Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nesto citam komentare po vestima. Pitam se da li smo stvarno toliko glup narod?
 
Jedna deonica A2 je otvorena!
Cestitam nam! :)
Hvala i predstavniku Azerbejdzana sto je ' 'pomenuo' da je sporazum o finansiranju potpisan februara 2012. godine, cime je posredno stavio do znanja da aktuelna vlast samo nastavlja ranije zapoceto (u ovom slucaju otvara ono sto su prethodni ugovorili).
:D

Dobro je i sto imamo ugovorene ili u izgradnji i ostale deonice izmedju ove danas otvorene i Beograda.
Realno je da ocekujemo da krajem 2020. godine od BG do CA idemo kompletno autoputem, sto je po meni sasvim zadovoljavajuca dinamika 'autoputizacije' zapadne Srbije, posebno ako uzmemo u obzir domace, ali i globalno stanje ekonomije u godinama kada je prica o ovom autoputu aktuelizovana.

U planovima o daljem povezivanju ka CG ili BiH treba biti vrlo uzdrzan i oprezan.
Niko ne kaze da nije dobro i za privredu i gradjanstvo da inamo mrezu autoputeva kroz celu zemlju, ali moramo biti realni. Mi smo jedna siromasna zemlja. Ekonomija nam je na 'staklenim nogama' a sve te kredite koje uzimamo treba i da vratimo.
Jasno je da (sto se tice zapadne Srbije) prioritet nije nastavak ka granicama.
Prioritet je Cacak - Pozega kao deo dva autoputa - moravskog koridora i BG juzni Jadran. Pozega je 'cvoriste' gde osim opcije preko Zlatibora moze da se ide na Sjenicu, ali i na slabo opterecen pravac preko Prilika pa na Kokin Brod.
Sva ova tri pravca su 'opterecena' sezonski, te kao sto vec vise puta rekoh upitno je dal ih uopste treba raditi u profilu autoputa. Po meni 'moto put' sa 2+2 trake ostrijim krivinama, vecim usponima, ali visestruko jeftiniji od autoputa sasvim zadovoljava potrebe saobracaja u ovom regionu u narednih 60 godina. Takvom ustedom bi uspeli uraditi i vezu ka BiH preko Zlatibora i vezu sa CG preko Pestera i Sjenice.

Sa druge strane, iako nije deo autoputa A2, uporedo sa izgradnjom deonice od CA do PZ treba poceti sa pripremama za izgradnju "moravskog koridora" cime bi se A1 i A2 povezali, a gradjani i privreda u dolini Zapadne Morave dobili dobru vezu kako ka istoku tako i zapadu.

Takodje (posto sam vec u delimicnom ofu), bojim se da zanemarujemo potencijal "moravskog koridora".
Jer on pored sto je bitan povezivanju zapadne srbije, sumadije i pomoravlja, moze lako postati i medjunarodno vazan pravac. Osim sto je i za BiH najbrza veza sa jugom balkana i bliskim istokom, moze se nametniti i kao dobra veza i onima koji putuju i iz italije juzne francuske (...), pa i iz zapadnog dela HR.

Jos jednom, srecna nam otvaranje za saobracaj prva deonica A2 autoputa.


.
.
.
P.S.
Ne mogu da odolim da ne prokomentarisem 'voznju kamionom' i pokusaj Predsednika Vlade Srbije da bude 'smeker'.
;)
Bleda kopija jednog koga ubismo, a koji bi bio sposoban da 'vozi sleper' ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I ja nam cestitam. :D
Barem danas mozemo da :vops: i uzivamo bez obzira na sve ostale okolnosti.
Javite kakav je. :)
 
Zdravo svima. Danas sam se registrovao, najvise jer imam utisak da sam u zoni sumraka a forum sam posecivao godinama. Proteklih pola sata gledam vesti i zgrozen sam, em kolicinom komentara koji vredjaju inteligenciju em ociglednim propustima.

Elem, verujem da je vecina vas vec videla vest o otvaranju, broj ljudi i ostali primitivizam ne bih komentarisao a nije ni u skladu sa pravilima... no, videste li da je tunel sa snimka objavljenog bez asfalta?

Pored toga kamion vozise po sred tunela a kada je u traci stvarno nema dovoljno lufta.



https://www.youtube.com/watch?v=9LTCLeuxDcQ

Jesam li ja lud ili ovo nije normalno? Pa za 40km su potrosili 308 miliona evra i tunel je uradjen ispod standarda? Pa ni tunel u Resniku nije bez asfalta .
 
Дуже тунеле граде са бетонском, а не са асфалтном подлогом, због мање опасности од пожара. Објашњено већ.
 
Komentatori na B92 tvrde da šleper nije prošao kroz tunel Brđani. Da li je to istina?

Vučić nedavno reče da će da protera šleper kroz sporne tunele i da dokaže svima kako su tuneli potpuno ispravni. Dobro. Jeste proterao šleper kroz tunele "Šarani" i "Savinac". A šta je sa tunelom "Brđani"?
(Beton, talasast?, 7. novembar 2016 12:17)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415166#p415166:3bkqhg41 je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 07, 2016 2:23 pm[/url]":3bkqhg41]Дуже тунеле граде са бетонском, а не са асфалтном подлогом, због мање опасности од пожара. Објашњено већ.

Kako to onda da recimo ovaj tunel iz Grcke sa linka a sa prethodne strane a koji je dugacak 4,5km nije radjen tako?

https://www.youtube.com/watch?v=0rYHc-z ... e=youtu.be

Na 1:21 se ulazi u tunel.

Iskreno jos nisam vozio kroz tunel sa betonskom podlogom, bar nisam primetio to.
 
@Dzon Mekinro
Dobro dosao na forum. Ne budi 'partibrejker' ;)
Tunel ima dovoljnu sirinu!
I na tvojoj drugoj fotografiji se to sasvim dobro vidi (pogledaj polozaj kamiona u odnosu na svetiljke po sredini svoda).

Za betonski gazeci sloj je objasnjeno do sada vise puta, kako ovde na forumu, tako i u siroj javnosti (mediji).
Dakle, zahtev protivpozaraca je bio takav. Licno, nemam nista protiv betonskog kolovoza. Vozio sam u ceskoj po rekonstruisanim deonicama autoputa Brno - Prag i put je "pista"


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Hvala na dobrodoslici. :)

Ne bih da budem partibrejker naravno, samo diskutujemo, nisam citao ovu temu detaljno, samo sam gledao snimke, vise sam pratio neke druge teme.

Drago mi je da je sve ok ako jeste mada tako je kako je kod nas da je tesko poverovati u bilo sta sto bilo koja vlast objavi. A ponavljam ja zaista do sada nisam vozio a da sam primetio kroz tunele sa betonskom podlogom a vozio sam po Evropi poprilicno.
 
:vops:
Hvalim te Bože! Jednom, pre 20tak i kusur godina kao klinac sam sanjao, verovatno usled mučnih svakoletnih celodnevnih putovanja Ibarskom, povraćanja i ostalih dogodovština, da se put do mora jednostavno skratio. I u tom snu mi je bila slika pumpe na izlasku iz Ljiga, pre Dića. Sad mi deluje neverovatno da maltene na upravo tom delu danas i počinje "skraćenje puta" :) Nadam se da današnji klinci neće morati da doživljavaju te "čari" koje smo mi doživljavali Ibarskom, a ako neko ipak želi egzotiku rolerkostera ima uvek Ibarsku kao opciju. Doduše posle ovoga, sa mnogo manjim gužvama i nadam se bezbedniju :)
Sad se fokusiramo na stare kineske deonice, Surčin-Obrenovac i nadamo se ugovaranju Čačak-Požega. :vops:
 
BEOGRAD - OBRENOVAC
OBRENOVAC - UB (26.23 KM)
Radove izvodi kompanija "Shandong Hi-speed Group". Predviđena je izgradnja 14 mostova i petlje Ub. Predviđeni su zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.
UB - LAJKOVAC (12.5 KM, 73 MILIONA EVRA, 5.84 M€/KM, ZAVRŠENO)
Radove izvodi konzorcijum domaćih preduzeća a.d. "Putevi Užice" i GP "Planum" a.d. Aneksom ugovora rok za izvođenje radova produžen je do 30.11.2014.
LAJKOVAC - LJIG (24 KM)
Ugovor je potpisan 10.05.2013. godine sa predstavnicima kompanije "Shandong Hi-speed Group". Predviđena je izgradnja 16 mostova, petlje Ljig i tunela "Brančići" dužine 990 metara. Takođe, projektovani su zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.
LJIG - PRELJINA (40.36 KM, 308 MILIONA EVRA, 7.63M€/KM,ZAVRŠENO)
Finansira se iz kredita Republike Azerbejdžan.

Da su bar njive između Lajkovca i Ljiga povezali pa da se vozimo od Uba do Preljine kako dolikuje. To bi bilo skoro 77 km autoputa.
 
Ne mora svaki duži tunel od 1 km biti sa betonskim kolovozom. Sem bezbednosti od požara ima još par razloga za beton ili za asfalt, koje se onda vagaju i donosi se konkretna odluka za svaki tunel. Znači moguće je da dugačak tunel bude i od asfalta zavisi kako nadležni izvagaju.
Za petlju Ljig, Vučko je pitao, Milisav je odgovorio ali evo da dodam tačno mesto i izgled buduće petlje. Znači tačno mesto gde će biti petlja Ljig je žuti krug.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415171#p415171:ovvkwi5s je napisao(la):
astrodule » 07 Nov 2016 02:30 pm[/url]":ovvkwi5s]To za beton kao podlogu je objaŠnjeno, ali ja se ne sećam da sam išao takvim tunelima ni do Igumenice, a ni do Minhena.
Ja sam isao , puna Italija i Slovenija takvih tunela.
 
Ako je išao iz pravca Bg-a nije prošao kroz tunel Brđani jer je on posle Takova. Ali tunel Brđani i nije spominjan kao problem već Šarani, a kroz njega je prošao. Ne vidim u čemu je problem, šleperi će već za sat vremena početi da prolaze, ne može se to sakriti.
 
Hvala na odgovoru. To je zaista kod te kafane severno od Ljiga gde je i crkva.
 
Nemacki autobanovi se prave od betona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415165#p415165:e99jy6q7 je napisao(la):
Dzon Mekinro » Pon Nov 07, 2016 3:20 pm[/url]":e99jy6q7]Zdravo svima. Danas sam se registrovao, najvise jer imam utisak da sam u zoni sumraka a forum sam posecivao godinama. Proteklih pola sata gledam vesti i zgrozen sam, em kolicinom komentara koji vredjaju inteligenciju em ociglednim propustima.

Elem, verujem da je vecina vas vec videla vest o otvaranju, broj ljudi i ostali primitivizam ne bih komentarisao a nije ni u skladu sa pravilima... no, videste li da je tunel sa snimka objavljenog bez asfalta?

Pored toga kamion vozise po sred tunela a kada je u traci stvarno nema dovoljno lufta.



https://www.youtube.com/watch?v=9LTCLeuxDcQ

Jesam li ja lud ili ovo nije normalno? Pa za 40km su potrosili 308 miliona evra i tunel je uradjen ispod standarda? Pa ni tunel u Resniku nije bez asfalta .

E bolje da si nas postedio svoje registracije :) :mrgreen:
Salim se, ali treba pratiti forum a ne verovati botovima razno raznih strana u komentarima na raznim portalima. Sta sam sve tamo danas procitao, pa to nema nigde...
Inace Ameri prave prvo podlogu od betona pa preko nabace asfalt, u nekim slucajevima ostavljaju beton bez asfalta.
Cini mi se da je isto je i na ulasku u Bec, samo su prelazi toliko fini da se ni ne oseti!
 
Jedna lepa Mirkova reportaža:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZkGtgqWSQA4[/youtube]

Što se tiče Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, ako se ne varam, rok je 30.04.2017. ali se to polako pomeralo ka junu i sredini 2017. godine, a sada se spominje druga polovina 2017. Očekujem nove kreativnosti u izgovorima ako rokovi budu probijeni :) Doduše ako do tada ugovori Čačak-Požega, biću tolerantan 8)
 
nemojmo mešati babe i žabe.
koridor 10 je važan koridor, spaja evropu sa bliskim istokom.
sigurno ste videli puno turista što nemačkih koji idu na more u grčki, što turaka koji idu u tursku i nazad za nemačku.
to donosi novac i zato je put delimično isplativ a postoji realna osnova da će u budućnosti biti isplativ.
zatim robni transport...
za CG ne mogu krenuti velike količine vozila jer nemaju gde da stanu.
jedino da se parkiraju pored skadardkog jezera.
zato nema potrebe za visokokapacititivnim putevima.
ali to su kompleksi.
videli da su hrvati izgradili, pa srbi i crnogorci udarali da ne bi njihov bio manji.
pa onda i bosna, nema veze što nema more, i što ih mnogo košta uzeli da buše brda.
grčka i hrvatska imaju ogromnu obalu i mogu da prime mnogo gostiju sa sve automobilima.
crna gora je malo veći oblik monaka, nema gde da se parkira pa treba ići autobusom ili najbolje avionom.
bg-PG ili BG-Tivat u jednom smeru bi trebalo da bude max 30-40€ karta.
i ko bi onda normalan išao automobilom na more.
samo onaj koji nosi paradajiz a takav nije bitan za turizam a nema ni para da plati putarinu.

a ovaj senzacionalizam i slikanje kamiona iz žablje perspektive pa na osnovu te slike izvođenje zaključka je gotovo pa bedan :)

radujmo se jer smo dočekali ovu deonicu koja je verovatno najbolje parče AP koje imamo u zemlji i zbog malog prometa će takva na našu sreću dugo i ostati.
 
Povraća mi se od Mirkove reportaže, ni reči o betonu u tunelima. Nigde konkretne kritike niti ičeg negativnog, a kako bi kada ga direktno plaća ministarstvo Saobraćaja kao i agencija za bezbednost saobraćaja. Sa sve RTS-om koji sam duva u tikvu.

Jedino što mogu da pohvalim je da nigde nije naveo virtuelni koridor 11, makar to malo novinarskog integriteta mu je ostalo posle bezbroj godina šurovanja sa vlašću i proizvođačima automobila.
 
Mislim da ima dil preko NAVAKA, ali kako god, Mirko je legenda. Lepo je prikazao put i tunele, a ko razume shvatiće.

Što se koridora, i meni je super što to ne pominje. Ni jedan put u Srbiji se ne može meriti sa deonicom Beograd-Niš, što pokazuju sve statistike. Šteta što nije u nekom stanju. Šteta što su je koliko-toliko sređen do Smedereva, a posle je loše. Šteta što nisu i tu do sada uradili daljinske sisteme kontrole saobraćaja i sl.

A, inače, i meni je milo za ovaj put. Samo da od silnih gradnji ne zanemare održavanje starijih a bitnijih puteva.
 
Vrh