Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Slatko me nasmeja. Samo brojanje saobraćaja u Srbiji je vrlo upitno jer ga ne obavlja nezavisna agencija nego sam upravljač puta. Apsolutno nikakvi detalji nisu javno dostupni osim ovih iz tabele sa sajta i par puta u izjavama nadležnih o broju vozila na nekoj NS tokom praznika.

Ovo znaš kao činjenicu ili ti je samo onako došlo pa si napisao?

To ako ne poznaješ kako se neke stvari rade i na koji način možeš sasvim legalno da dođeš do nekih podataka, ne znači samo po sebi da je to nemoguće.

A u ove teorije zavere i navodna friziranja podataka o brojanju saobraćaja stvarno ne želim da ulazim.
 
Da prenesem dve informacije. Pa ako neko planira popodne 23.pored Pz nek ima ovo u vidu. Dosta iz UE dolazi mozda magistrala i pre bude blokirana
IMG-e5e859f19312687b0697014ad869ed39-V.jpg
IMG-7b13e2cf4a4f59c558f41840732ba0a0-V.jpg
 
Имаш ли неке конкретне податке или само овако из главе говориш?
Колики је пројектни период пута? Колико је пут зарадио у досадашњем периоду коришћења? Које су биле алтернативе и које су процене њихове исплативости?
Ако је став да ауто-пут Београд - Чачак није оправдан да ли то значи да ми треба да имамо само Коридор 10 у профилу ауто-пута у држави?
Дај ми мало појашњења ако није проблем :)
Projektni period za kolovoznu konstrukciju je 20-25 godina. Racuna se na osnovu predvidjenog saobracaja i predvidjenog tipa puta na taj period. Predvidjeni saobracaj se, opet, racuna na osnovu dostupnih podataka i istorijske prakse, u sustini, trenutno stanje+odredjeni rast+dodatni rast. Nakon toga je potrebna rehabilitacija ili cak rekonstrukcija, zavisno od novonastale situacije.

To prakticno znaci da smo mi platili gradnju puta koji podrzava 25-50 hiljada vozila dnevno, od kojih je ogroman broj teretni saobracaj, a necemo iskoristiti ni pola od toga.
Dalje, odlucili smo se za autoput po svaku cenu, ali ne i za elemente autoputa po svaku cenu. Pa tako imamo situaciju da smo gradili odredjene deonice sa velikim usponima, umesto objekata. Vrhunac te sizofrenije je da zbog velikih uspona, koji su jos i dugacki, po propisima iziskuje dodatnu traku za spora vozila, pa onda imamo deonice koje, i tako neiskoriscene, dobijaju trecu traku. Slicno, imamo dosta ostrih krivina i imamo najtesnje moguce tunele, pa je ogranicenje kroz tunele 80, a mnoge od krivina, ili pak, deonica, su takodje umanjenog ogranicenja, a svakako, umanjenog komfora voznje.

A sta je zajednicko za manji obim saobracaja, manja ogranicenja, vece uspone i ostrije krivine?
Nizi rang puta.

Ne slazem se ni da Koridor 10 treba da bude u punom profilu celom duzinom. Posle Nisa na sve strane je pusto. Srbija prosto nema saobracaj za puteve koje je skupo platila i mucno napravila. Model za pratiti bi bila, recimo, Poljska.

Sto se tice direktne naplate puta, to je sporedna stvar. Osim pravaca sa puno stranog prometa, prebacujemo nas novac iz kase u kasu. Isplativost se gleda pre svega iz ugla transporta robe, pa tek onda iz ugla putnickog saobracaja. Moze se naplatiti i ibarska magistrala ako je to, iz nekog razloga, interes.

Takodje, kad se govorilo o ovome pre par nedelja, sracunao sam brzinski i cini mi se da bi vremenska razlika uzmedju dva profila Bg-Zl bila 12 minuta. Za teretnjake 0 minuta. I malo manja potrosnja goriva, ako je to bitno.
 
Svi se slažemo da je trebalo graditi brze saobraćajnice. Još bolje bi bilo da se iste odmah projektuju za proširenje na AP profil u budućnosti.


Ali konkretno za put ka Zlatiboru,da li može trenutna magistrala da se proširi ili mora potpuno nova trasa? U slučaju nove trase, obzirom na težak teren, tunele i mostove, da li je zaista tolika razlika između AP i brze saobraćajnice ili je ušteda zanemarljiva? Nisam zajedljiv, ozbiljno pitam jer me zanima mišljenje nekog upućenijeg (a i da se malo manemo diskusije o isplativosti već izgrađenih AP). A izvinjavam se ako je već bilo reči o tome a ja ne pratim na času.
Pa kako mislis da pricas o isplativosti novih ako se ne osvrnemo i ne analiziramo izgradnju postojecih? I to istog puta, samo drugih deonica.

Trenutna magistrala ne moze da se prosiri, i to se inace i ne radi. Treba da postoji i brza veza i magistrala. I pouzdana zeleznica, ali aj sad...
 
Blokada i u Bijelom Polju (Ribarevine), sutra u 12.

Dakle - iz pravca Crne Gore:
Ribarevine 12h (Bijelo Polje - Berane)
Bistrica 11:30h (Prijepolje, Nova Varoš, Priboj)
Požega, Užice i okolina (Ariljska rampa).
 
Halo Igore,

Hoćemo li ovde da kačimo ovakve objave ?!
"Halo", tako se adminu ne obraća, za početak moraš @ da staviš....a o kulturi da ne govorim

Drugo, tužibabo, kada mogu da javljam ljudima sporedne puteve, vreme kada su gužve, udese, staze i bogaze...
pa mogu i ovu informaciju jer nije ok da neko pođe sa ZL sa malom decom i zaglavi u koloni!

(ako bude takvih pisite , proveravacu poruke da vam obajsnim alternativu, ali bolje da se ne nalazite tada jer ko zna sta ce seljani blokirati).

Treće, imas "report" opciju, a ja mislim da nisam nikog ugrozila kačeći info koliko god ti takve prezirao, žao mi je čitaćeš ih još....

Iskreno ti želim da se makar u jednoj blokadi nađeš, ko zna, sve ih je više džaba ignorišeš kao nojeva glava u pesku jer je i njemu du..pe izloženo i tada.
Pošto nećeš razumeti, da prevedem - noj krije glavu, ali ne može i telo, tako i ti, ignorisi slobodno ,ali svet je takav.

Moj stav vidite, ali ne zelim da neko ko ne zeli, da ipak 2-3h zaglavi na A Rampi, ili ide alternativno po mrazu i mraku.

Izvinjavam se svima, moralo je ovako, znate da to ne radim...ali...
 
Миро, тај Власта је стари провокатор тако да не узимај за озбиљно његове покушаје,поздрав! :sesir:
 
Projektni period za kolovoznu konstrukciju je 20-25 godina. Racuna se na osnovu predvidjenog saobracaja i predvidjenog tipa puta na taj period. Predvidjeni saobracaj se, opet, racuna na osnovu dostupnih podataka i istorijske prakse, u sustini, trenutno stanje+odredjeni rast+dodatni rast. Nakon toga je potrebna rehabilitacija ili cak rekonstrukcija, zavisno od novonastale situacije.

To prakticno znaci da smo mi platili gradnju puta koji podrzava 25-50 hiljada vozila dnevno, od kojih je ogroman broj teretni saobracaj, a necemo iskoristiti ni pola od toga.
Dalje, odlucili smo se za autoput po svaku cenu, ali ne i za elemente autoputa po svaku cenu. Pa tako imamo situaciju da smo gradili odredjene deonice sa velikim usponima, umesto objekata. Vrhunac te sizofrenije je da zbog velikih uspona, koji su jos i dugacki, po propisima iziskuje dodatnu traku za spora vozila, pa onda imamo deonice koje, i tako neiskoriscene, dobijaju trecu traku. Slicno, imamo dosta ostrih krivina i imamo najtesnje moguce tunele, pa je ogranicenje kroz tunele 80, a mnoge od krivina, ili pak, deonica, su takodje umanjenog ogranicenja, a svakako, umanjenog komfora voznje.

A sta je zajednicko za manji obim saobracaja, manja ogranicenja, vece uspone i ostrije krivine?
Nizi rang puta.

Ne slazem se ni da Koridor 10 treba da bude u punom profilu celom duzinom. Posle Nisa na sve strane je pusto. Srbija prosto nema saobracaj za puteve koje je skupo platila i mucno napravila. Model za pratiti bi bila, recimo, Poljska.

Sto se tice direktne naplate puta, to je sporedna stvar. Osim pravaca sa puno stranog prometa, prebacujemo nas novac iz kase u kasu. Isplativost se gleda pre svega iz ugla transporta robe, pa tek onda iz ugla putnickog saobracaja. Moze se naplatiti i ibarska magistrala ako je to, iz nekog razloga, interes.

Takodje, kad se govorilo o ovome pre par nedelja, sracunao sam brzinski i cini mi se da bi vremenska razlika uzmedju dva profila Bg-Zl bila 12 minuta. Za teretnjake 0 minuta. I malo manja potrosnja goriva, ako je to bitno.

Милош Велики је сигурно прешао 15 хиљада ПГДС прошле године.
Мене занима да ли тај пут може да се финансира сам од себе или не?
Да не причамо о споредним стварима које је донео а то су пре свега неке фабрике које су отворене у Чачку и могућност људи да удобно, безбедно и брзо стигну докле год желе.

Мене занима које нам је алтернативно решење? Типа да свуда градимо брзе путеве јер немамо 25 хиљада возилад дневно или да оставимо магистрале?
 
Од Београда до Чачка нема никакве дилеме око економске оправданости изградње аутопута.
Завршетком Моравског коридора може се очекивати повећање обима саобраћаја јер све што иде из Срема, Бачке, доброг дела Земуна и НБГ ка Врњачкој Бањи, Копаонику па и Крушевцу може да иде Милошем и Моравским.
Двострука корист, више саобраћаја на Милошу и Моравском, мање саобраћаја на А1.
То је само што се тиче броја возила и рентабилности, да не помињемо друге факторе као што су безбедност и значај за локално становништво.
Од Пожеге до црногорске границе цена саме изградња и одржавања ће бити значајно већа а број возила у овом тренутку значајно мањи али тај аутопут има стратешки значај.
Поред тога што повезује две државе и спаја нас са морем аутопут је значајан и јер на себе веже Сјеницу и Нови Пазар.
Посматрајући демографска кретања уочљиво је да Нови Пазар има врло интензиван раст броја становника.
 
Ovo je verovatno bilo davno diskutovano, ja sam slucajno danas video, kada se zavrsi Moravski koridor negde oko Koseva ce biti tacka sa podjednakom udaljenoscu od centra Beograda, zapravo Moravski i Milos veliki ce biti jako dobra alternativa A1 za mnog ljudi sa leve strane Save.

Kako, A1 dostize svoje limite jedan pravolinijski krak od Krusevca ka Nisu bi preusmerio gomilu putnika iz Zapadne Evrope na MIlosa i rasteretio A1. Znam da nasa vlast uvek kaska za potrebama, ali deluje mi ovo mnog smislenije nego da grade dodatnu traku na A1 ka Nisu.
 
Danas sam dobio i objašnjenje od meštana Prilipca ,zašto blokade! Pare su isplaćene,znači uništili su im puteve kroz selo i zbog toga su blokade. Jedan traktor stoji i prema tunelu. Ljudi samo traže da im se poprave putevi i nikakav problem i verujte mi put je oko vijadukta užasan, katastrofa!
 
Kako, A1 dostize svoje limite jedan pravolinijski krak od Krusevca ka Nisu bi preusmerio gomilu putnika iz Zapadne Evrope na MIlosa i rasteretio A1. Znam da nasa vlast uvek kaska za potrebama, ali deluje mi ovo mnog smislenije nego da grade dodatnu traku na A1 ka Nisu.
Према подацима из 2023. године од петље Појате даље према југу просечан годишњи дневни саобраћај са 24.000 пада на 20.000 возила.
Нисам оптимиста да ће у догледно време бити ни алтернативног правца од Крушевца до Ниша ни додавања трака на А1.
Тренутно је најважније да се што је могуће више растерети најоптерећенија деоница од Бубањ Потока до Малог Пожаревца.
Поред тога што су Милош и Моравски значајни у ширем смислу све што могу да повуку и приме на себе је значајно за растерећење А1.
 
Не верујем да ће од тога нешто да буде у догледно време.
Завршетком Фрушкогорског коридора он ће да повуче добар део саобраћаја између Београда и Новог Сада.
Од центра до центра биће идентична километража, до Сремске Каменице, Петроварадина, и западних делова НС фрушкогорским и краће и брже.
 
Осим тога, ка НС ће постојати и зрењанински коридор.

А за деоницу Бубањ поток - Мали Пожаревац, мислим да ни додатна трака неће бити довољна. Ту хитно мора да се ради пројекат проширења на 4+4.
 
Vrh