Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453873#p453873:2tymgqj6 je napisao(la):
direktor » Pet Maj 26, 2017 2:20 pm[/url]":2tymgqj6]Cekaj malo opstine imaju svoje budzete neki ljudi koje ste izabrali o tome odlucuju te pare rasporedjuju
Pa kazu centru za kulturu 20 000 evra za godinu dana sa tim mogu da poplavaju racune i organizuju par izlozbi podjele plate jel i za to bg kriv
Nasao si ekstreman slucaj stamatovica i bate andreja nece oni vijecno
Pominjse bolnice da li znas na sta lice zgrade kcs u bg to se sve raspada prva hiruska klinika krecena zadnji put tito bio ziv zgrada onkologije podignuta u kraljevini prozore skoro zamjenili
kredit za klinicki centar uzet 2004 jos se ne zna kad ce krenuti radovi
U prokuplju koji ima buzet od nekih 7 mili evra a rupe po putevima se nekrpe godinama samo se lapa
U kraljevu u zgradi opstine nemaju gdje da sjede koliko ih je a niko nista neradi itd
Situacija je takva da mi odlucujemo dok ne odlucimo, kada odlucimo onda vise ne odlucujemo. Primer Stamatovica je idealan. Nisam nikad tvrdio da kultura ne postoji u malim mestima samo sam tvrdio da postoji mnogo manje desavanja nego u Beogradu sto je izazvano vecom populacijom i fakultetima. Beograd nije kriv ni za sta, Beograd je samo posledica. Jednostavno u Beogradu su odlucili da naprave sve sto je neophodnoj celoj Srbiji pa je onda Srbija shvatila da je i njima bolje da ulazu u Beograd jer se pare brze vracaju i tako smo dosli do ovoga gde smo sada. U Kraljevu mozda nemaju gde da sednu u opstini, mozda bi mogli da sednu na dupe i da placu posto je prosecna plata u gradu mozda 30 hiljada dinara u najboljem slucaju.

u beogradu se stvori i naplati više od 40% poreza.
a manje se toga vrati iz tog poreza.
Koliko od tog poreza se naplati zbog cinjenice da svi lete iz Beograda, da se svi lece u Beogradu i da svi studiraju u Beogradu? Koliko od tog poreza se naplati zbog cinjenice da ljudi ulazu u BG jer je tu sve i onda se novac lakse zaradi? I u Sarajevu se naplati skoro 70% poreza na nivou cele BiH, sa te strane Beograd i nije drastican primer.
kada bi svako dobio pare proporcionalno naplaćenom porezu, provincija bi se raspala.
koje pare da beograd vrati crnoj travi, babušnici?
ako prestaje da ih dotira, neće biti žive duše tamo.
A zasto ne bi Beograd i Uzice zajedno dotirali Babusnicu, umesto ovako Uzice da dotira Beograd pa onda Beograd izdasno da dotira Babusnicu sa crkavicom? :mrgreen:
Sto se ostalog tice smatram da si u pravu.

@Aleksandar Grf, Orfanelin ne bi imao nista protiv moto puta odnosno puta bez zaustavne trake, cak mislim da je to odlicno resenje. Remont pruge kako bi se stizalo do Bg za 2-3h je takodje prioritet.
 
AleksandarGrf":28iahcqg je napisao(la):
Tema svake gradnje je pre svega da li i gde graditi, a tek posle kako graditi. To je u razvijenim sredinama odavno praksa, a u seljackim banana republikama se nepostojece milijarde daju bez opravdanja.

Ono sto ovu diskusiju cini nerealnom su ekstremni stavovi svih strana. Imas Orfanelina koji hoce iskljucivo autoput. Da ga pitas u cemu je razlika njemu izmedju tog puta i puta za motorna vozila koji je duplo jeftiniji ne bi umeo da ti objasni. Imas Earthmovinga koji takodje hoce iskljucivo autoput. On navodi pozitivne strane autoputa kao papagaj i ne prihvata da za manje pare moze da se dobije identicna funkcionalnost ali i jos mnogo toga pride.

Onda imas Lakija koji menja teze na drugi nacin. On kaze ako prave negde gde je jos neisplativiji, pa sto ne bi ovde?

Niko se ne osvrce na cifru. Nikog ne zanima razlika izmedju 400 i 600 miliona. Te pare nisu virtuelne. Nisu neogranicene. Nece ih otplacivati paja patak nego gorepomenuti Mika i Zika.


Ali ima i jedna zamena teza koja mi se svidja. A to je ona gde se krade, otima, rasipa, na sva moguca i nemoguca govna ovoga sveta, a ponajvise za licnu dobit. I onda u odnosu na to, ni 100 milijardi nije puno. Pa i nije.

Cisto istine radi Aleksandre.
Laki je za autoput do pozege i ni km dalje, niti ka CG, niti ka BiH, jer broj vozila to jos dugo nece opravdavati, ali da, jeste da se uradi do Pozege, kao i da se izgradi tkz, moravski koridor, jer po Lakiju oba ta poteza su potencijalno isplativa u skorijoj buducnosti (neke deonice i odmah po otvaranju, poput srverne obilaznice Cacka, kao i pored Kraljeva. A kada ukazuje da se pravi na drasticno neisplativijim deonicama, govori to kao analogiju, a ne kao argument.
Dokaz za to je sto sam verovatno prvi (ajd, zvuci nadmeno, ali medju prvima) predlagao izgradnju "moto puta" od pozege ka granicnim prelazima sa BiH i sa CG, umesto autoputa, jer sa trunkom manje konfora se pravu znacajna usteda, mozda i u pola iznosa.

I jos jedna stvar.
Lakiju je vrlo bitna cena kilometra autoputa, i zato se laki zaprepastio sto ce ispasti da je kilometar puta obroncima maljena koji su gradili Azeri, jeftiniji od ravnicarskih deonica koje grade kinezi.
Zato je lakiju i upalo u oci da je gradnja autoputa LOS pogodjena za vecu cenu nego sto je racunato da ce kostati DOS , sa sve saniranjem klizista i uredjenjem korita Save, koje opet ostaje da se uradi.
I o svemu tome je Laki pisao na ovoj temi. :)

Ali, Laki isto tako smatra da postoje neki strateski ciljevi (ne govorim o vojnim).

Ako ocemo da gledamo svet iskljucivo kroz profit, vrlo lako mozemo doci u situaciju da starije od 50 ne treba leciti vec pustiti da sto pre umru, jer oni:
-su sve sporiji
-sve bolesniji, pa ce nas sve vise kostati
-otici u penziju pa biti cist trosak, a pri tom zauzimati stambeni prostor mladjima, pri tom ne privredjijuci nista.

Eto, aleksandre jedne zamene teza, koja vrlo lako nekome moze da padne na pamet, ako nastavimo da gledamo samo i iskljucivo direktan interes (profit) i nista drugo. ;)

...

Probacu da vratim pricu na temu izgradnje autoputa A2.

Imamo konkretne podatke dobijene brojanjem saobracaja.
Imamo i cinjenicu da je u zapadnoj i jugozapadnoj Srbiji autoput bio sarena laza koja se sporadicno pominjala zadnjih 30 godina, ali nije bilo nikakvih ni minimalnih konkretnih poteza po tom pitanju.
Onda su mediji (i mnogi gradjani pod uticajem medija) povezali izgradnju ovog autoputa sa V.Ilicem, te je odjednom ispalo da je cela prica krenula od njega i da 'Veljo' pravi autoput do svog kraja, kao da se taj pravac ne pominje u planovima decenijama pre njega.

Sa druge strane, od K10 je napravljen MIT.
Kako od njegove vaznosti, tako i od njegove gradnje. Zaboga, pa to je tranzit(!), jedan je od argumenata. Jeste, tranzit koji koristi koliko vozila (ne racunajuci nekoliko letnjih smena turista) ?
A u nasim glavama, taj put (opet zahvaljujuci medijskim spinovima ima vaznost u rangu Sueckog kanala. :D

Pri tom se kroz medije bombardujemo izjavama vlasti vise od deceniju ipo sa parolama "dogodine zavrsavamo K10"

I onda odjednom, gradi se A2 i to relativno konstantno i relativno intezivno, te ce od potpisivanja sa Azerima i svecanog otvaranja radova 2012 do zavrsetka na potezu od Bg do Cacka proci manje od 10 godina!!!
Ne samo to, nego ce izgleda biti gotovo pre nego krak K10 ka Grckoj, a 'pricase nam' da lova samo ceka i da mora biti gotov do olimpijade u Atini (2004.)!
I eto konfuzije u glavama.
Eto otpora. Eto toga da nam je nebitno pola miliona ljudi u dolini zapadne morave, da nam je nebitno sto od Preljine ka Beogradu imamo jedan od najopterecenijih i sto je jos bitnije najnebezbednijih putnih pravaca u republici.
Nebitno je i sto se privreda zapadne Stbije pokazala relativno zilava i sto su ljudi uspeli da se prilagode novim uslovima poslovanja.

Jer u glavama gradjana Srbije je stvorena slika da mi imamo ili treba da imamo samo jedan jedini autoput i to upravo onaj koji se proteze pravcem nekadasnjeg 'Bratstva i jedinstva'.

I ta slika, taj 'bag' se sada tesko moze ispraviti, te otuda ovaj autoput izaziva toliki otpor u javnosti.





Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Jednu stvar uporno zaboravljate a to su saobraćajne nesreće koje se događaju upravo zbog puta kakav je trenutno. Odavno je prevaziđen što zbog broja vozila što zbog činjenice da prolazi kroz naselja i tada je kao obična ulica što zbog gomile divljih uključenja kao i levih skretanja.
Nažalost veliki gubici u ljudskim životima opominju i nemaju cenu ali lečenje povređenih kao i materijalna šteta ima cenu. Ta cena je velika i pametan svet je to video.
Uvek dajem prednost i biću za auto put i na kraju se isplati.
Biće tamo saobraćaja.
 
ovo za Sarajevo za 70% poreza je potpuno netačno.
Sarajevo nema ni 15% stanovnika BIH.
pitanje je da li se i 25% poreza BIH tamo skupi.
broj vozila na Ibarskoj magistrali se nije povečao u odnosu na 1990tu godinu.
kvalitet puta, signalizacije a posebno bezbednost samih automobila je drasticno povecana.
mislim da ovde niko ne polemiše da li je AP beograd-preljina potreban, bez obzira što po kriterijumu broja vozila ne ispunjava do kraja uslove opravdanosti izfradnje.
ali tih 10-15% koji fale i koji će tek još više da fale, možemo da pokrijemo zahtevom za većom bezbednosti i željom da brže putujemo.
ali dalja izgradnja AP ka CG je zaista neverovatno neisplativa i zbog toga cela rasprava.
da u komunizmu je bilo da svaki deo teritorije pa i svaki narodni heroj mora u svom mestu da ima fabriku, put ili univerzitet npr pa se gradilo po ključu.
u kapitalizmu postoje studije opravdanosti koje uključuju pored ekonomske isplativosti samog puta i druge benefite kao sto su razvoj ekonomski i demografski, ali i ekološki uticaj...
mi živimo u kapitalističkoj zemlji ali nam je mentalitet ostao u socijalizmu.
sad i oni na planinana hoće AP do svog mesta bez obzira koliko ima stanovnika i koliko je taj put skup.
sledeće očekujemo da ovi iz vojvodine traže skijalište i žičare jer i njih ima bar pola miliona, vole da skijaju ali im je daleko najbliže skijalište.
 
nek budem ja glup, neobavesten ili sta god, ali je AP Preljina-Ljig za mene odlican. Zivim u Beogradu, poreklom sam iz cacanskog kraja i zbog posla putujem na relaciji BG-CA. Ne zanima me nikakva ekonomska (ne) opravdanost, svidelo se to nekima ili ne, autoput je bezbedniji i od motoputa, brzog puta, magistrale, teleportovanja, lebdenja ili cega vec. Da li bih voleo da AP imaju i Negotin, Zajecar i Novi Pazar i bilo koji drugi kraj u Srbiji? Da, zdusno bih podrzao svaki projekat. Samo jedan zivot vise spasen u saobracaju u potpunosti opravdava milijarde evra ulozene u AP. Takodje, svaki evro koji se ulozi u bolnice, skole, vrtice (u crkve nema potrebe, imaju previse i preliva im), takodje, svim srcem podrzavam. Vi koji tvrdite da je Ibarska bezbedna, sigurno ste moji neprijatelji na Ibarskoj i vozite iznad 80. Kamiondzije posebno. Ko god postuje ogranicenja na ibarskoj, a to je uglavnom 50, 60, 80, trpi torturu od siledzija koji voze putnicke automobile i kamione iznad 80 jer nemaju kolektivnu svest ni o svojoj ni o tudjoj bezbednosti. Naravno, kome je zivot ugrozen, ima hitan slucaj, pa mora 120 ibarskom da vozi, to razumem. Kako god, svaka prica o neisplativosti autoputa bilo gde pada u vodu. Ti koji to pricaju, nek saberu npr koliko puta u zivotu moraju npr da se obuku i svuku, pa nek vide dal im je onda zivot uopste rentabilan :?: E sve biste da dobijete dzabe i bez ulaganja, i duhovnog i materijalnog, i da racunate sve u dinar, e pa ne moze.
 
Izvinjavam se, proslo je neko vreme od kada sam procitao taj podatak pa sam permutovao BiH za Federaciju. Uglavnom Sarajevo cini 40% prihoda u BiH od indirektnih poreza. Izvor ---> https://www.klix.ba/biznis/finansije/ka ... /170502069
Ako je tvoj podatak tacan onda dolazimo do toga da su oba glavna grada u istoj situaciji s'tim sto Sarajevo sigurno ima nesto manji procenat jer tamo postoji dualizam glavnih gradova izmedju BL i SA. Dakle taj argument je apsolutno besmislen.

Al da manemo to, mene zanimaju neke druge stvari pa ako bi neko bio ljubazan da mi odgovori na par pitanja koja cu da postavim.
1. Da li je bitno konacno odrediste putnika kada se racuna isplativost AP? Kada se broji broj vozila koja prodju izmedju Beograda i Cacka broje se vozila kojima je Uzice/Zlatibor krajnja destinacija, procenat tih vozila je veliki.
2. Kojom logikom je opravdano izgraditi put do Pozege a ne put do Uzica, siguran sam da je direktan saobracaj izmedju Uzica i Pozege daleko veci nego izmedju Pozege i Cacka, takodje siguran sam da je procenat ljudi koji kojima je krajnja destinacija Zlatibor/Uzice a putuju iz Cacka daleko veci nego procenat onih kojima je krajnja destinacija Pozega.
3. Da li se u isplativost i potencijalne sporedne benefite puta racuna uticaj na industriju i onu koja postoji i ona koja se razvija u regionu zlatiborskog okruga?

Danas sam bas putovao izmedju Cacka i Uzica i razmisljao sam o ovim pitanjima. Takodje Zlatibor i Uzice navodim zajedno jer ta dva mesta smatram jednom celinom, jer objektivno osim fiktivno administrativne nikakve druge razlike nema i to bi po nekoj mojoj logici i trebao da bude jedan grad.
 
brojanje saobracaja obuhvata sva vozila koja prođu putem bez obzira gde im je krajnje odredište.
odvojeno se broje tipovi vozila ( putnicki, autobusi, kamioni, kamioni sa prikolicom itd.)
u ekonomskom delu studije opravdanosti analizira se uticaj na ekonomiju gradove ili delove države koji gravitiraju ka tom AP.
sto se tiče Sarajeva, malo su ti podaci problematicni jer se oni i statistikom prepucavaju oko toga koji narod vise doprinosi, gde se bolje živi u federaciji ili RS-u.
ovde pise da kanton sarajevo vise uplati nego cela RS.
a mislim da je odnos ekonomija RS i FBIH negde približno jednak.
tako da da li ovi lažu ili RS bojkotuje porez za BIH to ne bih znao.
svakako ne može se vući paralela sa srbijom gde je kao i u grčkoj ili makedoniji peviše ljudi i ekonomije u glavnom gradu.
 
U tom slucaju dolazimo do toga da Cacak dobija autoput samo zato sto je izmedju Uzica i Beograda. Uzmimo nppr da je opravdano da 12000 vozila prodje da bi put bio rentabilan. 10000 ide iz bg za uzice a 2000 ide za cacak. Do cacka je onda put isplativ a do uzica nije. Meni je bar vrlo logicno da je krajnja destinacija putnika vrlo bitna stavka. Posebno je bitna kada se gleda logika kojom put ide do Pozege koja je zanemarljiva kada se uporedi sa Uzicem u broju ljudi koji su se namerili da tamo dodju.

Jasno je da je federacija daleko bogatija od srpske. Od deset najjacih firmi osam je iz federacije. Ovo su im zvanicni podaci, nema tu sta da se polemise. Sarajevo sa 400 hiljada stanovnika uplacuje 500 miliona evra poreza vise nego srpska sa preko milion. Glavni gradovi uvek uplacuju vise poreza jer se u banana drzavama sve pare slivaju tamo pa se onda raspodeljuju dalje. Tako je najlakse ukrasti. Tako je najlakse glupake ubediti da cuvas nacionalni suverenitet ili sta vec.
 
Nema šanse da je odnos 10>2 hiljade za Užice-Čačak na relaciji Bg-Ča-Ue-Bg, više je 50-50, s obzirom da preko Užica ide većina saobraćaja ka-od Cg, ali isto tako dobar deo saobraćaja od Ljiga čine vozila ka Gornjem Milanovcu i Kraljevu.

Do Užica trenutno nema potrebe graditi ap, ova deonica do Požege će rešiti najkritičniju tačku, obilaznicu oko Čačka, a zatim treba povezati A1 i A2 preko Kraljeva i Kruševca, tako bi napravio i brz pristup od zapadne srbije ka južnoj i istočnoj i dalje grčkoj/turskoj. Od Požege do Sevojna ima uslova da se proširi magistrala na brzi put (kao Batočina-Kg) jer postoji ova dolina od Požege do Užica gde troškovi ne bi bili ogromni da se dodaju još dve trake i ne bi bilo potrebe za neki tunelima, velikim mostovima i sl.
 
Nije taj odnos, nego sam da primer u kom bilo suludo ne uzeti taj faktor u obzir.

Objasni mi tu logiku kojom je logicno graditi do Pozege? Zasto ne bi isla samo obilaznica oko Cacka do Pakovraca i tu kraj AP? Mislim i to sto ti predlazes je ok, samo me zanima kojom logikom objasnjavas sve to? Sve se gadjaju ljudi nekim podacima koji nemaju veze sa logikom a sve u svrhu opravdavanja svog stava. Nigde neke konstruktivne diskusije :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454279#p454279:3qezkezl je napisao(la):
Orfanelin » Нед Мај 28, 2017 10:05 am[/url]":3qezkezl]

Jasno je da je federacija daleko bogatija od srpske. Od deset najjacih firmi osam je iz federacije. Ovo su im zvanicni podaci, nema tu sta da se polemise. Sarajevo sa 400 hiljada stanovnika uplacuje 500 miliona evra poreza vise nego srpska sa preko milion. Glavni gradovi uvek uplacuju vise poreza jer se u banana drzavama sve pare slivaju tamo pa se onda raspodeljuju dalje. Tako je najlakse ukrasti. Tako je najlakse glupake ubediti da cuvas nacionalni suverenitet ili sta vec.

Naravno da 400 hiljada ljudi ne uplati više nego RS, već većina firmi ima sjedište u Sarajevu i tu carini robu i obračunava PDV, a PDV u stvarnosti plati krajnji potrošač u lancu, tako da ako nema onog kupca od Trebinja do Bihaća, nema ni uvoza firme iz Sarajeva, niti naplate PDV-a.

Inače nema neke velike razlike u ekonomijama RS i FBIH, 1.1 milion stanovnika RS, prema 2.2 miliona stanovnika FBIH, BDP RS je oko 9 milijardi maraka, naprema 18 milijardi FBIH.
 
Uprava za ind oporezivanje se nalazi u ist sarevu ako se nevaram pdv koji se ubere djeli se u nekom procentu losijem po rs dok su oni trazili da sto se kod nih ubere ostane njima itd pa ovi iz fbih racunaju predratno sarajevo itd tu covjek treba da se udubi dobro da pohvata nesto to je van ove teme debelo
 
Nalazi se u Banjoj Luci. S početka rada UIO bilo je uglavnom nepovoljnih raspodjela po RS, ali je u međuvremenu izvršeno poravnanje, a i tu je bilo riječi o "smiješnoj" cifri od par miliona ili par desetina miliona, što je opet ništa u poređenju sa ukupnim prihodom za raspodjelu od preko 5 milijardi maraka. Raspodjela se vrši po promjenljivim koeficijentima, ali koji varira za 1% gore-dole, trenutno je to 64% naprema 32%, što i odgovara otprilike i odnosu BDP-a koji entiteti samostalno iskazuju.

Što se tiče same rasprave o tome da je 400 hiljada ljudi Sarajeva zaslužno za toliku uplatu novca, radi se o klasičnoj trash news, na koju niko ozbiljan u BiH nije ni reagovao.
 
Na sarajevskih 40% ste svi ustali da prigovorite a na beogradskih 40% cutite? Sta reci :lol:

Kao sto rekoh gore, svi se gadjate nekim podacima da bi izgledali sto strucnije a kad malo zakopas onda dodjes do zamene teza. :D
 
Pa beogradskih 40 % je tealnije od sarevskih sve strane firme 90 % slucajeva imaju sjediste u bg one koje su po unutrasnjosti sele to u bg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454363#p454363:y1lxdvlh je napisao(la):
Orfanelin » Ned Maj 28, 2017 3:41 pm[/url]":y1lxdvlh]Nije taj odnos, nego sam da primer u kom bilo suludo ne uzeti taj faktor u obzir.

Objasni mi tu logiku kojom je logicno graditi do Pozege? Zasto ne bi isla samo obilaznica oko Cacka do Pakovraca i tu kraj AP? Mislim i to sto ti predlazes je ok, samo me zanima kojom logikom objasnjavas sve to? Sve se gadjaju ljudi nekim podacima koji nemaju veze sa logikom a sve u svrhu opravdavanja svog stava. Nigde neke konstruktivne diskusije :D

Logika je da tebi iz Uzica treba 20-ak km da se ukljucis na autoput, nekome iz Arilja 15 km, iz Ivanjice 40-ak...
Tebi ako put ne ide do kucnog praga, onda si protiv da ti put bude na nesto preko 20km? Pre si onda za varijantu da ti bude na 60km,koliko ti sad treba do Preljine?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454466#p454466:1h9rkjgj je napisao(la):
Orfanelin » Нед Мај 28, 2017 11:17 pm[/url]":1h9rkjgj]Na sarajevskih 40% ste svi ustali da prigovorite a na beogradskih 40% cutite? Sta reci :lol:

Kao sto rekoh gore, svi se gadjate nekim podacima da bi izgledali sto strucnije a kad malo zakopas onda dodjes do zamene teza. :D
Nemam pojma o Beogradu, niti mi je namjera da o tome pišem.

Ono o čemu jasno mogu da pišem je RS i BIH jer tu živim. Pisao si u vezi toga i pozvao se na potpuno bezvrijedan tekst, može se reći i amaterski napisan, koji sadrži toliko kontradiktornosti i netačnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454473#p454473:k0w93ihk je napisao(la):
JoeBG » Ned Maj 28, 2017 10:46 pm[/url]":k0w93ihk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454363#p454363:k0w93ihk je napisao(la):
Orfanelin » Ned Maj 28, 2017 3:41 pm[/url]":k0w93ihk]Nije taj odnos, nego sam da primer u kom bilo suludo ne uzeti taj faktor u obzir.

Objasni mi tu logiku kojom je logicno graditi do Pozege? Zasto ne bi isla samo obilaznica oko Cacka do Pakovraca i tu kraj AP? Mislim i to sto ti predlazes je ok, samo me zanima kojom logikom objasnjavas sve to? Sve se gadjaju ljudi nekim podacima koji nemaju veze sa logikom a sve u svrhu opravdavanja svog stava. Nigde neke konstruktivne diskusije :D

Logika je da tebi iz Uzica treba 20-ak km da se ukljucis na autoput, nekome iz Arilja 15 km, iz Ivanjice 40-ak...
Tebi ako put ne ide do kucnog praga, onda si protiv da ti put bude na nesto preko 20km? Pre si onda za varijantu da ti bude na 60km,koliko ti sad treba do Preljine?
Al sto bas ka Pozezi? Sto ne ide ka Kraljevu? Sad ces da dodjes da mi kazes da ce ici i ka Kraljevu, ali ja ne shvatam ovaj sad potez kojim se put pravi do Pozege. Kao da je Pozega neka destinacija na koju se odlucuje veliki broj ljudi pa onda ima logike zavrsavati jedan put od nacionalnog znacaja u Pozezi.

Sa aspekta bolje ista nego nista, meni je ovo parce puta do Pozege odlicno, ali sa aspekta logike nema nikakvog smisla praviti nerentabilan put izmedju Cacka i Pozege.

Ono o čemu jasno mogu da pišem je RS i BIH jer tu živim. Pisao si u vezi toga i pozvao se na potpuno bezvrijedan tekst, može se reći i amaterski napisan, koji sadrži toliko kontradiktornosti i netačnosti.
Imas neki drugi tekst koji je profesionalno napisan sa pravim podacima?
 
Pobogu , pa koliko puta smo prezvakali da je Pozega buduce cvoriste puteva ka CG i ka BiH.
Takodje, taj deo (od Preljine do Pozege) je i zajednicka deonica autoputa A2 i buduceg moravskog koridora (BiH -UE-PO-ČA-KV-KŠ- Autoput A1(K10).
Eto, to su razlozi.
I dodatno, kao jedini deo koji predstavlja usko grlo zbog trase kroz kanjon ovcarsko-kablarske klisure. Dakle ne gradi se autoput do Pozege zbog Pozege, vec kao sto ti napisase kolege forumasi i zbog Uzica, Sevojna, Kosjerica, Priboja, Arilja, Ivanjice... svima njima (vama) ce biti mnogo blize i mnogo lakse i sigurnije, zar ne? :)
Ja bih rekao da je dovoljno razloga da ova deonica bude medju prioritetnijim?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ali ti putevi nisu isplativi, to smo valjda apsolvirali :lol:
Kako postoji usko grlo ako je receno da je taj put dovoljan za saobracaj koji ima?
Zasto Cacak ne moze da bude cvoriste puteva?
I ne znam koliko puta smo prezvakali tu pricu jer je od skoro pocela ta famozna prica o jos famoznije autoputu prema BiH koji ce da ide preko Uzica. To je pusteno u etar da ljudi iz Zlatiborskog okruga ne bi navlacili da ovaj sto kao ide za CG ide preko Zlatibora.

Ako cemo da idemo tom logikom kojom ti ides onda je najlogicnije da put sada ode do Uzica i da onda ceka neka sretnija vremena gde ce odatle nastaviti ka BiH a od Pozege ka CG. Umesto toga cemo da napravimo put do Pozege i tako ce da bleji 10 godina, umesto da put odmah ode do krajnje destinacije vecine putnika na toj relaciji a to je Zlatibor ili Uzice.
 
To sto si ti 'juce' cuo za put ka BiH, ne znaci da seco njemu nije govorilo i ranije.

Sto se logike tice, razne su, pa po njoj mozemo i do Ivanjice da uradimo odmah, a Uzice u neka srecnija vremena ;)
Elem, situacija je sledeca.
Ta srecnija vremena nece skoro i to je i tebi i meni jasno.
Zbog toga, Pozega, koja je na raskrscu ta dva buduca autoputa, (mada po meni moto puteva) je dobra opcija koja je dovoljno blizu i Uzicu (sa zlatiborom) i Arilji i Ivanjici
ali i Kosjericu, i Lucanima (gde prolazi u neposrednoj blizini).
Tu je i Guca, sa svojim turistickim potencijalom (ma sta ja mislio o takvoj vrsti turizma i zabave) :D

Budimo realni, skoro svim pomenutim naseljima (osim ivanjice, kosjerica i zlatibora) autoput A2 je na manje od pola sata voznje.
Po tom pitanju on je daleko blizi nego sto ce biti velikoj vecini Beogradjana, zar ne?
Takodje, Valjevo koje je izmenom trase pre 10 godina postalo 'apsolutni gubitnik' ...

Iako je jasno da svakog svoja rana najvise boli, probaj ipak da realnije sagledas realnost, mogucnosti i neophodne kompromise oko ulaganja u autoputnu infrastrukturu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454478#p454478:2lq4ewdx je napisao(la):
Orfanelin » Пон Мај 29, 2017 12:02 am[/url]":2lq4ewdx]
Imas neki drugi tekst koji je profesionalno napisan sa pravim podacima?

Pravi podaci su ti iz UIO. Zakonski raspodjela UIO se vrši prema prijavi krajnje potrošnje, ne prema carinjenju i kojekakvim čudima smišljenim u Sarajevu. Prvih par godina je čak bila raspodjela na štetu RS koja je kasnije korigovana, dug je FBIH morala vratito, zadnjih godina nema problema te vrste. Dakle, od ukupno prikupljenih sredstava trenutno 32% pripada RS. Krajnja potrošnja je godinama na skoro istom nivou između entiteta. http://www.new.uino.gov.ba/bs/Prihodi%202017
 
Vrh