Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Meni nije teško da ponovim argumente koje sam više puta isticao u vezi dileme: šumadijska ili sremska obala Save za izgradnju deonice Beograd-Obrenovac

1. ZEMLJIŠTE. Nije sporna činjenica da na šumadijskoj strani imamo 2 ogromna klizišta koja su teška i skupa za saniranje. Ako ih ne saniramo, ostaje nam nerešen problem i gomila bezvrednog i beskorisnog zemljišta. Na sremskoj strani trajno gubimo izuzetno vrednu i obradivu zemlju. I na jednoj i na drugoj strani radi se o stotinama hektara.
2. POSTOJEĆA INFRASTRUKTURA. Na šumadijskoj strani deonica je planski određena, i delimično izgrađena, sa petljom Ostružnica povezana na obilaznicu i obezbeđuje lak prilaz Sremu. Time značajno rasterećuje celu deonicu ibarske magistrale od Žarkova do Lajkovca. Izgradnja sremske strane će ostaviti lokalni saobraćaj sa juga Beograda ka Lajkovcu na ibarskoj.
3. EKSPROPRIJACIJA. Ove cene od 105 i 110 miliona evra se odnose na izgradnju, ali ne i na eksproprijaciju, koja je u sremskoj varijanti prilična stavka, jer mora da se otkupi i širok koridor ka Vojvođanskoj ulici i to od poznatih surčinskih biznismena. Naravno u šumadijskoj varijanti je ta cena drastično manja, jer je zemljište manje vredno, a veliki deo koridora je već ekproprisan.
4. REKA SAVA. Trajnom regulacijom šumadijske obale bismo izbegli scenario menjanja brzine i toka matice (ne pričam o zatrpavanju i zagrađivanju reke), što može da rezultira jako neprijatnim situacijama i nizvodno i uzvodno. Opšte je poznato da je Šabac najugroženiji direktno od Save, a i obaloutvrda kod promenade u Beogradu nije imuna na ovo (wink).

Postoji još čitav niz argumenata, sa saobraćajnih, logističkih, ekoloških i finansijskih gledišta, ali mislim da ova 4 dovoljno govore u prilog šumadijske strane.
 
@GOJE
moje misljenje je identicno, ali....
za prosutim mlekom ne vredi plakati. :(
Stvar je gotova, nasao se zajednicki interes (kontraverznih vlasnika zemljista, kineskih finansijera i izvodjaca i korumpiranih politicara), ugovor je potpisan i stvar je svrsena.

Sve i da je kliziste nemoguce sanirati svakako je postojao alternativni pravac sumadijskom stranom kuda se mogao trasirati A2 na izlazu iz Beograda
 
Moze li neko da mi kaze i objasni zasto se autoput nije pravio pravcem orlovaca-lipovacke sume-obilazak meljaka skretanje u desno i izlazak na petlju ka pravcu obrenovca....mislim da je selo drazevac ako se ne varam. Zar to nije bila najlogicnija odluka sko se vec pravi pun profil obilaznice ? Ima li neko strucni odgovor na ovo pitanje i dilemu ?
 
prva netačna informacija je da je zemlja sa DOS jeftinija od zemlje sa LOS.
ravnivca kroz koju prolazi LOS je zona zaštite reinih bunara i tu gradnja nikakva nije dozvoljena tako da je zemljište samo poljoprivredno, ima i par nelegalnih objekata koje svakako treba srušiti.
tako da nikakva gradnja neke periferije na tom mestu nije dozvoljena. naprotiv, treba srušiti i one nelegalne objkekte koji su tu podizani.
drugo eksporijacija od biznismena ne znači veću cenu, cena je ista bio vlasnik krimos ili lekar.
da je sreće da se ceo taj deo od vinogradnke do reke pošumi i napravi park sa nekim terenima za decu i omladinu a ne da budu oranice koje se đubre i završavaju pesticidi u savi odakle pijemo vodu.
DOS i sada ima solidnu vezu koja bi se lako mogla proširiti na 3+3 do umke za smešan novac.
i onda ostaje samo malo parče koje se mora ići sporije.
klizište je duboko i ne treba ga nikad sanirati već uložiti novac da se ljudi odatle trajno isele i napraviti šumu/lovište.
srbija je dovoljno velika i nenaseljena da nema potrebe slupati ogroman novac u sanaciju jednog malog beznačajnog dela kada bi za taj novac mogao da se napravi još neki grad u srbiji ili obnove nekoliko gradova.
ako se sruči zemljište u savu, sava se može ubrzati ali isto tako lako je razbiti taj čep miniranjem.
ne postoji neki katastrofičan scenario koji se ne može brzo rešiti.
bilo bi dobro da se delimično zemljište obruši i tako klizište donekle uspori.
mi smo imali 100godišnje ili 1000godišnje vode pre par godina i kad se tada nije značajno pokrenulo, verovatno za našeg života i neće.
 
Koliko stanovnika ima taj teo na DOS-u koji se nalaze na klizištu?
 
@dobri_samaricanin
Izvini, iznosis totalno netacnu pricu o ceni zemljista.
Nikako poljoprivredni zemljiste u Sremu ne moze biti jeftinije od istog takvog na trasi koja bi isla desnom obalom.
tome da se jednnako odkupljuje zemljiste tajkuna moze da veruje samo neko ko je u ovu zemlju pao sa marsa, tako da na to necu trositi reci.
Takodje, apsolutna je neistina (da be upotrebim ostriju rec) da "DOS ima i sada solidnu vezu", koju i sam delimicno priznajes time sto u nastavku dodajes "koja bi se lako mogla prosiriti na 3+3 do umke za smesan novac".

A zasto samo "do Umke" prijatelju?
Sta kroz Umku i dalje ka Obrenovcu nema nicega, ni sela ni naselja, ni ljudi ?
Pa na tom pravcu nema cak ni uvucenih autobuskih stajalista!

Iz rukava je izbaceno opravdanje da je kliziste umka i duboka nemoguce sanirati.
Moguce, nisam strucan. Samo meni kao laiku se namece sledece pitanje.
Kako to, da su generacijama svi planeri upravo tuda planirali put i upravo uz gradnju puta planirali i saniranje klizista?
Kako to, da su isto tako do Umke izgradili siroki 'put rezervisan za saobracaj motornih vozila' kao 1/2 autoputa ???
Dal su svi oni bili ludi i blesavi? Ili su bili toliko neobrazovani?
Ok, mozda i jesu, no i pre samo 10 godina kada je potpisivana koncesija za A2 trasa je isto isla desnom obalom Save, zar ne?
Ispade da je cista koincidencija da se poklapaju okvirno vreme promene plana i promene vlasnistva poljoprivrednih parcela u Sremu naspram Obrenovca i Umke.???
Al ajd da pretpostavimo da su nekadasnji strucnjaci i planeri bili u krivu, da su sada neki novi koji su zavrsavali u periodu kada se vise strajkovalo nego ucilo pametniji i da je zaista nemoguce proterati put desnom obalom Save.
Nek je sve tako kako nam kazu.
Kako to da ni jedna druga sumadijska opcija nije uzeta u obzir?
Nema nigde ni pomena o bilo kojoj alternativnoj trasi, zar ne?
Zanemarimo nasa nagadjanja i crtanja po forumima.
Dakle imamo kliziste koje treba zaobici. Ok. Zasto ga zaobilazimo bas ovako kroz Srem i to bas na Surcin???
I da se ne lazemo o 'zahtevnom terenu' kroz sumadiju. Pa pravimo mnogo manje opterecene pravce kroz mnogo vrletnije i nepovoljnije terene nego sto su obronci sumadije koji se pruzaju ka Savi, zar ne???

Ovakvom trasom (kroz Srem) mi dobijamo pravac na koji nismo stimulisani da idemo. Kad kazem 'mi' govorim o celom Bg o vecini stanovnika, ne o delu stanovnistva zemuna i nbg, kojima ovo svakako vise odgovara.
Onima koji su u tranzitu dalje ka severu ili zapadu je sasvim svejedno dal bi se na obilaznicu ukljucivali petljom Surcin, ili petljom Ostruznica. Jedina razlika je sto petlja ostruznica vec delimicno postoji i prostor za ostatak je odavno otkupljen...

To je saobracaj koji nema

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Evo kakav je bio plan za desnu obalu Save: 14 km, plus petlja Umka. Nije nemoguće da se naknadno odradi i ovaj pravac.
Kolko živi ljudi na klizištima Umka i Duboko? Po onoj mapi klizišta, ukupnoj dužini 3km (1,5+1,5), gustini naseljenosti... pretpostavljam oko 1-2.000. ljudi.
 
Poštenije bi bilo da je čeona rampa planirana ispred Obrenovca, ipak je to prigradska opština, iako su stanovnici pojedinih susednih opština oslobođeni od putarine ka gradu, poslu i pijacama kao na primer Stara Pazova, Banovci, Krnješevci, Šimanovci.

Send from TapTalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418224#p418224:2k6qluu7 je napisao(la):
laki72 » 22 Нов 2016 11:48 am[/url]":2k6qluu7]

Iz rukava je izbaceno opravdanje da je kliziste umka i duboka nemoguce sanirati.
Moguce, nisam strucan. Samo meni kao laiku se namece sledece pitanje.
Zato sam ja bio baš raspoložen da saslušam čoveka koji se time bavi i nema nikakvih interesa da navlači na jednu ili na drugu stranu. Njegovo mišljenje je da bi bilo suludo...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418224#p418224:2k6qluu7 je napisao(la):
laki72 » 22 Нов 2016 11:48 am[/url]":2k6qluu7]
Kako to, da su generacijama svi planeri upravo tuda planirali put i upravo uz gradnju puta planirali i saniranje klizista?
Kako to, da su isto tako do Umke izgradili siroki 'put rezervisan za saobracaj motornih vozila' kao 1/2 autoputa ???
Dal su svi oni bili ludi i blesavi? Ili su bili toliko neobrazovani?
Ok, mozda i jesu, no i pre samo 10 godina kada je potpisivana koncesija za A2 trasa je isto isla desnom obalom Save, zar ne?
Ispade da je cista koincidencija da se poklapaju okvirno vreme promene plana i promene vlasnistva poljoprivrednih parcela u Sremu naspram Obrenovca i Umke.???
Ne sumnjam da je i na tu stranu bilo lobiranja, ali imamo mi planove i za drugu pistu aerodroma i za kanal Dunav-Morava-Vardar i sto nekih čuda :D

Inače, na tom sadašnjem putu na pojedinim mestima je asfalt dubok po nekoliko metara zbog konstantnih popravki.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418224#p418224:2k6qluu7 je napisao(la):
laki72 » 22 Нов 2016 11:48 am[/url]":2k6qluu7]
Al ajd da pretpostavimo da su nekadasnji strucnjaci i planeri bili u krivu, da su sada neki novi koji su zavrsavali u periodu kada se vise strajkovalo nego ucilo pametniji i da je zaista nemoguce proterati put desnom obalom Save.
Nek je sve tako kako nam kazu.
Kako to da ni jedna druga sumadijska opcija nije uzeta u obzir?
Nema nigde ni pomena o bilo kojoj alternativnoj trasi, zar ne?
Zanemarimo nasa nagadjanja i crtanja po forumima.
Dakle imamo kliziste koje treba zaobici. Ok. Zasto ga zaobilazimo bas ovako kroz Srem i to bas na Surcin???
I da se ne lazemo o 'zahtevnom terenu' kroz sumadiju. Pa pravimo mnogo manje opterecene pravce kroz mnogo vrletnije i nepovoljnije terene nego sto su obronci sumadije koji se pruzaju ka Savi, zar ne???
Za ovo se slažem, trebalo je prići skroz sa juga. :kk:
 
@laki72
ako govorimo na nivou tajkuna i njihovih interesa, onda je priča laka.
očigledno ljubavnice političara i tajkuna žive na novom beogradu i zato je pobedila LOS i onda nema ljutiš.
jedino da se i ostali presele na NBG i zemun.
nije to prvi put.
nekad su narodni heroji i političari lobirali da kroz njihov kraj ide put ili da se sagradi neka fabrika u njihovom zavičaju.
i gradile su se.
tako postoji železara gde nema gvožđa a valjaonica bakra je 300km od rudnika bakra i sl.
a u bariču se radi sa hlorom i može da pobije pola beograda, ali koga briga.
sigurno se tako i danas lobira.
ali ja sam pisao sa stanovišta realnosti i ekonomičnosti.
uvek neki kraj zemlje ili grada kod izgradnje nekog puta ili mosta je lošije prošao a neko bolje.
ema idealnog rešenja.
LOS sa stanovišta brzine dolaska do puta više odgovara NBG, Zemunu, surčinu, batajnici, NS i vojvodini a manje opštinama sa desne obale save.
sa stanovišta buke, gužve i zagađenja je potpuno obrnuto.
sa tim što je npr barajevu ili ripnju sve jedno jer svakako se ne bi vraćali na DOS da idu do bariča, već idu ibarskom do lajkovca.
isto tako sada je situacija na štetu nbg, zemuna koji moraju da idu do mosta na adi pa da se vraćaju nazad da bi došli do npr ibarske magistrale.
kompromis bi bio da se napravila LOS do surčina pa obilaznicom do ostružnice pa onda DOS a proširila deonica ada-ostružnica na 3+3.
ali problem je duboko. niko ne zna da li tuda može da se gradi AP ili ne a kockanje je mnogo skupo i rizično.
i onda možemo imati situaciju da AP ima trajni prekid.
druga varijanta je kontra kompromis koji je po meni bolji.
AP LOS, a sa desne strane 4+4 do ostružnice (denivelisana petlj železnik) pa 3+3 do umke.
a onda ili probati 1+1 obalom kako su mislili ili ostaviti ovako ili ispraviti mostom ili nasipom neke krivine.
to je samo 8km puta tj gubitak od 8min u odnosu na AP.
AP do umke je počet i izgrađen poluautoput 80tih i očigledno se onda stalo jel se procenilo da se duboko ne može preći a nema potrebe za 3+3 samo do obrenovca.
tada su već imali puno iskustva sa neuspešno rešenim daleko manjim klizištima (hotel jugoslavija, most beška, žeželjev most...)
međutim sada ima potrebe za 3+3 do umke i to treba završiti posebno jer nije skupo a dosta znači.
u ovom kompromisnom rešenju koje ne bi koštalo više od 30-40M € bi se saobraćaj lepo poelio na obe varijante samim tim i zagađenje i gužva.
zato mislim da je to optimalno rešenje.
a stavi se npr u kožu nekoga iz mladenovca.
mi ovde pričamo da li je mnogo da se baci milijarda € da bi ivanjica ili sjenica imala AP do BG-a, a mladenovcu treba 20m € da bi se spojili AP sa BG-om.
a za red veličina veći grad.
i kažu važnije je da imamo do požege AP kad 2 puta godišnje idemo na zlatibor nego ljudima iz mladenovca koji putuju u BG u školu, na posao, na fakultet.
kako oni tek osećaju nepravdu.
a verovatno bi najjeftinija varijanta AP do čačka bila mali požarevac-mladenovac-topola-knić-mrčajevci
e sad time bi dobilo kraljevo, mladenovac, topola, arannđelovac a izgubilo valjevo, ljig, obrenovac, lazarevac
ali bi bilo jeftinije bar duplo jer nema mosta na savi, nema tunela kroz brda, do malog požarevca već ima AP pa je dosta kraće... ravnica...
time ne bi ni pričali o LOS ili DOS i o dubokom...
da li postoji neki racionalan razlog što se ovako napravilo ili su opet možda tajkuni i ljubavnice izlobirali to ne znam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418391#p418391:1jv2b6so je napisao(la):
dobri_samaricanin » 22 Nov 2016, 22:53[/url]":1jv2b6so]
ali problem je duboko. niko ne zna da li tuda može da se gradi AP ili ne a kockanje je mnogo skupo i rizično.
pa mogli su da zaobiđu "duboko" pre Umke levo preko "Pećana" starom trasom "ćire" do Baričke reke pa tunelom ispod "Jasenka" do Mislođina
 
Koliko se secam skice idejnog plana, autoput bi prolazio kroz dvoriste Fabrike kartona Umka. Ciji je vlasnik jedan od manje eksponiranih tajkuna, blizak Miroslavu Miskovicu. Mislim da bi to kostalo dosta
 
Evo koga god zanima prvobitni projekat za sanaciju klizišta Umka-Djboko i izgradnju autoputa, možete ga videti ovde:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 9awY22sdkQ

Ako neko ima nekih pitanja, slobodno pitajte. Trenutno sam zauzet pa ne mogu da vam sažvaćem suštinu. Ali plan je bio dosta detaljan, ali i ambiciozan. Da je izveden, dobili bismo jedan biser graditeljstva, kao i know-how koji bi nam sigurno otvorio i međunarodno tržište.

U svakom slučaju zanimljivo i fascinantno štivo; apsolutno preporučujem da detaljno iščitate.
 
ne razumem potrebu za saniranjem takvog klizišta.
zvezdara je veliko klizište pa su ljudi pošumili zvezdarskom šumom da se ne bi tuda gradilo.
e sad što ljudi grade na klizištu i ne konsultuju geologe, pa posle kad kuća otkliza plaču pred tv kamerama to je druga stvar.
oko dubokog je mnogo ozbiljnija stavr fabrika prva iskra barič.
hlor se za nju transportuje putem kroz duboko jer nije dozvoljeno da se transportuje železnicom niti rekom.
ako bi se hlor izlio prevrtanjem kamiona ili sudarom, ljudima u široj okolini nema ni trunke spasa, ni gas maska ne pomaže...
ne bi niko u obrenovcu i okolini preživeo.
evo šta je o tome napisao avram izrael o danima bombardovanja:
NATO je u jednom navratu pogodio upravnu zgradu “Prve iskre” iz Bariča, a 50 metara dalje su bili rezervoari hlorovodonične kiseline. Prema našim procenama, da su te rezervoare pogodili, za oko 7, 8 minuta bi postradalo između 500.000 i 700.000 ljudi. Kad se susretnete sa takvim obimom katastrofe, to onda utera strah u kosti.
da ljudi razmišljaju davno bi se iselili sa umke, bariča...
prvo hlor izmestiti pa onda šta ostane novca za put.
 
Ako bi autoput BG-Obrenovac mogao da ide DOS, zašto bi prolazio preko klizišta? Može i starom trasom pruge ili nešto drugo.
LOS je loše rešenje, svi će iz BG i sa juga, koristiti i dalje obrenovački put ili ibarsku.
 
svakako Ibarsku treba proširiti na 2+2 barem do skretanja za Vranić.
nevezano za AP, da bi se omogućilo južnim prigradskim naseljima brz dolazak do centra bez gužve i kolona.
to nije velika investicija i grad to treba da finansira.
ipak treba reći da će se gužve na ibarskoj magistrali otvaranjem AP značajno smanjiti pa će se lakše stizati do lajkovca i lazarevca ibarskom magistralom.
kod mesta baljevac, ibarksa prolazi na 6-7 km od budućeg AP kod piromana.
može se spojiti sa 2+2 i onda je sve rešeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418391#p418391:3mrajw1y je napisao(la):
dobri_samaricanin » 22 Nov 2016 10:53 pm[/url]":3mrajw1y]
a verovatno bi najjeftinija varijanta AP do čačka bila mali požarevac-mladenovac-topola-knić-mrčajevci
e sad time bi dobilo kraljevo, mladenovac, topola, arannđelovac a izgubilo valjevo, ljig, obrenovac, lazarevac
ali bi bilo jeftinije bar duplo jer nema mosta na savi, nema tunela kroz brda, do malog požarevca već ima AP pa je dosta kraće... ravnica...
time ne bi ni pričali o LOS ili DOS i o dubokom...
da li postoji neki racionalan razlog što se ovako napravilo ili su opet možda tajkuni i ljubavnice izlobirali to ne znam.

Можда јесте најјефтиније али би тиме два аутопута све до Кнића ишла на удаљености од 30-40 км. Чему? Плус што би то укључивало и успон на Рудник.

Не знам какав је сада пут од Младеновца до Малог Пожаревца, али би свакако било логично да се том месту побољша прилаз Београду.
 
Ljudi da se ne lazemo cak i kad zavrse most na Savi i dalje ce 3/5 Beograda ka Cacku i uopste ZAPADNOJ SRBIJI ici Ibarskom. Ovo je bila strucna greska od pocetka i jasno je da je pljacka u pitanju. Jos jedna ogromna pljacka i zaobilazenje struke. Tako je kad politicari i krimosi donose odluke. Pod hitno uraditi makar 2+ 2 do Vranica i onda spojiti na autoput kod Drazevca. Ne postoji drugo rešenje a da nije van pameti .
 
Drzava treba da nadje sredstva i uradi jos 10 km obilaznice i autoputa oko CACKa do mesta Pakovraca. Usteda na ovih 10 km je verovali ili ne 23 min. Malo li je . Ovo su trebali da urade da su imali mozga u ovom prvom naletu. Ali mozga nema u ovoj zemlji odavno
 
Mislim da bi budženje još 2 trake na Ibarskoj do Vranića bilo em ružno em nesvrsishodno jer je skoro celim putem naselje i time organičenje 50. Ovo za 10km do Pakovraća apsolutno se slažem. Što pre.
 
U malom ofu smo sa pricom o magistrali. Od Orlovace do izlaska iz Lipovacke sume, magistrala ima potencijal i svrsishodnost sirenja. Dalje NE. Jednostavno je. Od ulaska u Meljak pa do Stepojevca, magistrala je opkoljena ulicama i sokacima, privrednim i privatnim objektima. Cela deonica je "naseljeno mesto", tako da samo prosirenje na 2+2 ne bi dalo dovoljno dobre retultate u odnosu na sredstva potrebna za realizaciju tog projekta.

Ja sam vise za trasiranje nekog novog pravca zapadno od ovih naselja i blizu vezu sa A2.
Zemljiste pa samim tim i eksproprijacija bi bili jeftiniji nego kroz gusce naseljenu zonu uz danasnju magistralu, a takodje, ne bi se magistrala koristila skroz do Lajkovca za one koji zele ka A2.
Takodje, neke od brojnih autobuskih linija bi tom vezom izlazile na A2 ka beogradu, jer ce nova BAS biti baš u nastavku A2.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Taj put isao od Orlovca do negde sredine Lipovackih sums a onda bi skretao na desno tj zapadno i obilazio bi ova naselja i negde oko Drazevca ili Piromana bi se ukljucivao na autoput. Ovo bi bila odlicna opcija i jedina razumna. Zeleo bih da cujem strucna misljenja. Recite vi meni ko ce to iz Mirijeva Karaburme Vracara Savskog venca,Dorcola,Banovog brda, Senjaka,Rakovice ,Filmskog grada ,Ceraka itd itd itd ici na novi autoput preko Novog Beograda. Niko !!!!!!
I sad vi meni recite ko je ovde lud ?
 
AP mladenovac - mrčajevci nema uspon na rudnik.
došao bi bliže kraljevu, novom pazaru i kosovu a i skratio put do kragujevca kao najvećeg grada u regiji.
nije sporno da su se morali kolubarski kopovi zaobići AP sa jedne strane.
bilo je argumenata za obe, pobedila je zapadna skuplja i to je ok.
2+2 treba uraditi ibarsku pa makar se vozilo i 50 kroz meljak.
ne može biti ružnije nego sada.
nije potrebno otkupljivanje zemljišta jer koriidor je uvek postojao i čist je (osim nekih parkinga i kioska).
ko je gradio nelegalno je gradio i ne treba da dobije ništa.
ako se trasira drugi put to je onda treća varijanta istog puta (AP, stara ibarska i ta nova ibarska)
prometa će biti manje pa će se voziti lakše ali svakako treba napraviti 2+2 (ili bar 2+1 naizmenično) sa sve trotoarima i kanalizacijom.
ovo kako je sada je ruglo.
od petlovog brda do orlovače postoji koridor i nije skupo praviti. takođe i za deo do kraja lipovačke šume.
to bi ubrzalo put 25% a u špicevima i 50%
možda bi kroz delove stepojevca i meljaka moralo da se suzi na 1+1 ali to nije veliki problem.
svakako bi se dobilo i na brzini i na bezbednosti.
što se tiče raspodele beograda na LOS, DOS i ibarsku mislim da je ovakva situacija:
LOS - NBG+Zemun+Surčin+Palilula (deo sa leve strane dunava) - 514.000 stanovnika
ni jednom trasom - Obrenovac+Mladenovac+Sopot+Grocka - 219.000 stanovnika
DOS - Vračar - Zvezdara - Palilula (deo sa desne strane dunava)+savski venac + Čukarica - Stari Grad + pola rakovice - 605.000
Ibarskom - Barajevo+Lazarevac (delimično) + Voždovac + pola Rakovice- 234.000 stanovnika

ovo je sa idejom da niko iz "starog dela bg-a ne ide preko NBG i LOS-a AP.
ali realno će 30% njih (barem onih uz Autoput ili blizu save ići LOS varijantom pa ćemo imati otprilike:
LOS - 40%
DOS - 30%
ibarskom - 18%
ni jednom varijantom - 12%

ako uzmemo da je 20k vozila dnevno izlaz iz BG-a to bi značilo da ibarskom ide svega 3.6k vozila što je realno smešno.
 
Svi sem tebe su prevideli taj deo. Da ce Ibarska biti slobodna kad(najmanje) ceo NBG i Zemun krenu novim autoputem. Dakle te cetiri trake ce biti nepotrebne, a kao sto je Laki obrazlozio, i nemoguce. Nema razloga za dizanje panike i prasine.

Posto ce vec postojati i Ibarska i LOS, DOS se ne mora vezivati autoputem vec "obicnim" 2+2 putem. A u medjuvremenu cemo imati nekakav put sa obe strane i manje opterecenje mostova u Beogradu. Nije to tako lose.

Jedini pravi problem je obrnuti redosled gradnje, umesto da se sirilo od Beograda on se radi zadnji pa ce od sledece godine u ovo doba do 2020. (najmanje) biti prava drama na postojecem putu za Obrenovac.
 
Vrh