Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415251#p415251:2fpsbdj5 je napisao(la):
dobri_samaricanin » 07 Nov 2016 08:16 pm[/url]":2fpsbdj5]
crna gora je malo veći oblik monaka, nema gde da se parkira pa treba ići autobusom ili najbolje avionom.
bg-PG ili BG-Tivat u jednom smeru bi trebalo da bude max 30-40€ karta.
i ko bi onda normalan išao automobilom na more.
samo onaj koji nosi paradajiz a takav nije bitan za turizam a nema ni para da plati putarinu.

Хмм, а јеси видео колики су паркинзи испред хотела за туристе са златним парадајзем, рецимо у северној Грчкој? У Порто Карасу, нпр?

Зашто Црногорци желе аутопут, то је јасно. Каква ће бити наша рачуница да им га доведемо до прага, то је већ друга прича.
 
Pa kad smo ga doveli Turcima, Bugarima, Grcima, Makedoncima... nije jevropski da diskriminišemo braću Crnogorce ;)
 
Није ни српски. Ал` прво да метроом спојимо Теразије са Земуном и Бановим брдом, а онда ћемо теразијске ђетиће са њиховим брдима.
 
Putarina na auto-putu Ljig - Preljina počeće da se naplaćuje od 1. januara 2017. i iznosiće oko 140 dinara za automobile.
 
Crna Gora bolje da je renovirala aerodrome tivat i podgorica i subvencionisala cene aerodromskih taksi, otvorila nebo za čartere i low cost kompanije nego što će da baci 2 Milijarde na AP koji lako može voditi u njivu, jer mi nećemo naš deo graditi ka boljaru tj vožd je najavio da ćemo ih na neki način uceniti,
ko bi normalan išao kolima i plaćao, benzin, putarine, parkinge, kada bi imao jeftin let do obale.
ovo što oni rade liči na monorail iz Simpsonovih :)
pa njima treba elitni turizam da na svoje malo obale ostvare što veći prihod od turizma, a ne da otvoriš bolji, širi put i skupo ga platiš da bi ti došli paradajz tuisti koji i hranu švercuju preko granice.
CG ekonomija je manja od srpske 10 puta (po BDP-u).
dakle njihov projekat AP je proporcionalan srpskom od 20 Milijardi €.
sa tim novcem bismo mogli sagraditi 4.000km AP., po prosečnoj ceni od 5M € po km
to je otprilike od Beograda do Moskve ili Londona i nazad.
ali oni gledaju da hrvatska gradi AP, da albanija gradi, da bosna gradi, da i srbija gradi, a da samo oni ne grade i to se ne može podneti.
to je udar na obraz, na čojstvo, na junaštvo :)
i sada grade i oni... tj grade im kinezi ko i nama..
ali to nije sramota, jer ipak je gradnja AP jako kompikovana svemirska tehnologija.
i bićemo svi ponosni kad nam izgrade drugi naše AP, pre nas je sa pravom bilo sramota jer su akcijaši primitivno, goloruki to isto uz pesmu gradili pre pola veka.
i hvalimo se što drugi rade a mi gledamo.
što kažu da nije tužno bilo bi smešno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415400#p415400:1idlpogs je napisao(la):
Stomatolog » Uto Nov 08, 2016 2:00 pm[/url]":1idlpogs]Putarina na auto-putu Ljig - Preljina počeće da se naplaćuje od 1. januara 2017. i iznosiće oko 140 dinara za automobile.
3,5 din (0,028 evra) / 1 km.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415373#p415373:1uc4yafo je napisao(la):
dobri_samaricanin » Uto Nov 08, 2016 11:33 am[/url]":1uc4yafo]pričom o nedovoljnoj visini tunela se spinuje i pokriva javašluk oko kotrole radova i kašnjnje od skoro godinu dana.
i sad svi ispiraju usta da li je dovoljno visok tunel što je smešno, a niko se ne bavi onim što je stvarno problem.
i na jednoj strani imamo lažne kritizere koji lažu, a na drugoj vlast koja im dokazuje da su lažovi jer tuneli nisu niski.
šta je sledeće, slikati šleper iz ugla da se ne vidi da put ima 2+1 traku pa pričati kako put nema dovoljno traka.

pa nova priča, beton ili asfalt... i tako odosmo u svet/skandal priču.

čemu poređenje sa Nemačkom oko AP i njihovih gradova.
po kom parametru mi i nemci možemo da se poredimo, razumem da navodiš bugare npr.
pa njih je 10x više nego nas i imaju 5 puta veću kupovnu moć, što ih čini 50x ekonomski moćnijim.
nemcu i njegovom audiju ne smetaju betonski delovi puta, ali srbendi smetaju, jer njegova zastava 10 sa ćelavim gumama na njima ne može da pokaže pun potencijal.

isplativost AP nije nečiji osećaj ili dobra volja, to je računica koja se matematički računa u studiji opravdanosti.
mi naravno te studije nikada nećemo videti jer u njima piše nešto što ljudi ne vole da vide, mnogo je ljudima lepše reći kao u reklamama "jer vi to zaslužujete", to vole da čuju.
kod nas ljudi pitanje isplativosti nekog puta gledaju kao da im neko udara na čast, na dostojanstvo.
ali taj osećaj nemaju kada idu u čučavac, kada se raspadaju škole, bolnice, kada nemaju kanalizaciju pa im smrdi septička jama...
ali to je Srbija i zato smo gde jesmo.
Nisi ti care imao dodira sa Nemackom ic pa da znas sta sve Nemac primeti i sta mu smeta...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415404#p415404:e41ste5l je napisao(la):
dobri_samaricanin » 08 Nov 2016 02:10 pm[/url]":e41ste5l]Crna Gora bolje da je renovirala aerodrome tivat i podgorica i subvencionisala cene aerodromskih taksi, otvorila nebo za čartere i low cost kompanije nego što će da baci 2 Milijarde na AP koji lako može voditi u njivu, jer mi nećemo naš deo graditi ka boljaru tj vožd je najavio da ćemo ih na neki način uceniti,
ko bi normalan išao kolima i plaćao, benzin, putarine, parkinge, kada bi imao jeftin let do obale.


Друже, свако ко има двоје мале деце, чамац и гумену патку на надувавање и све остале скаламерије које се носе на море. А и међ` богатима има породичног света, није све гола старлета и јебиветар. Хоће људи да се брчну и на плажи која је 15 км од хотела, па сутрадан на другој... И да обиђу нешто. Јасно је зашто Енглези у Солуну на аеродрому узимају рентакар, али је исто тако јасно зашто неко из Македоније или из Ниша, колико год богат био, у околину Солуна неће на море кренути авионом. Исто и за Петровац на мору: ако треба пет сати колима, не бих у животу сео у авион.
 
Pozdrav svima. Reko' da bacim neki post ovde pošto me pravac ka CG (na sreću/žalost) interesuje već preko 30 godina. Nisam pratio temu baš od početka pa nisam video ni vaše mišljenje oko uopšte potrebe za pre neki dan sa "žutim ljudima koji će doći i..." ugovorenom deonicom Surčin-Obrenovac od 208M€ sa sve novim mostom preko Save i Kolubare pored postojeće (bukvalno paralelne) obilaznice i postojećeg (uskoro u punom profilu AP završenog) Ostružničkog mosta?
Odatle može nov auto-put preko Umke do Obrenovca koji je i kao takav (~15km) nešto kraći od ugovorene varijante (~17km doduše sa sve novim mostom).
Rekao bih da bi se uštedela cifra za novi most koja može premašiti i 100M€, tj. ako ne grešim taj novac bi se mogao pametnije uložiti u, recimo, odmah nastavak ka Požegi i pokrio bi možda i polovinu te trase (nov most, poneki km i možda nadvožnjak -> ~15km AP ČA-PŽ)
Negde su se kao opravdanja spominjala klizišta sa Umčanske (desne) strane Save. S druge strane ne verujem da će obilaznica (kada bar bude završeno sada ugovoreno parče Ostružnica-BP u punom profilu) biti toliko opterećena pa će ova trasa Surčin-Obrenovac biti opravdana.
 
Jedan od razloga zašto treba raditi AP u CG i naravno naši da povežu Požegu i Boljare.

Za više od četiri decenije postojanja magistralnog puta od Podgorice do Kolašina, posebno kroz Platije i dalje prema Bijelom Polju i granici sa Srbijom (otvoren 1965. godine), poginulo je oko 1.200 ljudi! Samo u Dromiri, jednoj od crnih tačaka, više od 60 žrtava.

http://www.novosti.rs/vesti/planeta.300 ... 200-zivota








 
Па, Црногорци већ то решавају - када се отвори прва деоница аутопута од Подгорице до Матешева, нико неће ићи кроз Платије. Мада, и тај пут је сада већ много бољи него раније.
 
Gledam sada Alvirkovu reportažu i nije mi baš najjasnije zašto postoje dva tipa bukobrana: zeleni i providni. Inače bih pretpostavio da je naša uobičajena aljkavost ali kako su ovo radili Azeri vjerovatno postoji neki razlog? Privatnost gdje ima potrebe za tim...?
 
А Азерима, народу сродном Турцима, сигурно су непознати аљкавост, јавашлук, билмези, мамлази, угурсузи, ајвани... :D
 
B92, 8.11.2016.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1197075

Vozači, evo kolika je putarina za novi auto-put

Putarina na auto-putu Ljig - Preljina počeće da se naplaćuje od 1. januara 2017. i iznosiće oko 140 dinara za automobile.

To je najavila potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i dodala da je planirano povećanje cene putarine na auto-putevima u Srbiji. Vlada Srbije će, kaže, do kraja ove godine razmatrati zahtev Puteva Srbije da se putarina poveća do 10 odsto.

"Mi smo imali najavu i neki okvirni dogovor da će u toku godine biti povećanja putarine. Dobili smo od Puteva Srbije zahtev za povećanje putarine do 10 odsto", kazala je Mihajlović i dodala da će se taj zahtev razmatrati u Ministarstvu finansija.

"Očekujem da će i doći do povećanja putarine", rekla je Mihajlović.

Kada je reč o putarini na novom autoputu Ljig - Preljina dugom 40,3 kilometra, koji je juče svečano otvoren, cena od 140 dinara je planirana prema sadašnjem cenovniku za putarinu.

"Putarina će se naplaćivati od 1. janura 2017. i za sada je to oko 140 dinara za automobile", kazala je Mihajlović Tanjugu.

Ona je istakla da je otvaranje te deonice Koridora 11, pre svega, znak da se projekti u Srbiji završavaju i da je otvoreno više od 40 kilometara ođednom.

"Mislim da je taj autoput vrlo značajan ne samo po pitanju bezbednosti nego i kao znak za investitore da ćemo završiti Koridor 11. Nama je to važno za investitore koji će ulagati u razne fabrike, ali i za razvoj turizma pošto je to jedan od strateških pravaca ove vlade", rekla je Mihajlović dodajući da ćemo imati autoput ka Zlatiboru.

Putevi Srbije su više puta tražili da putarina poskupi za 10 odsto ističući da cena nije menjana od 2008, a da su uprkos tome rasle cene materijala, energenata i opreme koji se koriste za održavanje autoputeva i ostalih puteva.

V.d direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak je u januaru 2016. izjavio da bi to povećanje cene putarine tom javnom preduzeću donelo 1,6 milijardi dinara više za održavanje puteva u 2016.

Tolika je procena povećanja prihoda od naplate putarina koji za 2015. godinu iznosi 16,6 milijardi dinara.

Procena je da će priliv od putarine u 2016. iznositi 19,1 milijardi dinara uključujući i prihode sa novoizgrađenih naplatnih stanica Preševo i deonice autoputa od Siriga do Subotice.

U novom cenovniku koji Putevi Srbije predlagali vladi na deonici Beograd-Niš bi se umesto sadašnjih 730 dinara naplaćivalo 800 dinara, umesto dosadašnjih 340 dinara za Beograd-Šid vozači bi morali da izdvoje 370 dinara, dok će na primer za deonicu Beograd-Subotica putarina sa sadašnjih 290 dinara koštati 320.

U Putevima Srbije su ranije naveli da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine.

Dok je putarina za deonicu Beograd-Niš dugu 240 kilometara oko 6,5 evra, a nešto duža kilometraža od graničnog prelaza Batrovci do Zagreba od oko 300 kilometara vozače košta 16,5 evra.


Oni koji samo prolaze kroz Sloveniju moraju kupiti nedeljnu vinjetu od 15 evra za bilo koju kilometražu, dok bi ih prolazak kroz Austriju putničkim vozilom koštao 8,7 evra, kažu u Putevima Srbije dodajući ističući da dnevna vinjeta za prolazak bugarskim putevima košta 10 evra. Tako je Srbija sa 0, 03 evra po kilometru putarina duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde iznosi 0,06 evra. U Turskoj to iznosi 0,039 evra, Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, Francuskoj 0,095 evra.


Putevi objašnjavaju da su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete, ali da se toga odustalo, jer se taj sistem pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove auto-puta i one koji su u tranzitu.
U Republici Srbiji ima oko 700 kilometara auto-puteva na kojima se naplaćuje putarina.
 
Ja bih iz estetskih razloga ubuduće birao providne bukobrane jer kad se stave oni neprozirni deluje klaustofobično i ružno nekako, ništa se ne vidi sa strane. A šteta ako je priroda lepa.
Zanimljiv je podatak da će srpski prihodi od putarine biti oko 160 miliona evra ove godine. Kad se sledeće godine doda ova i još 160km novih denica (Obrenovac-Ljig, delovi istočnog i južnog kraka K10), sveukupno oko 200km, možemo u 2018. očekivati rast prihoda na oko preko 200 miliona evra godišnje. Da ima sve izgrađene sve ostale autoputeve koji su planirani, prihodi bi sada mogli biti oko 300 miliona evra godišnje. Znači zbog neizgrađenosti preostalih deonica Srbija godišnje gubi prihode od 100 miliona evra.
 
HERE je deonicu od Obrenovca do Preljine imao ucrtanu još u augustu.
Od Obrenovca do Dića isprekidanom linijom, od Dića do Preljine punom linijom.
HERE svoje mape brze update-uje od Google-a već skoro godinu dana.
I po meni mislim da su već prevazišli Google i u brzini i u tačnosti.
 
Нисам обратио пажњу. А да ли је правио руте преко нове деонице пре него што је она пуштена?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415437#p415437:3jcdjpc1 je napisao(la):
Stomatolog » 08 Nov 2016 04:06 pm[/url]":3jcdjpc1]HERE je deonicu od Obrenovca do Preljine imao ucrtanu još u augustu.
Od Obrenovca do Dića isprekidanom linijom, od Dića do Preljine punom linijom.
HERE svoje mape brze update-uje od Google-a već skoro godinu dana.
I po meni mislim da su već prevazišli Google i u brzini i u tačnosti.

Sto a posledicu ima da ces se pre zeznuti sa mapom na kojoj je ucrtan put koji nije u funkciji,
nego ako postoji novo otvoreni put koji jos nije ucrtan na mapu... :kafa:
 
HERE je tacno u dan azurirao deonicu Ljig Prejina od "u izgradnji" na "u prometu", sto je za svaku pohvalu.
 
Vozio sam danas ovim novim delom...
Prema PŽ sam isao starim putem i nikad brze nisam stigao,svi idu autoputem,a magistralom milina voziti...90-100 bez problema...
A u povratku sma prosao novim delom...
Dobro je,za divno cudo nisam video nijednog radnika usput,izgleda da je sve zavrseno u roku...Mada...
U prva dva tunela iz pravca Preljine prema Ljigu mnogo je losa betonska podloga,auto se trese samo tako,dosta neravno,pravi sok za mene...
Evo i nekih slika...
Rastojanja u KM od Preljine
IMG_20161108_142912.jpg

Tunel Brdjani
IMG_20161108_143211.jpg

IMG_20161108_143238.jpg

IMG_20161108_143245.jpg

Tunel Sarani
IMG_20161108_143517.jpg

IMG_20161108_143539.jpg

IMG_20161108_143545.jpg

I...
IMG_20161108_143921.jpg
 
Vrh