Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo malo i sa desavanja u nastavku ovog autoputa u CG. Snimak je malo stariji, mesec dana, dobili su boost pred izbore ;) ali opet ima zanimljivih podataka koga interesuje.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZoMaicyIiBs[/youtube]
 
Još jedan noviji snimak iz CG. I za nas je zanimljiva tvrdnja komentatora iz Hrvatske Ljuba Jurčića koji kaže da glavna isplativost autoputa nije iz putarina već iz prateće privredne aktivnosti oko autoputa. Ja delim njegovo mišljenje, u računanju isplativosti ne može računati samo promet tj prihodi od putarina nego i ostali efekti koje će izazvati postojanje autoputa. Zaključak je da treba pogoditi gde će izgradnja autoputa podići privrednu aktivnost (moje mišljenje da autoput kroz zapadnu Srbiju hoće), a gde neće.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XdibrewDq7o[/youtube]
 
Upravo prosao pustenom deonicom A2.
Utisci uglavnom odlicni.
Elektronski saobracajni znaci su postavljani odmah nakon vertikalne signalizacije i sobzirom na povoljne vremenske prilike za odvijanje saobracaja, svuda su (osim ispred tunela) ogranicavali brzinu na 120.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Samo mu našli 100 metara ????? Odsek plasmana robe mu odlično radi kad je uspeo za kratko vreme da plasira 1900 m.
Sad lepo kuća i sve uz nju na doboš pa da se nikom krađa ne isplati.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417011#p417011:2xuy6ewf je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sre Nov 16, 2016 7:28 pm[/url]":2xuy6ewf]
romi prevrću kontejnere tražeći nešto vredno, ali ih ne kradu. jer su pošteni. siromašni ali pošteni.
a mogli bi da kradu, da pljačkaju decu i žene koji nose telefone od 300+€...
a oni sakupljaju flaše, pair i sl...

Moja saznanja su potpuno drugačija.
Ali slažem se da prevrću kontejnere mada ni to nije dozvoljeno.
 
Ja ne znam zasto ljudi pricaju da nema saobracaja na ovom putu, evo ja sam ponovo brojao na ovom prvom najnovijem snimku od Ljiga do Preljine i za 22 minuta sam izbrojao preko 325 vozila i to bez tunela. To kad se projektuje na citav sat to je oko 1600-1700 vozila toga sata. Ja ne znam u kje vreme je ovaj snimak radjen,ali dnevni broj vozila najverovatnije nije ispod 10ak hiljada , ako nije i veci.
 
Koliki je sada % izgradjenosti deonica koje rade Kinezi

1. Obrenovac-Ub
2. Lajkovac-Ljig

Ministarka je prosle nedelje objavila vec 2.pomeranje roka na kraj Novembra 2017god, pa me zanimaju % ako neko zna...
 
Pre nekoliko dana je na ovom sajtu http://koridorisrbije.rs/sr/beograd-juzni-jadran pisalo koliko je % koje deonice izgradjeno. Slagacu vas, cini mi se da je pisalo po oko 30 % (uradjeno do 31.03.2016) za obe deonice i rok zavrsetka do leta 2017. Onda sam racunao, ako su do marta uradili 30 %, kako misle za da za 6-7 meseci urade ostalih 70 %?

Medjutim od kako je ministarka pomerila zavrsetke do kraja 2017, skinuli su i sa sajta koliko je % uradjeno do sada niti je vise naveden rok. Zanimljivo...
 
Ne znam dal je bila ova slika trase : Vojvođanska - Surčinska petlja na obliaznici
 
Apropo komentara skupoće deonice Surčin-Obrenovac, ovde vidimo kolko na toj kratkoj deonici od 17 km ima mostova. I to bez petlji Surčin i Obrenovac koje su takođe poprilične.
 
Sad kad gledam deonicu Vojvođanska-Surčinska petlja na obilaznici dužine oko 8km sa 5 manjih mostića preko kanala i 1 nadvožnjakom preko ulice tamo na početku blizu Vojvođankse, utiska sam da bi cena ove deonice mogla biti oko 30 miliona evra (8km x 3-4 mil evra po km). Naravno bez preteranog partijskog ugrađivanja. I ovo može se izgradi brzo, za max godinu dana od momenta kad krene gradnja. Znači ako je rok petlje Surčin (tj cele deonice Surčin-Obrenovac) 2019. godina, ovo komotno može da počne se radi u 2018. jer pre završetka petlje Surčin, deonica Vojvođanska-petlja Surčin nema smisla jer bi se završavala u njivi ispred obilaznice.
 
Jel postoji bilo kakva najava autoputa vojvodjanska-surcin ili su to samo puste zelje?

Ima li uopste potrebe da to bude autoput a ne 2+2?
 
Pre neki dan predsednik opštine Surčin priča o eksproprijaciji i ako je verovati njegovim rečima još nije sigurno kada i kako će se graditi od Vojvodjanske do buduće petlje.

Send from TapTalk
 
Postoji gornji plan ali nije dogovoren izvor finansiranja pa ni vreme početka gradnje, gore je više neko moje viđenje stvari. Što se tiče prvog, možda čak i grad sam može da plati tih 30tak mil evra, što se tiče drugog gradnja ni ne mora početi pre 2018-e (jer će nastavak tj petlja Surčin biti tek u 2019.), a što se tiče autoput vs "2+2", Vojvođanska je 3+3 pa vidim zašto bi je u nastavku sužavali, jedino je nejasno dal će biti zatvorena kao autoput za ograničenje 120 ili će ostati otvorena sa manjim ograničenjem 80 ili 60 za mogućnost gradnje naselja oko puta. Pošto Beogradu nedostaje američki tip predgrađa sa širokim ulicama i niskim kućama sa prostranim baštama, eto prilike da jedan deo Bg-a dobije i takvo naselje u zoni oko ove saobraćajnice :) Što je babi milo to joj se i snilo ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417672#p417672:24gj7txm je napisao(la):
Earthmoving » 19 Nov 2016 01:06 pm[/url]":24gj7txm]Sad kad gledam deonicu Vojvođanska-Surčinska petlja na obilaznici dužine oko 8km sa 5 manjih mostića preko kanala i 1 nadvožnjakom preko ulice tamo na početku blizu Vojvođankse, utiska sam da bi cena ove deonice mogla biti oko 30 miliona evra (8km x 3-4 mil evra po km). Naravno bez preteranog partijskog ugrađivanja. I ovo može se izgradi brzo, za max godinu dana od momenta kad krene gradnja. Znači ako je rok petlje Surčin (tj cele deonice Surčin-Obrenovac) 2019. godina, ovo komotno može da počne se radi u 2018. jer pre završetka petlje Surčin, deonica Vojvođanska-petlja Surčin nema smisla jer bi se završavala u njivi ispred obilaznice.
Ako rade 2+2 ovo ne sme da kosta vise od 12-13 miliona evra ,a ako rade 3+3 ne vise od 25-26 miliona ,pa sve je ravno k'o tepsija i sve su njive,nema mnogo rusenja,samo da se plati eksproprijacija i to ne znam koliko je tu gradskog a koliko privatnog zemljista. Ako bi ovo odradili u bilo kom profilu, znacajno bi umanjili moju kritiku da se deonica Obrenovac-Surcin "kasno" kači na auto-put u odnosu na Beograd.
 
Earthmoving":1jkm1jcd je napisao(la):
Apropo komentara skupoće deonice Surčin-Obrenovac, ovde vidimo kolko na toj kratkoj deonici od 17 km ima mostova. I to bez petlji Surčin i Obrenovac koje su takođe poprilične.
Ja sam komentarisao da je skupa... ok, moguce je da ti mostovi preko kanala toliko dizu cenu. Moguce je.
Ono zbog cega sam replicirao je ova slika koju si okacio na kojoj je i 'desna varijanta', od koje se relativno skoro odustalo.
Seca li se neko procena koliko bi kostala ta varijanta, sa saniranjem klizista i nasipanjem uz Savu?
Petlju vec imamo, most preko Save nije potreban, a nema ni kanala ;)
Naravno, sve ovo je sad pratna prica, al cisto da se podsetimo i uporedimo.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nisam mislio lično na tebe Laki, bilo je mnogo komentara da je skupa, između ostalog i meni se tako činilo pa sam se zainteresovao zašto je cena tako visoka. E sad, vezano za desnu varijantu iskopao sam na strani 4 ove teme od 20 juna 2011. Vučkovu vest, gde piše: "...CENA
U CIP kažu da će levom obalom Save autoput u dužini od 17 kilometara biti stabilan. Gradio bi se most na Savi, dužine 1.410 metara, a cena izgradnje ove deonice autoputa orijentaciono iznosi 105 miliona evra. Izgradnja autoputa na desnoj obali od Ostružnice do Obrenovca, prema idejnom projektu, koštala bi oko 110 miliona evra..." http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... oridora-11
Tako da si po ovome Laki debelo u pravu što se tiče cene, em je leva trasa sada duplo skuplja, em je i duplo skuplja od desne. Niko od nadležnih nije izašao da objasni kako su sad dobijene tolke razlike u ceni...
Iskopah i mapu klizišta Umka i Duboko http://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf ... 02046M.pdf
 
Zasto je bitno da se produzi autoput od vojvodjanske do surcina, kad do istog postoji veza, i to kompletna autoputem (bg-za, pa na obilaznicu).
Jasno mi je da ce skratiti put, samo se pitam da li ce toliko skratiti da je prioritet u odnosu na ostatak obrenovac - pozega ili obilaznicu koja nije gotova (a koja ce opet rasteretiti bg-za autoput kao vezu ka obrenovcu)?
 
Iako je to možda retoričko pitanje, a i ako nije je sasvim na mestu, jeste da sada postoji veza NBg i Zemuna sa Surčinom ali isto tako sada postoji veza i Čačka sa Požegom. Čak po prometima tih deonica koje treba da se grade ne bih bio iznenađen kada bi Vojvođanska-Surčin imala veći promet, a time i prioritet od Čačak-Požega. Po meni su bitne obe deonice, možda za nijansu više Ča-Pž jer verujem da će Bg mnogo lakše, brže, jeftinije izgraditi svoju deonicu. Što se tiče ostatka od Obrenovca do Požege on se gradi, deo je pušten ove drugi deo bi trebao biti pušten sledeće godine, pa time i ima prednost u odnosu na Vojvođanska-Surčin koja se još ne gradi. Takođe i što se tiče obliznice, pre par nedelja je sa Kinezima ugovoren kredit i izabran Synohidro da se završi kompletna odilaznica do Bubanj Potoka, pa bi radovi trebali krenuti na proleće. Time i obilaznici jeste dat prioritet u odnosu na Vojvođanska-Surčin.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417998#p417998:fx2bxy58 je napisao(la):
Earthmoving » 21 Нов 2016 08:37 am[/url]":fx2bxy58]Nisam mislio lično na tebe Laki, bilo je mnogo komentara da je skupa, između ostalog i meni se tako činilo pa sam se zainteresovao zašto je cena tako visoka. E sad, vezano za desnu varijantu iskopao sam na strani 4 ove teme od 20 juna 2011. Vučkovu vest, gde piše: "...CENA
U CIP kažu da će levom obalom Save autoput u dužini od 17 kilometara biti stabilan. Gradio bi se most na Savi, dužine 1.410 metara, a cena izgradnje ove deonice autoputa orijentaciono iznosi 105 miliona evra. Izgradnja autoputa na desnoj obali od Ostružnice do Obrenovca, prema idejnom projektu, koštala bi oko 110 miliona evra..."
Ma pusti ti AV, koliko baljezgarija izađe iz njegovih usta, nije ni čudo što su mu otekla :D
Nego što se tiče te dve varijante, pričao sam pre par meseci sa čovekom kome su struka klizišta, koji isključivo na tome radi pri rudarsko-geološkom fakultetu. Pitao sam ga za Umku i za mogućnost saniranja klizišta. Ukratko, toliko je duboko i veliko, da bi sanacija koštala užasno mnogo para i pitanje da li bi zaista bila uspešna. Kaže da postoje lobiji kamenoloma koji guraju tu priču oko sanacije iz očiglednog razloga, ali da bi bilo višestruko skuplje graditi autoput desnom stranom, iako nema mosta. I ne, ne postoji mogućnost da se sve sruči u Savu i zatrpa je, kako su ovde neki tvrdili
 
Danas se provozah novootvorenom deonicom autoputa i jedna stvar mi zapala za oko.Naime,jos uvek se ne zna kuda ce proci autoput do Crne Gore,da li preko Zlatibora ili preko Pestera,a na signalizaciji sve oznake pokazuju da ce ici ka Uzicu (na iskljucenju kod preljine na svim tablama pise Uzice i precrtano posto nije zavrsena deonica)????
 
To samo govori da se nece mrdnuti od Prijeljine u skorije vreme, inace bi putokaz za Uzice bio na iskljucenju kod Pozege ;)

EDIT: Ustvari, nisam te shvatio lepo, putokaz govori nastavak pravca prema Uzicu.
Opet, ne znaci nista specijalno, kad bude gotova deonica do Pozege jednom, Uzice je prvi sledeci veci grad nakon iskljucenja, logicno je da stoji tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418026#p418026:17x2niue je napisao(la):
Okinava » 21 Nov 2016 11:13 am[/url]":17x2niue]Danas se provozah novootvorenom deonicom autoputa i jedna stvar mi zapala za oko.Naime,jos uvek se ne zna kuda ce proci autoput do Crne Gore,da li preko Zlatibora ili preko Pestera,a na signalizaciji sve oznake pokazuju da ce ici ka Uzicu (na iskljucenju kod preljine na svim tablama pise Uzice i precrtano posto nije zavrsena deonica)????

Pa Uzice je svakako najveci grad u tom pravcu, tako da pretpostavljam da nema dileme da taj putokaz treba biti tu bez obzira za koju varijantu se opredelili.
Takodje, prema za sada aktuelnim planovima i najavama deonica od Preljinske petlje do Pozege bi trebala biti zajednicka deonica A2 (ka C. gori) i `moravskog koridora` (ka BiH).

Ne bih se ja tu puno zamajavao i razmisljao, jer je sve to na prilicno `dugackom stapu`.
Neka optimisticka varijanta je da se do 2025 uradi do Pozege i ma kako nam to delovalo daleko moramo biti svesni svojih mogucnosti, ali i svojih potreba.
 
Vrh