Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Да би се завршило мора да се почне, а почетка нема на видику. Пара нема, Експо се гура, други пројекти су битнији, политички утицај региона је најмањи у држави, власт је у кризи а Ужице има најлошији проценат у држави (уз Ниш).
Све пре 2030. године би било чудо. Тако да Љубе, има да гуслаш по гужвама у свом Горобиљу још доста година. :)
 
Ljudi jedno konkretno pitanje,po vama,ako bi se nekad konačno radilo po zakonu i bez muljanja i krađe,za koliko bi se realno moglo završiti do Sušice?Ja lično živim u Gorobilju i iskren da budem,ljudi nisu svesni kakav kolaps nas čeka i zato sam pitao za realno vreme.
A da li je završena eksproprijacija na tom delu? Po Geosrbiji uopšte ne mogu da nađem parcele koje su izdvojene za auto-put.
1740052638759.png


Možda grešim lokaciju, ali ovo bi trebalo da e područje izlaza iz tunela ka Pilatovićima/Gorobilju. Npr. za Moravski koridor se vide izdvojene parcele jasno.
 
screenshot_20250219_111224_edit_42237757045657-jpg.229773

Što ne objave koliko je prošlo kroz Batočinu za isti period
:)

Sećam se, slična priča je bila i za Miloša... neopravdano, nema saobraćaja, itd...
Pa je realnost demantovala sve te projekcije - i to debelo demantovala...
internet sve pamti.
Nikad niko normalan nije napisao da neće biti saobraćaja do Čačaka. Ima tu potencijala možda i za 20.000 prosečnog godišnjeg dnevnog saobraćaja.
Takođe, svako ko putuje po Srbiji zna da je sledeći prioritet autoput ili brzi put od Požege na zapad ka Zlatiboru.

Ali isto tako, svako ko je u tematici sa brojevima vozila zna da krak na jug teško može preko 5.000
To je ekonomska i saobraćajna činjenica.
Sve ostalo je politika.
 
Što ne objave koliko je prošlo kroz Batočinu za isti period
Pa zato valjda sto nije uporedivo, porediti A1 koji je medjunarodni koridor i A2 koji je zavrsen do "pola", tacnije do Pakovraca. Kao da poredimo babe i zabe.

Nikad niko normalan nije napisao da neće biti saobraćaja do Čačaka. Ima tu potencijala možda i za 20.000 prosečnog godišnjeg dnevnog saobraćaja.
Takođe, svako ko putuje po Srbiji zna da je sledeći prioritet autoput ili brzi put od Požege na zapad ka Zlatiboru.
Ova tema trenutno broji skoro 1300 postova, pocev od 2010. godine i bilo je na desetine, da ne kazem stotine postova gde su ljudi kritikovali izgradnju autoputeva ka jugu i da to nije isplativo, posebno ne dalje od Cacka a posebno ne dalje od Pozege. Ko nema sta da radi u zivotu, moze da pretrazi temu pa da se i sam uveri, svasta su ljudi pisali...

PGDS nije konstanta pa da se ne menja godinama, naprotiv postoji tendencija rasta iz godine u godinu (ako izuzmemo period od 2019 do 2022 zbog pandemije). Na sajtu su tek objavljeni podaci za 2023 koja je bila prva godina "oporavka" posle pandemije.
Potpuno je prirodno i logicno ocekivati da ce ove cifre rasti i od Pozege ka Zlatiboru ali i prema Arilju i dalje ka Ivanjici. Sve je vise vozila, sve je veci protok saobracaja.
Milos Veliki je u pocetku bio poluprazan, sad je tesko voziti tempomatom, jedino u neko gluvo doba noci (dosta kamiona, slepera, dosta ljudi u tranzitu - stranaca).

Ali hajde, jednog dana kad se izgradi autoput do CG, sva ova nagadjanja i spekulisanja pasce u vodu.
 
Ali isto tako, svako ko je u tematici sa brojevima vozila zna da krak na jug teško može preko 5.000
To je ekonomska i saobraćajna činjenica.
Sve ostalo je politika.

Definiši krak na jug? Krak na jug ako mislimo na npr. Novu Varoš, Kokin Brod i Prijepolje je trenutno prosečno godišnje oko 5.000, mislim na magistralu, kompletiranjem AP to bi otišlo na x2 momentalno a vremenom i x3.
Naravno postoji ogromna razlika u letnjim mesecima jun-avg, kad udarni vikendi idu i x5 ali to je manje više svuda u pograničnim zonama, Niš-Dimitrovgrad trenutno nema žive duše ali leti je pakao, slično je i npr Vranje-Preševo.
 
Ne bih da te razočaram ali ekspropijacija još nije ni počela.
Ne dam se razočarati naravno, nego ne vidim ni obris auto-puta na onome što je trebalo da bude eksproprisano. Kada poredim sa Moravskim, tamo se jasno vidi da su izdvojili parcele za AP, ovde ne baš.

Za dalje od Gorobilja nisam ni očekivao da je urađea eksproprijacija. A realno trebaće vremena i za to, čak i da nemaš korumpirane i nestručne lokalne samouprave.
 
Pa zato valjda sto nije uporedivo, porediti A1 koji je medjunarodni koridor i A2 koji je zavrsen do "pola", tacnije do Pakovraca. Kao da poredimo babe i zabe.
Komentar je bio sarkastičan, jer je baš u tom periodu bio skup u Kragujevcu, pa je sigurno bilo tamo više vozila, jer su redovnim danima uporedive.
NS "Batočina" je mesto na A1 gde se vozila isključuju na motoput za Kragujevac. Tu broje samo vozila koja se isključuju, a ne onda koja prolaze. PGDS je oko 30.000 produžava a oko 8.000 se isključi. Ako ćemo da cepidlačimo, i taj motoput je poluzavršen, ali i sada ima dosta saobraćaja.

Možete ako vas baš zanima da tražite podatke koliko je vozila prošlo kroz naplatnu rampu Batočina određenog datuma.
Dobićete odgovor sigurno
Slatko me nasmeja. Samo brojanje saobraćaja u Srbiji je vrlo upitno jer ga ne obavlja nezavisna agencija nego sam upravljač puta. Apsolutno nikakvi detalji nisu javno dostupni osim ovih iz tabele sa sajta i par puta u izjavama nadležnih o broju vozila na nekoj NS tokom praznika.

Definiši krak na jug? Krak na jug ako mislimo na npr. Novu Varoš, Kokin Brod i Prijepolje je trenutno prosečno godišnje oko 5.000, mislim na magistralu, kompletiranjem AP to bi otišlo na x2 momentalno a vremenom i x3.
Tako je. Na magistali će i dalje biti 5.000 i isto toliko na autoputu, ili će biti recimo 3 prema 7, ali u zbiru nema šanse da pređe 10.000. Ljudi ne shvataju da je 10.000 vozila tokom jednog dana zapravo 10.000 vozača, realno bar duplo ljudi. A to je neki minimum minimuma za motoput, a to uopšte nije mali saobraćaj. Da ne pričamo o danima sa 100.000 na A1, koliki je to narod.


PGDS nije konstanta pa da se ne menja godinama, naprotiv postoji tendencija rasta iz godine u godinu (ako izuzmemo period od 2019 do 2022 zbog pandemije). Na sajtu su tek objavljeni podaci za 2023 koja je bila prva godina "oporavka" posle pandemije.
Potpuno je prirodno i logicno ocekivati da ce ove cifre rasti i od Pozege ka Zlatiboru ali i prema Arilju i dalje ka Ivanjici. Sve je vise vozila, sve je veci protok saobracaja.
Poslednjih godina je jasan i ozbiljan rast broja vozila na skoro svim putevima u Srbiji. Prognoze su da će taj rast konvergirati i da više neće biti tolikih skokova.
Ako pretražiš Forum, videćeš da oduvek pišem da je put za Užice ili Zlatibor najveći prioritet u Srbiji, tako da tu nema šta da polemišemo.

Ova tema trenutno broji skoro 1300 postova, pocev od 2010. godine i bilo je na desetine, da ne kazem stotine postova gde su ljudi kritikovali izgradnju autoputeva ka jugu i da to nije isplativo, posebno ne dalje od Cacka a posebno ne dalje od Pozege. Ko nema sta da radi u zivotu, moze da pretrazi temu pa da se i sam uveri, svasta su ljudi pisali...

Ali hajde, jednog dana kad se izgradi autoput do CG, sva ova nagadjanja i spekulisanja pasce u vodu.
Nisam zlurad, neka se prave putevi svuda, ja volim i milo mi je.
Ja ukazujem na drugo. Srbija je siromašna država i skoro sve što se gradi, gradi se iz kredita. Zbog toga treba forsirati ekonomski opravdane projekte.
Evo, neka ostane zapisano da na budućem putu od Požege do granice, po mom mišljenju, nema teorijske šanse da bude više 8.000 PDGS i to u najoptimističkoj prognozi.
A neka da dobri Gospod da doživimo taj put, pa makar i priznao da grešim.
 
screenshot_20250219_111224_edit_42237757045657-jpg.229773

Što ne objave koliko je prošlo kroz Batočinu za isti period
:)


internet sve pamti.
Nikad niko normalan nije napisao da neće biti saobraćaja do Čačaka. Ima tu potencijala možda i za 20.000 prosečnog godišnjeg dnevnog saobraćaja.
Takođe, svako ko putuje po Srbiji zna da je sledeći prioritet autoput ili brzi put od Požege na zapad ka Zlatiboru.

Ali isto tako, svako ko je u tematici sa brojevima vozila zna da krak na jug teško može preko 5.000
To je ekonomska i saobraćajna činjenica.
Sve ostalo je politika.
Put Beograd-Cacak je postojao i pre, kao i brojanje saobracaja. Pri gradnji nekog puta to je osnovni parametar, a u vecini razvijenog sveta autoput menja neki postojeci put, jer nastaje izmedju dva mesta koja je potrebno povezati. Cak iako ne postoji direktna veza, moze se zakljuciti posredno. Tako da su ove brojke daleko od nekog otkrovenja ili iznenadjenja.

Elem, ma koliko puta neko ponovio trenutne cifre sa odusevljenjem, one nisu cifre koje opravdavaju autoputni profil. A vreme kuca. Prilazimo polovini projektnog perioda puta. Prakticno je garantovano da ce isti isteci pre nego sto cifre opravdaju profil auto puta. Sto su cisto bacene pare. Jedini benefit je ekstremno visok nivo usluge za nas koji ga koristimo.

To je otprilike kao da ti se stan raspada, nema tople vode, vazduh koji dises je otrovan, sve te boli a nemas para da zovnes neku pomoc. Imas starog juga, raspada se i vozis se relativno cesto i razmisljas sta da kupis. Za tvoje potrebe nov ford fokus je mera. Cak i za njega ti treba kredit. Medjutim, ti kupujes nov BMW. Kad ti zena kaze da je to daleko od potrebe, vec luksuz, odgovoris joj da je bezbedniji od fokusa i da si presao 12000 ove godine, pa je BMW opravdan.

Proslo je 10 godina i tvoj BMW je top, ali za jos 10, bice vreme za novi auto. Prednost tvog auta je sto ce moci i tad da se koristi. Ali si mogao da vozis fokusa, sredis malo zivot od ostatka para i onda se upgrade-ujes ako nekad krenes da prelazis 25 000 godisnje.
 
Put Beograd-Cacak je postojao i pre, kao i brojanje saobracaja. Pri gradnji nekog puta to je osnovni parametar, a u vecini razvijenog sveta autoput menja neki postojeci put, jer nastaje izmedju dva mesta koja je potrebno povezati. Cak iako ne postoji direktna veza, moze se zakljuciti posredno. Tako da su ove brojke daleko od nekog otkrovenja ili iznenadjenja.

Elem, ma koliko puta neko ponovio trenutne cifre sa odusevljenjem, one nisu cifre koje opravdavaju autoputni profil. A vreme kuca. Prilazimo polovini projektnog perioda puta. Prakticno je garantovano da ce isti isteci pre nego sto cifre opravdaju profil auto puta. Sto su cisto bacene pare. Jedini benefit je ekstremno visok nivo usluge za nas koji ga koristimo.

To je otprilike kao da ti se stan raspada, nema tople vode, vazduh koji dises je otrovan, sve te boli a nemas para da zovnes neku pomoc. Imas starog juga, raspada se i vozis se relativno cesto i razmisljas sta da kupis. Za tvoje potrebe nov ford fokus je mera. Cak i za njega ti treba kredit. Medjutim, ti kupujes nov BMW. Kad ti zena kaze da je to daleko od potrebe, vec luksuz, odgovoris joj da je bezbedniji od fokusa i da si presao 12000 ove godine, pa je BMW opravdan.

Proslo je 10 godina i tvoj BMW je top, ali za jos 10, bice vreme za novi auto. Prednost tvog auta je sto ce moci i tad da se koristi. Ali si mogao da vozis fokusa, sredis malo zivot od ostatka para i onda se upgrade-ujes ako nekad krenes da prelazis 25 000 godisnje.
Имаш ли неке конкретне податке или само овако из главе говориш?
Колики је пројектни период пута? Колико је пут зарадио у досадашњем периоду коришћења? Које су биле алтернативе и које су процене њихове исплативости?
Ако је став да ауто-пут Београд - Чачак није оправдан да ли то значи да ми треба да имамо само Коридор 10 у профилу ауто-пута у држави?
Дај ми мало појашњења ако није проблем :)
 
Poslednja izmena:
Kao što sam napisao u nekoj ranijoj objavi, mislim da bi od Čačka, a nakon završetka Moravskog koridora, prioritet trebao biti preko Zlatibora pa dalje prema Republici Srpskoj odnosno Sarajevu i BiH. Ovom vezom će "Moravac" biti tek opravdan što se tranzitnog saobraćaja tiče. Naravno ko zna kad će iz Bosne krenuti krak ka Srbiji. Da trebaju auto-putevi svakako da trebaju ali po razumnim a ne X puta većim cenama po km.
 
Tako je. Na magistali će i dalje biti 5.000 i isto toliko na autoputu, ili će biti recimo 3 prema 7, ali u zbiru nema šanse da pređe 10.000. Ljudi ne shvataju da je 10.000 vozila tokom jednog dana zapravo 10.000 vozača, realno bar duplo ljudi. A to je neki minimum minimuma za motoput, a to uopšte nije mali saobraćaj. Da ne pričamo o danima sa 100.000 na A1, koliki je to narod.

Menja se to lako. Ako bi imao komplet ap ili ap plus brzu, ti si na moru za 4-5h, i onda bi ljudi koji imaju nekretnine išli mnogo češće, išli bi i krajem aprila i u maju ili na vikende ako je topao oktobar što se sada ne praktikuje. Kreneš u 17h posle posla i stižeš na večeru u 22h na moru. Kreneš u 6 ujutru i na skijama si u Kolašinu u 10 ujutru. Otvarale bi se nove firme, industrija, špedicija sve bi to dobilo jak zamah. Jednostavno ap je generator saobraćaja.
 
Jel moguće da se i dalje raspravlja o isplativosti već sagrađenog puta? Prošlo je vreme za te priče…bar prebacite fokus na deonice koje se grade ili su u planu (ima materijala)
 
Drzavu kostaju i saobracajne nesrece koje se desavaju a posebno su se desavale dok A2 nije ni postojao, dok su ljudi putovali popularnom i zloglasnom Ibarskom.
Koga ne mrzi da procita:

Frapantan podatak da smo od 2015 do 2020 izgubili ne samo na hiljade zivota nego smo kao drzava potrosili 20 milijardi evra.
Licno mislim da je bolje uloziti u puteve nego se kockati sa zivotima i razmisljati "ekonomski". Naravno, ne mislim da se po svaku cenu grade autoputevi i da se preplacuju isti. Ali hajde da jednom zaboravimo na taj narativ, mi smo siromasni, sta ce nam autoputevi, nemamo para i slicno...
 
Do svakog okruga u Srbiji mora da vozi autoput ili brza saobracajnica. Glavni medjunarodni pravci treba budu u punom profilu, ostalo po potrebi i prometu. Nije tako velika nauka, to je obicna civilizacijska norma, niti se isplativost racuna samo PGDS-om, vec mnogim drugim faktorima koji su ovde nabrajani nasiroko, ekonomski u sirem smislu, politicki, demografski, odbrambeno-bezbednosni itd itd... Ne treba se porediti ni sa kakvim zemljama u okruzenju po tom pitanju.
 
Dodao bih da je nama sasvim dovoljna dobra brza, to se najbolje vidi po brzoj do Loznice, kuriozitet je da je tu kod dobrog broja vozača prosečna brzina kao na ap, da se ne lažemo tu niko živ ne vozi ispod 110, a mnogi voze dobrano preko toga. Da je ap umesto brze do Loznice vreme putovanja bi bilo identično. Tuneli i mostovi se svakako prave sa po dve trake uz obično smanjenje brzine tako da je taj deo skoro identičan brzoj, treba ih samo izvoditi denivelisane i to bi nama u 95% bilo dovoljno. Znači ne mora ap do CG ne mora ka Zlatiboru ali svakako mora kvalitetna brza saobraćajnica (razdvojno ostrvo između pravaca i denivelisane petlje).
 
Svi se slažemo da je trebalo graditi brze saobraćajnice. Još bolje bi bilo da se iste odmah projektuju za proširenje na AP profil u budućnosti.


Ali konkretno za put ka Zlatiboru,da li može trenutna magistrala da se proširi ili mora potpuno nova trasa? U slučaju nove trase, obzirom na težak teren, tunele i mostove, da li je zaista tolika razlika između AP i brze saobraćajnice ili je ušteda zanemarljiva? Nisam zajedljiv, ozbiljno pitam jer me zanima mišljenje nekog upućenijeg (a i da se malo manemo diskusije o isplativosti već izgrađenih AP). A izvinjavam se ako je već bilo reči o tome a ja ne pratim na času.
 
Svi se slažemo da je trebalo graditi brze saobraćajnice

Не слажемо се. Брзе саобраћајнице само као проширење постојећих магистрала, уз ретрасирање где је потребно за заобилазак насељених места и избегавања укрштања у нивоу. Пример, Дунавски коридор од А1 до Голупца, Баточина - Крагујевац. Путеви на новим трасама као што је Шабац - Лозница, нарочито у равници би се требали градити искључиво као аутопутеви, осим у случајевима тешког терена где би сужење профила донело велику уштеду у цени, али искључиво без кружних токова, него са петљама.
 
Путеви на новим трасама као што је Шабац - Лозница, нарочито у равници би се требали градити искључиво као аутопутеви.
Ja razmišljam kontra, vremenski, bezbednosno kako god gledaš ne vidim poentu u ravnici za ap, mala smo država to su relativno kratki pravci, vremensku uštedu od 1-10min treba platiti ~30% više prilikom izgradnje? Do Loznice si vreme putovanja prepolovio u odnosu na klasičnu magistralu, a autoputem u odnosu na brzu vremenski ne bi dobio ništa osim 30% skupljeg puta. Denivelisane petlje, razdvojeni smerovi ostrvom sa brzinom od 100kmh je ono što nama treba.
 
Vrh