Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo recimo, na delu "Koridora 11" u Crnoj Gori, tunel Klopot koji se ovih dana probija će imati po 3 trake u svakoj cevi (ali ako sam dobro pratio, na onim dužim tunelima i mostovima će verovatno biti po dve trake). Na snimku se jasno vidi koliko je širi. Čak 700 mašina angažovano na, za kolko se trenutno radi, možda 20tak km autoputa (nisu još dozvole za sve deonice izdate)! Što reče moj kolega: Crna Gora ima tolko mehanizacije da može sve one svoje planine da sravni sa zemljom. Plus su i Kinezi ovde odlično opremljeni, prosto se i golim okom vidi da se baš intenzivno radi.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Mpjm6d9-zV4[/youtube]
 
Apropo tog cuvenog asfalta - kiks je bila visina tunela, rece mi covek koji radi kod plavuse u ministarstvu. Jednostavno, neko je napravio ozbiljan kiks, a onda su to predstavili kao pitanje sigurnosti.

Sto se tice asfalta u tunelima (po Evropi je prilicno rasiren) :

Results
Recently tests have been carried out on various bituminous mixtures in different
countries using the procedures from EN 13501-1 [5 and 6]
All these tests result in the following conclusions:
The Standard EN 13501-1 “Fire Classification of construction products and
building elements – Part 1: Classification using test data from reaction to fire
tests” supplies a set of tools to classify asphalt pavements according to the
Euro Classes.
Depending on the specific composition of the asphalt mix the product can be
classified as Bfl or better (A2fl, A1fl). This means that an asphalt pavement
does not lead to fire flashover and has a non- (or very limited) contribution to
the fire. Besides this, all tests showed no measurable quantity of smoke
evolving from the test specimens during the tests.
Classification and test results according to EN 13501-1 support all studies
carried out so far that lead to the conclusion that asphalt as a pavement does
not easily ignite and does not contribute to the fire size. The contribution to the
rate of heat release and total fire load is insignificant especially in the case of a
car fire.
This means that bituminous mixtures can be applied with no restriction in tunnels,
with the only exception for the use of porous asphalt. Due to its open and permeable
character it is advised not to use porous asphalt. In the case of an accident involving
dangerous and/or flammable fluids it is possible that these could flow over a greater
area with the potential for spread of a fire.

Tako da cela ta prica naravno ne stoji, ali javnosti prodas sta hoces. Meni onaj beton deluje kao da je greban, tj. da je skidan naneseni sloj asfalta, mislim da je bas predsednik pricao o tako necemu u onoj parodiji zvanoj 'moj misko moze da vozi zatvorenih ociju'.
 
Nije jasno kakva je veza visine tunela i da li će podloga biti asfalt ili beton? Bio asfalt bio beton, valjda slobodan prostor od tla do plafona ostaje gotovo isti.
 
Stavljen asfalt, falilo prostora, skinut asfalt, i sveden na beton...tih par cm je ocigledno bilo odlucujuce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474523#p474523:20bxmisi je napisao(la):
Garfild » Uto Avg 29, 2017 11:14 pm[/url]":20bxmisi]:arrow:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474509#p474509:20bxmisi je napisao(la):
Mel » Uto Avg 29, 2017 10:02 pm[/url]":20bxmisi]Budući da svi znamo da nije problem u ibarskoj, koja je inače i kvalitetna saobraćajnica (ako ne računamo divlje ulaze), već u vozačima, da li očekujemo kad kompletan saobraćaj sa ibarske pređe na ap koji je i sam krivudav i brdovit da će to biti neki novi, kulturni vozači, prožeti empatijom? Jedini ap po kojem su vozili su ravnice kroz pomoravlje i vojvodinu, a i na ns-bg svaki dan po neki udes... Ako se nešto ne promeni u prevenciji kažnjavanjem na restriktivnije oblike, samo ćemo dislocirati crne tačke.

Da ali Ibarska i navodi vozace na nestrpljenje i besomucno preticanje. Vecina nezgoda na Ibarskoj je posledica preticanja i nestrpljenja. Ako se saberu sve nezgode na nasim autoputevima u zbiru su opet daleko od brojke koju Ibarska donosi. Kakvi god da su vozaci autoput smanjuje rizik od tragedije jer im prosto ne daje sansu da toliko divljaju.

@earthmoving I ja sam cula da nije bila nijedna nezgoda na toj deonici i dace Bog da nikada i ne bude nijedan na buducem Koridoru kad bude sve gotovo.

Ibarska magistrala, gledajući stanje puta (asfalt, obeleženost horizontalna, vertikalna) nikada nije bila u boljem stanju nego zadnjih nekoliko godina. To nije problem. Problem je broj vozila na istoj. Taj put nije projektovan i pravljen za trenutni broj automobila. Nije bio ni za broj automobila od pre 10 i više godina. I to je cela filozofija. Sa tolikim brojem vozila, kroz naseljena mesta sa mnogo sporednih uključenja, saobraćajne nezgode, blokade puta itd. su neminovnost. Obilaznica oko Čačka sa četiri (pet ali jedan je isključen) semafora na toliki broj vozila - neodrživo!
Frekvencija na ovom putu, na mnogim deonicama, je veća od frekvencije vozila na AP NS-SU, NI-LE i NI-PI koji su međunarodni koridori.

Izgradnja savremenog puta je jedino rešenje. Vožnja po PS, na ovakvom putu nije opcija sa kojom iko treba da bude zadovoljan. Zar treba da nam prosečna brzina na putu bude 50-60km/h (i manje mnogo puta u toku godine), policija na svakom ćošku, i da sa tim budemo zadovoljni?
Valjda nas civilizacija tera da se razvijamo, ubrzavamo, krećemo, komuniciramo... Uostalom pogledajte koliki progres su od 1960. (od kada je počela izgradnja Ibarske) napravile neke zemlje do danas, a gde smo mi...

U poslednja 4 dana sam obišao Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i ponovo postavljam sebi pitanje: Zar smo toliko glupi? Dok je Evropa ukinula granice, postoji velika sloboda kretenja, mi smo svi kolektivno među sobom postavili granice i još ih na nekim mestima dobrano utvrdili. Koja je poenta granice između Srbije, Crne Gore i BiH? Šta se tu kontroliše? Zar ne postoji minimalni interes ovih država da se te barijere uklone, da se kontrola vrši na drugi način? Koji je protok robe i ljudi recimo između Nemačke i Francuske a koliki između zemalja na Balkanu? Kako se kontrola vrši u tim zemljama?
Zar moraju tolike gužve da se stvaraju na granicama, a sezona odmora je pri kraju? Prosečna brzina na putu oko 60km/h, stajanje na granici sat vremena, i kako neko očekuje ozbiljan napredak u takvom stanju? Završetkom AP koji povezuje Zapadnu Srbiju, Crnu Goru i BiH sa Beogradom, a i to će potrajati dobrano, da bi se ubrzao protok ljudi i robe, granice se moraju micati! Šta vredi ako na putu dobijete koji sat uštede kada granica sve to pojede. (Ne verujem u brz napredak ka EU svih ovih zemalja da bi se očekivalo ukljanjanje granica zbog toga)

Ne volim da širim negativu, ali ovo su sve činjenice koje želim da nestanu, da se isprave jer mislim da tako ne treba da bude...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474590#p474590:28ohhr4e je napisao(la):
nesharm » 30 Aug 2017 08:55 am[/url]":28ohhr4e]Stavljen asfalt, falilo prostora, skinut asfalt, i sveden na beton...tih par cm je ocigledno bilo odlucujuce.

Ни у једном тренутку није стављан асфалт, тако да то није истина.
 
Ok, ako imas 100% sigurne podatke, odlicno, nego, sto ostali stavljaju asfalt, a mi ne? Ili bi taj sloj asfalta bio problematican za visinu tunela?

Inace se ne sprdam sa gradnjom AP-a, to nam apsolutno treba, muka mi je samo mutnih izgovora.
 
Nismo mi glupi Branko jer Srbi nisu zeleli te granice nego su granice želeli Muslimani u BiH, oni koji se izjašnjavaju kao Crnogorci I Albanci u Crnoj Gori (za te dve zemlje koje si pomenuo). Njihov cilj granica je bio protiv Srba, tj. da proteraju I strpaju Srbe u kavez zvani Srbija (u slucaju Hrvatske, Federacije, Kosova) kako bi srbima smanjili teritorije I resurse za rast. Srbe su granicama podelili kako bi ti drugi bili u vecini na tim teritorijama, da bi mogli da ih asimiluju (kao sto pokusava vlast u CG) ili naknadno proteraju (san lidera Muslimana u Bosni je cela Bosna za njih ali BEZ Srba). Dakle pitanje granica je za te zemlje, evo sad muslimanske vlasti sabotiraju pustanje mosta preko Drine izmedju Bratunca I Ljubovije (most "Bratoljub"), ne daju neke dozvole I sl. Ne zele ni da autoput Sarajevo-Beograd ide preko Visegrada iz istih razloga (ko je gledao emisije Senada Hazifejzovica I njegovih gostiju o tome zna o cemu pricam). A to je samo iz ove godine, ako bi isli dalje u proslost mogli bi navesti mnogo vise primera tih namera. Nazalost.
Zato su Srbima potrebni dobri autoputevi da bi bili medjusobno integrisaniji, posebno prema Bosni I Crnoj Gori. Sa njima su Srbi bolje I brze povezani bez obzira na nametnute im granice. Zato je vazan I krak ovog autoputa ka Uzicu I Visegradu.
 
Kada pricate o Bosni morate biti precizni u nekim cinjenicama. Bosanac je geografska kategorija, kao Sumadinac, Vojvodjanin. To nije ime za narod ili naciju.
Musliman je veroispovest.
Srbin je odrednica za narod.
Kako moze biti san lidera muslimana Bosna bez Srba kada su svi muslimani ustvari Srbi muslimanske veroispovesti.
Prestanite vise da koristite netacne termine i mesate babe i zabe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474590#p474590:2ug0btft je napisao(la):
nesharm » Sre Avg 30, 2017 9:55 am[/url]":2ug0btft]Stavljen asfalt, falilo prostora, skinut asfalt, i sveden na beton...tih par cm je ocigledno bilo odlucujuce.
Kakva glupost. Šta sve čovek može da pročita
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474607#p474607:ot73xw12 je napisao(la):
Earthmoving » Sre Avg 30, 2017 12:11 pm[/url]":ot73xw12]Nismo mi glupi Branko jer Srbi nisu zeleli te granice nego su granice želeli Muslimani u BiH, oni koji se izjašnjavaju kao Crnogorci I Albanci u Crnoj Gori (za te dve zemlje koje si pomenuo). Njihov cilj granica je bio protiv Srba, tj. da proteraju I strpaju Srbe u kavez zvani Srbija (u slucaju Hrvatske, Federacije, Kosova) kako bi srbima smanjili teritorije I resurse za rast. Srbe su granicama podelili kako bi ti drugi bili u vecini na tim teritorijama, da bi mogli da ih asimiluju (kao sto pokusava vlast u CG) ili naknadno proteraju (san lidera Muslimana u Bosni je cela Bosna za njih ali BEZ Srba). Dakle pitanje granica je za te zemlje, evo sad muslimanske vlasti sabotiraju pustanje mosta preko Drine izmedju Bratunca I Ljubovije (most "Bratoljub"), ne daju neke dozvole I sl. Ne zele ni da autoput Sarajevo-Beograd ide preko Visegrada iz istih razloga (ko je gledao emisije Senada Hazifejzovica I njegovih gostiju o tome zna o cemu pricam). A to je samo iz ove godine, ako bi isli dalje u proslost mogli bi navesti mnogo vise primera tih namera. Nazalost.
Zato su Srbima potrebni dobri autoputevi da bi bili medjusobno integrisaniji, posebno prema Bosni I Crnoj Gori. Sa njima su Srbi bolje I brze povezani bez obzira na nametnute im granice. Zato je vazan I krak ovog autoputa ka Uzicu I Visegradu.

Politička konotacija granica mi je jasna, nije u tome poenta post-a bila. Subina razvoja zemalja koje su uvele granice itekako zavise jedna od druge. Ko to ne kapira, žao mi je. AP kroz Crnu Goru bez Srbije je besmislen. BiH ne može da napreduje bez povezivanja sa Srbijom. Tako i narodi, naravno i srpski, koji žive u tim zemljama, ne mogu da napreduju. Granice treba sklanjati i Srbija treba da insistira na tome. Interes će se naći, siguran sam, i na drugoj strani. Ako se svi zaklinju u zajedničku EU budućnost, čemu onda granice? Hajde da pokažemo liderstvo u tom procesu, kada se već tako prikazujemo.

Prošlost je bolna i puna otvorenih priča. Žao mi je zbog toga, ali napred se mora.

Srbija vapi za izgradnjom AP, i te kako treba graditi prema CG i BIH (naravno preko Užica :) ) Veoma sam zadovoljan zbog postojanja ovog foruma, gde može da se diskutuje o razvoju, gde AP zauzima glavnu temu. Mnogo je planova ali smo slabi na akciji. AP Pojate - Preljina absolutni prioritet, po mom mišljenju, nakon završetka deonice Preljina-Požega. Ponovo se menja prostorni plan, ali se nadam da uskoro stvarno kreće ozbiljnija priča na ovu temu. Nameće nam se, čini mi se, AP NIš-Priština pre toga, ali videćemo...
 
Evo i potvrde Ministarke da je tunel Brančić probijen (mada ne precizira da je u pitanju jedna cev):
"...Ima problema na deonicama autoputa Koridora 11 od Obrenovca do Uba i Lajkovca do Ljiga, ali i to rešavamo uz pomoć i podršku ambasaodra Kine Li Mančanga. Prošlog vikenda probijen je i poslednji tunel na ovim deonicama..."
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1298400
Probijen je "poslednji tunel" od jednog jedinog tunela na potezu od Obrenovca do Ljiga ;) Ko u vicu kad se trkaju Amerikanac i Rus, i Rus pobedi, a Amerikanac zauzme odlično drugo mesto ;)
 
dokle god mafija ima interesa dotle ce se svaka od republika smatrati "osvojenom teritorijom".
kada na svakoj od strana budemo imali Vlade onda ce i protok na granicama da ide u pravcu u kojem je isao i u evropi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474590#p474590:tvbcvger je napisao(la):
nesharm » Sre Avg 30, 2017 9:55 am[/url]":tvbcvger]Stavljen asfalt, falilo prostora, skinut asfalt, i sveden na beton...tih par cm je ocigledno bilo odlucujuce.

Pričalo se o 30 cm visine, a ne o par cm. Novinari se odmah zaleteli i izvodili feštu na tu temu. Danas je prosto nemoguće da omaše visinu 30cm. Jeste se radilo o par cm, zato su beton i grebli. Sad planirajy da stave asfalt jer je beton neravan. Inače na istočnom kraku k10 su na jednom tunelu postavili asfalt iako je po projektu trebao beton. Mislim da menjaju projekat za podlogu i za još neku tunel. Treba da dobiju prvo saglasnost.
 
Možda misliš na tunel Sarlah kod Pirota, na K10. Za njega se priča da će umesto betona ipak biti asfalt.
 
Dobro je za Brančić, ali ukus kašnjenja menja raspoloženje... Tunel Šarani je probijen u maju 2015. godine (prva cev u martu) a deonica Ljig-Preljina je otvorena u novembru 2016. Uz ovakav progres, tunel Brančić neće biti spreman za vozila pre letnje sezone 2018.
 
LOS katastrofa se donekle može ispraviti pametnim trasiranjem autoputa ka Sarajevu. Taj put treba povući sa teritorije Čukarice ka Obrenovcu i dalje ka Šapcu.Petlja velikog promera i kapaciteta na ukrštanju dva AP kod Obrenovca.
 
taj bi put bio višak ako se STVARNO planira ap novi sad - šabac
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474632#p474632:3sfmbmrv je napisao(la):
Earthmoving » Sre Avg 30, 2017 2:43 pm[/url]":3sfmbmrv]Evo i potvrde Ministarke da je tunel Brančić probijen (mada ne precizira da je u pitanju jedna cev):
"...Ima problema na deonicama autoputa Koridora 11 od Obrenovca do Uba i Lajkovca do Ljiga, ali i to rešavamo uz pomoć i podršku ambasaodra Kine Li Mančanga. Prošlog vikenda probijen je i poslednji tunel na ovim deonicama..."
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1298400
Probijen je "poslednji tunel" od jednog jedinog tunela na potezu od Obrenovca do Ljiga ;) Ko u vicu kad se trkaju Amerikanac i Rus, i Rus pobedi, a Amerikanac zauzme odlično drugo mesto ;)
Što će ti izjava ministarke koja ne govori istinu,kada sam ja jos preključe okacio slike iz tunela gde se to vidi??
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474638#p474638:lq7ghs1h je napisao(la):
Branko_UE » Sre Avg 30, 2017 3:15 pm[/url]":lq7ghs1h]Dobro je za Brančić, ali ukus kašnjenja menja raspoloženje... Tunel Šarani je probijen u maju 2015. godine (prva cev u martu) a deonica Ljig-Preljina je otvorena u novembru 2016. Uz ovakav progres, tunel Brančić neće biti spreman za vozila pre letnje sezone 2018.
Kao sto napisah preključe, predsednik opštine Ljig je povodom probijanja cevi pravio opstenarodno veselje i zom prilikom rekao da ce tunel biti u funkciji od juna 2018.
 
Branko granice postoje zbog ilegalnog trzista droge, cigareta , a i legalnih tokova. Ako drzis monopol na drogu, koja kosta npr na kosovu kilo 250 eur, u cg 500 eur, usrb 1000, a u hr 2000, onda ces na granicama da hapsis npr tebe i mene koji bismo isli da kupimo dole i prodamo ovde, ali ce da se propuste njihovi ljudi. Time ce oni nas da uhapse i kazu kako se bore protiv droge, a svoje ljude ce da puste. Eto cemu sluze granice. Tu su tolike milijarde u pitanju, vece i jace od svih drzava zajedno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474598#p474598:2xnhh088 je napisao(la):
Branko_UE » Sre Avg 30, 2017 10:02 am[/url]":2xnhh088]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474523#p474523:2xnhh088 je napisao(la):
Garfild » Uto Avg 29, 2017 11:14 pm[/url]":2xnhh088]:arrow:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474509#p474509:2xnhh088 je napisao(la):
Mel » Uto Avg 29, 2017 10:02 pm[/url]":2xnhh088]Budući da svi znamo da nije problem u ibarskoj, koja je inače i kvalitetna saobraćajnica (ako ne računamo divlje ulaze), već u vozačima, da li očekujemo kad kompletan saobraćaj sa ibarske pređe na ap koji je i sam krivudav i brdovit da će to biti neki novi, kulturni vozači, prožeti empatijom? Jedini ap po kojem su vozili su ravnice kroz pomoravlje i vojvodinu, a i na ns-bg svaki dan po neki udes... Ako se nešto ne promeni u prevenciji kažnjavanjem na restriktivnije oblike, samo ćemo dislocirati crne tačke.

Da ali Ibarska i navodi vozace na nestrpljenje i besomucno preticanje. Vecina nezgoda na Ibarskoj je posledica preticanja i nestrpljenja. Ako se saberu sve nezgode na nasim autoputevima u zbiru su opet daleko od brojke koju Ibarska donosi. Kakvi god da su vozaci autoput smanjuje rizik od tragedije jer im prosto ne daje sansu da toliko divljaju.

@earthmoving I ja sam cula da nije bila nijedna nezgoda na toj deonici i dace Bog da nikada i ne bude nijedan na buducem Koridoru kad bude sve gotovo.

Ibarska magistrala, gledajući stanje puta (asfalt, obeleženost horizontalna, vertikalna) nikada nije bila u boljem stanju nego zadnjih nekoliko godina. To nije problem. Problem je broj vozila na istoj. Taj put nije projektovan i pravljen za trenutni broj automobila. Nije bio ni za broj automobila od pre 10 i više godina. I to je cela filozofija. Sa tolikim brojem vozila, kroz naseljena mesta sa mnogo sporednih uključenja, saobraćajne nezgode, blokade puta itd. su neminovnost. Obilaznica oko Čačka sa četiri (pet ali jedan je isključen) semafora na toliki broj vozila - neodrživo!
Frekvencija na ovom putu, na mnogim deonicama, je veća od frekvencije vozila na AP NS-SU, NI-LE i NI-PI koji su međunarodni koridori.

Izgradnja savremenog puta je jedino rešenje. Vožnja po PS, na ovakvom putu nije opcija sa kojom iko treba da bude zadovoljan. Zar treba da nam prosečna brzina na putu bude 50-60km/h (i manje mnogo puta u toku godine), policija na svakom ćošku, i da sa tim budemo zadovoljni?
Valjda nas civilizacija tera da se razvijamo, ubrzavamo, krećemo, komuniciramo... Uostalom pogledajte koliki progres su od 1960. (od kada je počela izgradnja Ibarske) napravile neke zemlje do danas, a gde smo mi...

U poslednja 4 dana sam obišao Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i ponovo postavljam sebi pitanje: Zar smo toliko glupi? Dok je Evropa ukinula granice, postoji velika sloboda kretenja, mi smo svi kolektivno među sobom postavili granice i još ih na nekim mestima dobrano utvrdili. Koja je poenta granice između Srbije, Crne Gore i BiH? Šta se tu kontroliše? Zar ne postoji minimalni interes ovih država da se te barijere uklone, da se kontrola vrši na drugi način? Koji je protok robe i ljudi recimo između Nemačke i Francuske a koliki između zemalja na Balkanu? Kako se kontrola vrši u tim zemljama?
Zar moraju tolike gužve da se stvaraju na granicama, a sezona odmora je pri kraju? Prosečna brzina na putu oko 60km/h, stajanje na granici sat vremena, i kako neko očekuje ozbiljan napredak u takvom stanju? Završetkom AP koji povezuje Zapadnu Srbiju, Crnu Goru i BiH sa Beogradom, a i to će potrajati dobrano, da bi se ubrzao protok ljudi i robe, granice se moraju micati! Šta vredi ako na putu dobijete koji sat uštede kada granica sve to pojede. (Ne verujem u brz napredak ka EU svih ovih zemalja da bi se očekivalo ukljanjanje granica zbog toga)

Ne volim da širim negativu, ali ovo su sve činjenice koje želim da nestanu, da se isprave jer mislim da tako ne treba da bude...


odlican post. tako je, samo u Zoni Sumraka, za tri dana sam presao 14 kontrolnih punktova na granicama: Beograd-Sarajevo-Gacko-Bileca-Herceg Novi-Dubrovnik-Makarska-Mostar-Beograd. Osecam se kao id***, gradjanin treceg reda tamo neke zemlje odvojene od ostatka sveta. Dakle, prosao sam na ovom putovanju razne predele, gde zive i srbi i hrvati i muslimani, i samom narodu je sve doslo preko glave, gde god on ziveo i koje god narodnosti bio. Ali obican narod se ne pita. Doziveo sam skoro i moj prvenac, moje prvo luce, prvi pretres ikada na granici na batrovcima-bajakovu. Sta mislite ko me je pretresao pri izlasku iz Srbije? Necu vam reci, odgovorite sami. Extra je bilo. Kad je carinik video da mi uzalud pretresa auto, onda sam ja krenuo da mu ne dam da me se olako resi, pa smo zaginuli dva sata. To je minimum zahvalnosti koje sam mogao da dam ovakvom cinu gde sam bio pocastvovan. :sesir: niti je ibarska projektovana z aovoliki broj vozila, niti ulica kneza milosa, ni autoput kroz bg. Inace, da se uozbiljim malo, evo jedne korisne info: mislio sam da i gradjani Zone Sumraka i trecih zemalja imaju pravo da predju granice EU gde god hoce. Mislim na prelaze izmedju SLO i HR. Prema info iz HR mupa, ne moze! Postoji samo par prelaza gde drzavljani Zona Sumraka mogu preci. Preporucujem Dubravu Krizovljansku kao alternativu Bregani. Ne budite lenji, uzmite malo mapu i navigaciju u ruke, da ne ostarite na granicama i punktovima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474637#p474637:3vn7iwpc je napisao(la):
Earthmoving » Sre Avg 30, 2017 3:12 pm[/url]":3vn7iwpc]Možda misliš na tunel Sarlah kod Pirota, na K10. Za njega se priča da će umesto betona ipak biti asfalt.

Da, na Sarlah mislim. Caribrod je pisao o tome na temi k10.
 
Da li neko ima informaciju o eventualnim benzinskim pumpama na AP Obrenovac-Preljina?
Na Sentinelu se vidi izgradnja nekog novog prоširenja kod petlje u Preljini, sa obe strane AP, koje nije bilo pri otvaranju puta. U prolazu sam video da su izravljali taj prostor ali mi nije jasna namena, nema obeležja.
 
Vrh