Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Valjda ce naučiti na ovim greškama.... Pre si rekao, stvarno nam je u ovom kraju put neophodan, ništa se ne otvara od fabrika a, ko i da dodje kad mu do Bg treba 3-4h putovanja, stvarno bi ceo Zlatiborski okrug zivnuo.... Samo da se stručno biraju firme i Nadzor dobar i ima da teče kao mleko, ova ne ozbiljnost najvise kosta narod ali i vlsdajucu strukturu jer nemaju gotov proizvod da se hvale, zato i ne razumem, zar nije i njima u interesu (globalno gledajuci) da se ovo uradi?! Zar je interes nekih pojedinaca veci? Čak i da nisu podizvodjaci politički nametnuti, neka kontrola je zakazala jer su ranije trebali videti koliko se kasni
 
Da, lepo rečeno Miro. A ovo što pomenu "da se hvale", me podseti: da sam ja kojim slučajem vlast (nedaj Bože, ja više volim da sam nepoznat i držim se one Laoceove: posao je urađen, a onda zaboravljen. Zato traje zauvek), ja bi svaka 3-4 meseca baš zbog tog reklamiranja koje si rekla, snimao dronom celu deonicu Obrenovac-Ljig. I na Youtubeu bi sigurno imao bar 30.000 pregleda po snimku, ja bi se kao vlast reklamirao da, eto, dobro radim, a ljudi bi tačno videli napredak i šta se radi. Niko ovde nije zamerao Azvirtu kada su im se dešavali odroni ali ljudi su to lepo videli na snimku i znali su da će biti potrebno dodatno vreme da se ta odvaljena zemlja počisti sa trase, što znači da su ljudi bili razumni kada su bili upoznati sa stvarnom situacijom. A ovde na Obrenovac-Ljig kad ne vidiš šta se dešava i sad ti neko od njih sad kaže "e problem je ovo, problem je ono", skoro niko im ne veruje, svi misle da nešto lažu i muljaju. Dakle, da su lepo snimali deonicu svaki kvartal recimo, em bi imali bolji marketing, em bi ljudi bili srećniji što vide da se gradi, em bi bili tolerantniji kada bi sami videli da na trasi ima problema... Ja mislim da će toga sve više biti, ovo je doba interneta i takve tehnologije, ali očigledno da ova garnitura to još ne kapira, koristi neke stare mehanizme i da nije dorasla novom vremenu.
 
Bravo Earthmoving, ova tišina jako smeta, što moramo sve da cujemo iz nekih izvora.... A i kad se pitaju oni daju vremensku prognozu kao odgovor. Evo citam ovo za železnicu i rekonstrukciju pruge, sve u roku - bravo svaka cast i treba da se i vidi i čuje. Trebalo je i tu pružiti priliku da se vidi dinamika rada, kako je to odradjeno, a sad kao šlag na torti jos i u roku.... A ovde na koridoru 11 ? Moramo Nika da molimo da slika i ko prolazi sa obrati pažnju, ali ni to nije kao slika iz vazduha. Ako kad ni sad ne objasnjavaju sta se radi i kako se napreduje, zaista je tesko zamisliti da onda snimaju dronom....
 
MiraC":25bwr8cx je napisao(la):
http://www.blic.rs/vesti/drustvo/koridor-11-pod-velom-tajni-tehnicki-pregled-i-strucni-nadzor-nisu-predmet/t34y8vq
A mi sad ne govore mnogo....
Bravo za Lanu!
Izgleda pocinju da duvaju neki drugi vetrovi u novinarstvu Srbije.
Vec sam pomislio da vise ne postoje novinari koji ce postaviti pitanje, vec prenosti razna saopstenja.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Здраво, ево данас ћу да пробам да будем мање мрачан. Интересује ме да ли постоји неко техничко објашњење зашто су коловозне траке на до сада изграђено К11 углавном у нивоу? Зашто нису на различитим нивоима, тако да ни теоретски не може доћи до заслепљивања, фаровима возила која се крећу у супротном смеру?
 
Мени су ове студије оправданасти што се помињу јако сумњиве. Испаде да је једини оправдани АП од Хоргоша до Прешева и можда неке обилазнице и прилази БГ. Све остало је мање оптерећено него К11.
Знам за разна истраживања исплативости и оправданости у разним сферама, да се код нас раде доста офрље или по неким западним параметрима која не важе код нас, дакле без утицаја локалних специфичности.
Какво је стање са овим студијама оправданости за путеве, ко то ради и да ли је поуздано?
 
mi Kinu posmatramo kao celinu tj kao jednu moćnu ekonomiju.
slično posmatramo i Rusiju.
međutim to ne znači da je po objektimnim pokazateljima život tamo bolji nego ovde.
život u Srbiji za čoveka ili porodicu koji imaju novca je zaista lep.
za prosečnog kineza prelep.
gde je bolja klima i čistiji vazduh, u pekingu ili BG-u?
kina je svoj rast zasnovala ne na pljačkanju drugih naroda kroz štampanje novca ili krađom njihovih resursa okupacijom, već na velikom i surovom radu svojih ljudi.
oni jako puno rade, malo jedu i malo slobodnog vremena imaju.
i naravno na surovoj eksplataciji resursa i prljavoj proizvodnji koja je trajno uništila njihovu zemlju.
ima ih previše, netaknutih krajeva je malo ili nimalo.
naravno da svi žele da se vrate svom zavičaju, to žele i naši gasterbajteri ali se ne vraćaju.
ne vole naravno ni politiku jednog deteta.
kinezi u srbiju su došli kao deo dogovora kada su dali Slobi mislim 600M eur da dobije izbore 2000te.
i ne možeš da ih oteraš ili da ih nateraš da posluju "na belo".
sličan deal će biti i za oprost kredita + možda neka zemlja ili izvori vode, rudnik npr Bor i sl.
kinezi su kupili ogromnu površinu obradive zemlje u Ukrajini.
pametno ulažu,jer cene svoj novac iza kojeg stoji rad a moraju da nahrane milijardu ljudi.
ulaganja naravno ne mogu sva biti sigurna.
70% ulažeš konzervativno, 20% srednje rizično ali više profitabilno i 10% rizično ali jako profitabilno.
mi smo u tih 10%.
juan je vrlo rizičan jer je jako potcenjen.
to odgovara makroekonomiji Kine ali ne i građanima kine.
ali kako demokratije nema, narod ne može da se buni i da smeni vlast.
i onda vlast nema razloga da popušta.
ali na 20-30 god rizik od takve situacije je veliki, mnogo veći nego CHF.
kinezi rade po 14 sati dnevno.
jednom godišnje idu kući u sela odakle su došli (za njihovu novu godinu)
nema kao kod nas da se radi par sati i da se ima odmor nekoliko nedelja.
slično je i sa koreancima.
pitajte nekog ko radi u samsungu ili huawei-u kod nas kako izgleda posao.
oni prosto tako rade i smatraju da svi tako treba da rade.
našim radnicima je taj tempo neizdrživ.
ali naša deca će morati tak oda rade jer će biti bitka za opstanak, za hranu i vodu i koliko toliko čist vazduh.
sličan taj put samo ranije je prošao Japan pa zatim i J.Koreja.
naravno uvek takav rast uđe u zasićenje i Kinezi pokušavaju da diversifikacijom ulaganja/rizika odlože to zasićenje tj nađu druge izvore rasta.
kinezi nisu agresivan narod kao što su to "zapadne civilizacije".
oni su u doba magelana i Kolumba imali bolje brodove od evrope ali nisu želeli da se šire na račun drugih civilizacija.
neće oni doći nas da pokore/osvoje.
prosto samo im treba prostor, voda i hrana koja nemaju dovoljno a ima ih previše.
Indija je mnogo "mlađa" nacija i ona će imati još većih problema nego kina sa traženjem prostora za ljude.
Tibet nije opcija, prosto ne može svako da živi na 5000 m iznad mora a posebno ne masovno.

što se tiče informacija, trend u svetu, a i kod nas je da vam ih prenose i "sažvaću" političari, "ekonomisti" ili "analitičari".
jer kada biste imali direktne informacije, mogli biste lako "sabrati 2 i 2".
a to nije dobro.
ovako kao detetu kad se priča bajka pred spavanje.
umirujići i uspavljujući ton, bajka ne deluje baš realno, ali ko si ti da sumnjaš u andersona ili grina...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492631#p492631:1hvx0f68 je napisao(la):
Gringo » Sre Nov 15, 2017 5:08 pm[/url]":1hvx0f68]Здраво, ево данас ћу да пробам да будем мање мрачан. Интересује ме да ли постоји неко техничко објашњење зашто су коловозне траке на до сада изграђено К11 углавном у нивоу? Зашто нису на различитим нивоима, тако да ни теоретски не може доћи до заслепљивања, фаровима возила која се крећу у супротном смеру?
i ja sam se to uvek pitao, na svim AP kod nas.
ili zašto nema celom trasom one zaštite od svetala iz suprotnog smera.
nije to neka cifra, možda 0.1% vrednosti AP, a mnogo doprinosi bezbednosti i ugodnosti vožnje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492631#p492631:1bj1rxwr je napisao(la):
Gringo » Wed Nov 15, 2017 5:08 pm[/url]":1bj1rxwr]Здраво, ево данас ћу да пробам да будем мање мрачан. Интересује ме да ли постоји неко техничко објашњење зашто су коловозне траке на до сада изграђено К11 углавном у нивоу? Зашто нису на различитим нивоима, тако да ни теоретски не може доћи до заслепљивања, фаровима возила која се крећу у супротном смеру?

Pretpostavimo da nisu u nivou.

Hajde sada, ali posteno, reci da bi u tom slucaju stavio primedbu "A sto nisu u istom nivou, koje je tehnicko objasnjenje, necu da budem mracan, ali tako moze da se u slucaju nesrece preusmeri..." itd i slicno. Haj reci, ali bas iskreno!
 
Večeras nije radilo osvetljenje u i oko tunela Brđani. Izgleda sablasno. Prosto sam navikao da te bitnije promene na AP budu naznačene osvetljenjem, nisam obraćao pažnju na znake, zamislio se, muzika... odjednom brdo ispred mene i kočnica. Čudan osećaj, i potvrda neophodnosti dobrog osvetljenja na AP.

Inače, za one kojima nešto znači, završen je kružni tok kod Ljiga. Meni je to nebitna info skroz, trebao je biti tu od prvog dana obilaska oko brda koje se ravnja (da pitamo Kusturičinog vozača). Kada se izmesti Ibarska i probije tunel, možemo da pričamo o "uozbiljenju" izvođača.
 
Nisam bio pri racunaru otkad sam na putu pa da pojasnim malo ono sto smo pricali par strana ranije. Pomenuo sam (ne)napredak radova kod Bogovadje.

Od Nikovih slika pre nekoliko nedelja se nije mrdnulo. Asfalterske radove nisam ni ocekivao jer im je to evidentno poslednja deonica u planu. Ali jesam ocekivao da se bar donekle paralelno radi nadvoznjak. Most je gotov vec par godina. Nasip vec godinu. Nasip nije dovrsen, planum nije gotov, ostavljeno je grubo kako je bilo i pre. Tako da pre asfalta ima jos radova koji zahtevaju malo vremena, sto radnog sto lepog. Pomenuo sam 15ak udarnickih radnih dana kao realan rok. Za to je neophodno 15ak barem pristojnih dana, a za asfalt i pristojna temperatura po kojoj Srbija u decembru bas i nije poznata. Doduse, poznati smo po asfaltiranju mimo svih normi pa eto, ko voli crno da ne ocajava. Danas sam prosao vec po mraku, magli i kisi ali vidi se da napretka nije bilo.
Na slikama su ulaz i izlaz sa nadvoznjaka. Sam AP je ispao mutno, jbg na telefonu je izgledao OK.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492651#p492651:gk8pek30 je napisao(la):
paradox polje » Sre Nov 15, 2017 8:08 pm[/url]":gk8pek30]Мени су ове студије оправданасти што се помињу јако сумњиве. Испаде да је једини оправдани АП од Хоргоша до Прешева и можда неке обилазнице и прилази БГ. Све остало је мање оптерећено него К11.
Знам за разна истраживања исплативости и оправданости у разним сферама, да се код нас раде доста офрље или по неким западним параметрима која не важе код нас, дакле без утицаја локалних специфичности.
Какво је стање са овим студијама оправданости за путеве, ко то ради и да ли је поуздано?

evo jedan primer u prilog tvojoj tezi. pre par godina je grad beograd radio analizu opterecenosti gradskih linija. na vrhu liste su bile linije 16 i 95. nakon toga, dragi nam menadzer grada, odlucuje da se "u skladu sa analizom donese odluka da se pojacaju linije 16 i 95". i sta sada? ako si ih pojacao, ljude ce jos vise da ih koriste, pa ce sledeca analiza da pokaze da su te dve linije opet najopetecenije (uvek nesto mora da je prvo na listi), i tako u krug. budu li nastavili tako, 95ca ce da krene zorom ranom, da obilazi gradska naselja, i da zavrsi negde u zemun polju.

poenta je da se sazna zasto je nesto opterecenije vise puta nego ostale linije. naravno da ce K10 da bude "najoptereceniji" kad drugog K ni nema.

za mene tu nije pitanje da li je standard zapadni, centralno-azijski ili americki, nego kako se donose zakljucci.
 
@kina-related-comments

moj kolega je kinez i iz onoga sto ja znam, uglavnom nije onako kako se ovde misli. socijalni stanovi od 100 kvadrata, ljudi koji posle posla imaju toliko vremena da igraju u parkovima, emigracija koja migrira nazad u kinu, ukidanje politike jednog deteta, seca princeva koja je u toku i/ili sledi...

ali ono sto je najbitnije je sto su naucili iz iskustva drugih - ne preskacu faze.

https://www.youtube.com/watch?v=psLv2_N4ij0
 
Branko Ue, slazem se, nije nocu ni moguce ici mnogo brzo(i kad im radi osvetljenje) jer Dobri_sam..je u pravu, nocu iz susedne trake kad idu vozila em te zaslepe, em imas uvrnut utisak da idu u tvojoj traci tebi u susret, da je ceo AP pod osvetljenjem ne bi mnogo smetalo, ovako pravi problem, ali "prilagoditi vožnju uslovima puta", pa se mora sporije zaista je sablasno.
AleksandarGRF "na zapadu nista novo" oni jedino ako imaju neki plan, pa rade po njemu(ali realno kakav je to plan gde letnje mesece radiš sporo a u decembru "udarnicki") ili su samo neorganizovani(sve vise mi se cini). Imace jos lepih dana (po prognozi) ni zima nece biti hladna kao prošle godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492760#p492760:226lwzkq je napisao(la):
aleksandar.oy » Čet Nov 16, 2017 2:35 am[/url]":226lwzkq]@kina-related-comments

moj kolega je kinez i iz onoga sto ja znam, uglavnom nije onako kako se ovde misli. socijalni stanovi od 100 kvadrata, ljudi koji posle posla imaju toliko vremena da igraju u parkovima, emigracija koja migrira nazad u kinu, ukidanje politike jednog deteta, seca princeva koja je u toku i/ili sledi...

ali ono sto je najbitnije je sto su naucili iz iskustva drugih - ne preskacu faze.

https://www.youtube.com/watch?v=psLv2_N4ij0
file.php

file.php

file.php
http://zavodue.org.rs/AZ%2012%20nov-13%20nov%202017.htm :mrgreen:

Pozdrav iz srpskog Pekinga. :gobb: :grand: :notok:
 
Dobri komentari iznad, za sve plus od mene, da ne dodajem ništa, sve je lepo rečeno :)
 
Već duži niz godina u Valjevu uglavnom se govori o povezivanju grada sa autoputem. Na pitanje Vamedie , kada će u Valjevo doći autoputem, ministarka Zorana Mihajlović tek za kraj naredne godine najavila iznalaženje rešenja za valjevsku deonicu.

Da država Srbija ima u vidu spajanje Valjeva sa autoputem u samom gradu potvrdio je svojevremeno lično predsednik Srbije Aleksandar Vučić,a potom je usledio još niz informacija uglavnom gradskih funkcionera i poslanika o tome da se sredstva nalaze u budžetu. Istovremeno pored isticanja nužnosti izgradnje jednog takvog puta za Valjevo javnost je obaveštena da neki od postojećih projekata zbog visoke cene izgradnje koju projekat podrazumeva zapravo nisu rešenje za trenutno stanje stvari u Srbiji. Kako je u više navrata rečeno traži se najbolje rešenje bilo da je u pitanju dodavanje još jedne trake u pitanju na postojeće duple trake ili se radilo o izmeštanju i prelasku na drugu stranu Kolubare. Bez obzira koji način bi bio potražen i izabran kada je u pitanju spajanje Valjeva brzim putevima sa autoputem u potrazi za investitorima koji bi oživeli Valjevo put M4 je od nemerljive važnosti.
Vamedia je od ministarke Zorane Mihajlović zatražila odgovor na pitanje kada će u Valjevo doći autoputem?“Ne mogu da odgovorim tačno vreme kako me ne biste kasnije prozivali za rokove , ali radimo i na tome . Što se tiče dolaska autoputa do Valjeva mislim da nam tu dosta nedostaje od dokumentacije pa do svega drugog. Znači realno bi bilo očekivati da krajem sledeće godine znamo tačno kako i na koji način ćemo to uraditi“, odgovorila je ministarka gradjevine , saobraćaja i infrastrukture.
.
Valjevo trenutno raspolaže sa magistralnim putevima (M-4 i M-21) dužine oko 80 km, regionalnim putevima dužine oko 180 km.
http://www.vamedia.info/index.php/home/ ... -autoputem
 
@dobri_samaricanin

Imaš poprilično pogrešnu predstavu o savremenoj Kini, predložiću ti isto što i drugima: čitati i putovati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492891#p492891:2y457jao je napisao(la):
Пантограф » Čet Nov 16, 2017 1:40 pm[/url]":2y457jao]@dobri_samaricanin

Imaš poprilično pogrešnu predstavu o savremenoj Kini, predložiću ti isto što i drugima: čitati i putovati.
nisam bio nikada u kini.
mojih 10tak kolega ide bar 1-2 puta godišnje.
moje informacije o kini potiču delom od njihove predstave i od toga što sam dosta gledao i čitao o kini.
ako su svi lagali mene i ja lažem vas. :)

kada bude gotov BG na vodi,stranci će gledajući te nove visoke zgrade, misliti mnogo lepše o srbiji nego što to ona jeste .
a nama će biti lošije (ne zbog BG H20) već zbog svega drugog.
svetla velegrada ne čine kvalitet života u istima.
cela Srbija zavidi beograđanima, jer vide svetla velegrada.
ali kvalitet života za većinu beograđana nije veći od kvalitat života u nekom manjem gradu u Srbiji.
beograđani mnogo vremena troše na logistiku i transport,manje se druže...
kažu da sreća najviše zavisi od međuljudskih odnosa.
veliki gradovi su gradovi otuđenosti, u njima nema mnogo sreće.
a puno ljudi gleda sreću kroz novac, kuće/zgrade /automobile ili neke druge materijalne stvari.
ali da ne idem previše u off.
 
Ima li ko nekih novih vesti? Da je "nacuo" nesto-za deonicu koja se gradi (Obrenovac -Ljig). Takva "tišina"(ne samo ovde vec svugde) je zavladala kao da je rok novembar 2018. Verovatno ce nam cela zima biti ovakva... Jedino mozda danas bude nekoliko slika od onog forumasa sto ide za Kg, ali kojom dinamikom rade nema sta mnogo ni da se komentarise na njima.... :?
 
Baš nemaju sreće sa vremenom u zadnje vreme, a kako sam čuo neku prognozu, kaže da i naredni period neće biti sjajan. Ima novih snimaka sa satelita ali je oblačno pa se ništa ne vidi.
 
Ljudi pa ne pada kiša non stop...a i najavljuju blagu zimu...
 
Imam ja trač iz treće ruke, da su i na ove dve deonice našli isti materijal koji je napravio problem na Ub lajkovac i da ce to sad da saniraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493210#p493210:17o9wzf0 je napisao(la):
Hromi Daba » Pet Nov 17, 2017 10:54 am[/url]":17o9wzf0]Imam ja trač iz treće ruke, da su i na ove dve deonice našli isti materijal koji je napravio problem na Ub lajkovac i da ce to sad da saniraju.
Kako to? Glina izgleda izbija iz zemlje i vezuje se za njihov materijal, a? Pitam hipoteticki i cinično .... Ako je to istina onda (zavisno od dužine rekonstrukcije ) ali onda se definitivno nece uraditi dok i tunel ne bude gotov, prosto ni ovo nisu odradili a ponovo ce nesto da saniraju .... Hvala Dabo i na ovome, ja se nadam da nije tačno ;-)
 
Vrh