Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Prodjes pola Srbije i vidis tu i tamo se gradi nesto i onda krenes u Beograd i do Vidikovca vidis vise zgrada u izgradnji nego u ostatku Srbije. Zbog toga sto je natalitet u Beogradu mozda?

I zasto bi bilo ko ziveo u malim gradovima? Zasto bi se iko trudio da napravi nesto za svoj kraj i da upravlja njime kada neko ko se rodio na Novom Beogradu ili u bosanskoj zapizdini moze jednom Zlatiborcu da kaze da mu nije Zlatibor deda ostavio u amanet? Zasto bih se trudio kada mogu da dodjem u Beograd i jednostavno da uzmem preko rodbinsko kumovskih veza. Onda ne moram nikome da objasnjavam zasto sam dosao u KBC i zasto sam leteo sa aerodroma. Onda ce da me boli uvo sto nema normalan put ni bilo koja druga infrastruktura.

Kad postanes Beogradjanin onda ti valjda normalno postane sto je sastanak izmedju Beograda i Rusije, sto ima 1200km do mora, sto na RTSu ima beogradska hronika, sto je nacionalna vest gradnja bulevara u Beogradu, sto je deo programa vlade izgradnja naselja u Beogradu, sto kad se prica o kvotama za fakultete samo se univerzitet u Beogradu pominje, sto se takmicenje za odlazak na evroviziju zove Beovizija. Lakse je postati Beogradjanin onda ti autoput ne treba i onako ides kuci da se najedes kajmaka, komplet lepinje i da odmoris 10 dana, pa onda nazad u veliki prljavi grad. :D
 
Ulazim u Cacak i vidim 7-8 kruznih tokova, nove salone automobila, hipermarkete... pa da pomisli covek da tu samo med i mleko tece, zar ne?

A te price o kumovskim vezama i slicno?
Dajte, pa uputite me ljudi kako to funkcionise, jer ja evo gotovo svih svojih 45 godina zivota u Beogradu, pa se ne 'ofajdih' ?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453660#p453660:3csmdpzo je napisao(la):
msksim1 » Čet Maj 25, 2017 5:28 pm[/url]":3csmdpzo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453447#p453447:3csmdpzo je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Maj 24, 2017 6:53 pm[/url]":3csmdpzo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453433#p453433:3csmdpzo je napisao(la):
msksim1 » Sre Maj 24, 2017 6:25 pm[/url]":3csmdpzo]vidim da ovde nikome nije bitna bezbednost voznje koja se postize na autoputu. To niko ne pominje. Samo je bitno da manje kosta. Vec sam pisao o tome, putarina Preljina-Surcin ce sigurno biti cca 450 dinara u jednom pravcu. Nema potrebe da se raspravljamo da li je to mnogo. Naravno da jeste, to i ptice na grani znaju. Ali ako neko misli da je to vredno rizikovanja zivota vozeci Ibarskom ili preko Topole i Mladenovca, onda nema o cemu da pricamo. Cinjenica je da je sada uradjen vrhunski put Rudnik-Mladenovac ali to nije bezbednije i nikad ni nece biti bezbednije od autoputa. Zadnji put sam prosao Ibarskom od Ljiga do Cacka 05.10.2016. godine. I nikada vise u zivotu necu proci tim putem. Nikada! Jer nije vredno zivota mojih bliznjih ni mog zivota. Necu leba da jedem, ali cu da dam 300 evra na putarinu godisnje samo na deonicu od Cacka do Beograda. Jer mi je moj zivot najbitniji. Kraj price za mene
kojim automobilom si prošao ibarskom?
jel to najbezbedniji auto koji se trenutno može naći u prodaji?
razmisli, život tvojih bližnjih i tvoj život nema cenu.
kupi najbolji pa koliko košta da košta.


zasto si toliko besan na moj post? stvarno ne razumem. Koristim ovaj automobil, doplatio sam zadnje bocne vazdusne jastuke i vazdusni jastuk za kolena vozeca. Ne mogu sebi da prijustim trenutno bezbedniji automobil od ovoga. Ja sam samo smanjio rizik od saobracajnih nezgoda na najmanju meru tako sto vozim autoputem, a ti si besan zbog neopsorive cinjenice da je deonica tog autoputa izgradjena, da postoji i da je bezbednija od ostalih alternativnih pravaca. Nisam ja kriv sto mora toliko da se plati, nisam ja smislio putarinu. Tvoj nick sa ovakvim stavovima okaci macku o rep

http://www.euroncap.com/en/results/skoda/octavia/8890
nemoj da se ljutiš, reakcija je samo na komentar tj foskulu da život nema cenu i da je u tom smilsu nebitno koliko košta AP jer spašava X života.
i ta reakcija nije zbog tebe, već zato što to često čujem, kao i krilaticu da je ibarska "magistrala smrti" i sl.
nažalost to nije tačno.
u Srbiji strada godišnje oko 600 ljudi u saobraćaju.
od toga oko 270 pogine u automobilima.
dakle na Ibarskoj verovatno ne pogine ni 100 ljudi godišnje jer puno ljudi gine u veliki gradovima ali i na AP i ostalim magistralnim putevima.
kada bi se pokrila cela ibarska kamerama i policijskim patrolama, to bi koštalo max 20M € i onda bi imali max 30 stradalih godišnje na ibarskoj a na AP bi stradalo 15.
ukupno u srbiji umre godisnje 100.000 ljudi
od toga makar polovina umre od raka, ili bolesti srca, usled moždanog udara i sl...
to je 50.000 ljudi.
mnogi od njih umru a nisu morali da im je na vreme ukuazana pomoć, da im je na vreme utvrđen rak ili da su lečeni pravim lekovima tj da je pravih lekova bilo.
sve to košta, novca nema i ti ljudi umiru i to tiho, to nema u vestima, ali saobraćajke su uvek u vestima.
i onda mi islimo da su saobraćajne nesreće najveće "ubice" ljudi u srbiji, a naravno da nisu.
jedan veoma ozbiljan klinički centar košta 20-30Miliona €
to je 3-5km AP.
zamislite da umesto AP do CG-a imamo po ozbiljan klinički centar u Čačaku, Požegi, Užicu, Prijepolju, Sjenici, Novom pazaru, Valjevu, Kraljevu.
ozbiljne kliničke centre sa helikopterskom vezom, savremenim aparatima pre svega za preventivu i brzo reagovanje.
koliko bi ljudi bilo spaseno godišnje... hiljade i hiljade, možda i desetine hiljada.
ili je bolje da to nemamo, ali da stignemo na more duplo brže jednom godišnje.
nemojmo bacati milijardu-dve € na AP i lagati sebe da je to zbog bezbednosti nas i naše dece a ne zbog luksuza tj hedonizma.
uložimo taj novac ili makar deo tog novca u zdravstvo i spasićemo godišnje 5-10.000 života tj 50-100 ibarskih magistrali.
pogledajte kako nam izgledaju bolnice, porodilišta... kao da smo ih pravili za neprijatelje da ne kažem za stoku...
obilaznica oko čačka je stvarno zakrčena i zaista iritantna.
ali to nije ništa naspram toga kako izgleda bolnica i porodilište u Čačku koje je izgrađeno posle prvog svetskog rata.
kada bismo imali rešene te egzistencijalne probleme i imali viška milijardu €, ne bih imao ništa protiv da je uložimo u AP i uživamo u brzom i bezbednom putovanju.
ovako gradimo AP i hvalimo se time, a roditelji prose i mole da šaljemo SMS-om da im deca ne bi umrla jer za njihovo lečenje ta ista država nema para. :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453744#p453744:2lmwolsd je napisao(la):
laki72 » Pet Maj 26, 2017 12:02 am[/url]":2lmwolsd]Ulazim u Cacak i vidim 7-8 kruznih tokova, nove salone automobila, hipermarkete... pa da pomisli covek da tu samo med i mleko tece, zar ne?

A te price o kumovskim vezama i slicno?
Dajte, pa uputite me ljudi kako to funkcionise, jer ja evo gotovo svih svojih 45 godina zivota u Beogradu, pa se ne 'ofajdih' ?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Koji ? Isti stoje vec 15 godina. Eventualno se otvori neki plac i tu i tamo supermarket. Opet kazem, problem nije u tome problem je u svesti. Problem je u obicnom coveku kome je lakse da ode u BG i da uzme benefite koje mu Beograd pruza nego da slusa nekome kako mu Beograd nesto pravi a on zna da je to sto mu se vraca maximalno 30% onoga sto daje. A cak i da je 100% opet ti neko drugi tamo daje ono sto ti zaradis i neko drugi ti tamo raspodeljuje gde i kako treba da potrosis. I jos ti drvi k*****.

Lepo treba da se uvede potpuna ekonomska decentralizacija poput Svice pa Bog da nas vidi, onda mi pravimo autoput za nas, vi pravite puteve za vas, verujem da ovde niko ne bi imao problem sa tim.
 
Potpuna ekonomska decentralizacija bi značila "smrt" za najmanje 80% opština u Srbiji.
Tema je Autoput A2.
 
Isto su pricali i za vas u CG i za Sloveniju itd :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453776#p453776:1w961l4g je napisao(la):
Orfanelin » 26 Мај 2017 07:33 am[/url]":1w961l4g]problem nije u tome problem je u svesti. Problem je u obicnom coveku kome je lakse da ode u BG i da uzme benefite koje mu Beograd pruza

Шта то Београд пружа људима из унутрашњости? Онима којима хектари плодне земље остају запрложени јер рад са земљом није ИН. И ти онда препаметни дођу у БГ и келнеришу на црно у фићка за 15 сома?

То су ти препаметни момци и девојке из провинције који користе "бенефите" које Београд пружа ...
 
Recimo zdravstvene ustanove koje se ne raspadaju i u kojima ne rade ljudi koji su ispite polagali na bubicu. Manjak pozorišta, bioskopa i određenih kulturnih sadržaja iako su tu učinjeni pomaci. Problem je i taj snob efekat, bitno je provesti vreme u Bg i posle kad se vratiš pričaš komšijama i staroj ekipi svoje uglavnom lovačke priče o Bg, iako si ovde radio 15h dnevno za 25k i nisi imao vremena ni za kakav društveni život. Što s tiče sela, ljudi obično beže od rizika koji sa sobom nosi poljoprivreda, što tri meseca truda može da propadne za pet minuta grada, ili par sati prolećnog mraza..
 
Bolje dinar na ladu nego dva na radu. Nemaju svi ljudi zemlju, velika vecina dobre zemlje je zauzeta, makar u zlatiborskom okrugu. Da bi radio na zemlji moras da kupis od nekoga ili da iznajmis, ko god ima nesto posadio je pa makar ziveo u Beogradu. A sta ti pruza Beograd? Pruza ti mogucnost za posao, za napredak, za upoznavanje ljudi, sklapanje kombinacije. Pruza ti priliku da na izvoru novca uzmes malo i za sebe. A ne da cekas da ti neko da i da ti kaze kako ti je on napravio od tvojih para, a da ce ostatak da uzme jer ti ne znas da rukovodis svojim parama.
Imam nebrojeno mnogo prijatelja i poznanika koji zive u Beogradu, svima je daleko bolje nego sto bi im bilo da su ostali u rodnom gradu. Oni koji mogu da rade i zive lepo ovde oni se vrate ali nazalost takvih je manjina. Udji na infostud i iskljuci Suboticu, Beograd i Novi Sad iz filtera i onda pretrazi koliko se radnih mesta nudi u ostatku Srbije za bilo koje zanimanje. U Beogradu mozes da se probijes i bez da imas jaku vezu u unutrasnjosti ne mozes.
 
@Orfanelin
Ja razumem donekle tvoju poentu Ne razumem te za to oko odlaska u BG. Shvatio sam da živiš u Zap. Srbiji i da tu i radiš. I verovatno (ustvari sigurno) imaš dosta prijatelja, poznanika (a moguće je da su nam neki i zajednički jer ZSrb je malo mesto :) koji su otišli u BG. Koliko od njih se uopste snašlo u tom haosu i pokupilo neke benefite? Kakve poslove su uspeli da nađu? Na kakvim mestima žive, kako se hrane... Verovatno postoji mali broj kojima je odlično, ali ne zbog BG-a već zbog dobro plaćenog posla koji ne bi mogli da imaju u Z.Srbiji. A takvih je malo. Oni koji su nasli solidan posao u ZS su uglavnom boljem polozaju bego oni koji su isti našli u BG. Oni koji rade ugostiteljske i slične poslove su u jednakom, da izvineš, sranju gde god da su. I nisu mi jasni oni sami zašto su otišli. Tj, nisu mi jasne njihove uglavnom turističke pobude :)
Ne bih ja toliko idealizovao BG i stanje u njemu.
 
u medjuvremenu si delom odgovorio, dok sam ja poslao ali poenta ostaje, ne verujem da je vecina u boljem polozaju samo zato sto je otisla. Ti koji jesu, jos uvek im i nije mesto u ZS, pa mislim da otpada pitanje problema svesti. Verujem da ih dosta nije bas srecno zbog odlaska, pogotovu zrelijim godinama, ako iskljucimo mladalacki zanesenost
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453802#p453802:3d432bfn je napisao(la):
Orfanelin » 26 May 2017 10:01 am[/url]":3d432bfn]Bolje dinar na ladu nego dva na radu. Nemaju svi ljudi zemlju, velika vecina dobre zemlje je zauzeta, makar u zlatiborskom okrugu. Da bi radio na zemlji moras da kupis od nekoga ili da iznajmis, ko god ima nesto posadio je pa makar ziveo u Beogradu. A sta ti pruza Beograd? Pruza ti mogucnost za posao, za napredak, za upoznavanje ljudi, sklapanje kombinacije. Pruza ti priliku da na izvoru novca uzmes malo i za sebe. A ne da cekas da ti neko da i da ti kaze kako ti je on napravio od tvojih para, a da ce ostatak da uzme jer ti ne znas da rukovodis svojim parama.
Imam nebrojeno mnogo prijatelja i poznanika koji zive u Beogradu, svima je daleko bolje nego sto bi im bilo da su ostali u rodnom gradu. Oni koji mogu da rade i zive lepo ovde oni se vrate ali nazalost takvih je manjina. Udji na infostud i iskljuci Suboticu, Beograd i Novi Sad iz filtera i onda pretrazi koliko se radnih mesta nudi u ostatku Srbije za bilo koje zanimanje. U Beogradu mozes da se probijes i bez da imas jaku vezu u unutrasnjosti ne mozes.
Samo opaska. Na Infostudu se i od rođenih Beograđana retko ko usrećio. Poslovi se tamo dele na one preko veze, one gde treba MNOGO iskustva i one gde selekciju vrše priglupi HR menadžeri pa na kraju posao dobije osoba koja je gora od većine kandidata. Vi iz unutrašnjosti prvi grešite što dozvoljavate da vam na lokalu rade šta hoće, a onda vam ti moćnici prodaju izmišljotinu zvanu beogradizacija kao paravan za svoje krimi radnje i kombinacije kojima drže ta mesta u učmaloj bedi. Koliko je investitora najureno zbog osionih lokalnih moćnika u malim sredinama?
 
Igrom slucaja sam dobro infiltriran u obe grupe. I rodjeni Beogradjani i ostali su mi odlicno poznati. Beogradjani su prosto opusteniji i lezerniji ljudi kojima je sve mnogo lakse dostupno. Odrade 5-6 meseci nekog staza ili volontiranja, posle se polako probijaju i tako posle par godina u globalu dodju do nekog skroz solidnog posla. Za to vreme sede u svojoj kuci kod svojih roditelja i nemaju nikakvih problema... Dok neko ko dodje iz Uzica mora da se lomi i da radi hiljadu poslova kako bi uspeo, sve sa ciljem da budu nesto vise. Oni koji se dobro snadju zive bolje nego sto bi ovde mogli i da pomisle, vise clanova moje porodice ima svoje firme, biroe itd po Beogradu i svi su posle 10-tak godina zivota tamo (posle studentskih dana) kupili svoje stanove, neki ih i isplatili. Ima i onih drugih koji se ne snadju pa nece da se vrate jer su se navikli na zivot tamo, nasli momka ili devojku pa zajedno guzeljaju kroz zivot. Ima i onih koji su svesni cinjenice da ovde za posao od 35 hiljada treba da jure 5 veza a da tamo samo treba da se pojave.
Ima onih koji rade za 35 hiljada i zive sa 2 cimera, cekajuci da im se pojavi neka prilika i vecini se pojavi neka prilika. Neki hoce da zive u Beogradu jer su u Beogradu desavanja svakodnevna a ne na mesecnom ili dvomesecnom nivou.

Opet da ponovim, prosto je sve lakse. Stvarno je sve lakse bez ikakve potrebe za idealizovanjem. A ima i ona cinjenica sto u Beogradu mesec dana mozes svaki dan da ides na razlicita mesta i da ti uvek bude cool, ovde je dogadjaj kada posle 50 godina asfaltiraju put kojim je isao Cira :D


PS: I opet da kazem, nije poenta samo u autoputu nego u cinjenici da nam za nase pare neko tamo drzi predavanje sto ih ne trosimo na pravi nacin a kad bi se mi usudili da njemu to kazemo on bi nas prezrivo pogledao i rekao da obratimo paznju na realnost. :D
 
Kad se izgradi autoput do Užica i Peštera, ljudi iz tih krajeva će imati manje razloga da se sele za Beograd jer će moći da dođu za 2 sata, odrade posao, posete neki događaj, ispit šta god i posle se brzo vrate kući u svoju sredinu i među ljude koje vole. To je dobro i za Beograd jer bi se cela Srbija zdravije razvijala, umesto da neki krajevi odumiru. Manje bi jedni drugima zamerali i više bi koristi ledni od drugih ono što nam treba. Ima puno stvari koje Beograđanima (i Vojvođanima) treba u Zapadnoj Srbiji i obrnuto, a izgradnja autoputa će svakoga približiti onom drugom što mu treba. Dobra vest je što će se ovo i desiti :) Biće potrebno još par godina ali će se desiti. A kada se to desi i Zapadna Srbija će i Beograd i Vojvodina će bivati sve bogatiji jer će im razvoj biti sve zdraviji.
 
I da ne zaboravim da dodam, izgradnja puteva ne znaci manje bolnica i skola, izgradnja puteva znaci brzi dolazak do bolnica i skola u koje svi zajedno ulazemo samo se igrom slucaja nalaze u Beogradu a ne u npr Kragujevcu.
A moramo zajedno da ulazemo u te bolnice, skole, aerodrome, avio kompanije itd jer Beograd ne moze sam da ih finansira, jer Beograd proizvodi malo i skoro sve se bazira na usluge. Ovako mi ne mozemo da dodjemo do onoga sto mi sami placamo jer nam feudalni vlastelin Beograd ne da nase pare da to isto napravimo kod nas.

Udavih i ja ovom temom. necu vise :p
 
A da utegnu prugu pa da se vozom iz valjeva stize za 1 h do bg do uzica i cacaka za nesto manje od 3 h recimo
Meni je interesantno to kao bg ne da a sta se radi na lokalu nikog nije briga pa recimo prokuplje opstina ima 800 zaposlenih pola je cist visak sve pare za radove na lokalnoj infrastrukturi pojedose plate jel i za to bg kriv
Ili recimo za ne dolazak jednog investitora u vranje jer su lokalci trazili procenat i ostali bez fabrike i 1500 radnih mjesta.Oko nemanja kulturnih desavanja za to su vam opet krivi direktori centara za kulturu koje opet opstina postavlja itd itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453833#p453833:3tq0c6c5 je napisao(la):
direktor » Pet Maj 26, 2017 11:56 am[/url]":3tq0c6c5]A da utegnu prugu pa da se vozom iz valjeva stize za 1 h do bg do uzica i cacaka za nesto manje od 3 h recimo
Meni je interesantno to kao bg ne da a sta se radi na lokalu nikog nije briga pa recimo prokuplje opstina ima 800 zaposlenih pola je cist visak sve pare za radove na lokalnoj infrastrukturi pojedose plate jel i za to bg kriv
Ili recimo za ne dolazak jednog investitora u vranje jer su lokalci trazili procenat i ostali bez fabrike i 1500 radnih mjesta.Oko nemanja kulturnih desavanja za to su vam opet krivi direktori centara za kulturu koje opet opstina postavlja itd itd
Ko postavi direktore? Ko "daje" odnosno opredeljuje pare za kulturu? Gde sedi taj neko? Evo ti ga Stamatovic je kupio od lokalnih para smrdljivu gondolu i nedaju mu ni da je postavi jer je batica Andrej zamislio tu da se pravi nesto sto je on odredio. Uzmes najgori primer i u njemu nalazis razlog.
Zasto Beograd mora da ima Klinicki Centar? Zasto mi ne bi ukinuli KBC u Beogradu i odredili da bude u Uzicu? Zasto ne bi drzava sve pare presumerila u Radnicki i Sumadiju iz KG pa da oni budu veciti rivali? Zasto ne bi bila valjevska ili niska hronika na RTS 1 u udarnom terminu? Zasto se ne gradi Cacak na vodi? Rekao sam vec, lako je nekome reci e sta ce ti put kad nemas ni bolnicu, kada ti imas i put i bolnicu. I imas i jedno i drugo zato sto je taj koga zaje*******avas davao pare isto kao i ti i jos vise. I tako 20 godina i populacija BG-a se duplira jer ljudi idu tamo gde je lakse.

I onda kada taj tamo neki hoce da mu se izgradi put da bi lakse dolazio do svih tih stvari za koje je 50 godina davao pare, ti mu kazes ne moze mora da se zaradi. :violina:
 
Ne treba Srbiji (kao ni Crnoj Gori) decentralizacija u punom smislu, jer jednostavno postoje sredine koje nemaju dovoljno kapaciteta (ni prirodnih, ni ljudskih) da budu samoodržive. Putevi su jedan od preduslova da se Beograd, Novi Sad, Niš... "rasterete" i dio industrije, administracije, usluga presele u manje sredine.
Naravno, potrebno je da država stimuliše opstanak u manjim sredinama. Potrebno je jasno definisati koliko procenat lokalna samouprava može prihodovati od prirodnih bogatstava sa svoje teriotrije,... Mnogo toga je potrebno, a iznad svega potrebna je svijest, odgovornost i rad. Potrebno je naravno i malo mašte, slobodan um i spremnost da se uči.
I prije nego što apelujem da se ipak vratimo temi, jedna napomena.
Nerijetko se pominje i licitira sa time šta bi se moglo uraditi sa nocvem koji se troši za autoput. Kojim novcem? Shvatite da mi taj novac nemamo i da ga ne možemo (ni pod približno slišnim uslovima) dobiti za druge namjene.
 
Cekaj malo opstine imaju svoje budzete neki ljudi koje ste izabrali o tome odlucuju te pare rasporedjuju
Pa kazu centru za kulturu 20 000 evra za godinu dana sa tim mogu da poplavaju racune i organizuju par izlozbi podjele plate jel i za to bg kriv
Nasao si ekstreman slucaj stamatovica i bate andreja nece oni vijecno
Pominjse bolnice da li znas na sta lice zgrade kcs u bg to se sve raspada prva hiruska klinika krecena zadnji put tito bio ziv zgrada onkologije podignuta u kraljevini prozore skoro zamjenili
kredit za klinicki centar uzet 2004 jos se ne zna kad ce krenuti radovi
U prokuplju koji ima buzet od nekih 7 mili evra a rupe po putevima se nekrpe godinama samo se lapa
U kraljevu u zgradi opstine nemaju gdje da sjede koliko ih je a niko nista neradi itd
 
Kako ce se spojiti preko mosta na Drini kod Ljubovije na Koridor 11 ima li neko plan projekta?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453832#p453832:2gt6mhtv je napisao(la):
Orfanelin » Pet Maj 26, 2017 12:44 pm[/url]":2gt6mhtv]I da ne zaboravim da dodam, izgradnja puteva ne znaci manje bolnica i skola, izgradnja puteva znaci brzi dolazak do bolnica i skola u koje svi zajedno ulazemo samo se igrom slucaja nalaze u Beogradu a ne u npr Kragujevcu.
A moramo zajedno da ulazemo u te bolnice, skole, aerodrome, avio kompanije itd jer Beograd ne moze sam da ih finansira, jer Beograd proizvodi malo i skoro sve se bazira na usluge. Ovako mi ne mozemo da dodjemo do onoga sto mi sami placamo jer nam feudalni vlastelin Beograd ne da nase pare da to isto napravimo kod nas.

Udavih i ja ovom temom. necu vise :p
u beogradu se stvori i naplati više od 40% poreza.
a manje se toga vrati iz tog poreza.
kada bi svako dobio pare proporcionalno naplaćenom porezu, provincija bi se raspala.
koje pare da beograd vrati crnoj travi, babušnici?
ako prestaje da ih dotira, neće biti žive duše tamo.
ne može da se pije kafa za 60 din, bez fiskalnog računa, da se prijavljuje na minimalac i da se očekuje da beograd "vrati" pare koje bi bile stvorene da se kucao račun, plaćali doprinosi.
neće ljudi putovati u Beograd a živeti u provinciji jer su u beogradu plate nedovoljne da plate taj transfer sve da je putarina AP besplatna.
jeftinije im je da iznajmljuju negde stan u beogradu.
nije stvar bioskopa i pozorišta, to malo ljudi u BG-u koristi.
stvar je što beograd pruža nadu, koju provincija ne pruža.
iako većina onih koji dođe ne nađe pravu sreću, ipak ima nadu.
oni biseri koji prerastu svoju sredinu mogu naći u BG-u iste takve ljude iz cele srbije.
psihički im je lakše.
teško im je i da se vrate jer ih lokalci samo čekaju da se vrate da bi ih omalovažavali.
teško je kad se navikneš da imaš kanalizaciju, trotoar, osvetljene ulice, vratiti se na staro...
a još je teže očekivati da će neki rošeni beograđanin otići na selo da živi.
ima ih nekoliko i odma ih snimaju ko čudake za dnevnik i svi ih gledaju kao da su ludi.
 
Tema svake gradnje je pre svega da li i gde graditi, a tek posle kako graditi. To je u razvijenim sredinama odavno praksa, a u seljackim banana republikama se nepostojece milijarde daju bez opravdanja.

Ono sto ovu diskusiju cini nerealnom su ekstremni stavovi svih strana. Imas Orfanelina koji hoce iskljucivo autoput. Da ga pitas u cemu je razlika njemu izmedju tog puta i puta za motorna vozila koji je duplo jeftiniji ne bi umeo da ti objasni. Imas Earthmovinga koji takodje hoce iskljucivo autoput. On navodi pozitivne strane autoputa kao papagaj i ne prihvata da za manje pare moze da se dobije identicna funkcionalnost ali i jos mnogo toga pride.

Onda imas Lakija koji menja teze na drugi nacin. On kaze ako prave negde gde je jos neisplativiji, pa sto ne bi ovde?

Niko se ne osvrce na cifru. Nikog ne zanima razlika izmedju 400 i 600 miliona. Te pare nisu virtuelne. Nisu neogranicene. Nece ih otplacivati paja patak nego gorepomenuti Mika i Zika.


Ali ima i jedna zamena teza koja mi se svidja. A to je ona gde se krade, otima, rasipa, na sva moguca i nemoguca govna ovoga sveta, a ponajvise za licnu dobit. I onda u odnosu na to, ni 100 milijardi nije puno. Pa i nije.
 
Vrh