Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Slatko me nasmeja. Samo brojanje saobraćaja u Srbiji je vrlo upitno jer ga ne obavlja nezavisna agencija nego sam upravljač puta. Apsolutno nikakvi detalji nisu javno dostupni osim ovih iz tabele sa sajta i par puta u izjavama nadležnih o broju vozila na nekoj NS tokom praznika.

Ovo znaš kao činjenicu ili ti je samo onako došlo pa si napisao?

To ako ne poznaješ kako se neke stvari rade i na koji način možeš sasvim legalno da dođeš do nekih podataka, ne znači samo po sebi da je to nemoguće.

A u ove teorije zavere i navodna friziranja podataka o brojanju saobraćaja stvarno ne želim da ulazim.
 
Da prenesem dve informacije. Pa ako neko planira popodne 23.pored Pz nek ima ovo u vidu. Dosta iz UE dolazi mozda magistrala i pre bude blokirana
IMG-e5e859f19312687b0697014ad869ed39-V.jpg
IMG-7b13e2cf4a4f59c558f41840732ba0a0-V.jpg
 
Имаш ли неке конкретне податке или само овако из главе говориш?
Колики је пројектни период пута? Колико је пут зарадио у досадашњем периоду коришћења? Које су биле алтернативе и које су процене њихове исплативости?
Ако је став да ауто-пут Београд - Чачак није оправдан да ли то значи да ми треба да имамо само Коридор 10 у профилу ауто-пута у држави?
Дај ми мало појашњења ако није проблем :)
Projektni period za kolovoznu konstrukciju je 20-25 godina. Racuna se na osnovu predvidjenog saobracaja i predvidjenog tipa puta na taj period. Predvidjeni saobracaj se, opet, racuna na osnovu dostupnih podataka i istorijske prakse, u sustini, trenutno stanje+odredjeni rast+dodatni rast. Nakon toga je potrebna rehabilitacija ili cak rekonstrukcija, zavisno od novonastale situacije.

To prakticno znaci da smo mi platili gradnju puta koji podrzava 25-50 hiljada vozila dnevno, od kojih je ogroman broj teretni saobracaj, a necemo iskoristiti ni pola od toga.
Dalje, odlucili smo se za autoput po svaku cenu, ali ne i za elemente autoputa po svaku cenu. Pa tako imamo situaciju da smo gradili odredjene deonice sa velikim usponima, umesto objekata. Vrhunac te sizofrenije je da zbog velikih uspona, koji su jos i dugacki, po propisima iziskuje dodatnu traku za spora vozila, pa onda imamo deonice koje, i tako neiskoriscene, dobijaju trecu traku. Slicno, imamo dosta ostrih krivina i imamo najtesnje moguce tunele, pa je ogranicenje kroz tunele 80, a mnoge od krivina, ili pak, deonica, su takodje umanjenog ogranicenja, a svakako, umanjenog komfora voznje.

A sta je zajednicko za manji obim saobracaja, manja ogranicenja, vece uspone i ostrije krivine?
Nizi rang puta.

Ne slazem se ni da Koridor 10 treba da bude u punom profilu celom duzinom. Posle Nisa na sve strane je pusto. Srbija prosto nema saobracaj za puteve koje je skupo platila i mucno napravila. Model za pratiti bi bila, recimo, Poljska.

Sto se tice direktne naplate puta, to je sporedna stvar. Osim pravaca sa puno stranog prometa, prebacujemo nas novac iz kase u kasu. Isplativost se gleda pre svega iz ugla transporta robe, pa tek onda iz ugla putnickog saobracaja. Moze se naplatiti i ibarska magistrala ako je to, iz nekog razloga, interes.

Takodje, kad se govorilo o ovome pre par nedelja, sracunao sam brzinski i cini mi se da bi vremenska razlika uzmedju dva profila Bg-Zl bila 12 minuta. Za teretnjake 0 minuta. I malo manja potrosnja goriva, ako je to bitno.
 
Svi se slažemo da je trebalo graditi brze saobraćajnice. Još bolje bi bilo da se iste odmah projektuju za proširenje na AP profil u budućnosti.


Ali konkretno za put ka Zlatiboru,da li može trenutna magistrala da se proširi ili mora potpuno nova trasa? U slučaju nove trase, obzirom na težak teren, tunele i mostove, da li je zaista tolika razlika između AP i brze saobraćajnice ili je ušteda zanemarljiva? Nisam zajedljiv, ozbiljno pitam jer me zanima mišljenje nekog upućenijeg (a i da se malo manemo diskusije o isplativosti već izgrađenih AP). A izvinjavam se ako je već bilo reči o tome a ja ne pratim na času.
Pa kako mislis da pricas o isplativosti novih ako se ne osvrnemo i ne analiziramo izgradnju postojecih? I to istog puta, samo drugih deonica.

Trenutna magistrala ne moze da se prosiri, i to se inace i ne radi. Treba da postoji i brza veza i magistrala. I pouzdana zeleznica, ali aj sad...
 
Vrh