Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kad se zavrsi cela deonica autoputa, pa sigurno 70% BG ce ici odmah na autoput, a tih 30% koji su dalje mogu lagano da idu na ibarsku i da se prikljuce negde usput, ibarska ce tad biti prazna.
 
Garfild, vezano za Požega - CG granica. Pre par meseci je sa Kinezima potpisan memorandum o Čačak-Požega, a ugovor bi trebao da bude potpisan u novembru na nekom regionalnom samitu sa Kinezima (dal beše ovaj novi sistem uzimanja kredita od Kineza u juanima kao i za obilaznicu oko Bg-a, ne dolarima i evrima kao do sad?), a onda bi mogao da počne da se gradi sledeće godine i da bude gotov recimo 3 godine posle toga. Isto tada pre par meseci je pričano i o Požega - CG granica. Kao nešto su se okvirno dogovili, priča se o koncesiji ali suštinski mislim da to još ništa nije dogovoreno. O tome nema previše informacija ali bi činioci u toj jednačini mogli biti : koncesija i na već izgrađene deonice, da i Crnogorci pristanu da svoj deo daju Kinezima pod koncesiju, uloga luke Bar (luka Pirej je po kineskoj strategiji "jedan put-jedan pojas" njihova glavna mediteranska luka za izvoz robe u Evropu, a da li bi im Bar značila kao pomoćna?) i sl., tj. tu se bez trenutno raspoloživih informacija veše ulazi u zonu šprekulacije. Dakle, po meni to zavisi još od nekih stvari i nije još dogovoreno.
Srdjanprpa, jel misliš na tunel Brančić dal je probijen? Pre par meseci je u listu Energoprojekta, koji ga kopa, bila informacija da će jedna cev biti probijena u julu, a druga dva meseca kasnije. Ali izgleda da se to nije desilo. Bio je jedan komentar pre neki dan na B92 nakon obilaska ministrake u kome je komentator rekao da je prva cev pred probijanjem (po podacima koje je izneo delovalo je da poznaje situaciju). Meni neke kolege rekoše da su videli da je oplata izašla iz tunela što bi značilo da je probijen. Ali ja mislim da još nije probijen jer bi valjda bilo vesti da jeste. Bojim se da Energoprojet ovde debelo kasni. Inače dužina tunela Brančić je oko 1km. Kolko vremena nakon probijanja bi mogao da bude pušten u saobraćaj? Na Koridoru 10 koji se drugačije finansira ide tender pa onda opremač elektromašinskom opremom ima recimo 6 meseci da završi posao (mislim da je tolko bilo na obliaznici oko Dimtrovgrada). Ali ovde je finansiranje drugačije pa moguće da nema tender nego je već ugovoreno ko će da oprema tunel, što znači da bi moglo da se uštedi vreme tendera, žalbi. Ako je tako, i ako je neko već izabran, spreman i ako je oprema koja će se ugrađivati već naručena i proizvedena, teoretski može da počne da se postavlja ubrzo posle probijanja. Ali i pod tim idealnim pretpostavkama, mislim da bez 3,4 meseca ne može da se završi.
 
Mislite da ce Cukarica, Banovo brdo, Cerak, Rakovica, Dedinje,Autolomanda, Medakovic, Brace Jerkovic, Konjarnik, Neimar, Vracar, Mirijevo, Karaburma biti tih 30 % ??????
Zna li neko okvirnu kalkulaciju ?
Ne uracunavajte put preko Umke jer ce biti kolaps totalni kada se krene na tu stranu vec od pustanja ove deonice od Obrenovca u najskorije vreme.
 
Slazem se da ce 70% ljudi odmah krenuti na Obrenovac. Ides do Obrenovca ali kad se ukljucis bar se spustis do Cacka ko gospodin covek i ne razmisljas da li ces se majci smejati sa bandere. Kao vozac nisam sigurna da li ce biti neke razlike oko goriva jer tehnikom kreni-stani od Ljiga do Beograda auto mi pokazuje 7-8 a na deonici Ljig-Preljina je pokazivao 3-4. Svi automobili vole autoput a dizel automobili pogotovo. Vi kao muskarci to odlicno znate i kao vozaci.

@earthmoving Ne verujem da je neko toliko lud da uzme pare od banke a pritom da ubaci i koncesiju na nesto sto treba da otplati kredit. Veliki je to rizik. Vec od Preljine mogu da se dogovaraju za dalje jer nisu ni ugovorene ni kreditirane deonice. I bilo bi pozeljno jer ova varijanta kredit-nase firme-probijanje rokova-kukanje-najtezi teren i slicno je nedopustivo za dalje.

Pitanjce: Gde ce da bude ukljucenje u Obrenovcu?
 
U pravu si Garfild, jedno od pitanja i jeste da li bi pod koncesiju ušle i deonice za koje se otplaćuje kredit. Logično bi bilo da ne bi, ali ako je zbog malog prometa, a veoma skupe deonice Požega-CG granica to jedino rešenje - onda možda i bi ;)
Doduše nije jedino rešenje: sem kredita i koncesija, postoji i moja opcija - finansiranje gradnje iz primarne emisije, tj da Naradona Banka Srbije štampa pare za gradnju ove deonice. U tom slučaju ne bi plaćali kamatu kao kod kredita i pare od putarina ne bi izlazile iz zemlje kao kod strane koncesije. Ako ta deonica recimo košta 180 milijardi dinara i plaća se u 5 godina izgradnje tj oko 36 mlrd godišnje, onda bi to na sadašnju monteranu masu M3 od 2.200 milijardi dinara sve nas zajedno koštalo godišnje oko 1,6% ifnlacije. Tj platili bi tako što bi tih 5 godina proizvodi godišnje bili skuplji za 1,6% dinara. Ali nakon završetka gradnje i prestanka štampanja ta inflacija bi nestala, a počeli bi da prihodujemo od putarina. Ne bi ostavili dug budućim generacijama.
Evo jedna poučna pesmica o dugovima https://www.youtube.com/watch?v=aJNC9XVaBq0
Kuj će da nas finansira, kuj će da da pare - ne vraćamo pozajmice ni nove ni stare :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474071#p474071:3lu0xyh6 je napisao(la):
Garfild » Ned Avg 27, 2017 10:49 pm[/url]":3lu0xyh6]
Pitanjce: Gde ce da bude ukljucenje u Obrenovcu?
Posle Bariča, a pre ulaska u Obrenovac će sa sadašnjeg puta biti uključenje na autoput. Tu će biti petlja Obrenovac za silazak/ulazak na autoput. To je u donjoj desnoj strani slike. Iznad toga imamo naplatnu rampu "Jakovo" kao i veliku petlju Surčin kod beogradske obilaznice. Zatim bi trebao nastavak oko 9km ka Novom Beogradu i Vojvođanskoj i krak ka Jurija Gagarina. Ali to nije još ugovoreno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474063#p474063:3e8bakxv je napisao(la):
biciklista » Ned Avg 27, 2017 10:35 pm[/url]":3e8bakxv]Mislite da ce Cukarica, Banovo brdo, Cerak, Rakovica, Dedinje,Autolomanda, Medakovic, Brace Jerkovic, Konjarnik, Neimar, Vracar, Mirijevo, Karaburma biti tih 30 % ??????
Zna li neko okvirnu kalkulaciju ?
Ne uracunavajte put preko Umke jer ce biti kolaps totalni kada se krene na tu stranu vec od pustanja ove deonice od Obrenovca u najskorije vreme.

Autoput se uliva na novi beograd - surcin, svi sa autokomande, Brace jerkovic, konjarnik, vracar, neimar, karaburma mogu da se spuste na autoput - gazela - nbg - surcin, njih racunam u tih 70%

Sa autokomande do surcina ima nekih 10tak kilometara.



Earthmoving hvala za info o tunelu.
 
Sve je to u redu ali zar nije logicno da postoji i ovaj autoput preko Lipovice. Da li ste svesni da ce guzva na mostovima biti sve veca i veca i da ce trebati po pola sata da se izadje iz grada. Mislim da ce pravi prvi test biti kada krene deonica od Obrenovca. To je prvi lakmus papir. Sada su guzve u Umci kada niko ne ide u tom pravcu. Kada krene autoput cekace se po sat vremena sigurno. To onda nema ni svrhe ni smisla
 
Ako znate gde je skretanje za Mislodjin, petlja ce biti mislim par stotina metara ispred, videh neke geometre ranije kako mere nesto, sto naravno ne mora da znaci da je bas za petlju.
Dodatno ukljucenje sigurno nece biti pravljeno, nego ce forsirati most preko Ade - ulicu koja ide do Tosinog Bunara - Vojvodjansku, nekako mi sve vodi ka tome.

@Garfild U CG ce sigurno stati neko vreme posle PG - Matesevo, posto je to relativno komercijalna deonica, pitanje je sta ce biti posle. Verujem da cemo do 2021, i mi doci do Pozege i tu stati na neko vreme, do tada ce proci izbori, pitanje kakva ce politicka situacija biti tada. Par ljudi je ovde napominjalo o neisplativosti daljeg puta, videcemo kakva ce matematika tu biti. Koncesija se kinezima isplati jedino ako bude poput Air Serbia price, gde drzava pokriva minuse, a to nikako nije dobro.
 
Isla sam u Mislodjin na neku svadbu prosle godine i tu sam videla put, bukvalno na ulazu u Mislodjin novi put sece ali nisam bila sigurna gde je ukljucenje.

Sto se tice eventualne guzve....to je sve pretpostavka. Ne mozemo za sada nista dok to ne krene. Beograd je veliki ...bice cupavo ali mislim da ce se vecina voditi sigurnoscu. Sacekas, iskljucis se i plivas. Znacemo vec sledeceg leta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474087#p474087:p423q0c4 je napisao(la):
srdjanprpa » Ned Avg 27, 2017 10:53 pm[/url]":p423q0c4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474063#p474063:p423q0c4 je napisao(la):
biciklista » Ned Avg 27, 2017 10:35 pm[/url]":p423q0c4]Mislite da ce Cukarica, Banovo brdo, Cerak, Rakovica, Dedinje,Autolomanda, Medakovic, Brace Jerkovic, Konjarnik, Neimar, Vracar, Mirijevo, Karaburma biti tih 30 % ??????
Zna li neko okvirnu kalkulaciju ?
Ne uracunavajte put preko Umke jer ce biti kolaps totalni kada se krene na tu stranu vec od pustanja ove deonice od Obrenovca u najskorije vreme.

Autoput se uliva na novi beograd - surcin, svi sa autokomande, Brace jerkovic, konjarnik, vracar, neimar, karaburma mogu da se spuste na autoput - gazela - nbg - surcin, njih racunam u tih 70%

Sa autokomande do surcina ima nekih 10tak kilometara.

Auto put pa sajam. Logičan nastavak.
Dalje po želji ibarska ili obrenovački put.
Još gora situacija će biti kada urade magistralu tj spoljnu magistralu tangentu Pančevac - Ada huja , Braće Jerković - Stepa - Trošarina - Borska pa svi krenu na kružni put i dalje na ibarsku.
 
Evo par slika iz tunela Brancic,jedna cev je probijena ovih dana,a u drugoj nedostaje jos oko 80 m...
 
Sad je vec problem doci do Obrenovca - do Umke je sve ok, onda krece guzva tamo, pa se rasciscava koliko toliko do Barica, ali Baric je raspad kad krene guzva i kad krene da se ceka onaj semafor. Nesto slicno kao sto sad imamo u Stepojevcu, gde se stvaraju jezive guzve, a i gde mnogo saobracaja prolazi kroz vrlo naseljeno i zivo selo. Prosle godine kad sam se vracao sa mora, onako umoran od puta, izgubio sam dodatnih sat vremena na tom semaforu :( . Sad se preslika taj Stepojevac ka vec opterecenom Baricu, i imamo problem.
 
file.php

Mapa plana iz naucne fantastike Beograd 2250 godine :kk:
 
Obecanje ludom radovanje.... :D

VUČIĆ: "USKORO ROKOVI ZA POČETAK RADOVA"
"Radimo na tome", glasio je odgovor predsednika Srbije Aleksandra Vučića na pitanje novinara da li će Država finansirati "spajanje" Valjeva sa budućim auto-putem.

Izgradnja brze saobraćajnice od Iverka do Nepričave, do ulaza na budući auto-put, u dužini od 16,6 kilometara je jedan od strateških ciljeva valjevske vlasti, ali bez pomoći Države to je teško ostvarivo.

Mogućnost da bi Valjevo sa budućim Koridorom 11 moglo da bude povezano duplim trakama "jer to nije skupa investicija", najavio je početkom decembra prošle godine tadašnji premijer Aleksandar Vučić u Valjevu na proslavi decenije postojanja "Gorenja".

"Mislim da to neće biti problem", rekao je tada Vučić, ali s obzirom na to da još uvek nema ni nagoveštaja da će biti realizovano, čini se da je to ipak problem.

Konferencija za novinare, koja je organizovana na Sajmu šljiva u Osečini koji je u petak otvorio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, bila je prilika da predsednika pitamo da li će Država pomoći Valjevu izgradnjom brze saobraćajnice i kada? Predsednik je rekao da "još ništa neće da obeća", ali je i dodao: "Radimo na tome. Uskoro ćete dobiti i rokove za početak tih radova".

Spajanje Valjeva sa Koridorom 11 je od značaja ne samo zbog "brže" saobraćajne veze sa Beogradom i Jadranom, nego i zbog privlačenja investitora u Valjevo.

Sastanak sedam opština i gradova

Govoreći o pomoći lokalnim samoupravama sa područja Podrinja, Azbukovice, Rađevine i Podgorine, i o "oživljavanju" tog dela Zapadne Srbije, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je najavio da će uskoro zakazati sastanak za sedam opština i gradova: Bajinu Baštu, Mali Zvornik, LJuboviju, Loznicu, Krupanj, Osečinu i Valjevo.

"Na tom sastanku ćemo da vidimo šta je to gde možemo da pomognemo kao Država, pre svega u infrastrukturnim radovima, ali i u razvoju i proizvodnji. Razgovarao sam sa seljacima kako da pomognemo oko izvoza šljive. Kako su mi rekli, već su uzorke poslali Kinezima, ali neophodna im je i pomoć Države", izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić na Sajmu šljiva u Osečini.

http://www.kolubarske.rs/sr/vesti/valje ... radova.htm
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474028#p474028:8oo2l2d7 je napisao(la):
geovuk » 27 Aug 2017 07:18 pm[/url]":8oo2l2d7]Taj tunel u CG sto je probijen pre roka je malo dete za tunele Manajle ili Brancic. Kad su Kinezi videli da idu kroz stenu, dovukli novu masinu koja dropi kamen kao TBM. Ne moraju da rade podgrade i stabilizaciju svoda. Sve ovo dosta ubrzava proces izgradnje.
Samo da im se ne desi da ta mašina propadne u neku pećinu, koliko se sećam negde sam čitao da je u železničkom tunelu Trebešnica bager završio na dnu pećine a trasa pruge je na kraju morala usred tunela biti postavljena na mostovsku konstrukciju.
 
zaduživanje u juanima je jako rizično.
kineska valuta je jako podcenjena (jer to odgovara Kini kao velikom izvozniku) i moguće su velike oscilacije i da Juan značajno ojača.
krediti u švajcarcima su sjajni u odnosu na kredit uzet u juanima
to bi sadašnji solidan kredit učinilo skupljim od keš kredita.

a postoji i politički problem jer SAD ne mogu da dozvole da se međunarodni ugovori sklapaju u valuti koja nije USD.
i takve zemlje bi bile bombardovane zbog ljudksih prava (sećate se Libije npr).
kinezi bi se provukli ali mi bi sigurno nastradali.

davanje u koncesiju deonica koje su već pod kreditom bi bio potez očajnog narkomana ili patološkog kockara koji pokušava da se "vadi".
postoji srećom i razumno rešenje, a to je da se put ni ne gradi kad je već jasno koliko je neisplativ.

70% ljudi neće koristiti AP od obrenovca ni kada se svi prilazi izgrade.
prosto 30+% ljudi neće ni ići AP čak i da počinje na adi a ne kod obrenovca.
drugo ibarska će biti slabije opterećena a samim tim i bezbednija (kao sad oko ponoći) i nema potrebe da se bacaju pare na benzin i putarinu i da se vozi okolo.
prosto, uključiće se ljudi kod lajkovca.
npr petlovo brdo - ćelije su 49 km i oko 40-45 min (kad bude manje gužve i brže)
petlovo brdo - barič - 23 km i 25 min + barič-lajkovac AP 38km - 20 min
dakle ukupno 61km i 45 min
vreme isto a put duži za 12 km ili sa putarinom oko 300 din.

ni koridor 10 nije blizak stanovnicima borče i ovče pa se zbog toga ne dramatizuje.
ovde se od LOS i DOS varijante napravio večiti derbi i navijačke grupe.
 
Svaka čast Niko, ovo su prve slike tunela Brančić koje sam video posle godinu ili dve dana. Jel znaš nešto o tome kada će početi opremanje elektromašinskom opremom i kolko se očekuje da će trajati vremena?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474288#p474288:2pgwi41i je napisao(la):
Earthmoving » Pon Avg 28, 2017 7:05 pm[/url]":2pgwi41i]Svaka čast Niko, ovo su prve slike tunela Brančić koje sam video posle godinu ili dve dana. Jel znaš nešto o tome kada će početi opremanje elektromašinskom opremom i kolko se očekuje da će trajati vremena?
Ne znam tačno, ali predsednik opstine Ljig,je ovom prilikom rekao da ce tunel biti u funkciji od juna 2018,e sad koliko je njemu za verovati, videćemo. ...
 
Hvala Niko ;) A jel spominjao ostatak, tj puštanje autoputa do petlje Ljig ranije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474294#p474294:1l7ukach je napisao(la):
Earthmoving » Pon Avg 28, 2017 7:44 pm[/url]":1l7ukach]Hvala Niko ;) A jel spominjao ostatak, tj puštanje autoputa do petlje Ljig ranije?
Ne,samo to i da u drugoj cevi nedostaje jos oko 80 m sto i napisah u prvom postu.Juče sam prelazio.preko Ap na toj deonici u ataru sela Pepeljevac,opstina Lajkovac i ne izgleda loše. Vec odavno je asfaltirano prvim slojem,ceka se dalje,nazalost nisam slikao.Ono sto je problem.na kraju te deonice i dalje je rupa duzine oko 120 m izmedju novog mosta i početka uradjene deonice Lajkovac-Ub.Nijedan radnik nije bio,doduše radi se ispod novo korito reke Kolubare,ali to ne radi ista firma. Takodje,i naplatne rampe nisu jos postavljene. Nije jos ni počela da se radi obilaznica oko Lajkovca,tako da znak koji tu pokazuje da su Lazarevac i Lajkovac desno,tuzno izgleda.Ako neko zna nesto o tom putu,neka obavezno napiše jer bi mnogo znacilo da se ne ide kroz Lajkovac do Nepričave....
 
Vrh