Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ma kad se hoce, sve se moze!
Kako je Djiki uspeo sebi da napravi spomenik od preko pola milijarde evra, pa nece valjda Veljo da mu ostane duzan i da mu se ne revansira :laugh:

veljo02.jpg


http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/San-snova-do-Cacka.sr.html
 
Pa iskreno, auto put bilo gde u Srbiji je veliki pomak napred. Napraviti auto put do Čačka i onaj Pojate - Preljina - Požega - Užice, i mislim da bi Srbija saobraćajno "prodisala", ali ne treba zaboraviti ni istok zemlje, treba rešavati i Paraćin - Zaječar, to bi nam bila idealna nova veza i ka Rumuniji i ka Bugarskoj. Ipak, ovakve izjave, su generalno budalaština. Da bi zadovoljili njihove sujete oni su dva auto puta smestili u nadležnost dva ministarstva, ako se počne raditi i ovaj poprečni Pojate - Požega, verovatno će taj u nadležnost nekog trećeg. Nažalost svo vreme nedostaje nam plan - realan fazni plan gradnje, finansijska konstrukcija, sve lupetamo na pamet, a ni auto put do Bugarske i Makedonije još ne završavamo. I kako koja vlada (ministar) tako mu je druga stvar prioritet. Slvenci, Hrvati, a koliko znam i Mađari su jednom usvojili strateški plan razvoja putne mreže i držali ga se, stranke na vlasti su se menjale, ali putevi su se nastavljali graditi. Ali za tako nešto treba petlja, jer je jasno da se zahtevni pravci (pogotovo ako još ne postoji ni gotova cela projektna dokumentacija) ne grade u jednom mandatu, a to nas "kolje", radi se samo ono čime se može pohvaliti pred kraj mandata.
 
dobra stvar u svemu ovome je što je velja bio za varijantu desna obala save od obrenovca do beograda.
 
Izgradice se ovako ili onako deo do cacka sigurno,za nekih 5-6 godina.Pojate preljina se uopste nece raditi dok ne zavrse deonicu do preljine(cacka).

Odakle ti to milisave?A za sta je mrka bio,to mi nije jasno.
 
Ako je Velja stvarno bio za varijantu koja iskorišćava postojeći obrenovački put, sanira klizište kod Umke i više rasterećuje deonicu ibarske od Žarkova do Lazarevca, onda je to jedina dobra stvar u činjenici da je ponovo postao nadležan. Nadam se da je to istina, i što je još važnije - da se još uvek za to zalaže i da će izgurati tu varijantu.
 
Samo bez koncesije na već izgrađeni deo puta.
Ako će da daje ovo novo u koncesiju, super, mada ne znam kome se to isplati.
 
vučko. prva strana post 23.

uglavnom to se uvek pominjalo u kontekstu kamenolomskog lobija koji je kod velje izdejstvovao desnu stranu da bi im nabacio posao....




elem uglavno niko ne pominje zemljoposednički lobi koji bi namlatio ogromne pare ako bi auto put išao levom stranom... kad pogledamo ko čini taj lobi zaključak zašto leva obala sam se nameće.....


elem da ne ponavljamo priču leva vs desna obala, samo ću kratko da kažem. ako velja bude odgovoran za to da bude desna obala onda će mi biti možda čak i drago da su ga postavili....


bolje 4 godine trpeti seljačinu nego živeti ostatak života sa pogrešnim rešenjima.
 
Dobro receno Milisave.I nije samo zemljoposednicki lobi vec i mostovski,zna se da bi taj novi most gradila alpina ili porr kao i sve mostove kod nas.A to kliziste kada ga saniras miran si ceo zivot dok most ima ihaha odrzavanja.
 
Radi se posteno na deonici zapadno od ibarske na nekih 5-6 km juzno od Ljiga,pre onog tunela od 75 metara cije ime zaboravih.Nazalost nista od slika jer je ocajan kvalitet ispao mobilnim dok autobus ide 100 kmh
 
vucko":15shlwi3 je napisao(la):
Radi se posteno na deonici zapadno od ibarske na nekih 5-6 km juzno od Ljiga,pre onog tunela od 75 metara cije ime zaboravih.Nazalost nista od slika jer je ocajan kvalitet ispao mobilnim dok autobus ide 100 kmh


O Vučkooooo :D

Znao sam da zbog nečeg treba da ostanem budan do ovog doba

Radosna vest :kk:

kaci bre tu sliku, kakva god da je :laugh:
 
Slike su uzasne,nista se ne vidi stvarno.

Obelezih lokaciju gde su poceli radovi,a tunel ispred koga je se zove Brancic a selo je Dici kao sto je bilo u vestima.

radovi.png
 
Кинези граде Коридор 11

Кинеска фирма која гради мост између Земуна и Борче понудила да изгради и коридор 11 до границе са Црном Гором. Спремни су да дају кредит или да пут граде као концесионари.

Кинеска фирма "Мостови и путеви" упутила је званичну понуду Јавном предузећу "Коридори Србије" за финансирање и изградњу свих преосталих деоница на коридору 11 од Београда до Бољара, границе са Црном Гором.

Укупна вредност деонице дуге 270 километара је више од две милијарде и шест стотина милона евра, а Кинези би овај посао финансирали из кредитног пакета од 10 милијарди евра намењеног источноевропским земљама.

У Коридорима кажу да је понуда веома озбиљна и да би ако се договоре, већ за годину дана градња могла да почне.

Фирма "Мостови и путеви" позната је по томе што тренутно гради мост Борча - Земун. На нашем тржишту присутни су преко три године, а њихови стручњаци нису губили време.

На основу наших идејних пројеката за коридор 11, урадили су детаљну анимацију те трасе. Почетну тачку лоцирали су у Сурчину, а целокупну дужину аутопута поделили су на седам деоница, од Београда до Обреновца, од Уба до Лајковца, од Љига до Прељине, од Прељине до Чачка, од Чачка до Пожеге и од Пожеге до Бољара. Укупно би се градило 270 километара.

"Погодност кинеске понуде предвиђа да 40 одсто посла у финансијском смислу раде домаће фирме, што и није лоше с обзиром да нема посла у грађевинкој индустрији", рекао је Михајло Мишић, директор ЈП "Коридори Србије".

Кинези су спремни да нам дају кредит или да пут граде као концесионари. У случају концесије азербејџански кредит од 300 милиона евра за једну деоницу биће унет као капитал државе Србије.

Сходно томе делила би се и наплата путарине. У Коридорима кажу да је кинески кредит један од најповољнијих на тржишту.

"Што се тиче камате овде у понуди нема прецизране стопе али колико сам ја пратио тај кредит који на велика звона кинеска влада објавила ту камата може да буде и до 2 одсто што је најповољнија камата коју смо икада имали", рекао је Мишић.

Како РТС сазнаје, овај кинески предлог ускоро би требало да разматра и Влада Србије. Осим предлога за градњу коридора 11, Кинези имају спреман идејни пројекат за градњу друмско железничког моста Винча-Панчево.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/1151442/Кинези+граде+Коридор+11.html
 
mislim da bi trebalo uzeti kineski kredit samo za deo do Požege. Ostatak te deonice trebali bi da finansiraju makar delimično Crnogorci, inače bi ispalo da se iz našeg budžeta finansira razvoj crnogorskog turizma.
 
Zasto bi se uopste spajali sa .... .....? Do Cacka, Uzica i ni metar dalje...
 
Значи после Пожеге или Ужица нема живе душе, а Златибор и остало на том потезу спада под туристичку понуду Црне Горе?
Занимљиво. Као да запад Србије или исток Србије не постоје када је у питању путна мрежа.
 
A otkud znaš da će da autoput ide preko Zlatibora? Za to su male šanse, ipak je pravac Užica-Zlatibor predviđen za budući autoput ka Sarajevu, a to nema veze sa koridorom 11. Koridor 11 će ići prema Ivanjici i Sjenici.
 
Mislim da je visetruko korisnije i pametnije praviti dalje put od Pozege ka UE i dalje prema Visegradu/Sarajevu, nego ka CG.

Eventualno napraviti 2+2 brz put do Pestera od Pozege, ili od Kraljeva ka Novom Pazaru. Put od Uzica preko Zlatibora do granice sa CG je u dobrom stanju, odlicno trasiran, mislim da nema potrebe za ulaganjem neke vece love na tom pravcu u skorije vreme.

edit: Sto se zeleznice tice, tu treba ulagati u rekonstrukciju pruge ka CG, luka Bar je Srbiji bitna (kad vec postoji zeleznicka infrastruktura).
 
Kokili":3n7egyb5 je napisao(la):
Zasto bi se uopste spajali sa .... .....? Do Cacka, Uzica i ni metar dalje...
A da živiš u Prijepolju,Novoj Varoši,Sjenici,Novom Pazaru... možda ne bi tako razmisljao?
 
Kokili":eom1pqir je napisao(la):
Zasto bi se uopste spajali sa .... .....? Do Cacka, Uzica i ni metar dalje...
A da živiš u Prijepolju,Novoj Varoši,Sjenici,Novom Pazaru... možda ne bi tako razmisljao? A i podsetiću te da su gradovi u CG poput Pljevalja,Bjelog Polja,Berana... sa većinskim srpskim stanovništvom.
 
Bosko":1s8hfq8j je napisao(la):
Kokili":1s8hfq8j je napisao(la):
Zasto bi se uopste spajali sa .... .....? Do Cacka, Uzica i ni metar dalje...
A da živiš u Prijepolju,Novoj Varoši,Sjenici,Novom Pazaru... možda ne bi tako razmisljao? A i podsetiću te da su gradovi u CG poput Pljevalja,Bjelog Polja,Berana... sa većinskim srpskim stanovništvom.

Putna mreza treba optimalno da pokrije sve gradove u Srbiji, ali ne verujem da se svugde radi o autoputu.
Probleme koje vecinsko stanovnistvo ima u drugim(nezavisnim) zemljama neka resavaju novcem tih zemalja.
 
tragac":2pe528rg je napisao(la):
mislim da bi trebalo uzeti kineski kredit samo za deo do Požege. Ostatak te deonice trebali bi da finansiraju makar delimično Crnogorci, inače bi ispalo da se iz našeg budžeta finansira razvoj crnogorskog turizma.
Је л` то значи да коридор 10 треба да финансирају и Турци, Бугари и Грци, јер тај коридор служи да Турке одведе кући, а туристе у Грчку, Бугарску и Турску?!
 
mdm":2a3j5q76 je napisao(la):
tragac":2a3j5q76 je napisao(la):
mislim da bi trebalo uzeti kineski kredit samo za deo do Požege. Ostatak te deonice trebali bi da finansiraju makar delimično Crnogorci, inače bi ispalo da se iz našeg budžeta finansira razvoj crnogorskog turizma.
Је л` то значи да коридор 10 треба да финансирају и Турци, Бугари и Грци, јер тај коридор служи да Турке одведе кући, а туристе у Грчку, Бугарску и Турску?!

Jesi čuo ikad za Helenik plan? Jeste da je prekinut zbog kolapsa javnih finansija Grčke 2011. ali je deo sredstava ipak uplaćen pre toga. Postoje i indicije da bi mogao da se nastavi taj program ukoliko Grci izvuku nešto više od stranih kreditora. Poenta je u tome što su se Grci sami setili, nisu čekali naše političare kojima treba mnogo vremena da se utale i podele plen pre nego što išta urade. Sem toga, robni promet prema Grčkoj i Bugarskoj je mnogo veći. Sa druge strane, srpska privreda minimalno koristi luku Bar (pojedinačno se više koriste Konstanca, Solun i Rijeka) a i ono što se uvozi ili izvozi preko Bara uglavnom ide železnicom. Na graničnim prelazima prema CG prolaze u ogromnoj većini turisti kojima je CG destinacija kao i kamioni sa robom koja se plasira u CG, a njihov broj mislim da za sad nije dovoljan da bi opravdao gradnju autoputa.
 
aha a dakle gradjani Srbije koji zele da godisnji odmor provode u Crnoj Gori ne zasluzuju dobre puteve? Puteve zasluzuju samo oni koji idu u npr Grcku? Taj autoput se gradi prvenstveno radi Srbije i njenih gradjana a u interesu je Srbije da ima dobru mrezu kako unutrasnjih tako i medjunarodnih puteva.
 
Bankrot nam ne gine,ali bi bilo dobro da dobijemo infrastrukturu to jest ovaj autoput pre toga.

I put se gradi zbog Sumadije,deo do Pozege ima svoju saobracajnu opravadanost za Autoput,znate i sami koji je uzas na Ibarskoj i kako tamo ljudi ginu kao muve.
 
tačno.

i ne samo to. potpuno mi je opravdano da i mi kao država finansiramo gradnju puta i u samoj cg. ipak naši građani koriste taj put. i ne samo to. dosta građana srbije je poreklom iz cg i njima bi taj put značio. i zato mi kao država moramo da pokažemo da poštujemo interese pojedinih naših građana i ako treba i da uletimo sa kešom cg.


do pojata sigurno ide. a od pojata će biti krak ka kraljevu, sjenici i dalje ka cg, i užicu i dalje ka bosni.





nego jeste li primetili da kinezi furaju auto put levom obalom save, tj da su dali predlog da počne od surčina?!?!?!
 
Vrh