Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

-- Rumunija i Srbija odustale su od projekta povezivanja svojih prestonica auto-putem, izjavio je rumunski premijer Sorin Grindeanu.

“Srpski partneri su procenili da izgradnja auto-puta od Beograda do Temišvara nije strateški projekat za Srbiju”, kazao je Grindeanu.
Rumunski premijer je naglasio da odluka o odustajanju od projekta ni na koji način nije povezana sa Rumunijom.
Auto-put je trebalo da ima 140 kilometara. Studija izvodljivosti je odobrena u oktobru prošle godine i vredela je skoro 10 miliona evra. Saobraćajnica je trebalo da bude izgrađena do 2025. godine....

Opsirnije na :

B92: "Srbija odustala od auto-puta BG-Temišvar" http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1263107

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mislim da Srbija nije odustala nego da joj trenutno nije prioritet (to su Ns-Ru, Ca-CG, Bg obilaznica sa Kinezima i Pojate-Preljina u pregovorima sa Bechtel-Enkom). To je već dosta para, pa možda ne možemo sve odjednom. Inače za ovaj deo Pa-Vš je potrebno izgraditi i skup deo Bg obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva i samo to (sa drumsko-železničkim mostom Starčevo-Vinča) je oko 300 miliona evra. Plus oko 300 miliona evra Pa-Vš, znači sveukupno više od pola milijarde evra. Mislim da se nije odustalo i da će se to graditi kao deo ovoga tzv. K11 ali ne sada nego za par godina ali nije mi jasno otkud ovakav nastup i šta je razlog za ovakav nastup rumunskog premijera.
 
Znaci Premijer Rumunije laze ??? ;)


Edit:
E vidis, a ja mislim da je upravo rekao istinu. Posto Vucko i ekipa nisu uspeli da uvale kinezima most kod Vince i deo obilaznice od B.Potoka do Panceva.
A nisu uspeli da uvale, jer kinezi 'biraju' deonice koje im odgovaraju (kao sto im se 'izaslo' u susret za DOS na A2)
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sama vest je kontradiktorna pa ne znam dal laže ili novinari loše prenose. U jednom delu vesti se kaže ODUSTAJU, a u drugom NIJE PRIORITET. To su dve različite stvari, a ja verujem da je ovo drugo bliže istini. Valjda će se oglasiti neko od naših nadležnih da pojasni kakav je naš stav.
 
Pa dobro, odustaju je 'pesnicka sloboda' autora teksta, a Vise nije prioritet je fakticko stanje jer je pre nekog vremena bila svrstana medju 'prioritete'.

Prevedeno:
Imamo (politicku) podrsku za povezivanje sa CG, BiH i Al i to su prioriteti.
Nemamo dovoljno (ekonomskih) kapaciteta da pored navedenih pravaca gradimo i pit ka temisvaru (RO).
Dakle, za 10-15 , a mozda i 20 godina...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
E da se nadovezem na slabo koriscenje Preljina Ljig. Licno prosao sam dva puta, od toga je jednom ogranicenje bilo 60 zbog snega i sacekao me pakao na Ibarskoj kasnije. Alternativa preko Rudnika, je mnogo bolja ako idete na stari deo Beograda severno od autoputa. Pri tom put preko Rudnika je gotovo kompletno rekonstruisan prosle godine tako da moja topla preporuka da zaboravite na auto put bar jos godinu dana.

Apsolutno ne postoji racun da se ide autoputem, dokle god bar put ne bude isao do Obrenovca i tada je veliko pitanje kolike ce bit guzve na ulazu u Bg. Ovo je jos jednom potvrda da se putevi grade bez ikakve logike oko isplativosti, parce autoputa oko Cacka (Manastir - Preljina) koji je u poredjenju sa celom investicijom smesan trosak donosi ustedu u vremenu putovanja od bar 30 minuta kada je guzva. Da su napravili taj deo, garantujem da bi 99% automobila islo auto putem. ALi sad, zasto koristiti mozak. ISto tako, uopste ne ocekujem da ce ovaj deo biti otvoren pre cele deonice Preljina Pozega iako je vreme potrebno za izgradnju znacajno manje nego ostatak, a
 
Нема кривице Србије због одустајања од аутопута до Румуније
БЕОГРАД, 22. маја (Танјуг) - Србија је подржала пројекат за изградњу аутопута који би повезао нашу земљу и Румунију и сматрала га за стратешки, али румунска страна није благовремено одобрила отпочињање пројекта, саопштило је данас Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Нема кривице Србије због одустајања од аутопута до Румуније, наводи се у саопштењу поводом информација да је Србија одустала од градње аутопута од Панчева до Вршца.

О томе да је српска страна подржала пројекат аутопута који би повезао нашу земљу и Румунију сведочи и Меморандум о разумевању потписан између румунског и српског министарства транспорта из марта 2016. године.

"Међутим, због даље реализације пројекта у оквиру програма ИПА прекограничне сарадње са Румунијом, водећи партнер на пројекту, а то је Министарство транспорта Румуније, требало је благовремено да одобри отпочињање пројекта. Али, то се није догодило", кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије.

Због ризика да би Србија, као партнер у пројекту, не својом кривицом сносила финансијске консеквенце због неблаговременог отпочињања пројекта, одлучено је да у овом ИПА прекограничном позиву буде подржан наредни пројекат из области здравства који су одобрили и српски и румунски партнер.

Србија и даље апсолутно подржава реализацију пројекта изградње аутопута Панчево-Вршац-Ватин-Темишвар, јер се ради о аутопуту од регионалног и националног значаја, додаје се у саопштењу.

Румунија и Србија су одлучиле да одустану од пројекта повезивања Темишвара и Београда аутопутем, изјавио је данас румунски премијер Сорин Гриндеану, преноси портал "Румунија инсајдер, позивајући се на локалну телевизију Диги 24. Како је он објаснио, српске власти нису више желеле да подрже тај пројекат.
 
Kakvo glupo saopštenje, te nismo mi, te da ne bi kasnili, te naredni zdravstveni projekat...
 
Dal je bas tako?
Ajde da ne kritikujemo prerano, dok se tumacenja ne pojasne.
Meni nesto mirise na bojazan od placanja penala na ne povucena sredstva, sto je u proslosti cesto bio slucaj???

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452916#p452916:3bahdjc7 je napisao(la):
culucar » Pon Maj 22, 2017 2:26 pm[/url]":3bahdjc7]E da se nadovezem na slabo koriscenje Preljina Ljig. Licno prosao sam dva puta, od toga je jednom ogranicenje bilo 60 zbog snega i sacekao me pakao na Ibarskoj kasnije. Alternativa preko Rudnika, je mnogo bolja ako idete na stari deo Beograda severno od autoputa. Pri tom put preko Rudnika je gotovo kompletno rekonstruisan prosle godine tako da moja topla preporuka da zaboravite na auto put bar jos godinu dana.
Ja sam u međuvremenu nekoliko puta koristio završenu dionicu autoputa i skratio putovanje za 20 do 30 minuta.
Dionica Ljig-Preljina (autoputem) je oko 41 km, a magistralom preko Rudnika oko 50 km.
Dalje, ako je na autputu bilo snijega, ne mogu vjerovati da ga nije bilo i na Rudniku.
Nego reci ti nama imas li neku kafanicu na tom dijelu magistrale, pa je iz tog razloga preporučuješ?
 
juče sam na naplatnoj rapi u preljini čekao 10 min iako imam tag.
možda je to razlog što ljudi sve više se vraćaju na magistralu.
a magistrala je sada prazna i može lepo da se vozi.
preko topole je bolje nego ranije + nema čekanja na bubanj potoku više, posebno sa tag-om.
ja mislim da će se više ljudi vratiti na magistralu kada bude komplet gotovo do obrenovca.
jer ova završena deonica je naisplativija.
skrati put za 10 km što je oko 100 din a platiš putarinu 140din
preljina-BG sajam neće biti kraća ako ideš AP nego što je ibarskom.
biće brže ali i dosta skuplje (očekujem da bude putarina oko 350 din).
videćemo.
kako sam i pisao, većina sa novog beograda će ići za čačak AP, ali će većina iz starog dela grada ići do Lajkovca ibarskom koja će biti duplo prohodnija.
najveća ušteda je preljina-dići i posebno tunel kroz ljig koji uštedi bar 5-6 minuta i nekih 6km tj oko 60 din.
posle od ljiga do stepojevca se vozi jako brzo ibarskom (većina vozi oko 100km/h)
tako da tu AP ne štedi mnogo.
e onda je problem od stepojevca gde je zbog gužve baš loše.
ali i AP tu beži mnogo na Zapad i udaljava se od BG-a.
ali kad polovina automobila ode AP, ni tu neće biti loše.
zato su vinjete neophodne.
jer stajaće ovako AP koji će se slabo korisiti.
po mojoj proceni 40% prometa će ići AP a 60% će ići ibarskom (ima tu i lokalnog saobraćaja)
sa vinjetama bi to došlo na 55% AP, 45% ibarska
da odgovorim za KInu.
nemam ja ništa protiv njih.
nisu oni uništili našu ekonomiju, samo je dokrajčili.
svaka velika sila se ponaša prema malima loše.
kao što "mali" ljudi gaze mrave.
kinezi imaju i objektivan razlog, tesno im je, moraju da se šire.
neće imati ni vode ni hrane u granicama kine za sve.
dakle to je njima pitanje opstanka.
ostale imperijalne sile su bile vrlo loše a nisu imali takvo opravdanje.
 
Drago mi je da i oni koji su kritikovali da ne treba da se gradi autoput i da je to bacanje para ga i sami sada koriste ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452916#p452916:2flyvg7d je napisao(la):
culucar » 22 Maj 2017, 14:26[/url]":2flyvg7d]E da se nadovezem na slabo koriscenje Preljina Ljig. Licno prosao sam dva puta, od toga je jednom ogranicenje bilo 60 zbog snega i sacekao me pakao na Ibarskoj kasnije. Alternativa preko Rudnika, je mnogo bolja ako idete na stari deo Beograda severno od autoputa. Pri tom put preko Rudnika je gotovo kompletno rekonstruisan prosle godine tako da moja topla preporuka da zaboravite na auto put bar jos godinu dana.
Novajlija prošao si autoputem dva puta i tvoja preporuka je da idemo preko Rudnika, aj ne "kaki" molim te....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453071#p453071:31v68fba je napisao(la):
Earthmoving » Uto Maj 23, 2017 9:28 am[/url]":31v68fba]Drago mi je da i oni koji su kritikovali da ne treba da se gradi autoput i da je to bacanje para ga i sami sada koriste ;)
Glup komentar cak i za tvoje standarde.
 
Dobro, ljudi, ajmo se upristojiti.

Opravdana je zelja da imamo brzu i modernu saobracajnu infrastrukturu, isto koliko je opravdana bojazan od prezaduzenosti i duznickog ropsttva.
Ko zanemaruje bilo koju od ova dva osecaja, nezreo je

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ja sam upravo protiv dužničkog ropstva. Ali nažalost EU sistem je baziran na kreditiranju i tom trulom sistemu kojim vladaju bankari. Postoje najmanje tri modela gradnje koja su u istoriji primenjivana, a da nisu bila model dužničkog ropstva tj. bankarskog kreditiranja:
1. Američki akt o autoputevima iz 1956-e je pokrenuo gradnju američkih autoputeva sa mrtve tačke tako što je odredio da SAD finansiraju 90% troškova gradnje, a država kroz koju prolazi autoput 10%. Osnovan je Fond u koji su se slivala sredstva za gradnju, a dobijala su se od malo skuplje prodaje goriva (za 1 cent), vozila i guma. Pre toga je odnos bio 50% SAD : 50% država i američke države nisu imale tolko para pa je gradnja ozbiljno krenula tek kad je usvojen odnos 90%:10%. Ameri su tako izgradili oko 77.000km autoputeva preko celog kontinenta. E sad poenta - da je EU to htela, tj da nije htela da ima sistem kreditiranja i dužničkog ropstva i da njome ne vladaju bankari, mogla je isto svim državama Evrope da ponudi ovakav model finansiranja 90%EU :10% država. Tako danas imamo situaciju da je Evropa koja je izgradila prvi autoput na svetu Milano-Laghi (1921-26 po pojektu italijana Piera Puricellia, a na osnovu kog su 1930-ih građeni nemački autoputevi) u zaostatku (posebno Istočna) za Kinom koja je prvi kilmetar autoputa izgradila 1988-e a sada ima oko 120.000km autoputeva i zadnjih godina je otvrala po 5-10.000km godišnje!
2. Radne akcije tj. masovno angažovanje nezaposlenih ljudi (a može i manje mašina). Ne zaboravite da do 1950-ih su građeni italijanski i nemački autoputeva, a od građevinskih mašina su postojali samo: valjak, grejder, buldozer (nastao od Holtovog, tj Caterpillarovog traktora guseničara na koji je 1920-ih jedan izvođač građevinskih radova LeTourneau dodao napred nož (dozer) i nazad sekač (ripper)) skrejper (prva građevinska mašina na koju je isti LeTourneau 1932 stavio gume) i kamion damper za istovar pozadi (prvi moderan je Eucliodov model 1934). Utovarivač se pojavljuje 1944 (Houghov Payloader), hidraulični bageri francuski Poclain (1951) i nemački Demag (1954 prvi model koji se okreće 360 stepeni), kombinirke engleski JCB i američki Case (1953), skid steer američki Merloe (1960), mini bageri japanski Yanmar i Takeuchi (početkom 1970ih).
3. Finansiranje od primarne emisije tj. štampanja novca gde bi to zemlju koštalo recimo 2% godišnje inflacije (tj. plaćalo bi se kroz poskupljenje proizvoda 2% godišnje). Ali za to vam treba nezavisna Narodna Banka, tj. da nije pod kontrolom svetske kabalske mafije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453071#p453071:3iij0gzc je napisao(la):
Earthmoving » Uto Maj 23, 2017 9:28 am[/url]":3iij0gzc]Drago mi je da i oni koji su kritikovali da ne treba da se gradi autoput i da je to bacanje para ga i sami sada koriste ;)
kad ga vec plaćamo bar da ga koristimo :)
što ne znači da ću ići zimi preko peštera da se provozam jer sam taj put zelenaški platio
 
Novi obrt na svakih par dana ko španska serija ;) Vučić pre neki dan u Kini jednu priču, Mihajlovićeva danas drugu, pitam se jesul u istoj vladi ili šta.
"Nadam se da ćemo početi radove 1. marta 2018. godine. Za ostatak od Požege do granice sa Crnom Gorom vodićemo razgovore i ne mogu da obećam da ćemo u novembru 2017. potpisati komercijalni ugovor zato što je vrednost te deonice veoma visoka, procenjuje se blizu dve milijarde evra. Mi nismo zemlja koja može ovog trenutka da razmišlja o takvoj vrsti zaduženja, ali do Požege sigurno", naglasila je Mihajlović.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1263652
 
nije u pitanju šta oni žele, već da li će naći nekog "ludog" ko će dati novac za tako neisplativu investiciju.
lako je potpisati sporazum o razumevanju.
onda se time malo hvalite i to neko vreme prolazi.
pa onda se dogovorite za "donaciju" za izradu projekta.
studiju opravdanosti nikako ne raditi jer može svašta da pokaže pa i ono što ne želimo da pokaže.
kinezi su već dali crnogorcima za AP iz njive u njivu tj iz kamena u kamen, sad je pitanje da li imaju još da bace.
ali lako je CG dovesti u dužničko ropstvo.
dati im jođ 800M € za još toliko puta i oni postaju automatski kineski hong kong bar na 100 god, jer da ih istresu iz gaća sve, naći 2Milijarde € neće sigurno.
takođe, interes svake vlasti je da gradi etapno, da otvara po 10km svako malo, pravi od toga predstave, narodno veselje...
zašto bi ušli u projekat do boljara odmah?
prvo da se zabavimo do požege 5-7 godina.
pa onda 2-3 godine fingiramo ozbiljan rat novopazarski lobi protiv ivanjičkog i zlatiborskog lobija.
pa se pojavite kao mirotvorac.
pa bez tendera date nekome da gradi uz veliku zahvalnost i samo zahvaljujuči ličnim vezama i poznanstvima...
pa polako gradite jer je najteži teren na svetu u pitanju.
i tako ste na vlasti jedno 20 god zahvaljujući jednom AP.
sve prosto i već viđeno u prethonih 30 godina.
a ono što nije viđeno je (biće prvo viđeno u Hrvatskoj a zatim i u ostalim bivšim republikama):
AP donosi gubitak jer nema prometa (posebno kada imate 4 AP koji spajaju jadransko more sa "evropom", rate kredita ubijaju i onako tanak budžet, penzije i plate u javnom sektoru se dalje ne mogu smanjivati...
u budžetu nema više para za profitabilne poslove jer sve odlazi na kredite za neprofitabilnu infrastrukturu
sve stoji, recesija je velika.
putarinu ste digli koliko god je moglo i više niko se ne vozi AP ko ne mora
i onda se pojavljuje spasilac, koji opet lično moli nekog svetskog tajkuna ili investicioni fond da, uz naravno našu veliku doplatu, preuzme upravljanje AP i spase nas propasti.
prodajemo sva komunalnih preduzeća i uz novi dugoročnom kredit isplaćujemo spasiocu kredit za AP.
i opet narodno veselje, ovce opet srećno mekeću, neke manje bele beže i preko ograde na tuđe livade...
i tako...
 
Od 1,6 milijardi dolara vredne kineske robe koja uđe u Srbiju, čak trećina stiže iz drugih zemalja. Slično se dešava i sa srpskim izvozom. Prema našim podacima, mi u Kinu izvozimo robu u vrednosti 25 miliona dolara, a podaci kineskih institucija govore da u tu zemlju stiže srpska roba vredna 180 miliona dolara.
 
Mihajlovićeva pre nedelju dana potpisala memorandum "u ime male zemlje za 2 mlrd evra", a danas kaže "mi smo mala zemlja ne možemo ući u obavezu od 2 mlrd evra?! WTF?! Ili je bilo ono kad se vratila zovu je sa Zapada I kažu alo bre samo od nas mozete se zaduzujete I placate nam kamate vi ste nasa kolonija, jel jasno ;)
 
Kakav neocekivan obrt. :D
Pa jesmo mi dno, ali nismo bas toliko. Nece ni oni bas tek tako da bace u djubre milijardu evra.

Jedino sto mi se od predvidjanja ne ostvaruje je motoput od Sevojna do Mackata/Susice/Braneskog polja. Ajde malo brze Zorana...
 
Ja smatram da je Zorana rekla dobre vesti, ni ne treba A2 do CG. Povezimo nas narod u Republici Srpkoj i Srbiji, izgraditi i remontovati mostove preko Drine. Odrzavajmo magistralni put u najboljem redu prema CG i bice super. Ko bi cistio onoliki sneg preko Pestera?

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Dopuna, ne ne treba nego kad bude izdvojen novac iz nekog zdravog fonda para veci privredni rast, bez preteranog zaduzivanja

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Verovatno bi svi mi hteli sve i odmah ali treba biti oprezan u zaduživanju. Kažem zaduživanju jer na žalost bez kredita nema novih autoputeva. Mislim da kad se dođe do Požege treba stati prema CG. Pre svega zbog finansija a i same činjenice da ko zna kad će CG doći do Boljara. Trebalo bi se prebaciti na dva pravca koji imaju najbolji potencijal Pgds a to je Pojate-Preljina i NS -Šabac sa eventualnim produžetkom do Bijeljine.
 
Vrh