen i kada radis istom metodologijom na istom terenu svaki kilometer radis sve brze. Nije isto kad kopas svaki tunel kroz krecnjak, ili kad kao kod nas u jednom tunelu nailazis na pet razlicitih geoloskih sastava zemljista: od kamena, preko blata pa do najgoreg a to su podzemni potoci. Ne moze sve da se predvidi, ni da se sondira na svakih deset metara. Kod nas se desava da jedan stub nadvoznjaka lezi na steni dok je sledeci vec na poduzim sipovima, jer se u par metara drasticno izmenila geologija tla. O klizistima, podzemnim vodama i da ne pricam. Kod nas se skoro sve kosine obezbedjuju sipovima i potpornim zidovima zbog klizista. Mozemo da se zezamo, ali Grdelicka klisura je uzeci sve ovo u obzir nocna mora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497545#p497545:1y54wzb1 je napisao(la):
laki72 » 02 Dec 2017 01:14 am[/url]":1y54wzb1]. . . Da, Kinezi rade odlicno za sebe, ali mislim da smo mi imali boljih opcija.
Možda je bilo boljih opcija, a možda i nije jer ih niko nije ponudio, nismo ih videli.
Kinezi, naravno, odlično rade za sebe i često smo čitali da su " teški" u pregovorima, ali
sve poslove sa njima moramo staviti u jedan širi kontekst političko-ekonomskih odnosa.

Pošto Kina ima vrlo specifičan kapitalistički sistem pod vođstvom Komunističke partije
gde se sluša i sprovodi sve što Vođa kaže ili preporuči, moguće je preko političkih odnosa
uticati direktno na privredne, nap. zamoliti da se nađe rešenje za Čeličanu ili nešto drugo.

Srećom sada je cena novca dosta mala, pa su krediti 2-3% sa rokom 20god i odlaganjem
početka otplate 5-7god. tako da neke velike razlike ne može da bude kod banaka i fondova.
U svakom slučaju trebalo bi tražiti najbolja rešenja kod svih infrastrukturnih projekata.
 
Drugari,
Jutros svratih do Bogovadje,apsolutno ništa nije uradjeno otkada sam slikao pre oko mesec dana,ništa! Jedino su dovezene neke cevi i gomila nekih ploča,blokova šta je to već.....
Kod Ljiga radi mašina sa rukom napred što bi rekao Veĺja lampek i par mašina na brdu,bar od onoga što se vidi sa puta.....
 
Lepo objasnjeno Bengazi :kk:
Imamo malo cudnu situaciju da smo uzeli 20 I kusur milijardi dolara duga za ko zna sta, I da nije problem dug koji se ne zna gde je potrosen ali je zato problem 5% koji se jasno trosi na izgradnju ovog korisnog autoputa. I plus toliko ili malo vise na Koridor 10 (koji je trebao biti gotov do Olimpijskih igara u Grckoj 2004-e po recima nasih tadasnjih vlasti, pa vi vidite kolko se otegao projekat koga finansiraju zapadne banke - 14 godina, pa zato I kazem da Kinezi I Azeri ovde rade mnogo bolji posao). Ja sam bio za gradnju autoputa stampanjem dinara, a ne uzimanjem stranih kredita. Ali izmedju toga da cekamo I ne gradimo ovaj pravac I sledecih 30 godina ili da uzmemo kineski kredit, ja sam za ovo drugo. Cak stavise, mislim da je Zapad u krizi I da vise I nece ni imati da daje para za ovako velike kredite. Zato je Kina dobar izbor I za druge investicije jer dok komsije koji su pod EU tavore zadnjih par godina, mi imamo priliku za veci rast sa uspesnijim partnerima.
I jos jedno zapazanje zasto Kina investira zaradjene pare umesto da ih sve trosi kuci. Ulazuci u siromasne zemlje, tamo ulazi novac I dize standard I plate,cime Kina sprecava buducu selidbu industrije koja ide ka jeftinoj radnoj snazi. Jer ako tim investicijama poveca plate u siromasnim zemljama, onda Kina nece sutra imati x puta vece plate nego tamo, pa ce I industrija imati manji motiv da se seli. Naravno, ima I druge koristi poput: prihoda od kamata, smanjenje valutnih rizika plasmanom zaradjenih stranih valuta po svetu, razvoj infrastrukture za svoju trgovinu... ali ja sve ove njihove interese ne nalazim kao pretnju za sebe. Sto je I logicno, jer da su se razvijali pohlepno I na racun drugih kao sto je Zapad, ne bi ih danas bilo 1,3 milijarde. Za tolki broj ljudi, bez ratova I kolonizacija, potrebna je jedna druga ekonomska filozofija koju oni imaju.
 
Ja ovo nikako ljudima da objasnim. Geoloski sastav zemljista u CG je malte identican od prvog do zadnjeg metra autoputa. Predvidljivost terena je od ogromnog znacaja pri projektovanju. To znaci uniformno projektovanje i usvaja se jedinstven nacin izgradnje sto automatski smanjuje troskove i pri prijektovanju i pri izgradnji. Isti sastav betona, ista armatura, isti nacin izgradnje isti predracun troskova materijala i radnih sati. Najzanacajnije je sto nema iznenadjenja tokom gradnje i nakanadnog preprojektovanja sto je u Srbiji postalo "po defaultu". Naravno da nije jednostavno ovo sto se radi u Crnoj gori, ali kamen je kamen i kada radis istom metodologijom na istom terenu svaki kilometer radis sve brze. Nije isto kad kopas svaki tunel kroz krecnjak, ili kad kao kod nas u jednom tunelu nailazis na pet razlicitih geoloskih sastava zemljista: od kamena, preko blata pa do najgoreg a to su podzemni potoci. Ne moze sve da se predvidi, ni da se sondira na svakih deset metara. Kod nas se desava da jedan stub nadvoznjaka lezi na steni dok je sledeci vec na poduzim sipovima, jer se u par metara drasticno izmenila geologija tla. O klizistima, podzemnim vodama i da ne pricam. Kod nas se skoro sve kosine obezbedjuju sipovima i potpornim zidovima zbog klizista. Mozemo da se zezamo, ali Grdelicka klisura je uzeci sve ovo u obzir nocna mora.
[/quote]

Tačno je da je geologija na jugu Srbije katastrofa ali to se znalo oduvek i onda se radi geotehnički projekat radi kako treba pa nema potrebe za predviđanjima. kroz grdelicu ima možda 20ak mostova. Da se na svakom stubnom mestu uradila bušotina to bi bilo stotinjak bušotina, dobila bi se tačna geologija i onda ne bi bilo potrebe za nagađanjima da li ide šip ili plitko fundiranje. slično je i za trasu. ako geolog utvrdi da je teren loš i da će trebati useci od 60-70m, onda izmestiš trasu, pa paralelni put teraš u brda a postojeći koji ide dolinom reke širiš, smanjuješ radijuse, brzinu na 100 da bi dobio neko ekonomično rešenje. Da, dobar gotehnički projekat bi koštao ali neuporedivo manje od svih ovih problema koji su nastali zbog očajnog projekta.
 
@Earthmoving
Ja samo ne znam zasto nesporno pozitivan primer deonice koju su ugovorili Tadic i Dinkic sa Azerbejdzanom i koju je radio Azvirt sa nasim podizvodjacima, stavljas u istu ravan sa deonicama koje rade kinezi.
To mi je sporno.
Jer "ljig-preljina" je bio "jeftin" po kilometru, uprkos nezavidnom terenu koji vodi preko trusnog podrucja.
Ta deonica je zavrsena maltene "u roku", iako se ozbiljno kasnilo sa pripremnim radnjama (na primer sa eksproprijacijim zemljista).
Takodje, u dva navrata ozbiljne poplave su pravile ogromnu stetu na gradilistima na ovoj deonici.
Kliziste, na izlazu tunela, skandal sa 'hrastom i zapisom'...
I sve to je imalo za posledicu mesec, mesec ipo zakasnjenja.

Sa druge strane, imamo primere da su u Banatu od zrenjaninskog do pancevackog puta kasnili celu godinu.
Imamo sada slicnu situaciju na delu od obrenovca do ljiga - opet ozbiljna kasnjenja.
A teren je nesporno mnogo pogodniji i laksi za gradnju.
A opet, kontra tome, cena po km je veca.

Ja se samo pitam, dal je moglo bolje?
Ne tvrdim da jeste, ali poredeci objekte, konfiguraciju terena, cenu po kilometru i postovanje rokova, mi se ipak tako cini.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kineze I Azere stavljam u istu ravan jer, nasuprot Zapada, imaju isti sistem gde drzava daje pare I bira izvodjaca iz svoje zemlje,tj. nema medjunarodnog tendera. Azeri su kasnili relativno kratko, mislim oko 2 meseca, a ni Kinezi nisu imali veca kasnjenja za Pupinov most (nastavak gde je bilo kasnjenja su po ugovoru radili nasi, Miljkovic li ko bese...). Kako brzo sada rade savski most kod Obrenovca na Surcin-Obrenovac, deluje I da ce tu biti u roku. Iako se Shangdong pokazao malo losije od CBRC-a, I ako je tacno sto Pancevac rece da je rok bio pre neki dan 30-I novembar, mislim da I Obrenovac-Ljig moze biti asfaltiran u granicama azvirtovog kasnjenja od 2 meseca. E sad, ako nasi rade 49% posla po ugovoru, ako nas Energoprojekt kasni sa tunelom Brancic, ako na Surcin-Obrenovac nasi svojih 49% posla nikako da pocnu, kako mogu za to da krivim Kineze? Posebno ako je istina da nase firme koje ce raditi se biraju politicki. Po meni tu nije problem u Kinezima nego recimo u tunelu Brancic da li Energoprojekt ima odgovarajucu opremu. Kinezi su dobro opremljeni, videli smo da su u CG doneli krtice koje kopaju 10 metara dnevno, dok je prosek Energoprojkta u Brancicu 1 metar dnevno. E ali zato ta kineska krtica kosta 1 milion evra, a jel ima Energoprojekt para da se tako opremi? Jel problem Kineza zasto oni nemaju novu I dobru opremu? Jel Kinezi mogu da biraju ko ce im biti podizvodjaci ili im to odredjuju nasi politicari? Eksproprijacija? Jel da krivim Kineze ako sada EU bude zezala I kocila Madjare za brzu prugu Beograd-Budimpesta? itd itd. Sa druge strane problemi na Koridoru 10 su zadnjih godina bili druge prirode- tenderi su bili losi, birali su se losi izvodjaci koji su davali najnize cene da bi dobili posao, a posle po tim cenama nisu mogli da izgrade, pa su menjani, za zamenu se cekalo odobrenje zapadnih banaka, I tako su izgubljene godine. Ni kod Azera ni kod Kineza nismo imali slucaj da se tako menjao izvodjac koji je poceo radove, niti je gubljeno vreme zbog tih tenderskih protokola. Pogledaj samo Bancarevo-Crvena reka koji je godinama stajao iako je bio izabran izvodjac. Prosto, kineski I azerski sistem se pokazuje superiorniji od zapadnog, vremena se izgleda menjaju... A za nas je korisno da to jasno primetimo.
 
Medjutim, da se nadovezem na prethodni post, ima naznaka da ce nasa drzava organizovanije uci sa domacim izvodjacima na Preljina-Pozega. Ima nekih naznaka, da bi to mogao biti jedan konzorcijum od 10tak zdravih domacih putarskih firmi. Koje bi onda imale I znanje ali I opremu da bolje odrade poslove I rokove na nasih 49% posla. Videcemo da li su ovi nagovestaji tacni. Sa druge strane, kineska firma koja ce raditi njihovih 51% posla je CCCC I ako ne gresim to je cerka firma CBRC-a koje je radio Pupinov most I sada ovaj preko Save na Surcin-Obrenovac. Ako je tako, onda se ta firma dobro pokazala, pa ako jos I drzava na vreme zavrsi eksproprijaciju I ostalo, imamo razloga za optimizam da ce Preljina-Pozega imati vece sanse da se zavrsi u roku, tj da ne bude kasnjenja.
 
Napises 2 dugacka posta, iu njima za sve opravdavas kineze i za sve okrivis nase ???

A gle cuda, i deonicu koju su radili azeri su isto 1/2 nasi radili.
Tako da ti cela hipoteza oko Brancica, petlje ljig (koja nije ni zapoceta) i ostalih propusta na deonici sa kinezima pada u vodu.

Ja ne tvrdim da je direktno do njih. Moguce da su nasi (drzava, ministarstva, lokalna samouprava, ...) usli nepripremljeni i da su zbog toga kasnjenja, ali naveo sam cinjenice da je pupinov most kasnio ako se ne varam 3-4meseca.
Da je deo saobracajnice od zrenjaninskog puta do pancevackog puta kasnio dodatno na to jos godinu dana.
Da evo sad imamo kasnjenje koje nece biti manje od pola godine realno (jer nemojmo se zanositi o intezivnim radovima tokom decembra, januara i februara, pa plus 3 meseca rada)...

Ne , ni napredak oko mosta na savi mi ne deluje optimisticki.
Prilikom premoscenja dunava, radovi su bili mnogo intezivniji, a ovde koliko vidim sporo napreduju i sa stubovima na desnoj obali, a na levoj nema ni naznaka o pocinjanju radova, a gde je petlja Surcin... :(

Jos jednom, da se razumemo:
Ja sve ovo ne pisem zato sto sam srecan zbog ovakvog stanja, nego upravo suprotno, sto mi takvo stanje smeta.
I nisam ja neki anglofil niti germanofil. Svesan sam mana i na "njihovim deonicama"
Ali necu zbog toga "zazmuriti" na propuste nekih drugih, bili oni azeri, kinezi, rusi, grci ili bilo ko drugi.

Dakle, ako cemo ocenjivati, m Azeri imaju 5- (zbog odredjenih malog kasnjenja), ali kinezi nemaju snage da dosegnu ni cetvorku.
I to je valjda svakome ko realno gleda jasno.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Earthmoving, to su dobre vesti, ti nagoveštaji. Samo da se organizuju dobro i super. Valjda su naučili dosad nesto.... Jos kad bi imali vise zvanicnih informacija, sramota je da od ministarstva jos nista zvanično nema za Ljig Obrenovac , a prošao je novembar taj famozni....
 
Ne moze rok biti I april I novembar. Mora jedno od ta dva. Ako je poplava kao visa sila bila definisana ugovorom, ako jos uvek ne moze da se skloni drzavni EPO-ov dalekovod kod petlje Ljig, ako izvodjac ne moze da zatrpa par metara starog toka Kolubare jer nije resen problem seoskog puta, ako je eksproprijacija kasnila.... jel I dalje rok april I sve ovo nema veze? Ne kazem da Vucic laze vama koji slepo verujete njegovom roku, ali ugovor je iznad njega I on verovatno jasno definise stvari vezane za rokove. To sto politicar preskoci te klauzule ne znaci da je to istina. Istina je ono sto su dve strane u ugovoru potpisale.
 
Haaha :D
Miki, miki, miki...
Los ti je izvor.
Iako se narodu predstavlja kao vladar apsolutista koji sve moze, aneksi ne mogu da ga ne zanimaju, a vec tada su bili potpisani.
Nemoj tekst citati selektivno ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Miki skroz si u pravu pokusavao sam zadnjih nekoliko dana da ovo nadjem ,tada smo svi na forumu mislili da je pogresio ,da je mislio i na most i sl.A tad je nagovestio sve ovo i najgore Zorana je i dalje uporno iznosila neistine .Ali me raduje sto kinezi(CBRC) ovo preko save dobro guraju i sto su dobili i novu deonicu do Pozege .
 
Pitanje je da li su neki rokovi postavljeni realno ili optimistički

a obično se pojave i neplanirani problemi i eto probijanja rokova.
 
Vrh