Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pored neverovatne cene od 2 mlrd evra za 110km autoputa od Pozege do CG, ne svidja mi se ni cinjenica da je potpisan ugovor za brzu prugu od Beograda do Stare Pazove, umesto kao sto je obecano do granice sa Madjarskom.

Od Stare Pazove do granice sa Madjarskom treba, navodno, da se potpise ugovor sa Rusima... A i cena je jako zanimljiva, 35km brze pruge ce kostati 350 mil. evra. BUM!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414951#p414951:23a2kcd4 je napisao(la):
Sreda » 06 Nov 2016 04:10 pm[/url]":23a2kcd4]Na cemu je on danas? "Premijer je precizirao da je sporazum koji se tiče izgradnje brze pruge ka Budimpešti, na deonici Beograd - Stara Pazova vredan 319,9 miliona evra"

Pruga Bg - SP = 320 miliona evra?! AP Pozega - Boljare = 2mlrd?! Jel ovo neki biznis sa Kinezima vrste privatni? O cemu se ovde radi? :bash:
Covek je bu******** mega-razmera. Kad obnove jednu ulicu od 100m , oni prikazuju kao da su izradili egipatske piramide. Kod njega je sve laz , pa na kraju dobijamo ovakve kretenske izjave.
Sutra ce ceo dan da žvali raznorazne nebuloze, od toga kako ova Vlada gradi vise nego sve pre nje, do toga da cemo tad i tad imati to i to, ne lipsi magarce do zelene trave, a iako je 4,5 godina na vlasti jos nije otvorio ni 1km auto-puta koji je on ugovorio. Pupinov most preko Dunava sa 22 km pristupnih saobracajnica,auto-puta kostalo je 260 miliona dolara, a niko da mi objasni kako ce most preko Save i 16 km pristupnih saobracajnica ,auto-puta da kosta 234 miliona dolara?! Ja mislim da je to upecatljivo mnogo ili Vuciceva pregovaranja imaju neki nedostatak, ja bih rekao nedostatak ili znanja ili visak korupcije. Mislim da se u podizvodjacima sa srpske dstrane krije razlika u ceni, a znamo da su Vucicev kum Nikola petrovic i Zvoonko Veselinovic ukljuceni u gradnju i deonica Lajkovac-Ljig a najverovatnije i u ovu deonicu.
 
Nisam ekspert ali mislim da bas preterujete...

"На путном правцу од Пожеге преко Пештера до границе са Црном Гором предвиђена је изградња четири петље, десет бензинских пумпи, 18 одморишта, 107 ретензија, а укупна дужина мостова је 22, док би у тунелима било 27 километара. Тако је, наиме, дефинисано генералним пројектом. "

http://www.glaszapadnesrbije.rs/vest925178.html

Meni ovo deluje veoma veoma skupo ako je skoro pola deonice na tunelim i mostovima
 
Nadam se da će zaista nešto uskoro biti od Cacak-Požega.
Vezano za partijske firme podpodizvodjace, imali su ih i Tadić, Dacic... kad su bili na vlasti. Nije tu Vučić ništa gori ni bolji, logično je da neće da nastavi da svojim oponentima nabacuje poslove i zaradu, nije lud. Titov socijalizam je bio keva, lepo se znalo ko gradi i tačka :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414982#p414982:iqj30u17 je napisao(la):
Earthmoving » 06 Nov 2016 07:39 pm[/url]":iqj30u17]Nadam se da će zaista nešto uskoro biti od Cacak-Požega.
Vezano za partijske firme podpodizvodjace, imali su ih i Tadić, Dacic... kad su bili na vlasti. Nije tu Vučić ništa gori ni bolji, logično je da neće da nastavi da svojim oponentima nabacuje poslove i zaradu, nije lud. Titov socijalizam je bio keva, nije bilo ovoga :)
Nisu problem "partijske firme" izvodjaci, generalno, neko mora da radi, vec kad se cena enormno uveca.
 
Ja mislim da ako ostane ova istocna varijanta deonice Pozega-Boljari da je veoma vazno napraviti dobar put koji ce da vezuje postojecu magistralu ka CG. Ta veza moze da se napravi kod Nove Varosi koja je nekih 60km udaljena od buduceg autoputa. Ali to mora da bude odlican put, isto radjen sa mostovima i tunelima. Tada bi imali finu vezu i Priboj i Prijepolje i Nova Varos sa zapadne, ali i Novi Pazar i Raska sa istocne strane. Jedino bi u toj situaciji ova varijanta imala pun smisao. Pokrila bi celu jugozapadnu Srbiju. A PDGS bi u buducnosti dostizao cak i 10.000 vozila, jer bi se u taj put slila vozila i iz pravca Projepolja, ali i Novog Pazara (koja inace idu preko Kraljeva). Dodajmo tu i vozila iz Sjenice i Ivanjice kojima ce put biti pred nosom...
I treba ga raditi bez koncesije, polako. Deo po deo. Prvo do Ivanjice, pa posle mozda od granice do Sjenice, a tek na kraju najtezi deo Ivanjica-Sjenica.
 
Slažem se Gygy. Setih se Velje: Ajde da malo kraduckate ali vi ga brate preteraste :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414978#p414978:113cibfh je napisao(la):
Jakovljevic » 06 Nov 2016 07:16 pm[/url]":113cibfh]Nisam ekspert ali mislim da bas preterujete...

"На путном правцу од Пожеге преко Пештера до границе са Црном Гором предвиђена је изградња четири петље, десет бензинских пумпи, 18 одморишта, 107 ретензија, а укупна дужина мостова је 22, док би у тунелима било 27 километара. Тако је, наиме, дефинисано генералним пројектом. "

http://www.glaszapadnesrbije.rs/vest925178.html

Meni ovo deluje veoma veoma skupo ako je skoro pola deonice na tunelim i mostovima
Ovde pise da deonica ima 15 tunela, i da kosta milijardu evra.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=429043
 
Ovde se jasno kaze da je istocna deonica kraca od zapadne za 40km i samim tim JEFTINIJA za 500 miliona evra, dakle 1km kosta oko 12-13 miliona evra a ne 50% skuplje!
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?nav_id=429845
A evo i novijeg teksta iz 2013. gde se kaze da bi deonica od Pozege do Boljara trebalo da kosta oko 970 miliona evra. U istom tekstu predracunska vrednost radova za Surcin-Obrenovac oko 267 miliona evra a na kraju su je ugovorili za 234 miliona dolara, dakle znacajno jeftinije , ali po meni i dalje preskupo.
http://www.politika.rs/scc/clanak/26179 ... -napreduje
Gde su nasli 27 km tunela? Jedino ako sabiraju svaku cev posebno pa je to u stvari 13,5 km tunela, ali onda se postavlja pitanje zasto to toliko kosta?
Sve ovo ja pisem iz pretpostavki, i ne kazem, mozda stvarno ima 27km tunela, ali onda se opet postavlja pitanje zasto se ide ovom kracom trasom, mozda je ona preko Zlatibora jeftinija po kilometru ali duza. Bauljamo u magli jer nemamo podatke pa ja rizikujem da sve ovo sto pisem nije tacno.
U jednom tekstu sam procitao da je cena od 1,8 milijardi evra predbidja u sebi i ekspropriaciju, i grejanje auto-puta preko Pestera i gradjevinske radove, ali opet to je mnogo, ako za to stvarno treba 1,8 milijardi evra mi to nemamo sanse da izgradimo pre 15 godina.
 
Nasao sam i ovaj tekst iz 2013 gde se prezentuje auto-put... Tu ima vise detalja i pise da kosta 1.885.000.000 EUR

"Generalni projekat auto puta Požega-Boljare uradio je Sobraćajni institut CIP iz Beograda, a investitor je bilo javno preduzeće „Putevi“ Beograd. Urađeno je oko 1 500 istraživačkih studija koje su usaglašene da je auto put neophodan, i da će se njime poboljšati saobraćajni kapaciteti na koridoru sever-jug. Početna stacionaža je Munjin breg, na kraju sektora koridora 2, a poslednja u mestu Boljare na samoj granici sa Crnom Gorom. Elementi za projektovanje su brdsko-planinski i ravničarski deo zasebno. Najduži tunel na trasi bi imao 1150 m, a najduži most 2825 m, razlike u nadmorskoj visini su od 340 m u Gorobilju i 1270 m u selu Boljare. Vodilo se računa o ograničenjima gde nije dozvoljeno graditi auto put, a uslove je dao Zavod za zaštitu prirode i životne sredine Republike Srbije, kao što su nacionalni park Golija, delovi Peštera, i opština Arilje i Požega na čijoj teritoriji je vodosistem Rzava.

Od četiri varijantna rešenja izabrana je tzv.varijanta Istok 1. Linija auto puta bi bila da neposredno po izlasku iz tunela Munjin-breg, počinje trasa auto puta u području sela Prilipac, dolinom reke Moravice kroz Virovačko polje i nastavlja do mesta gde se nekad nalazio žičani most ( tu je planirana prva petlja), zatim ide putem Čačak-Arilje uz nekadašnju Virovačku deponiju, istočno kroz Cerovu i stiže blizu Arilja gde je planirana prva raskrsnica( gde je ograničenje urbanističke prirode), petlja se dalje nastavlja istočno od reke Moravice. Traka se nastavlja na granici Dragojevac- Cerova, prelazi u Bogojeviće, zatim se pruža putem Arilje-Prilike, prati trasu i prolazi kroz reon Latvice i Stupčevića, prelazi u Trešnjevicu( planiran je tunel kroz područje Radaljeva), pa ide severoistočno od Morave i kroz naselje Prilike, gde je planirana sledeća petlja, a dalja putanja ide putem Prilike-Ivanjica. Obilazeći Ivanjicu, spušta se niz reku Moravicu sve do predela severozapadno od Golije, gde je zabrana gradnje, a južno stiže do Biočana koji spadaju u teritoriju opštine Sjenica. Planirana je i petlja u predelu Duge poljane, kojom bi se ostvarila veza autoputa sa putemSjenica- Novi Pazar. Varijanta Istok 1 je najjeftinija, po dužini nije najkraća, ali je najisplatljivija po mišljenju eksperata i predsednika opština. Na prezentaciji su prikazani i delovi karte koji prolaze kroz opštine Požega, Arilje i Ivanjica.

Cena auto puta Požega-Boljare kje 1 885 000 000 eura, a uračunava otkup zemlje, troškove izgradnje i materijala, grejanje auto puta u predelu Peštera. Vidovi finansiranja su svi mogući.najpre krediti i koncesije. Prezentacijom je predstavljena trasa auto puta, koja se još može promeniti u sladu sa sugestijama i uslovima opština kroz koje prolazi. "

http://arilje.org.rs/aktuelnosti/vesti/ ... ljare.html
 
Citao sam i ovaj tekst,ali problem i jeste u tim procenama, jer one nista ne znace , jer sam i sam postavio tekstove gde se lupeta sa ciframa. Prava cena puta moze da se odredi samo kad se raspise tender i kad se dobiju ponude izvidjaca koje su konkurentne, ovako da CIP odredjuje cenu u studiji koju radi rakticno za jednog zainteresovanog izvodjaca , ne znaci nista.
Za ovo mora da se radi medjunarodni tender i da traje najmanje 6-9 meseci i posle toga kad stignu ponude od svih , tada bi se znala priblizno realna cena puta.
 
Malo sam se bavio istrazivanjem jer me zanimala tema, pa evo nekih rezultata :)

Prosled godine, tacnije 30.10.2015 Vlada Srbije donosi odluku o:

O IZRADI PROSTORNOG PLANA PODRUČJA POSEBNE NAMENE INFRASTRUKTURNOG KORIDORA BEOGRAD – JUŽNI JADRAN, DEONICA POŽEGA – BOLJARE (GRANICA SA CRNOM GOROM) (AUTOPUT E-763)

http://bazapropisa.net/sr/30-zakonodavs ... e-763.html

Tako da su sve procene i planovi do sada bila cista lupetanja. Rok za obavljanje posla je 12 meseci, sto je bukvalno isteklo pre par dana...

Moguce je da je Vucic dobio prostorni plan i da je to koristio na samitu u Rigi i postoji mogucnost da su ove cifre o kojim je on pricao relevantne.

Eto cisto da sa malo istrazivanja obogatim forum.
 
Mali dodatak, kako je uradjen generalni projekat ako se tek sada radi prostorni plan?!?!?! To vec nemam pojma :D
 
A sta kazete na ovo?
https://youtu.be/0rYHc-zV5SI

Radi se o grckom autoputu Igumenica-Solun. Na snimku je prikazan deo od Janjine do Soluna. Znamo da pola Grcke zivi u Atini i Solunu, tako da nema velikih gradova u ostatku zemlje. Od gradova vrednih pomena tu su jos Kozani i Janjina. Sta mislite da li je ovo isplativo?! Radi se o 670 km puta, od cega je 100 km u tunelima!!! A mi razglabamo da li da gradimo 100 km puta sa par tunela, koji ce da poveze celinu i spoji Srbiju sa morem...
 
Zato su grci tu gde jesu.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
110km. svakako nije ispod 12M € po km.
neko je napisao da je najveći most skoro 3km u punom profilu AP. samo to košta bar 200M €.
a o ceni održavanja i brzini propadanja tog puta, kao i brojem dana kad bi bio neprohodan ne treba mnogo pričati.
kako bilo, suludo je pričati o toj deonici.
niko nema interes za nju.
koncesionari nemaju jer je ekstremno neisplativa, sve da naselimo 3M kineza u taj kraj.
Srbija nema interes jer njenim građanima ništa ne donosi već samo da više ljudi potroše pare u drugoj zemlji umesto u svojoj.
CG ima interes ali nema para da završi ni svoj deo.
Albanija nema interes.
pametno je da mi završimo do požege a posle ako neka strana država bude imala interes neka gradi i naplaćuje putarinu na toj deonici ako treba i 100€ pa ko ide neka plati..
za novac koji bi bio bačen na taj put, sva mesta na deonici požega-boljare bi mogli da dobiju najbolje vrtiće, škole, klinički centar-dom zdravlja u evropi i da imaju najbolju magistralu i ulice u srbiji.
više bi se tako zaposlilo ljudi nego AP kojim bi samo brže pobegli ka Beogradu ili dalje ka evropi.
a premijer namerno preteruje cenu da se narod ne bi bunio jer je ukapirao da je to nemoguć graditi a već ranije je obećao.
ovako, kaže ako neko bude zainteresovan, a zna da niko nije pa onda kao nije mi nećemo nego drugi neće.
slično kao sa MMF-om.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415068#p415068:u5mg3mcu je napisao(la):
dobri_samaricanin » 06 Nov 2016 11:13 pm[/url]":u5mg3mcu]110km. svakako nije ispod 12M € po km.
neko je napisao da je najveći most skoro 3km u punom profilu AP. samo to košta bar 200M €.
a o ceni održavanja i brzini propadanja tog puta, kao i brojem dana kad bi bio neprohodan ne treba mnogo pričati.
kako bilo, suludo je pričati o toj deonici.
niko nema interes za nju.
koncesionari nemaju jer je ekstremno neisplativa, sve da naselimo 3M kineza u taj kraj.
Srbija nema interes jer njenim građanima ništa ne donosi već samo da više ljudi potroše pare u drugoj zemlji umesto u svojoj.
CG ima interes ali nema para da završi ni svoj deo.
Albanija nema interes.
pametno je da mi završimo do požege a posle ako neka strana država bude imala interes neka gradi i naplaćuje putarinu na toj deonici ako treba i 100€ pa ko ide neka plati..
za novac koji bi bio bačen na taj put, sva mesta na deonici požega-boljare bi mogli da dobiju najbolje vrtiće, škole, klinički centar-dom zdravlja u evropi i da imaju najbolju magistralu i ulice u srbiji.
više bi se tako zaposlilo ljudi nego AP kojim bi samo brže pobegli ka Beogradu ili dalje ka evropi.
a premijer namerno preteruje cenu da se narod ne bi bunio jer je ukapirao da je to nemoguć graditi a već ranije je obećao.
ovako, kaže ako neko bude zainteresovan, a zna da niko nije pa onda kao nije mi nećemo nego drugi neće.
slično kao sa MMF-om.
A sto smo gradili onda Nis-Makedonska granica? Pa daleko vise ljudi se iseljavalo iz juzne Srbije i pre gradnje tog puta nego iz zapadne danas.
Sta smo spajali sa deonicom Nis-Mak granica? Sta? Spajali smo nase ljude sa grckim morem? Apsolutno se ne slazem sa tvojim stavom ,ama bas nista.

I niko ne kaze da ovaj put treba da se napravi za 3-4 godine, dapace, ja sam rekao za 12 godina je OK, to je 100 miliona evra godisnje i to nije mnogo ni za danasnju Srbiju.
 
Ni ja se ne slažem, Srbija ima interes da nastavi gradnju. Ovo kako je Gygy predložio je realno i ekonomično. Do sada nije bilo u tim krajevima autoputa i mogli smo da vidimo loše rezultate. Mi želimo da promenimo te loše rezultate (za čiji se nastavak neki zalažu) u dobre, sada treba da vidimo kako će se dobrom vizijom trendovi u tim krajevima promeniti izgradnjom autoputa. Daleko od toga da cela Srbija nema interes, to se može reći u ime nekolicine, nikako svih nas.
 
Loša praksa ne treba da nam bude uzor.

Ako smo gradili neke puteve koji nemaju ekonomsko opravdanje, kao što su niš - mak i niš - bug, to ne treba da bude izgovor za dalje sipanje para u bunar.

Možete vi da se slažete ili ne ali ekonomski podaci su neumoljivi. To je kao da se ne bi slagao sa gravitacionim zakonom. možeš ti da se ne slažeš koliko voliš ali on je tu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415053#p415053:2uzv5qx9 je napisao(la):
JoeBG » Yesterday, 22:30[/url]":2uzv5qx9]A sta kazete na ovo?
https://youtu.be/0rYHc-zV5SI

Radi se o grckom autoputu Igumenica-Solun. Na snimku je prikazan deo od Janjine do Soluna. Znamo da pola Grcke zivi u Atini i Solunu, tako da nema velikih gradova u ostatku zemlje. Od gradova vrednih pomena tu su jos Kozani i Janjina. Sta mislite da li je ovo isplativo?! Radi se o 670 km puta, od cega je 100 km u tunelima!!! A mi razglabamo da li da gradimo 100 km puta sa par tunela, koji ce da poveze celinu i spoji Srbiju sa morem...

Grčka se zadužila "k'o Grčka" da uradi taj deo Egnatia Odos-a. No Grčka je u EU, NATO-u, imaju more, tj. žive pare od turizma i da ne nabrajam dalje šta ih sve stavlja u milion puta bolju poziciju od Srbistana.
 
Zašto je petlja Dići privremena? Gde će biti trajna petlja kod Ljiga?
 
Malo random, ali nedavno sam se dao na razmisljanje kako bi izgledao "pun profil" autoputeva u Srbiji tamo gde bi otprilike bilo potrebno, ekonomicno itd. nadovezajuci se na postojece profile, one koji se grade i koji su u planu.
Ne kazem da je idealno.



Verovatno malo buni profil kroz Banat, ali smatram da bi E75 kroz Srbiju bio znatno brzi, samim tim konkurentniji, da prolazi pravom linijom od Smedereva do Horgosa. Pritom bi Novi Sad, Zrenjanin i Temisvar bili spojeni autoputem (ne preko Vrsaca), a autoput kroz Backu izlazio na Horgos i madjarski, jedva prometan, centralni autoput M6 (dobra alternativa domacim putnicima).

Takodje, ono sto se nekako samo namece je profil autoputa od Kragujevca, Cacka , Uzica, pa dalje sve do Visegrada i Sarajeva, cime bi se dobila bolja veza iz centralne Bosne do centralne Srbije, i obrnuto, sto bi BiH i Ist. Srbiji uskratilo put ka jugu-istoku.
 
Vučić iz šlepera: Metar i po ostalo prostora
Ljig -- Deonica auto-puta na Koridoru 11 od Ljiga do Preljine svečano je otvorena danas, a u saobraćaj će biti pušten danas od 16 sati.
7962938458206813ad93c517236061_w640.jpg
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=11&dd=07&nav_id=1196649


_______
whektkqTURBXy8zYmI3NjA5NWJlNDhkMmZmYmVjZTM3YmY5ZTg3ZmZiZi5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA

http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/...ecan-u-srbiji-jos-ima-ljudi-koji-zele/fpp58vx
 
Vrh