Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453135#p453135:3mai89fj je napisao(la):
dobri_samaricanin » Uto Maj 23, 2017 4:32 pm[/url]":3mai89fj]
kinezi su već dali crnogorcima za AP iz njive u njivu tj iz kamena u kamen, sad je pitanje da li imaju još da bace.
ali lako je CG dovesti u dužničko ropstvo.
dati im jođ 800M € za još toliko puta i oni postaju automatski kineski hong kong bar na 100 god, jer da ih istresu iz gaća sve, naći 2Milijarde € neće sigurno.
takođe, interes svake vlasti je da gradi etapno, da otvara po 10km svako malo, pravi od toga predstave, narodno veselje...

Приоритетна деоница ауто-пута коју праве Кинези кроз Црну Гору сигурно није "из њиве у њиву" јер почиње на ободу Подгорице и заобилази кањон Мораче (Платије) се завршетком у Матешеву неколико километера од Колашина.
На том путу кроз Платије од кад постоји за ових 50 година погинуло је око 1300 људи односно 17 људи по километру пута. Тако да је ова деоница 800 милки, колико год коштала итекако је оправдана!

У Колашину је пре недељу дана почела да се гради последња деоница пута Колашин-Беране са тунелом дужине 3км који скраћује пут до мора за 40км. То ће бити идеална веза са К11 док се не изграде остале деонице ауто-пута.
Искрено наши се фолирају, потребно је само да траже да Црногорци направе деоницу Бољаре-Црнча дужине 20км и онда могу комплетно да заврше цео К11 кроз Србију.

Извор: http://www.vijesti.me/vijesti/markovic-ozvanicio-pocetak-radova-na-putu-kolasin-berane-938263
Извор: http://www.pinkm.me/vijesti/markovic-na-putu-jezerine-lubnice-crna-gora-je-ozbiljno-gradiliste/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453426#p453426:3fooxfkf je napisao(la):
shumar » Sre Maj 24, 2017 5:57 pm[/url]":3fooxfkf]Pri tom nismo rešili ni misteriju Azvirta na obilaznici, bar ja ne znam.
Moja pretpostavka je da će Azvirt raditi na beogradskoj obilaznici kao neka vrsta kompenzacije. Možda su imali neke dodatne troškove na deonici Ljig-Preljina, pa im sada Srbija to kompenzuje poslom i zaradom na obilaznici.
Tohuwabohu, hvala na ovim satelitima na sajtu Land Viewer, ja ga do sada nisam znao, a super je stvar. :kk:
I da dodam i slike tih satelita deonice iznad Podgorice od 23.05.2017. sa mojim pojašnjenjima.
Sve u jednom postu da me Laki ne kritikuje :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453496#p453496:d6x4zgkw je napisao(la):
xxx » Sre Maj 24, 2017 11:37 pm[/url]":d6x4zgkw]

У Колашину је пре недељу дана почела да се гради последња деоница пута Колашин-Беране са тунелом дужине 3км који скраћује пут до мора за 40км. То ће бити идеална веза са К11 док се не изграде остале деонице ауто-пута.
Искрено наши се фолирају, потребно је само да траже да Црногорци направе деоницу Бољаре-Црнча дужине 20км и онда могу комплетно да заврше цео К11 кроз Србију.

Nisam najbolje razumeo... Taj put Koasin - Berane je deonica autoputa ili magistralni put?
Ako je magistralni put, kakva je to veza sa K11 i skracenje puta do mora, kada trenutni put do mora ide od Bijelog Polja do Kolasina (ne ide preko Berana)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453553#p453553:23wqv5dv je napisao(la):
JoeBG » Čet Maj 25, 2017 10:25 am[/url]":23wqv5dv]
Nisam najbolje razumeo... Taj put Koasin - Berane je deonica autoputa ili magistralni put?
Ako je magistralni put, kakva je to veza sa K11 i skracenje puta do mora, kada trenutni put do mora ide od Bijelog Polja do Kolasina (ne ide preko Berana)?
Постоји планирана деоница ауто-пута Беране-Матешево преко Андријевице која треба да иде јужније паралелно са потпуно новим путем Беране-Колашин који је већ почео да се гради и биће завршен у исто време кад и приоритетна деоница ауто-пута коју граде Кинези. Значи ако се на море иде Ибарском магистралом тај пут ће моћи да се користи као пречица до ауто-пута, нема потребе ићи преко Бијелог Поља.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453570#p453570:1lyw6qij je napisao(la):
xxx » Čet Maj 25, 2017 11:21 am[/url]":1lyw6qij]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453553#p453553:1lyw6qij je napisao(la):
JoeBG » Čet Maj 25, 2017 10:25 am[/url]":1lyw6qij]
Nisam najbolje razumeo... Taj put Koasin - Berane je deonica autoputa ili magistralni put?
Ako je magistralni put, kakva je to veza sa K11 i skracenje puta do mora, kada trenutni put do mora ide od Bijelog Polja do Kolasina (ne ide preko Berana)?
Постоји планирана деоница ауто-пута Беране-Матешево преко Андријевице која треба да иде јужније паралелно са потпуно новим путем Беране-Колашин који је већ почео да се гради и биће завршен у исто време кад и приоритетна деоница ауто-пута коју граде Кинези. Значи ако се на море иде Ибарском магистралом тај пут ће моћи да се користи као пречица до ауто-пута, нема потребе ићи преко Бијелог Поља.

Cekaj, a kako da dodjes do Berana sem preko Bijelog Polja (sem ako ne ides iz Novog Pazara ili sa Kosova)?
Zasto bi isao od Bijelog Polja do Berana, pa onda od Berana do Kolasina, kad mozes direktno od BP do Kolasina?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453580#p453580:26cgwlmp je napisao(la):
JoeBG » Čet Maj 25, 2017 12:36 pm[/url]":26cgwlmp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453570#p453570:26cgwlmp je napisao(la):
xxx » Čet Maj 25, 2017 11:21 am[/url]":26cgwlmp]
Постоји планирана деоница ауто-пута Беране-Матешево преко Андријевице која треба да иде јужније паралелно са потпуно новим путем Беране-Колашин који је већ почео да се гради и биће завршен у исто време кад и приоритетна деоница ауто-пута коју граде Кинези. Значи ако се на море иде Ибарском магистралом тај пут ће моћи да се користи као пречица до ауто-пута, нема потребе ићи преко Бијелог Поља.
Cekaj, a kako da dodjes do Berana sem preko Bijelog Polja (sem ako ne ides iz Novog Pazara ili sa Kosova)?
Zasto bi isao od Bijelog Polja do Berana, pa onda od Berana do Kolasina, kad mozes direktno od BP do Kolasina?
Ја то нисам рекао прочитај поново моју поруку а трасу Ибарске магистрале имаш на Википедији.
https://sr.wikipedia.org/sr/Државни_пут_IБ_реда_22

Целој Шумадији, јужној и источној Србији је Ибарска знатно ближи пут.

Замисли да је прошло 3 године од данашњег дана и Србија има завршен ауто-пут од Сурчина до Прељине дужине 120км, пут ка Црној Гори се даље наставља Ибарском магистралом иде преко Берана, Колашина па на нови ауто-пут до Подгорице. Све укупно од Сурчина до Подгорице око 5 часова вожње од тога 160 км ауто-пута. До мора те дели још само сат времена вожње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453580#p453580:1ibybixc je napisao(la):
JoeBG » 25 May 2017 11:36 am[/url]":1ibybixc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453570#p453570:1ibybixc je napisao(la):
xxx » Čet Maj 25, 2017 11:21 am[/url]":1ibybixc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453553#p453553:1ibybixc je napisao(la):
JoeBG » Čet Maj 25, 2017 10:25 am[/url]":1ibybixc]
Nisam najbolje razumeo... Taj put Koasin - Berane je deonica autoputa ili magistralni put?
Ako je magistralni put, kakva je to veza sa K11 i skracenje puta do mora, kada trenutni put do mora ide od Bijelog Polja do Kolasina (ne ide preko Berana)?
Постоји планирана деоница ауто-пута Беране-Матешево преко Андријевице која треба да иде јужније паралелно са потпуно новим путем Беране-Колашин који је већ почео да се гради и биће завршен у исто време кад и приоритетна деоница ауто-пута коју граде Кинези. Значи ако се на море иде Ибарском магистралом тај пут ће моћи да се користи као пречица до ауто-пута, нема потребе ићи преко Бијелог Поља.

Cekaj, a kako da dodjes do Berana sem preko Bijelog Polja (sem ako ne ides iz Novog Pazara ili sa Kosova)?
Zasto bi isao od Bijelog Polja do Berana, pa onda od Berana do Kolasina, kad mozes direktno od BP do Kolasina?


До Берана се из Београда вози преко Краљева, Новог Пазара и Меховог крша. Имам доста познаника и другара из Васојевића и нико не вози преко Бијелог Поља.
 
Ma pusti Berane. Ti si napisao da ce biti 40km krace do mora. Pod tim se podrazumeva od Beograda preko Cacka i Uzica, pa posle preko Zlatibora i Prijepolja.
 
Zasto bi se podrazumevalo tim pravcem?
Verovatno smatras tako, jer ti koristis taj pravac, no neko ide ibarskom preko kraljeva i N.Pazara, a neko preko Republike Srpske, neko opet preko Durmitora...

Svi ti pravci su veze Beograda (kao najveceg centra jugoistocne evrope) sa crnogorskim primorjem, ili kako se to popularno kaze, juznim jadranom. :)
Ako ce izgradnjom gore pomenutog puta u CG (Berane - Kolasin) i on bude gotov kada deonica autoputa kroz CG, to ce sigurno znacajno olaksati putovanje od Jadrana ka kontinentalnim delovima balkana.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Нормално. Ако Црногорци продуже аутопут од Матешева макар до Андријевице, више нико неће ићи на море преко Бијелог Поља.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453601#p453601:jil8a3kz je napisao(la):
laki72 » Čet Maj 25, 2017 2:07 pm[/url]":jil8a3kz]Zasto bi se podrazumevalo tim pravcem?
Verovatno smatras tako, jer ti koristis taj pravac, no neko ide ibarskom preko kraljeva i N.Pazara, a neko preko Republike Srpske, neko opet preko Durmitora...

Svi ti pravci su veze Beograda (kao najveceg centra jugoistocne evrope) sa crnogorskim primorjem, ili kako se to popularno kaze, juznim jadranom. :)
Ako ce izgradnjom gore pomenutog puta u CG (Berane - Kolasin) i on bude gotov kada deonica autoputa kroz CG, to ce sigurno znacajno olaksati putovanje od Jadrana ka kontinentalnim delovima balkana.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Ne zatio sto ja idem, nego zato sto je to glavni put ka Podgorici i primorju. Preko Republike Srpske idu samo oni koji idu ka Herceg Novom, onosno Boki. I kakve sad ima put preko Durmitora sa Beranama? Dobro znas sta sam hteo da kazem, ali sad ti filiozofiras... Hoces da kazes da ce sada neko iz Bg da ide na Kraljevo i Novi Pazar, pa posle u CG? Hoce mozda 1% vozaca.
 
Не 1%, него бар 20%, тј. сви Васојевићи, а они су окренути Београду више него Подгорици.
 
čekaj jesu li vasojevići Mike ili Pere? :)
mislim, i oni se leče i školuju u beogradu a dosta ih i živi u istom?
jesu li i oni davali novac za izgradnju bolnica i škola u Beograd?
jel njima neko kao Zapadnoj Srbiji branio da naprave od svojih para AP ili i oni čekaju da im Beograd to napravi od zajedničkog novca? :)
 
Васојевић је и Карађорђе, ал` ја не знам какве све то има везе и шта си заправо наумио рећи?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453621#p453621:1fxnebxt je napisao(la):
Пантограф » Čet Maj 25, 2017 3:23 pm[/url]":1fxnebxt]Не 1%, него бар 20%, тј. сви Васојевићи, а они су окренути Београду више него Подгорици.

Mislio sam na one koji idu na more ili Podgoricu. Vasojevici idu preko Kraljeva i NP, ali oni nisu tema...
 
Pa puno je ovde nas i nasih i Pera i Mika, a i Mika koji su postali Pere :) nemamo pravo nikoga odvajati jer sve je to nase i za nas.

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
JoeBG":2tq8vtpt je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453601#p453601 je napisao(la):
laki72 » Čet Maj 25, 2017 2:07 pm[/url]":2tq8vtpt]Zasto bi se podrazumevalo tim pravcem?
Verovatno smatras tako, jer ti koristis taj pravac, no neko ide ibarskom preko kraljeva i N.Pazara, a neko preko Republike Srpske, neko opet preko Durmitora...

Svi ti pravci su veze Beograda (kao najveceg centra jugoistocne evrope) sa crnogorskim primorjem, ili kako se to popularno kaze, juznim jadranom. :)
Ako ce izgradnjom gore pomenutog puta u CG (Berane - Kolasin) i on bude gotov kada deonica autoputa kroz CG, to ce sigurno znacajno olaksati putovanje od Jadrana ka kontinentalnim delovima balkana.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Ne zatio sto ja idem, nego zato sto je to glavni put ka Podgorici i primorju. Preko Republike Srpske idu samo oni koji idu ka Herceg Novom, onosno Boki. I kakve sad ima put preko Durmitora sa Beranama? Dobro znas sta sam hteo da kazem, ali sad ti filiozofiras... Hoces da kazes da ce sada neko iz Bg da ide na Kraljevo i Novi Pazar, pa posle u CG? Hoce mozda 1% vozaca.

Dobro, neka ja filozofiram. Neka tako bude.
To sto i bez ovog novog puta jedan deo vozaca ide preko kraljeva i novog pazara, je isto verovatno moje flozofiranje, pa i oni koje licno poznajem i koji (ne znam zasto, ali...) i proslog, ali i predstojeceg leta planiraju magistralom, preko Pazara...
Sve je to moja filozofija.

Glavni put je preko borove glave, jer smo tako rekli i volimo tuda da idemo.
I ne prihvatamo da se to menja prema potrebama i okolnostima.
Naravno, po toj logici, za Beč verovatno i dalje idemo preko Šentilja, a ne preko Horgoša ili Kelebije, jer oduvek se zna koji je glavni put ka Austriji... :D



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Smederevci idu cesce na Kraljevo - Rasku, iako im je nesto dalji put, ali je brzina je manje vise ista. Pretpostavljam da bilo ko juznije/istocnije isto ide tim putem ka CG. Inace, BG - Raska 3.5h kolima pre neki dan, i to sa stajanjem da se natanka gorivo u Kraljevu. Ako se taj taj put kroz CG ubrza, svakako ce imati smisla.

Ono sto se meni ne svidja je ruta Kraljevo - NP, ljudi iz NP bas nebezbedno voze :(. Preticanja preko pune, secenja krivina...mnogo manje sigurno nego preko Zlatibora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453447#p453447:1paox3hb je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Maj 24, 2017 6:53 pm[/url]":1paox3hb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453433#p453433:1paox3hb je napisao(la):
msksim1 » Sre Maj 24, 2017 6:25 pm[/url]":1paox3hb]vidim da ovde nikome nije bitna bezbednost voznje koja se postize na autoputu. To niko ne pominje. Samo je bitno da manje kosta. Vec sam pisao o tome, putarina Preljina-Surcin ce sigurno biti cca 450 dinara u jednom pravcu. Nema potrebe da se raspravljamo da li je to mnogo. Naravno da jeste, to i ptice na grani znaju. Ali ako neko misli da je to vredno rizikovanja zivota vozeci Ibarskom ili preko Topole i Mladenovca, onda nema o cemu da pricamo. Cinjenica je da je sada uradjen vrhunski put Rudnik-Mladenovac ali to nije bezbednije i nikad ni nece biti bezbednije od autoputa. Zadnji put sam prosao Ibarskom od Ljiga do Cacka 05.10.2016. godine. I nikada vise u zivotu necu proci tim putem. Nikada! Jer nije vredno zivota mojih bliznjih ni mog zivota. Necu leba da jedem, ali cu da dam 300 evra na putarinu godisnje samo na deonicu od Cacka do Beograda. Jer mi je moj zivot najbitniji. Kraj price za mene
kojim automobilom si prošao ibarskom?
jel to najbezbedniji auto koji se trenutno može naći u prodaji?
razmisli, život tvojih bližnjih i tvoj život nema cenu.
kupi najbolji pa koliko košta da košta.


zasto si toliko besan na moj post? stvarno ne razumem. Koristim ovaj automobil, doplatio sam zadnje bocne vazdusne jastuke i vazdusni jastuk za kolena vozeca. Ne mogu sebi da prijustim trenutno bezbedniji automobil od ovoga. Ja sam samo smanjio rizik od saobracajnih nezgoda na najmanju meru tako sto vozim autoputem, a ti si besan zbog neopsorive cinjenice da je deonica tog autoputa izgradjena, da postoji i da je bezbednija od ostalih alternativnih pravaca. Nisam ja kriv sto mora toliko da se plati, nisam ja smislio putarinu. Tvoj nick sa ovakvim stavovima okaci macku o rep

http://www.euroncap.com/en/results/skoda/octavia/8890
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453447#p453447:3ioz8m3k je napisao(la):
dobri_samaricanin » Wed May 24, 2017 6:53 pm[/url]":3ioz8m3k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453433#p453433:3ioz8m3k je napisao(la):
msksim1 » Sre Maj 24, 2017 6:25 pm[/url]":3ioz8m3k]vidim da ovde nikome nije bitna bezbednost voznje koja se postize na autoputu. To niko ne pominje. Samo je bitno da manje kosta. Vec sam pisao o tome, putarina Preljina-Surcin ce sigurno biti cca 450 dinara u jednom pravcu. Nema potrebe da se raspravljamo da li je to mnogo. Naravno da jeste, to i ptice na grani znaju. Ali ako neko misli da je to vredno rizikovanja zivota vozeci Ibarskom ili preko Topole i Mladenovca, onda nema o cemu da pricamo. Cinjenica je da je sada uradjen vrhunski put Rudnik-Mladenovac ali to nije bezbednije i nikad ni nece biti bezbednije od autoputa. Zadnji put sam prosao Ibarskom od Ljiga do Cacka 05.10.2016. godine. I nikada vise u zivotu necu proci tim putem. Nikada! Jer nije vredno zivota mojih bliznjih ni mog zivota. Necu leba da jedem, ali cu da dam 300 evra na putarinu godisnje samo na deonicu od Cacka do Beograda. Jer mi je moj zivot najbitniji. Kraj price za mene
kojim automobilom si prošao ibarskom?
jel to najbezbedniji auto koji se trenutno može naći u prodaji?
razmisli, život tvojih bližnjih i tvoj život nema cenu.
kupi najbolji pa koliko košta da košta.

Na Ibarskoj je nebitno i da imaš najbezbedniji auto na svetu kad ništa ne zavisi od toga kako ti voziš već od raznih bu**** koji pretiču na nedozvoljenim mestima i jurcaju kao na trkama jer nemaju strpljenja da idu iza šlepera i svaka krivina ti je lutrija, ja sam par puta bio na ivici da nastradam (jednom sam i izleteo sa puta da se ne bi neki ludak zakucao u mene, srećom u neku njivu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453638#p453638:20tyfl7s je napisao(la):
dobri_samaricanin » Čet Maj 25, 2017 3:24 pm[/url]":20tyfl7s]čekaj jesu li vasojevići Mike ili Pere? :)
mislim, i oni se leče i školuju u beogradu a dosta ih i živi u istom?
jesu li i oni davali novac za izgradnju bolnica i škola u Beograd?
jel njima neko kao Zapadnoj Srbiji branio da naprave od svojih para AP ili i oni čekaju da im Beograd to napravi od zajedničkog novca? :)
Zapadna Srbija je u feudalnom polozaju u odnosu na Beograd. Procvetala bi kada bi se na miran nacin rastala od istog/ostatka drzave.
 
Sta je bilo koji region u Srbiji bez trzista, a jedino veliko trziste je Beograd. I da je zapadna Srbija sama gradila AP opet bi isao do Beograda, ne bi sigurno od Uzica preko Bajine Baste do Loznice, tako da je ovaj A2 dobitan za Zapadnu Srbiju, makar i zauvek ostao do Pozege. A godi i Vojvodini. Inace ja sam zadovoljan Dici-Preljina, mada mogli su tuneli biti malo ispeglaniji, a samim tim i brzi od ovih 80, ali kada se postuju propisi uzivanje je voziti se ovom deonicom. Pogotovu je mirnije jer te niko ne obilazi na punoj liniji i ne razmisljam da idiotima koji se upustaju u ovakve manevre ostavim dovoljno prostora da se spasu. Komfor za 42 km cena 150 din, prihvatam i kad bude ceo 450 din opet prihvatam, jer se i do Nisa ne vozim lokalnim ili regionalnim putem nego AP, pa koliko kosta, manje kosta nego moji zivci koji stradaju gledajuci budale od vozaca sta rade.

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Isao bi do Beograda logicno, al nam ga onda ne bi Beograd gradio od nasih para :D I Dahije su uzimale 10% dok beograd uzima 90%.

EDIT: Trziste Sumadije i Zapadne Srbije je jednako veliko i vece nego trziste Beograda, da ne pricam sto bi se ta razlika jos i povecala kada bi doslo do samostalnosti jer bi onda u samom Beogradu ostalo mnogo manje para pa bi se ljudi vratili svojim kucama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453649#p453649:2ewiqp6j je napisao(la):
laki72 » Čet Maj 25, 2017 4:43 pm[/url]":2ewiqp6j]
JoeBG":2ewiqp6j je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453601#p453601 je napisao(la):
laki72 » Čet Maj 25, 2017 2:07 pm[/url]":2ewiqp6j]Zasto bi se podrazumevalo tim pravcem?
Verovatno smatras tako, jer ti koristis taj pravac, no neko ide ibarskom preko kraljeva i N.Pazara, a neko preko Republike Srpske, neko opet preko Durmitora...

Svi ti pravci su veze Beograda (kao najveceg centra jugoistocne evrope) sa crnogorskim primorjem, ili kako se to popularno kaze, juznim jadranom. :)
Ako ce izgradnjom gore pomenutog puta u CG (Berane - Kolasin) i on bude gotov kada deonica autoputa kroz CG, to ce sigurno znacajno olaksati putovanje od Jadrana ka kontinentalnim delovima balkana.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Ne zatio sto ja idem, nego zato sto je to glavni put ka Podgorici i primorju. Preko Republike Srpske idu samo oni koji idu ka Herceg Novom, onosno Boki. I kakve sad ima put preko Durmitora sa Beranama? Dobro znas sta sam hteo da kazem, ali sad ti filiozofiras... Hoces da kazes da ce sada neko iz Bg da ide na Kraljevo i Novi Pazar, pa posle u CG? Hoce mozda 1% vozaca.

Dobro, neka ja filozofiram. Neka tako bude.
To sto i bez ovog novog puta jedan deo vozaca ide preko kraljeva i novog pazara, je isto verovatno moje flozofiranje, pa i oni koje licno poznajem i koji (ne znam zasto, ali...) i proslog, ali i predstojeceg leta planiraju magistralom, preko Pazara...
Sve je to moja filozofija.

Glavni put je preko borove glave, jer smo tako rekli i volimo tuda da idemo.
I ne prihvatamo da se to menja prema potrebama i okolnostima.
Naravno, po toj logici, za Beč verovatno i dalje idemo preko Šentilja, a ne preko Horgoša ili Kelebije, jer oduvek se zna koji je glavni put ka Austriji... :D



Sent from my LG-D320 using Tapatalk


A kakva je Ibarska od Raske ka jugu? Najdalje sto sam isao je do Biljanovca (skretanje za Kopaonik, malo severno od Raske). Kakav je put od granice do Berana?
Iznenadjenjen sam da toliko vas na forumu koristi taj put.
Ja sam bio ubedjen da su to lokalni putevi i da ih ne koristi niko kao tranzit.
Laki72 a i ostali, evo izvinjavam se, nisam znao. Mislio sam da me zezate.
 
Orfanelin":1itu48nf je napisao(la):
Isao bi do Beograda logicno, al nam ga onda ne bi Beograd gradio od nasih para :D I Dahije su uzimale 10% dok beograd uzima 90%.

Moram se ukljuciti jer je ovo zapravo velika neistina, a koja se cesto koristi u stranackim aktivnostima. Cak je 'najlopovskiji' G17 kada je provaljen, na prici o regionima i neravnopravnosti sebi ubrizgao infuziju i 'kupio' jos par izbornih krugova.

Trosenje love jeste centralizovano i po tom osnovu zaista sva lova 'ode za prestonicu'
Sa druge strane, gde se trosi ta lova?
Oprostite, ali firme koje se subvencionisu radna mesta da bi ljudi imali posao, nisu po Beogradu.
Pa kada se recimo pominje Sumadija, onda u kalkulaciju saberite i sva ulaganja i subvencije samo u Fiat i vezane proizvodjace.

Takodje, ako se vec tvrdi kako sumacija i zapadna srbija jesu trziste kao beograd (Ok, recimo da jesu) onda isto tako recite i da se na taj broj ljudi pravi autoput vrednosti preko milijrde, plus onaj (sto je vec trebao biti gotov) do Kragujevca.
Pa pomenite i da je probusen tunel u ovcar banji, dok eto beogradski, planirani ispod terazijskog grebena ceka vise od pola veka.
Pa isto tako da je obilaznica oko Kragujevca tu, dok 30 godina od pocetka izgradnje Beograd nema jos uvek izgradjenu ni polovinu obilaznice.

Sa druge strane, jasno je da nekome ko dodje u beograd, deluje kako je u prestonici sve bajno i sjajno. Privid je logican jer je koncentracija investicija na malom prostoru. Ali taj mali prostor ima isto toliko (ako ne i znatno vecu) koncentraciju stanovnistva, zar ne?

Shodno tome, zapitajmo se postoji li analiza kolika su ulaganja u kom kraju po glavi stanovnika, na gledano po geografskoj odrednici.
Jer onda bi slika sigurno bila 'malo drugacija', pa razni canci i propali muzicari ne bi mogli da skupljaju jeftine politicke poene uzvikivajuci parole tipa "di su nasi novci".

I da se razumemo. Ja nisam protiv razvijanja ostatka Srbije. Naprotiv. Ja smatram da drzava mora uciniti jos mnogo veci napor na unapredjenju svega u svim regionima Srbije, te da akcenat stavi na popularizaciji zivota u manjim gradovima.
Zasto?
Meni je jasno, da su sanse da naterate (ili, ajd, nagovorite) nekoga da ostane da zivi u nekom zabacenom selu na pesteru, ili Jelici, ili maljenu (...), bez puta, bez vodovoda, sa losom strujom, nestabilnim internetom, zastarelom, poluraspalom skolom (opet ...) jednake statistickoj gresci.
I to bi bilo i nepravedno ocekivati od ljudi.
Ali bi zato bilo sasvim logicno da ljudi za sebe bolji zivot i sve te uslove mogu da obezbede i u kraljevu, cacku, valjevu, vranju, pirotu, pa i u znacajno manjim mestima poput pozege kosjerica, svilajnca i tako dalje.
Ali...
Neko ali uvek srecu kvari.
Mi smo sirotinja. Prestanimo se zanositi kako smo uspesni, bitni i bogati. Nismo, niti smo to ikada bili. Bili smo samo malo manje siromasni nego danas i malo manje siromasni nego vecina susednih zemalja. Ali i dalje sirotinja.
Sirotinja, koja ima potrebe za 10 dinara, a u dzepu ima samo dinar.
Sirotinja koja ima vodu, ali nema kanalizaciji, ima njivu, ali nema cime da je obradi...
U takvoj situaciji, nema carobnog stapica. Nema posebno kada su iza nas (nebitno kako i zasto) 25 promasenih godina.
Cetvrt veka, i za tih cetvrt veka smo nazadovali da nam je 1989. godina nedostizna po rezultatima (a i ona je bila ocajna).



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh