Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Malo su ove vesti oko obilaska radova teatralne. To sto nema radnika i ne nosi neku veliku informaciju o izgradnji. Koja je trenutna dinamika u odnosu na Ugovor? Sta je trebalo da bude uradjeno po Ugovoru a sta je stvarno stanje? Ako se kasni, da li je poslato obavestenje pismeno Izvodjacu da Investitor zadrzava pravo na naplatu penala ukoliko zakasni?
To da li ima 5, 50 ili 500 radnika na gradilistu nije kvalitetna informacija. Fale detaljni izvestaji, niko da se ozbiljno pozabavi sa tim. Kada ga vec gradjani placaju, kao sto se insistira, onda gradjane detaljno obavestavajte svakog meseca koji je napredak, sta je planirano a sta uradjeno, da li placeno sto je uradjeno...
 
Ovo u vezi plata radnika, znam čoveka koji radi za Kineze na ap za 1200 evra kao bagerista, baš mi je on pričao kako su mu dok je radio na Ljig-Preljina pričali šta kukate zbog plate videćete kad vam dođu Rusi ili Kinezi za gazdu (kod Azera imao 70 hiljada). Npr. komšija koji je radio na više mašina na Ljig-Preljina je imao oko 90 hiljada, to je otprilike bio maksimum što se tiče plate kod Azera za obične radnike.
 
Video na 2:55. Podsetio me na otvaranje nekih deonica na ovom koridoru...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kkL_8BxrA-k[/youtube]
 
he he dobra fora, evo i ključne slike ispod sa otvaranja nove deonice autoputa
 
Sinoc prosla kompletnom Ibarskom. Nazalost cekali smo sat vremena na putu zbog teske saobracajne nezgode. Takodje,upaljena su svetla na gradilistu,izgleda se radi neprestano. Ako mene pitate- novembar nema sanse. Autoput Beograd-Pozega - to vise nije potreba nego vapaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473682#p473682:1pmsp30i je napisao(la):
Earthmoving » Sub Avg 26, 2017 1:37 am[/url]":1pmsp30i]he he dobra fora, evo i ključne slike ispod sa otvaranja nove deonice autoputa
file.php

Da fora, hahaha pa ko vozi i pije... Valjda se prvo pije pa onda vozi hahaha
 
Ako mene kao laika pitas mislim da ce braca zavrsiti deonicu Matesevo-Bar pre nego sto cemo mi zavrsiti Surcin-Preljina. Ne znam koji su rokovi njima ali ljudi,dole se ozbiljno radi. :bash:
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QxA13A7LrfI[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YcOlT8AmSBI[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xVpJumM_zJc[/youtube]
 
Mislim da je rok i kod njih i kod nas u 2019. Jeste impozantan taj most preko Morače. Visoki su stubovi, veliki razmak između njih i spaja dva brda. Teren diktira takvu gradnju.
 
Prolazila sam tuda,videla sam,rade. Doduse,ne mogu da gresim dusu da nisu upaljena svetla i da nema radnika na deonici Lajkovac-Ljig. Ali to sve tako nekako brljavo. Cini mi se da u Crnoj Gori ima vise radnika na terenu. Kao sto sam pretpostavljala deonica Obrenovac-Ljig ce biti otvorena u kampanji za gradske izbore u maju 2018.godine. Bez penala i bez pardona. Za svaki Ugovor postoji Aneks o produzetku rokova. Kao pravnik toliko znam.
 
Ako si putovala Ibarskom ka CG, to što se vidi sa puta i kod nas i kod njih, mislim nije baš najrealnije stanje. Zapravo na celoj našoj deonici deo koji se najviše vidi sa Ibarske kod petlje Ljig i iza njega tunel Brančić najsporije napreduje, a u CG suprotno - ono što se vidi sa puta pred ulaska u Podgoricu najbolje napreduje. Ali na snimcima satelita deluje kao da neki severniji delovi deonice u CG još nisu ni trasirani (slika dole od pre par dana). Sa druge strane, kod nas će tunel Brančić oko petlje Ljig kasniti ali ostatak od Ljiga do Obrenovca od oko 60km se već afaltira (12 km Ub-Lajkovac već gotovo od ranije). Najbrže ide asfaltiranje iznad Ljiga gde pod nekim slojem asfalta nije još samo 7,8km do petlje Lajkovac. http://apps.sentinel-hub.com/sentinel-p ... valscript= Počelo je i asfaltiranje i ispod Obrenovca ka Ubu. Naravno, težina deonice u CG i ove Obrenova-Ljig se po težini ne mogu porediti i naravno da tamo zahteva više radnika i mašina i svega. Mislim da ne bi trebao biti problem da se veliki deo našeg završi do kraja novembra bez tunela Brančić kod Ljiga, a nadam se da će i crnogorski deo da se završi do proleća 2019. ali iako dobro rade to je još isuviše daleko da bi se moglo znati.
 
U CG po vestima je vise puta ponovljeno da ce se prvo praviti tuneli i mostovi, pa ce onda prionuti na ostatak puta. Sad, dosta je tesko proceniti, pogotovo sto zimi tamo ne moze da se radi previse cim se zamakne van PG. Ono sto ce svakako najbrze odraditi je PG-Bar, jer klima dozvoljava radove zimi, doduse, verujem da je to poslednja deonica koja ce se raditi, i na nju cemo se ozbiljno nacekati...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473775#p473775:28k4eebn je napisao(la):
Garfild » 26 Aug 2017 05:16 pm[/url]":28k4eebn]Ako mene kao laika pitas mislim da ce braca zavrsiti deonicu Matesevo-Bar pre nego sto cemo mi zavrsiti Surcin-Preljina. Ne znam koji su rokovi njima ali ljudi,dole se ozbiljno radi. :bash:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q_kkdkgD96w[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473874#p473874:2txv6rbd je napisao(la):
nesharm » Ned Avg 27, 2017 8:00 am[/url]":2txv6rbd]U CG po vestima je vise puta ponovljeno da ce se prvo praviti tuneli i mostovi, pa ce onda prionuti na ostatak puta. Sad, dosta je tesko proceniti, pogotovo sto zimi tamo ne moze da se radi previse cim se zamakne van PG. Ono sto ce svakako najbrze odraditi je PG-Bar, jer klima dozvoljava radove zimi, doduse, verujem da je to poslednja deonica koja ce se raditi, i na nju cemo se ozbiljno nacekati...

Ja mislim da ce ici Beograd-Pozega-Stari put-Matesevo-Bar. Sumnjam da ce i oni ici ka granici prioritetno.

@Earthmoving , da prosla sam pored Brancica gde nije bilo ni svetla ni radnika ,vec kad odmaknes videlo se i osvetljenje i radnici.

Najvece mrcvarenje je upravo Ljig-Beograd. Verujem da ce ljudi ici do Obrenovca pa na Ljig,nema sanse da ja vise idem ovako. Ni blizeg mora ni vece zezancije.
 
https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1297356

Evo kako to treba da se radi. Ljudi su probili tunel za skoro 8 meseci. Tunel je dug skoro 1000m. Moze li neko da da uporednu analizu koliko je trebalo vremena nasima za tunele na deonicama ljig - preljina,istocnom i juznom kraku. Dosta tunela je slicne duzine. Bas bi bilo zanimljivo videti tu komparaciju.
 
Da, bez obzira ko šta pričao, ja ću isto odmah ići na Obrenovac i istrpeti 10tak km gužve između Umke i Obrenovca pre završetka Obrenovac-Surčin (a nisam siguran ni da ću posle tuda ići jer mi je puno duže da idem obilaznicom čak do Jakova pa da se vraćam autoputem ka Obrenovcu). Meni se više isplati da izdržim tih 10tak km nego da ulazim ko zna gde na autoput.
Što se tiče probijanja tunela, ranije sam to nešto ovde računao za ove naše na "Koridoru 11" i čini mi se da je brzina kopanja bila otprilike 1 metar dnevno. Sigurno da se ovi tuneli u CG dosta brže kopaju ali - kolko para tolko muzike. Mi smo imali mogućnost i da Ljig-Čačak bude prav ko strela bez ijedne krivine i uspona ali bi onda tih 40tak km koštalo milijardu evra. Dakle, bira se neki najbolji odnos cene i kvaliteta puta. Tako isto i sa tunelima - mogli smo ih kopati 10 metara dnevno ali tada bi to koštalo xy puta više. U tom kontekstu, za mene je ok izabrana brzina kopanja naših tunela ali nije mi ok što izvođači probijaju i te sporije rokove kopanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473915#p473915:vmb6he9j je napisao(la):
biciklista » Ned Avg 27, 2017 12:16 pm[/url]":vmb6he9j]https://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2017&mm=08&dd=27&nav_id=1297356

Evo kako to treba da se radi. Ljudi su probili tunel za skoro 8 meseci. Tunel je dug skoro 1000m. Moze li neko da da uporednu analizu koliko je trebalo vremena nasima za tunele na deonicama ljig - preljina,istocnom i juznom kraku. Dosta tunela je slicne duzine. Bas bi bilo zanimljivo videti tu komparaciju.
Slične je dužine, ok. Ali materijal, to nije sigurno. Nije isto kroz stenu ili kroz blato.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473921#p473921:4ohdlppx je napisao(la):
Earthmoving » Ned Avg 27, 2017 12:27 pm[/url]":4ohdlppx]Da, bez obzira ko šta pričao, ja ću isto odmah ići na Obrenovac i istrpeti 10tak km gužve između Umke i Obrenovca pre završetka Obrenovac-Surčin (a nisam siguran ni da ću posle tuda ići jer mi je puno duže da idem obilaznicom čak do Jakova pa da se vraćam autoputem ka Obrenovcu). Meni se više isplati da izdržim tih 10tak km nego da ulazim ko zna gde na autoput.
Što se tiče probijanja tunela, ranije sam to nešto ovde računao za ove naše na "Koridoru 11" i čini mi se da je brzina kopanja bila otprilike 1 metar dnevno. Sigurno da se ovi tuneli u CG dosta brže kopaju ali - kolko para tolko muzike. Mi smo imali mogućnost i da Ljig-Čačak bude prav ko strela bez ijedne krivine i uspona ali bi onda tih 40tak km koštalo milijardu evra. Dakle, bira se neki najbolji odnos cene i kvaliteta puta. Tako isto i sa tunelima - mogli smo ih kopati 10 metara dnevno ali tada bi to koštalo xy puta više. U tom kontekstu, za mene je ok izabrana brzina kopanja naših tunela ali nije mi ok što izvođači probijaju i te sporije rokove kopanja.

Da li postoji mogucnost koncesije Preljina - Boljare? Ovo je mrcvarenje sa nenormalnim rokovima.

Ne znam gde ce tacno biti ukljucenje na autoput u Surcinu. Verovatno ce se ici ka aerodromu pa neko iskljucenje?
 
Jel iko na ovom forumu zna koliko je probuseno tunela? Svi pricamo da ce da kasni a ja nigde nisam mogao da nadjem info koliko je probuseno tog tunela.
 
Prica se da neki podizvodjaci (nase firme) nisu isplatile radnike. To je trac e sad....
 
Taj tunel u CG sto je probijen pre roka je malo dete za tunele Manajle ili Brancic. Kad su Kinezi videli da idu kroz stenu, dovukli novu masinu koja dropi kamen kao TBM. Ne moraju da rade podgrade i stabilizaciju svoda. Sve ovo dosta ubrzava proces izgradnje.
 
Da naglasim da podrzavam izgradnju autoputa. To treba Srbiji. I ova trasa je gotova. To je vec proslost kad god zavrsili planove nece menjati. Medjutim, cim krene saobracaj , vrlo brzo cemo uvideti da to nije to za mnoge stanovnike i delove Beograda. I onda ce doci na red saobracajnica od Orlovace do meljaka i iza meljaka do Drazevca i spajanje sa autoputem. To je jedini nacin za brz izlazak iz grada za jedan deo stanovnika. Niko nece hteti da kruzi. Svi ce i posle izgradnje ici ibarskom jer razlika nece biti velika pa ce gledati da stede i gorivo i putarine i vreme. Sto pre treba krenuti sa izgradnjom makar 2+2 puta. Okvirno je to oko 25-30 km. I ovaj put ce biti preko potreban. Bez njega to nece biti to. Ali ako bude trajala izgradnja ovoliko kao obrenovac ub ko zna kad ce to biti gotovo. Ustvari niko od politicara i struke nije jos nigde decidno pomenuo ovu potrebu grada i vozaca za ovim novim autoputem i vezom sa koridorom na ovaj nacin.
 
Vrh