Кинези граде Коридор 11
Кинеска фирма која гради мост између Земуна и Борче понудила да изгради и коридор 11 до границе са Црном Гором. Спремни су да дају кредит или да пут граде као концесионари.
Кинеска фирма "Мостови и путеви" упутила је званичну понуду Јавном предузећу "Коридори Србије" за финансирање и изградњу свих преосталих деоница на коридору 11 од Београда до Бољара, границе са Црном Гором.
Укупна вредност деонице дуге 270 километара је више од две милијарде и шест стотина милона евра, а Кинези би овај посао финансирали из кредитног пакета од 10 милијарди евра намењеног источноевропским земљама.
У Коридорима кажу да је понуда веома озбиљна и да би ако се договоре, већ за годину дана градња могла да почне.
Фирма "Мостови и путеви" позната је по томе што тренутно гради мост Борча - Земун. На нашем тржишту присутни су преко три године, а њихови стручњаци нису губили време.
На основу наших идејних пројеката за коридор 11, урадили су детаљну анимацију те трасе. Почетну тачку лоцирали су у Сурчину, а целокупну дужину аутопута поделили су на седам деоница, од Београда до Обреновца, од Уба до Лајковца, од Љига до Прељине, од Прељине до Чачка, од Чачка до Пожеге и од Пожеге до Бољара. Укупно би се градило 270 километара.
"Погодност кинеске понуде предвиђа да 40 одсто посла у финансијском смислу раде домаће фирме, што и није лоше с обзиром да нема посла у грађевинкој индустрији", рекао је Михајло Мишић, директор ЈП "Коридори Србије".
Кинези су спремни да нам дају кредит или да пут граде као концесионари. У случају концесије азербејџански кредит од 300 милиона евра за једну деоницу биће унет као капитал државе Србије.
Сходно томе делила би се и наплата путарине. У Коридорима кажу да је кинески кредит један од најповољнијих на тржишту.
"Што се тиче камате овде у понуди нема прецизране стопе али колико сам ја пратио тај кредит који на велика звона кинеска влада објавила ту камата може да буде и до 2 одсто што је најповољнија камата коју смо икада имали", рекао је Мишић.
Како РТС сазнаје, овај кинески предлог ускоро би требало да разматра и Влада Србије. Осим предлога за градњу коридора 11, Кинези имају спреман идејни пројекат за градњу друмско железничког моста Винча-Панчево.