Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da ne preterujemo sa ovim"najveći investicioni proces u istoriji čovečanstva"?
Samo da napomenem da je nedavno Trump ,samo za početak, odredio 1000 milijardi $ u investicije u infrastrukturu u USA samo u početnoj fazi.
 
Tačno ali Tramp je namenio taj novac razvijanju infrastrukture u svojoj matičnoj državi, dok Kinezi ulažu u razvoj infrastrukture u drugim državama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452587#p452587:5mkempmp je napisao(la):
Stomatolog » Sub Maj 20, 2017 10:57 pm[/url]":5mkempmp]Tačno ali Tramp je namenio taj novac razvijanju infrastrukture u svojoj matičnoj državi, dok Kinezi ulažu u razvoj infrastrukture u drugim državama.

Negde sam procitao da Kinezi planiraju da uloze ogroman novac u brze pruge u svojoj zemlji. Ali sa druge strane mislim da moraju da investiraju izvan zemlje je tako odrzavaju kurs svoje valute. Kad ne bi imali investicije po svetu onda bi im valuta bila prejaka i to im ne bi odgovaralo. Zato ih je Tramp kritikovao jer namerno slabe svoju valutu.
 
Žika":3beawit8 je napisao(la):
Kineska filozofija je jako opasna po sve osim po Kineze. Neki su to već ukapirali ali generalno je već kasno.
Dobili su sve tehnologije kroz zajedničke firme koje su zapadnjaci morali da osnivaju na kineskom tlu. Pitanje je dana kada im više neće trebati već ih jednostavno proteraju.
Zasto su morali? oni su tako samo oslabili svoje tehnologije i povecali nezaposlenost u maticnim zemljama, da bi se pojedinci preterano obogatili na jeftinoj radnoj snazi koja je bila tada u Kini, kao i kod nas sada cak i jeftinije. Samo za razliku od nas u Kini je i trziste veliko i dobit po sve je mnogo veca.

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Sada imaju zapadnu tehnologiju, znanje i što je najbitnije kapital . Gomilu para.
Zapadne firme ne mogu da konkurišu jeftinom kineskom radniku i jeftinom proizvodu koji će pre ili kasnije biti podjednako kvalitetan (a daleko jeftiniji).
Sve što su zaradili u Kini ili sa njima ima skupo da ih košta.
 
a možda je ta kineska politika koja kaže, hajde sad kada nemate da nam platite dugove, primte naših 1-2M građana i opraštavo vam dugove...
ili npr opraštamo vam kamatu na dugove, samo glavnicu da nam vratite.
jer oni nemaju mesta u Kini više a ne mogu da napadaju druge zemlje pa da tamo naseljavaju svoje građane.
komšiluk im je takođe prenaseljen.
a naša zemlja se prazni stanovništvom.
i eto naizgled win-win kombinacije.
zna se kada je AP isplativ a kada nije,
ja sam naglasio da kreditiranjem neisplativih AP nas teraju u ropstvo.
nažalost kod nas ne postoji više od 50km isplativih deonica AP da se grade.
sve ostalo je bacanje para ili čisto luksuziranje i hedonizam.
dakle isplativa je deonica šabac-NS i mali požarevac-mladenovac.
eventualno preljina-kruševac ako bi bio 2+2 a naplaćivao se.
preljiva-požega ili preljina-boljare to svakako nije.
kao što ni brze pruge NS-budimpšta to svakako nije.
a postoji rizik i da se K10 projektom velike albanije prekine i onda bi i taj AP bio neisplativ.
 
joj koje gluposti si napisao bolje ne komentarisati nista....
 
Dokle ćete ovde da se raspravljate o svrsi gradnje auto-puteva, da li su isplativi ili ne?
U Srbiji je svali km auto-puta ispkativ jer da se državne pare ne ulažu u auto-put , one bi bile pokradene kroz neki drugi vid korupcije.Dok ne postanemo civilizovano društvo gde će se svaka korupcija kažnjavati, do tada je svaki dinar uložen u neku infrastrukturu OPRAVDAN!
Ako vam se baš raspravlja o bacanju narodnih para, a vi pišite o korupciji državnih službenika i vlasti jer to su bačene pare, a ne gradnja auto-puta.
 
Da li moze neko da da okvirne procene kada se ocekuje zavrsetak svih navedenih deonica od Beograda do Pozege? Ne pitam za populisticke nego za neke manje vise realne procene uzimajuci u obzir sadasnji tempo radova i ugovaranja. Meni se cini da za ceo autoput do CG je potrebno jos sigurno 10 godina.
 
Ovo postaje smesno...
Prvo koriscenje termina gde se mesaju babe i zabe, ocito neznajuci sta koji zna i, al ajd 'da se izrazimo moderno' ;)
Zatim, nase analize globalnih kretanja, globalnih tokova kapitala, kulturoloskih razlika nacija...

Boze, tema je pocela da lici na birtiju u kojoj se intezivno prosipa pamet o svemu i svacemu. :D

- Ne zanimaju me interesi ni kineza ni drugih.
- Niko pare ne poklanja, ili sigurno ne poklanja tolike sume. (Poklon je 200 MAN autobusa, donacija naroda Japana Beogradu, gde nije bilo cak ni uslova koji proizvodjac treba biti)!
- dozivljavati komercijalni kredit u dolarima, sa kamatom kao 'dar' moze samo bu**** i kockar.

@dobri_samaricanin
Ne bih ocekivao tako nesto, niti kineze boli dupe da se naseljavaju na podrucje gde bi bili 4 religija i ko zna koji narod po redu :D
Upravo, nije im to potrebno, dovoljno su mocni.

Tvoj oprez je zdrav, ali bojim se preteran.
Investiranje kine na balkan je mizerno u ukupnim investicijama te drzave po svetu.
Sa druge strane, oni su odavno pored toga sto su postali 'globalna fabrika' postali i vlasnici kapitala, ali i vlasnici velikog broja kompanija, za koje mi i dalje mislimo da su japanske, americke, nemacke, sto znaci da vec neko vreme prave vrhunske proizvode (Po karakteristikama i po kvalitetu).
Nije sporno da je kinezima bez tih kataklizmickih razmisljanjima o 'naseljavanju i tihoj okupaciji' ovo win-win situacija.
Angazuju svoj kapital, oplidjuju ga, idu kamate, uposljavaju svoju gradjevinsku operativu...

Sporna je (mozda) nasa procena o redosledu i dinamici.
To zavisi od ugovora koji ce vlas potpisati.
Al budimo realni. Koliko nas je kostalo drzanje na aparatima Zelezare ovih godina od vracanja USS-a?
Koliko nas je kostao 'novi simbol Beograda' (sa sve nikad dovrsenim vrhom)?

Koliko nas kostaju mnoge slicne gluposti?
Ovaj put A2 ce biti od opterecenijih pravaca, jer je vec sad bez autoputa tako.
Pri tom alternativa koju mnogi spominju sa rudnikom i topom, nije alternativa, jer to sto ima manje patrola policije, ne znaci da je normalno da se kroz Belosavce, ili Americ ili bilo koje drugo selo i naselje proleti sa 100-120km/h !



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
@Kopte3, po mom Baba Vanga predviđanju, ukratko - minimum 4 godine do Požege i 5 do granice sa CG, a verovatno i koja više. Jer kako je rečeno u vesti, nastavak od Čačka ka CG može početi tek sledeće godine i to izgleda da deo do Požege ima više završenu dokumentaciju nego deo od Požege ka CG. Ali dobro, za oko godinu dana pretpostavljam da mogu završiti i dokumentaciju i za taj deo. Onda, verovatno će i eksproprijacija usporiti jer ima dosta posla. Kada počne gradnja rok do Požege će verovatno biti 2 ili realnije 3 godine i tako dolazimo do 4 godine od danas. Za drugi deo do CG granice će trebati i više od 3 godine da se izgradi jer vidimo da u teškom terenu Crne Gore im je rok 4 godine. I tako dolazim da će taj deo biti najranije gotov za 5 godina od danas.
Teško je predvideti rokove kad se još mnogo ne zna. Na primer Amerikanci su kad su gradili svoj Interstate sistem autoputeva (oko 77.000km) 1956-e planirali da ga završe za 12 godina i 25 milijardi dolara ali završili su ga tek posle 35 godina i 114 milijardi dolara. Ali dobro, oni su imali problem finansiranja jer prihodi u Fond za gradnju nisu išli planiranom dinamikom, a mi bi ovde trebali imati obezbeđeno finansiranje. A izvor finansiranja je najveći problem danas izgradnje autoputeva. Ranije su bile problem jer nisu postojale adekvatne građevinske mašine ali taj problem je rešen od 1950ih i danas kada imate obezbeđeno finansiranje, mašine su relativno lako dostupne (jedino nekad treba malo duži rokovi isporuke da se proizvedu ako se isporučuje veća flota mašina) onda nema razloga za veća kašnjenja. Mogu se javiti neki nepredviđeni problemi na terenu (kao recimo što imamo sa materijalom u tunelu Brđani sad) ali kad su pare i mašine tu. to uglavnom ne produžava rok gradnje za duže od godinu dana.
 
Mi možemo da pričamo o finansijskoj isplativosti ili neisplativosti autoputa ali se često anemaruje doprinos autoputeva lokalnim ekonomijama tuda gde prolaze.

Primer je petlja u Predejanima. Svi govore i galame kako je to "privatna petlja" napravljena zbog motela, a zaboravlja se da se time povećavaju i šanse da opština Crna Trava ne postane potpuno nenaseljena zona ili zona nulte privredne aktivnosti. Kao i činjenica da je nekad i Predejane bilo opštinsko sedište gde je privreda zamrla a kome se sad otvaraju ponovo investicione mogućnosti.

Dakle, autoput se isplati, samo treba znati iskoristiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452698#p452698:2r5v4did je napisao(la):
kopte3 » 21 May 2017 02:55 pm[/url]":2r5v4did]Da li moze neko da da okvirne procene kada se ocekuje zavrsetak svih navedenih deonica od Beograda do Pozege? Ne pitam za populisticke nego za neke manje vise realne procene uzimajuci u obzir sadasnji tempo radova i ugovaranja. Meni se cini da za ceo autoput do CG je potrebno jos sigurno 10 godina.
Surčin-Preljina do kraja 2020te , to je potpisano i početo ostalo ništa nije ni potpisano a kamoli početo pa tako niko ne može da bude toliko neozbiljan da ti ovde daje bilo kakva Baba Vanga providjenja i predvidjanja.

Može ovako, kad počnu Preljina-Požega treba 3-4 godine, a kad počnu Požega-Boljare trebaće 4-5 godina minimum.
 
Vezano za eventualne negativne posledice ili skrivene namere Kineza koje je Samarićanin izneo. Naravno uvek treba biti oprezan i niko ne zna šta nosi budućnost ali na osnovu prošlosti možemo kazati sledeće. Za proteklih 5 godina koliko grade po Srbiji nisam primetio da su to iskoristili za kolonizaciju Srbije. Uglavnom su u Srbiji Kinezi koji su došli ranije da trguju, i koji su otvarali radnje još pre 15-20 godina, a i njih manje viđam plus sve češće vidim da zapošljavaju naše devojke i ljude po svojim trgovinama. Ovi što grade zadnjih 5 godina dođu, odrade posao i vrate se u Kinu. Meni je to logično jer u Kini je trenutno najveći rast u svetu, 20.000 km brzih pruga (planiraju 45.000km do 2030-e), 130.000km autoputeva, najveće farme vetroparkova, treće generacije nuklearnih elektrana, novi gradovi, zgrade, kola, sve... pa što bi išli u siromašnije krajeve. Takođe nije baš tačno da je Kina prenaseljena. 90% njene populacije živi u istočnoj polovini zemlje, dok velika prostranstva zapadnih provincija Xingjang gde žive turkofonski Muslimani Ujguri ili Tibet su slabo naseljeni pa tako u zapadnoj polovini Kine živi tek nekoliko desetina miliona ljudi. Takođe, ta područja pripadaju Kini već dosta dugo vremena pa nismo videli da masovnije kolonizuju te krajeve. S druge strane masu para su tamo uložili da bi poboljšali kvalitet života (pruge, autoputevi i slično, ko je gledao snimke može videti kakva su to najvećim delom prazna bespuća). Dalje, za razliku od Arapa koji izvoze ljude, Kinezi su do sada izvozili isključivo robu.
I zaista mislim da je ovaj projekat "Jedan pojas - jedan put" najveći građevinski ljudski projekat ikada, ako neko zna neki veći nek kaže. Oni već danas imaju maltene u svim građevinskim oblastima rekorde: najsnažnije i najviše brane, najviše km autoputeva i brzih pruga i slično.
Što se tiče Srbije i njihovog ulaganja u "Koridor 11", brzi put Novi Sad - Ruma, brzu prugu Beograd-Budimpešta i ostale projekte, industrijske zone i slično, mislim da je lako dokazati da će nama to povećati kvalitet života, plate, bruto društveni proizvod u narednih 5-10 godina. Logično, kad uđu tolike pare u neki sistem, tu će cirkulisati više para i stvoriće se novi objekti koji će i sami nastaviti da generišu novac. E šta će biti posle tog investicionog ciklusa, ima isuviše faktora da bi se to moglo predvideti: ako je dug u dolarima šta će biti tada sa tom valutom i njenom vrednosti (moguće da će biti valutnih pretumbacija u svetu, možda i kraj dolara kao svetske rezervne valute i šeme petrodolara na kojoj zasniva najveći deo svrhe, i velika devalvacija dolara kao posledica), šta će biti za 1o godina sa evrom, da li ćemo uopšte otplatiti sva ova ulaganja ili ne, da li ćemo ako ne možemo otplatiti dati kao kompenzaciju neku aktivu, imovinu poput nekog rudnika i slično... to je teško predvideti. Naravno, na nama je da štitimo svoje interese i ne prihvatamo ono što nam ne odgovara, a da podržavamo ono što nam odgovara.
I na kraju, vezano za sam autoput Beograd-Crna Gora, ja ne mogu da se setim ni jednog srpskog vođe, ma iz koje stranke i perioda da nije bio za gradnju ovog autoputa: od Slobe, Đinđića, Koštunice, Velje, Mrke, Dinkića, Tadića, Tome, Vučića. E sad, teško da baš svi ti različiti ljudi greše i imaju pogrešne procene da ovaj autoput treba, a da on u stvari ne treba.
 
Malo realnije slike njihove industrije

20101122111950-1.jpg


http://www.bbc.com/capital/story/201608 ... rtime-dogs

https://photolium.ru/round-the-world/80 ... brika.html

http://www.businessinsider.com/apple-child-labor-2012-1
 
predejane su obrnuti primer.
tu je puno ljudi stajalo, izmoreni od puta da se malo odmore pred ostatak takođe napornog puta.
neko i da prespava da ne bi vozio u cugu 12-14h do mora.
kada bude AP tuda prošao, niko neće praviti pauzu, silaziti sa AP da bi popio piće kad to može na svakoj pumpi usput,
a veća pauza nije potrebna jer će se do mora putovati 6-7h.
kreneš ujutru u 8 i u 15-16h si u svom hotelu u grčkoj.
petlja jeste politička odluka i bacanje para, ali što kažu bacamo i na druge gluposti pa neka je.
kinezi ne plaćaju carinu, rade na crno, ništa porez, maltene su van zakona...
i mi ne možemo tu ništa, ne želimo da se zameramo moćnoj kini.
bez obzira što su tako uništili mnoge naše fabrike i prodavnice.
srbija je mnogo lepše mesto za život nego kina.
ako možeš da zaradiš, ostalo je sve bolje.
kinezi su kupili ogromnu količinu zemlje u ukrajini.
kupuju sve, i firme i državne obveznice SAD...
plasiraju novac kako bi što više njih zavislo od njihovog novca ili vlasništva i time imali bolje pregovaračke pozicije.
neće oni naterati silom nekog da primi kineze.
već ekonomijom tj ekonomskom zavisnošću i diplomatijom.
koliko decenija već postoje kineske četvrti u SAD?
u njima nije lepo ne biti kinez.
a stav da je bolje bilo šta da gradimo nego da te pare budu pokradene nije za komentarisanje.
amerima je lako da prave investicije milijardama dolara.
jer oni štampaju dolare bez pokrića,
100$ ih košta možda dolar ili 2.
jer je takav dogovor pao posle WW2 i sada je teško to ispraviti.
ko se pobuni, bude kažnjen.
kada bude gotovo preljina-Požega, mislite li da će neko da silazi sa AP da ode kod Dragiše Marinkovića na pečenje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452698#p452698:1ls2cz95 je napisao(la):
kopte3 » Ned Maj 21, 2017 3:55 pm[/url]":1ls2cz95]Da li moze neko da da okvirne procene kada se ocekuje zavrsetak svih navedenih deonica od Beograda do Pozege? Ne pitam za populisticke nego za neke manje vise realne procene uzimajuci u obzir sadasnji tempo radova i ugovaranja. Meni se cini da za ceo autoput do CG je potrebno jos sigurno 10 godina.
Obrenovac-Ljig minus tunel do kraja ove godine. Mada se mnogo zuti deonica tako da se ne treba iznenaditi ni da bude za godinu dana.

Obrenovac-Surcin do kraja 2019.

Preljina-Pozega najoptimisticnije krece za godinu dana i radi se tri godine, znaci prolece, koje ce se pretvoriti u jesen ili zimu, 2021.

Pozega-podzlatiborski deo par godina kasnije.

Sve ostalo, bez tudjih POKLONJENIH para, ne pre 2030.
 
Nego.... Imam utisak da se saobraćaj u poslednje vreme delimično vratio na magistralu.... Moj subjektivni zaključak ili je još neko to primetio? Razlog: putarina?
 
Nisi u pravu Samarićanin da su Kinezi uništili našu ekonomiju. Njima je globalizam nametnut od strane Amera (preciznije kabalske mafije) kao i nama. Oni su se dobro snašli u tuđoj igri. Našu industriju je prvo načeo svetski rast cene nafte 70ih (kao arapski odgovor Zapadu za podršku Izraelu) za čiju kupovinu su nam bili potrebni dolari. Da bi dobili tuđe dolare otvorili smo ekonomiju i pokušali izvozom robe po svetu (dobrim delom i u arapskim zemljama koje su direktno dobijale dolare za prodaju nafte) dobiti za nju dolare. Međutim Zapadni proizvodi su često bili bolji od naših pa nam je Zapad konkurencijom ugrozio neke fabrike. E sada, ja verujem da bi mi brzo dostigli tu tehnologiju da nam opet Zapad (ne Kina) nije podržao cepanje zemlje i na kraju zadao fatalni udarac našoj ekonomiji uvođenjem sankcija (opet ne Kina). Čak u najtežim vremenima krajem 90ih, kad niko nije hteo iz sveta da nam daje kredite, Kina je dala Slobi neki kredit krajem 90ih. Njihovi trgovci su ovde došli jer smo mi pod pritiskom Zapada (na način koji sam gore objasnio - zbog petrodolara) morali otvoriti ekonomiju, a Kinezi su iskoristili pravila igre, nisu igrali mimo pravila. S druge strane za razliko od Zapada, oni podržavaju da je Kosovo deo Srbije. Carine. Carine na građevinske mašine iz EU i Turske su u Srbiji 0% (izgleda da jesmo EU robovi kad štitimo njihovu industriju u Srbiji, da ne pričam što vole naše subvencije od 10.000 evra po radniku za njihove fabrike da bi snizili troškove i konkurisali Kinezima, ali kad dinar hoćemo da pomognemo železaru u kojoj radi 5.000 Srba onda se tu EU buni nelojalna konkurencija bla bla bla), dok su carine iz Kine, Japana, SAD su uglavnom 5-10% (zavisi kako za koju mašinu). Ko onda ne plaća carinu? Postoji problem sa fiskalnim računima. Kad sam bio skoro na Zlatiboru Kinezi mi nisu dali fisklani račun. Ali na Zlatiboru NIKO ni od naših mi nije davao fiskalni (sem Maxija i sličnih velikih). Međutim kad sam skoro bio u kineskom tržnom centru u starom Merkatoru dobio sam fiskalni račun.
Ako postoji ijedan neprijateljski potez Kine prema Srbiji u istoriji, ja ga ne vidim. Oni su zaradili pare zahvaljujući globalizmu i sada kad više to Zapadu ne odgovara jer gubi u toj igri i hoće da se zatvori, Kinezi preuzimaju uglogu sile koja nastavlja da podržava globalizam ali na jedan drugačiji način od američkog, a u vidu ovog projekta "Jedan pojas-jedan put". Uzeli su pare od sveta trgovinskim suficitima, ali će sada dobar deo tih para u vidu investicija i vratiti svetu. Naravno ne besplatno ali ni svet njihovu robu nije dobijao besplatno. Evo i mi možemo da se žrtvujemo i da radimo vrednije od njih i da ima imamo veći izvoz od uvoza i da mi od njih kupimo pare. Ko nam brani? Kinezi ne sigurno.
Izvinjavam se za off topic, ovim završavam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452776#p452776:1g7lxsia je napisao(la):
dobri_samaricanin » Ned Maj 21, 2017 9:12 pm[/url]":1g7lxsia]predejane su obrnuti primer.
tu je puno ljudi stajalo, izmoreni od puta da se malo odmore pred ostatak takođe napornog puta.
neko i da prespava da ne bi vozio u cugu 12-14h do mora.
kada bude AP tuda prošao, niko neće praviti pauzu, silaziti sa AP da bi popio piće kad to može na svakoj pumpi usput,
a veća pauza nije potrebna jer će se do mora putovati 6-7h.
kreneš ujutru u 8 i u 15-16h si u svom hotelu u grčkoj.

Pa ako se krene u nevreme iz Beograda do Asprovalte, Leptokarije se stiže 7-8 h. Nevreme podrazumeva da budeš među prvima na granici i izbegneš zadržavanje. Lično iskustvo, ukupno zadržavanje na granicama 15-20 min.
Isto tako i povratak.
 
vlajkogm":35cjuoil je napisao(la):
Nego.... Imam utisak da se saobraćaj u poslednje vreme delimično vratio na magistralu.... Moj subjektivni zaključak ili je još neko to primetio? Razlog: putarina?
Deo saobracaja ce uvek ostati na magistralnom putu.
Sa druge strane, to je ipak samo jedna deonica, pa prave efekte ne bih uzimao u obzir sve do kompletnog povezivanja na pelju 'Surcin' na beogradskoj obilaznici.


@Earth i dobri...
Nasu ekonimiju smu unistili i unistavamo mi, sa svojim pogresnim odlukama, ali ajd da probamo da se vratimo temi.

Zasto se samo na temi o ovom autoputu diskutuje o opravdanosti izgradnje, kada od nisa i na istok i na jug ima znacajno manje vozila nego od cacka do pozege?
Neki licni animoziteti?
;)
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da, ovo što Laki kaže, i ja verujem da će kad se kompletira bar od Obrenovca do Čačka biti veći promet (iako mislim i da je sadašnji ok, i u skladu sa propusnim kapacitetima naplatne rampe Preljina koja je uvek puna), jer ljudi često nisu spremni da plate 140 dinara za 20 minuta kraće vožnje ali kada bude pušten Obrenovac-Čačak imaće skraćenje od 1 sat (a ko ide i vraća se istog dana zbog posla i sl. čak 2 sata), a to je veća motivacija da se plati (slično sam viđao i na kratkoj deonici iznad Banja Lule i ispod Sarajeva ka Tarčinu gde retko ko hoće da plaća putarinu za kratke deonice od par desetina km). Kad budu kompletirani i Surčin-Obrenovac i Čačak-Požega i kada se time uštedi još 1 sat biće još veći promet čak i na ovom puštenom delu autoputa Ljig-Preljina. Naravno, i tada će neko ići magistralom neće se svi odlučiti ya autoput. Mada ako se jednog dana uvedu godišnje vinjete onda bi još veći deo mogao da se prebaci.
 
Vrh