sreda, 11. jul 2012, 15:38 -> 16:11
Izgradnja mosta kod Ljiga
Azerbejdžanska firma "Azvirt" počela izgradnju prvog od predviđenih 66 mostova na Koridoru 11 kod Ljiga. Most deo buduće trase autoputa od Ljiga do Preljine.
Na trasi budućeg autoputa od Ljiga do Preljine, azerbejdžanska firma "Azvirt" počela izgradnju prvog od predviđenih 66 mostova na Koridoru 11 u blizini Ljiga.
Šef projekta za izgradnju budućeg autoputa od Beograda prema Crnoj Gori u preduzeću "Koridori Srbije", Ivan Pavlović, rekao je za Tanjug da će Ibarska magistrala u selu Dići biti izmeštena i da će tim mostom prelaziti preko budućeg auto-puta.
Na deonici od Ljiga do Preljine, u dužini oko 40 kilometara, pored 66 mostova biće napravljeno i pet tunela, tako da je to veoma zahtevna deonica za izvođače radova, naveo je Pavlović.
Prema njegovim rečima, "Azvirt" trenutno izvodi i radove na izgradnji kolovozne konstrukcije na glavnoj trasi autoputa u dužini od pola kilometara, na prvoj deonici Ljig-Bojkovci u dužini 10,7 kilometara, kao i da se izvode radovi na regulaciji vodotokova u dužini od 13,5 kilometara.
Uveren da će "Azvirt" završiti izgradnju autoputa Ljig-Preljina u ugovorenom roku od tri i po godine, dodao je Pavlović, podsetivši da je predviđeno da se 49 odsto radova poveri srpskoj operativi.
Kako je Pavlović istakao, Azerbejdžanci će za svojih 51 odsto radova angažovati dobar deo srpkskih neimara.
Direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić je, povodom izgradnje prvog mosta na budućem autoputu, rekao da to preduzeće vodi intenzivne pregovore sa predstavnicima raznih država koje su zainteresovane da njihove firme učestvuju u izgradnji preostalih deonica autoputa od Beograda do Crne Gore.
Finansiranje javno-privatnim partnerstvima
Ističući da "Koridori Srbije" razmatraju mogućnost da se preostale deonice finansiraju javno-privatnim partnerstvima, s obzirom na veliki broj zainteresovanih stranih firmi, Mišić je dodao da bi u izgradnji puteva u Srbiji trebalo uvesti taj novi model finansiranja, jer je zemlja već dovoljno zadužena.
"Posao nove vlade će biti, između ostalog, i da nađe način da se finansiraju nove deonice na Koridoru 11", napomenuo je Mišić, koji nije želeo da precizira sa kim se sve pregovara, ali je potvrdio da je španska kompanija FCC, koja je postala stopostotni vlasnik austrijske Alpine, zainteresovana za učešće u gradnji Koridora 11 kroz Srbiju.
Mišić je naveo da treba obezbediti finansiranje za deonice od Lajkovca do Ljiga i od Beograda do Obrenovca i Uba, čija je dužina oko 60 kilometara. Sada se intenzivno radi na deonicama od Ljiga do Preljine i od Uba do Lajkovca.
"Cilj je da se u roku od dve do dve i po godine završi autoput od Beograda do Čačka i tako smanji saobraćaj preko najkritičnije deonice Ibarske magistrale preko Rudnika", rekao je direktor "Koridora Srbije".
Za izgradnju autoputa od Ljiga do Preljine Srbija je dobila kredit od vlade Azerbejdžana od oko 300 miliona evra, po fiksnoj kamatnoj stopi od četiri odsto na 15 godina, sa grejs periodom od tri godine, a sama će obezbediti još osam miliona evra.
Na Koridoru 11 se takođe izvode intenzivni radovi i na deonici od Uba do Lajkovca, koja se finansira iz budžeta Srbije.
Predstavnici "Koridora Srbije" obišli su i radove od Uba do Lajkovca.
Koridor 11 treba da poveže Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju trasom Temišvar-Beograd-Bar-Bari.