Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Meni se cini da su ovi nasi idijoti nesto mnogo zasrali sa Azerima. Naime, najlogicnija stvar je bila da se najkasnije u ovoj godini vec dogovorilo da Azeri po istom principu rade i u pocetku bar produzetak od 10km do Pakovraca. Jednostavno, ljudi su tu, masine su tu, logistika, menadzment, sve je tu i samo je trebalo za pocetak uraditi dogovor do Pakovraca, ali od toga izgleda nema nista. Zasto? pa kinezi su se , za razliku od Azera, pokazali kao mnogo fleksibilniji za dogovor sa vucicevim krimosima koji vec rade na Lakovac-Ljig. Azeri , izgleda , nisu mnogo bili raspolozeni za takve dilove i ostia su bez daljeg posla, iako se deonica Ljig-Preljina pokazala kao , uzevsi sve zajedno, najbolje odradjena deonica do sada u nas. Nema logicnog objasnjenja zasto tih 10km nije dogovoreno ove godine , a da se radi vec sledece. Taj LOT nije premali pa da ga Azeri odbiju zbog toga .To je oko 100ak miliona evra i neznatno bi opteretila budzet.
S druge strane , uopste se ne govori o ogromnom kasnjenju istocnog kraka u duzini od 80km, gde ce na kraju da se kasni pune 3 godine sa zavrsetkom. To je gubitak na prihodima od putarina od nekih ugrubo oko 10ak miliona evra godisnje sto je ukupno oko 30 miliona evra ,odnosno trecina cene deonice Preljina-Pakovrace. To vam je zasto se kod nas malo gradi auto-puteva, jer se gube iz vida ogromni gubici koji se prave zbog kasnjenja zavrsetka vec ugovorenih deonica.
2018. godine ce se naplacivati putarina na 200km auto-puteva vise nego ove godine, to je nekih 50-60 miliona evra vise nego ove godine i nije beznacajan prihod.
 
Tacno ali treba misliti i na odrzavanje novih a pogotovo postojecih deonica.
 
Po meni, Gygy uvek zdravo rezonuje ali ne sećam se da je ikada bilo govora da se posebno radi tih 10tak km Preljina-Pakovraće, već samo u celini u okviru 30km Preljina-Požega. Druga stvar za koju isto nisam siguran je da Azeri nisu spremni na dilove za razliku od Kineza, jer ja pre verujem da se Kinezi ne petljaju u naše šemice, tj 50% našeg dela Lajkovac-Ljig, nego gledaji svoja posla i rade svoj deo Obrenovac-Ub. Jedina veza sa Kinezima na Lajkovac-Ljig je kredit kineske EXIM banke a ne mašine i izvođači radova. Dakle, mislim da niko ne brani Azerima ako su puritanci da Preljina-Požega odrade po istoj konstrukciji, tj da kreditiraju 100% i izgrade 50%, a da se ne prljaju i kompromituju sa 50% koje rade naše šeme i šemice. Možda je ipak nešto drugo u pitanju? Iako su pre par meseci zajedno sa Kinezima potpisali memorandum o završetku Bg obilaznice, gde je posle sa Kinezima potpisan ugovor a sa njima još nije, ne znam kako stoje s parama usled pada cena nafte, vidimo kako Saudijci imaju probleme pa evo vesti od pre dva dana da uvode PDV svojim građanima zbog nedostatka novca.
Sve ostalo rečeno vrlo pametno :kk:
 
Da li je još neko primetio da nova deonica Dići-Preljina po Heremaps ima oko 38.5 kilometara neto punog profila. Moguće je da mape greše, ali ne verujem da je razlika baš tolika, jer se svuda tvrdi da nova deonica ima preko 41km.
 
To je verovatno jer računaju i onaj deo sa tunelom do petlje Ljig. Mislim da tu ima tih 2.5 km koje su uračunali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418889#p418889:209u36sh je napisao(la):
Earthmoving » 25 Nov 2016 08:53 am[/url]":209u36sh]Po meni, Gygy uvek zdravo rezonuje ali ne sećam se da je ikada bilo govora da se posebno radi tih 10tak km Preljina-Pakovraće, već samo u celini u okviru 30km Preljina-Požega. Druga stvar za koju isto nisam siguran je da Azeri nisu spremni na dilove za razliku od Kineza, jer ja pre verujem da se Kinezi ne petljaju u naše šemice, tj 50% našeg dela Lajkovac-Ljig, nego gledaji svoja posla i rade svoj deo Obrenovac-Ub. Jedina veza sa Kinezima na Lajkovac-Ljig je kredit kineske EXIM banke a ne mašine i izvođači radova. Dakle, mislim da niko ne brani Azerima ako su puritanci da Preljina-Požega odrade po istoj konstrukciji, tj da kreditiraju 100% i izgrade 50%, a da se ne prljaju i kompromituju sa 50% koje rade naše šeme i šemice. Možda je ipak nešto drugo u pitanju? Iako su pre par meseci zajedno sa Kinezima potpisali memorandum o završetku Bg obilaznice, gde je posle sa Kinezima potpisan ugovor a sa njima još nije, ne znam kako stoje s parama usled pada cena nafte, vidimo kako Saudijci imaju probleme pa evo vesti od pre dva dana da uvode PDV svojim građanima zbog nedostatka novca.
Sve ostalo rečeno vrlo pametno :kk:
Znam da dosta cudno nekome zvuci da su kinezi spremniji za kombinacije od Azera,ali ja ovo ne pricam napamet,neke informacije prolaze i do nas smrtnika ali o tom potom. :kk:
 
Post preuzet sa teme ``REPUBLIKA SRPSKA`

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419175#p419175:2a84k58o je napisao(la):
Earthmoving » 26 Nov 2016 10:16 am[/url]":2a84k58o]Gradnja autoputa Banja Luka - Prnjavor koji se ocekuje da bude gotov septembra 2017-e. Kolko vidim cena 1 km autoputa im je oko 5-6 mil evra.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ty-Rd-bIDdU[/youtube]

Da li nas neko bezobzirno krade ???
Jer uporedivsi ove cene u Republici Srpskoj sa onima koje se iznose za deonice A2 koje su (ili ce uskoro biti) u izgradnji dolazimo do velikih razlika ???
:kafa:
 
Mozda sam ja dosadan, ali i dalje mi ne izbija iz glave da ceo put do Boljara moze da se uradi bez vecih problema za budzet. SVE deonice od Surcina do Boljara kostaju , 208 + 330 + 308+ 300 (Preljina-Pozega) + 1,8 milijardi = 2,95 milijardi evra. Ako sve racunamopo 2% godisnje kamate i ako su svi krediti na 20 godina sa 5 gdina grejsa, prva godina otplate bi bila oko 255 miliona evra i svake naredne godine bi se smanjivao na , 248, 244, 240, 237,...itd, u isto vreme prihodi od putarina na ovoj deonici od 260 km bi bili oko 100 miliona evra (racunam da ce tada biti malo skuplja nego danas) , dakle od trenutka kad put bude gotov imacemo neto trosak oko 150 miliona evra godisnje plus odrzavanje . Ako put, a mislim da hoce , samom povecanom konurentnoscu regije bude privukao 300-400 miiona evra investicija godisnje u taj region, pa to je sasvim dovoljno da se svrha puta opravda, a hoce.
Eto tako ja malo mastam.
 
Džaba se troši onih poslednjih 1.8 ako crnogorci ne završe svoj deo, a po svemu sudeći i neće u narednih 10tak godina, već ih samo zanima svoja mesta gde su im birači da povežu (Smokovac-Mateševo) i to je to. Za ostalo crnogorci čekaju neka bolja vremena.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419588#p419588:25q28k7g je napisao(la):
gygy11 » Sun Nov 27, 2016 6:20 pm[/url]":25q28k7g]Mozda sam ja dosadan, ali i dalje mi ne izbija iz glave da ceo put do Boljara moze da se uradi bez vecih problema za budzet. SVE deonice od Surcina do Boljara kostaju , 208 + 330 + 308+ 300 (Preljina-Pozega) + 1,8 milijardi = 2,95 milijardi evra. Ako sve racunamopo 2% godisnje kamate i ako su svi krediti na 20 godina sa 5 gdina grejsa, prva godina otplate bi bila oko 255 miliona evra i svake naredne godine bi se smanjivao na , 248, 244, 240, 237,...itd, u isto vreme prihodi od putarina na ovoj deonici od 260 km bi bili oko 100 miliona evra (racunam da ce tada biti malo skuplja nego danas) , dakle od trenutka kad put bude gotov imacemo neto trosak oko 150 miliona evra godisnje plus odrzavanje . Ako put, a mislim da hoce , samom povecanom konurentnoscu regije bude privukao 300-400 miiona evra investicija godisnje u taj region, pa to je sasvim dovoljno da se svrha puta opravda, a hoce.
Eto tako ja malo mastam.
 
Ja se sve slažem sem što sam skeptičan da bi godišnji prihodi od putarine na tih 260 km bili 100 mil evra, s obzirom da će ove godine na oko 650km (?) postojećih autoputeva prihodi biti oko 160 mil evra. To mu dođu godišnji prihodi 250.000 evra po 1 km autoputa. Po pretpostavci da bi promet bio isti kao sada na K10, ispada da bi prihodi na ovih 260km autoputa bili 250.000evra x 260km = 65 mil evra. Moguće i nešto manje jer bi zadnjih 100km bilo nižeg prometa nego što je sada prosek na K10. 100 mil prihoda bi se po tome postiglo jedino poskupljenjem putarine od 50% i to u paritetu eura ne dinara. Međutim, ja sam svakako za nastavak gradnje upravo zbog neprocenjivih indirektnih efekata koje je Gygy pomenuo.
 
optimisticna kalkulacija kaže:
7000 vozila prosečno na celom AP * 10 € putarine (za tih 260km) * 365 dana = 25.5M €
da oprostimo kamate i održavanje (da što kažu to bog plati), za 2.950 M € bi trebalo da prođe 115 godina da bi se otplatilo.
koliki IQ bi trebao da ima neki investitor da u zemlju kao naša, gde svakih 40-50 god izbije neki rat, uloži pare koje će mu se eventualno vratiti posle 115 god.
kada bi te 3 milijarde evra stavili u banku ili dali nekome po 2% kamate, za 50 godina bi imali 8 milijardi €, a za 115 godina bi imali neverovatnih 29 milijardi €.
a mi smatramo da je najbolje da za te pare napravimo put koji čak i da ga nam neko pokloni ne može verovatno da otplati ni svoje održavanje.

drugo zašto bi mi dali 100 M€ da bi neko napravio investiciju od 400M € npr.
koliko država zaradi od investicije od 400M €?
ne ide profit državi već vlasniku, a država samo ima porez na profit koji je kod nas među najnižima u evropi.

srbija uskoro neće imati slobodne radne snage i to ne zato što će ekonomija da cveta već zbog demografje.
a krajevi ispod zapadne morave će opusteti do nivoa da neće imati ko da radi u elementarnim ustanovama tipa domovi zdravlja. policija, vodovod, opština, apoteka i sl.
kakve investicije u taj kraj?
kako da nađete onda ljude da vam rade u fabrici npr. ako uzmete ljude iz lokalnog EPS-a ili iz vodovoda,
džabe vam ti radnici kad ceo grad neće imati struju i vodu...
probajte u manjem mestu u srbiji da nađete ljude sa fakultetom a da su mlađi od 40 god. vrlo teško.
a investicije u fabrike kablova su nepotrebne.
20-30k din će svaki vredan seljak na njivi da zaradi, nema potrebe da se pravi fabrika i da odrasli ljudi nose pelene.
 
Samaricanin zasto racunas ukupnu putarinu samo 10€? To je mozda za kola (3-4 eurocenta x 260km) ali busevi I kamioni placaju visestruko vise pa je prosecna putarina vozila dosta veca od 10€.
 
tako je. potpuno sam to prevideo.
izvinjavam se.
probaću da se ispravim.
uzeću koridor 10 kao primer jer % kamiona i autobusa sigurno nije manji na K10 nego što bi bio na k11.
do nisa ima 220-230 km i 6 € je putarina. stavio sam proporcionalno k11 na 10€ iako po km ne bi trebalo tolika da je razlika.
takođe stavio sam 7000 vozila na celom putu što je takođe dosta optimistično.
80% čine automobili sa cenom putarine od 10€, autobusi 3% po 30 €, laka teretna vozila 1% po 15€, srednja teretna vozila 2% po 30 € i teška teretna vozila 2% po 60 € i nešto što se vodi kao autovozovi (verovato kamioni sa većim prikolicama) čak 12% po 60€.
izvor je: http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... ultati.pdf
kada se sve to uzme u obzir prosečna putarina je 17.8 € (računaću po 18€)
dakle 18€ * 7000 vozila * 365 dana = 46M € / godišnje prihoda i dolazimo do cifre od 64 godine da bi se vratile pare.
kada se uzme u obzir 2% kamate na ostatk duga i 2% troškova održavanja godišnje, otplata se vrši u 73oj godini.
dakle u toj varijanti imamo otplaćeni AP star 73 godine, redovno održavan i ne dugujemo nikom ništa.
da smo stavili na štednju taj novac po 2% kamate, ne bismo imali AP ali imali bismo u 73oj godini 12.500 M €.
dakle moglibismo napraviti 4 takva AP.
ali da vidimo šta se dalje dešava sa AP i sa našom štednjiom
u 2116te (nakom 100 godina) imamo AP star 100 god, redovno održavan, i zarađenih 1.3 milijarde evra, na drugoj strani štednjom bismo imali 21.3 milijarde €
u 2166te (nakon 150 godina) imamo AP star 150 god, redovno održavan i zarađenih 4.0 milijarde evra, na drugoj strani štednjom bismo imali 57.5 milijardi €
i tako...
svako može da odluči koja varijanta je bolja.
 
човече, користи ауто-пута се не рачунају само тако што гледаш колико ћеш да приходујеш од путарине. ту су и додатне услуге, а ту је и уштеда на времену/гориву, као и на повећаној безбедности. јебо те живот, па када би се то гледало Македонија, Словенија, Хрватска, Мађарска, Румунија, Бугарска, Пољска, Словачка, Чешка, Холандија, Белгија, Луксембург, Аустрија, Швајцарска и друге земље никада не би градиле ауто-путеве
 
@dobri_samaricanin

hahaha
kakva racunica :D

Cuj, a da prodas gajbu, stavis lovu na stednju, a ti i tvoji potomci zivite u kartonskoj kutiji, unuce bi imalo zavidnu sumu novca na racunu ;) :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419968#p419968:178vwx71 je napisao(la):
JohnnyLee » 28 Нов 2016 10:46 pm[/url]":178vwx71]човече, користи ауто-пута се не рачунају само тако што гледаш колико ћеш да приходујеш од путарине. ту су и додатне услуге, а ту је и уштеда на времену/гориву, као и на повећаној безбедности. јебо те живот, па када би се то гледало Македонија, Словенија, Хрватска, Мађарска, Румунија, Бугарска, Пољска, Словачка, Чешка, Холандија, Белгија, Луксембург, Аустрија, Швајцарска и друге земље никада не би градиле ауто-путеве
Поготово Немачка, Холандија, Италија, Француска Шпанија и Енглеска
Џони, плусићћћ
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419895#p419895:30dppxln je napisao(la):
dobri_samaricanin » 28 Nov 2016 07:32 pm[/url]":30dppxln]optimisticna kalkulacija kaže:
7000 vozila prosečno na celom AP * 10 € putarine (za tih 260km) * 365 dana = 25.5M €
da oprostimo kamate i održavanje (da što kažu to bog plati), za 2.950 M € bi trebalo da prođe 115 godina da bi se otplatilo.
koliki IQ bi trebao da ima neki investitor da u zemlju kao naša, gde svakih 40-50 god izbije neki rat, uloži pare koje će mu se eventualno vratiti posle 115 god.
kada bi te 3 milijarde evra stavili u banku ili dali nekome po 2% kamate, za 50 godina bi imali 8 milijardi €, a za 115 godina bi imali neverovatnih 29 milijardi €.
a mi smatramo da je najbolje da za te pare napravimo put koji čak i da ga nam neko pokloni ne može verovatno da otplati ni svoje održavanje.

drugo zašto bi mi dali 100 M€ da bi neko napravio investiciju od 400M € npr.
koliko država zaradi od investicije od 400M €?
ne ide profit državi već vlasniku, a država samo ima porez na profit koji je kod nas među najnižima u evropi.

srbijZnas kako,a uskoro neće imati slobodne radne snage i to ne zato što će ekonomija da cveta već zbog demografje.
a krajevi ispod zapadne morave će opusteti do nivoa da neće imati ko da radi u elementarnim ustanovama tipa domovi zdravlja. policija, vodovod, opština, apoteka i sl.
kakve investicije u taj kraj?
kako da nađete onda ljude da vam rade u fabrici npr. ako uzmete ljude iz lokalnog EPS-a ili iz vodovoda,
džabe vam ti radnici kad ceo grad neće imati struju i vodu...
probajte u manjem mestu u srbiji da nađete ljude sa fakultetom a da su mlađi od 40 god. vrlo teško.
a investicije u fabrike kablova su nepotrebne.
20-30k din će svaki vredan seljak na njivi da zaradi, nema potrebe da se pravi fabrika i da odrasli ljudi nose pelene.
Znas kako, ovo je za mene apsolutno neprihvatljiva racunica. Ne grade se auto-putevi da bi se oni isplatili preko putarine, mislim , da ne pominjem Nemacki primer. Ovim tvojim rezonom mi nikadai nigde ne bi pravili auto-put. Postavi sam sebi ali ozbiljno pitanje, kada bi se gradio auto-put Bg-Nis da su se vodili ovom tvojom racunicom? Nikad? Prema tome rezon ti je potpuno pogresan i mislim da o tome ne treba vise uopste da raspravljamo.
Samo primeni ovu tvoju logiku na sve puteve koji su izgradjeni u Srbiji i doci ces do zaljucka da se oni onda nikada ne bi ni pravili, a to nije prihvatljivo.
Ova drzava ima pare da gradi auto-puteve ali ova drzava ima veliki problem sto pare koje treba da zavrse u investicije u auto-puteve zavrse u korupciji drzavnih sluzbenika. Para ima ali nismojos dosli do sistema da bar minimalno smanjimo korupciju i pare bi se pojavile veoma lako.
 
Dobro, meni je korisna racunica od 18€ za 260km, odakle ispada u Srbiji prosecna putarina za sva vozila 0,07€ po 1 km. Ali ipak ne treba izostaviti ni indirektne prihode stanovnistva I privrede od autoputa, mislim da bi s tim racunica bila ispravna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420006#p420006:evvhkgel je napisao(la):
Гага » 29 Нов 2016, 02:01[/url]":evvhkgel]
Поготово Немачка, Холандија, Италија, Француска Шпанија и Енглеска
Џони, плусићћћ

њих нисам укључио, јер сам се намерно држао земаља које су сличне или мање површине као Србија, са изузетком Пољске, Румуније и Бугарске
 
Mislim da izgubljeni životi, invalidi vrede daleko više nego bilo koji auto put. A nastradalih na ibarskoj ima previše.
Samo bolnički dani , lečenje povređenih u udesima košta ovo društvo ogromnih para i puno više nego tih 2-3 mlrd eura.......
I na kraju da dodam materijalu štetu i gubitke vremena pa da računica bude puno jasnija.
I naravno izgubljene investicije zbog loše putne mreže van Beograda , NS, Niša....
 
Da, kad pogledamo mapu investicija vidimo da su uglavnom skoncentrisane oko K10. Zapadna Srbija, Banat i Istočna Srbija su izgubili mnogo. I sad se obrću stvari i kaže im se: ej pa vas tamo nema mnogo pa niste rentabilni za autoput. Podseća me na onaj banaćanski vic: izvini, jel imaš neki dinar nisam jeo danima. A ovaj odgovara aaa pa moraš da jedeš, makar i na silu. Znači em nekim drugima izgradili autoput, a njima šipak, em ih sad zezaju kako su siromašni jer ih je malo pa nisu isplativi za putarine. Totalno naopačke okrenuti uzroci i posledice.
 
Vrh