Вести:
http://www.logisticmagazin.com/?p=31070
Novi most kod Ostružnice gotov do novembra 2018. (SRB)
novembar 16, 2017
Novi most na Savi kod Ostružnice, na obilaznici oko Beograda, biće završen 2018. godine, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, koja je obišla radove sa predstavnicima Evropske investicione banke.
“Jasno je da se ovaj most završava i sledeće godine biće gotov. Ponosna sam što su tu i inženjeri pošto radimo most uz potpuno novu tehnologiju u Srbiji i Evropi, a možda i šire”, rekla je Mihajlović novinarima.
Ona je naglasila da Srbija ima dugoročnu saradnju sa EIB u oblasti saobraćajne infrastrukutre i da finansiraju ne samo puteve i mostove već i železničku infrastrukturu.
Mihajlović je rekla da očekuje da će sa EIB biti dogvoreno finansiranje za nove projekte u oblasti infrastruktrue, a to su elektrifikacija i modernizacija pruge Niš – Dimitrovgrad i obilaznice oko Niša, gde se očekuje potpisivanje ugovora u decembru.
Železnički projekti koji će biti relizovani sa EIB su vredni 250 miliona evra, dodala je.
Takođe, Mihajlović očekuje sa EIB i ugovor za finansiranje prve deonice “Autoputa mira” Niš – Merdare – Priština, a to je Niš – Pločnik, u vrednosti od 212 miliona evra.
Ona je podsetila da EIB učestvuje i u rehabilitaciji puteva u Srbiji.
V.d. direktra Puteva Srbije Zoran Drobnjak je rekao da novi ostružnički most gradi Štrabag sa domaćom Mostogradnjom i da se primenjuje nova tehnologija u Evropi i objasnio da se delovi mosta rade u fabričkim pogonima i da se onda sa vode montiraju na most.
Drobnjak je rekao da je trebalo da se most završi do marta 2018, ali da će zbog problema sa minama u Savi i promene tehnologije gradnje most biti gotov do novembra sledeće godine.
Šefica EIB-a za Zapadni Balkan, koja je sa Mihajlovićkom obišla radove na mostu, Dubravka Negre je rekla da je sa njom i tehnička ekipa te banke iz Luksemburga.
Ona je rekla da je EIB ulagao u obilaznicu oko Beograda još devedesetih godina, ali da ona nije završena zbog dobro poznatih okolnosti, kao i da su 2007. i 2010. potpisali nove ugovore u iznosu od 100 miliona evra za završetak ovog dela obilaznice izmedju Bubanj Potoka i Batajnice.
“Do sada smo isplaitili 80 miliona evra, ostaje još da se završi ovaj most u toku naredne godine, kao i petlja Petlovo brdo i onda smo završili taj deo ulaganja”, navela je.
Kako kaže, od 2001. je EIB potpisalao sa Putevima Srbije sedam finansijskih ugovora, za razne projekte i dobar deo je završen.
Ona je naglasila da je obilaznica oko Beograda važan deo Koridora 10 koji je pak deo evropskog transportnog koridora, čiji je cilj da izmesti teretni saobraćaj iz Beograda i preusmeri na ovaj deo Koridora 10 koji će spojiti zapadnu Evropu sa južnom i istočnom Evropom.
Radovi na izgradnji drugog mosta preko Save kod Ostružnice su počeli, u prisustvu tadašnjeg premijera Aleksanda Vučića, 19. januara 2016.
Ukupna vrednost radova je 3,57 milijardi dinara, a finansira se sredstvima kredita Evropske investicione banke, pod veoma povoljnim uslovima.
Most će biti dug gotovo dva kilometra i biće izgrađen paralelno sa postojećim mostom, u okviru izgradnje druge trake autoputa na obilaznici oko Beograda.
Most će biti izgrađen u okviru izgradnje druge faze autoputa E-70/E-75 na delu od petlje “Dobanovci” do petlje “Orlovača”.
Projekat predviđa izgradnju leve trake auto-puta iza mosta u zoni petlje “Ostružnica” dužine 1.000 metara, kao i uklapanje dve rampe.
Izvor: Tanjug