Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ko zna koliki su kredit uzeli za te fiktivne radove. Mi cemo biti verovatno prva zemlja u Evropi koja jednu deonicu daje u koncesiju i za istu uzima kredit za kao izgradnju. Ima se.
Ovo ti je sve na nivou spekulacije.
"ko zna", "verovatno"...
Sačekajmo da neki drugi zajaše vlast pa da vidimo šta su ovi zapravo i koliko oterali državu u dubiozu.
 
Preko 3M eur / km, običnog pristupnog puta od nepunih 10km, bez bilo kakvih pomena vrednih preskupih elemenata, uz toliko puta probijan rok...

Mislim da je i ovo sjajan primer raspravljanog koliko samo nekoliko postova ranije.

Nema veze? Važno da se gradi? Hejt, trt mrt?

Ja mislim da ima veze i da siromašno društvo nema luksuz da toleriše lopovluk. On time, on budget... osnovna deviza koju ako ne zahtevamo, dobijemo upravo ovo gde smo. Preskupo, prekasno, nekvalitetno (ovo zadnje ne impliciram za ovu deonicu, to ćemo tek videti).
 
Nazalost @sev u pravu si, ali ovo je visedesenijski problem i ne resava se preko noci ni ovde na forumu...
Ljudi su generalno navikli da prolongiraju rokove, da ne postuju dogovoreno, da muljaju, cini mi se da je to zaostavstina jos iz doba Tita ("ne moze mene niko malo da plati, koliko ja mogu malo da radim").
Ako si nekada radio u nekoj drzavnoj firmi, instituciji, sve ti je jasno. To je citav sistem koji je veoma tesko menjati (a itekako je neophodno). Zdravstvo, sudstvo, prosveta, policija, mogao bih ovako da nabrajam do sutra. Pa cak i u privatnim firmama i u velikim kompanijama i korporacijama prisutan je ovaj duh iz proslih vremena.

U kakvom vremenu zivimo, dovoljno govori cinjenica da je danas vest dana ako neko nekome pokloni nesto ili donira, uradi neki lep i human gest (sto po mom misljenju treba da bude prirodno i normalno za svakog coveka koji je zdrav - psihicki i fizicki).
 

"Između ostalog, Vesić je naveo da će do oktobra ove godine biti pušten saobraćaj na autoputu “Miloš Veliki”, do Požege, čime će taj autoput biti završen."
 
Pa gledajući ovaj video što je @boocky postavio solidno je sve do Munjinog Brda, odnosno do Lučana. Iza M.B. je onaj most u brdu i silazak ka petlji Požega. Tu ima još dobrog posla. Tuneli su posebna priča. Kao da će otvarati u Lučanima, verovatno će kalkulisati sa ko zna kakvim njihovim interesima.
 
Није им из неког разлога изашло да је претходно објављено, лако је админу да га обрише. А што то тебе погађа?
 
Meni nije jasno kako tu koncesiju planiraju da uklope sa crnogorskom stranom. Tamo su se okrenuli evropskom finansiranju i to se uglavnom priča samo o delu do Andrijevice. Mislim da je ta priča realna samo kao deo većeg paketa, kao neka varijanta Belt and road-a gde bi onda to uvezali sa Andrijevica-Boljare i npr lukim Bar. Ali o tome nema nikakvih ni poluinformacija, pa mi ovo deluje kao prilično šuplja priča.

Za Andrijevicu je evropski dil, ali se pominjlo i u cg da ce se u dogovoru sa Srbijom najverovatnije ici u koncesiju s kinezima i zajednicku gradnju, to je bilo negde u zadnjih 6 meseci. Tako da ce verovatno biti taj model .
 

Kaže Vesić, Požega - Duga Poljana na koncesiju...
Od toga nema ništa. Niko normalan neće uzeti koncesiju da bi izgradio najtežu deonicu AP koja će realno da bude isplativa 3 meseca godišnje.
Dve bitne stvari omamo zaključiti iz ove izjave:
1. dolazimo u situaciju da nam više čak ni Kinezi ne daju tako lako kredite, pa se razmišlja o koncesiji.
2. Da bi "uvalili" nekome da ovo gradi verovatno ćemo u koncesiju dati ceo AP od BG go CG granice.

Što nas vraća na rešenje od pre skoro 20 godina i tadašnju neuspešnu koncesiju za ovaj AP koja je uključivala i već izgrađeni BG - Horgoš .
 
Ja lično ne verujem u opciju ka CG kao realnu u narednih 15tak godina...
Želim da verujem u opciju do Mačkata - to treba, to je opravdano, za to može i da se nadje i uzme kredit i mora da se izgradi...
Do boljih vremena, ko hoće u CG, ima i sada put, imaće nešto magistrale da se provozaju, nije strašno...
 
Ja lično ne verujem u opciju ka CG kao realnu u narednih 15tak godina...
Želim da verujem u opciju do Mačkata - to treba, to je opravdano, za to može i da se nadje i uzme kredit i mora da se izgradi...
Do boljih vremena, ko hoće u CG, ima i sada put, imaće nešto magistrale da se provozaju, nije strašno...
Razumem ovaj komentar sa ekonomskog aspekta i verovatno bi se svako sa diplomom fakulteta ekonomije slozio da ovaj put (Bg-Bar) nikada nece biti samoodrziv i otplatice sam sebe za jedno 150 godina. Ali je ovaj put morao da postoji najkasnije 1995-te. Ako nas je neko kocio u sfrj, koje je opravdanje sto sledecih 35 godina nemamo povezane teritorije gde zivi nase stanovnistvo? Albanci su za 10 godina povezali Drac-Tirana-Kukes-Prizren-Pristina-Skoplje-Tetovo. Svaki pedalj gde ih ima. Zasto mi nemamo vec 25-30 god AP Bg-Banja Luka i Bg-Bar? Kako se brinemo za nase ljude van matice? Cela srpska Hercegovina 60-ak hiljada stanovnika. Pljevlja? Bijelo Polje? Andrijevica? Pluzine? Sta sa tim narodom tamo? Niti imaju sta da rade niti imaju puteve da gde idu. Pa kada odu onda je to za uvek. Ne moze da se gradnja svakog AP gleda iskljucivo kroz novac. Moraju da se sagledaju i drugi aspekti ali kad vidim kako vlasti zadnjih 50god brinu o narodu u matici sta onda da ocekujem za ove preko...
 
Dve bitne stvari omamo zaključiti iz ove izjave:
1. dolazimo u situaciju da nam više čak ni Kinezi ne daju tako lako kredite, pa se razmišlja o koncesiji.
2. Da bi "uvalili" nekome da ovo gradi verovatno ćemo u koncesiju dati ceo AP od BG go CG granice.

Zapravo, Kineski kredit jos nije u potpunosti iskoriscen. Vucic je zabranio ministarstvu finansija da povecava javni dug, pricao je o tome pred kamerama, i zbog toga se preslo na pregovore o koncesiji. Kinezima nije nikakav problem da nam daju jos 2-3 milijarde koliko ce ovo kostati.

Mislim da ni ovu drugu tacku nisi bas najbolje "zakljucio"...
 
Pre nego što nastavimo o mojim zaključcima, voleo bih samo da mi se objasni
po kojem pravnom aktu ove zemlje Predsednik republike izdaje naloge, ili zabrane Ministarstvu finansija?

A sad o mojim zaključcima.
Ja sam obrazložio na osnovu čega tako zaključujem, a dodaću i iskustvo iz susedne Hrvatske, gde ni postojeću , izgrađenu Dalmatinu nisu uspeli da uvale nikome u koncesiju.
e sad od tebe @fjerinic očekujem da mi izneseš i obrazložiš svoje viđenje .
 
Razumem ovaj komentar sa ekonomskog aspekta i verovatno bi se svako sa diplomom fakulteta ekonomije slozio da ovaj put (Bg-Bar) nikada nece biti samoodrziv i otplatice sam sebe za jedno 150 godina. Ali je ovaj put morao da postoji najkasnije 1995-te. Ako nas je neko kocio u sfrj, koje je opravdanje sto sledecih 35 godina nemamo povezane teritorije gde zivi nase stanovnistvo? Albanci su za 10 godina povezali Drac-Tirana-Kukes-Prizren-Pristina-Skoplje-Tetovo. Svaki pedalj gde ih ima. Zasto mi nemamo vec 25-30 god AP Bg-Banja Luka i Bg-Bar? Kako se brinemo za nase ljude van matice? Cela srpska Hercegovina 60-ak hiljada stanovnika. Pljevlja? Bijelo Polje? Andrijevica? Pluzine? Sta sa tim narodom tamo? Niti imaju sta da rade niti imaju puteve da gde idu. Pa kada odu onda je to za uvek. Ne moze da se gradnja svakog AP gleda iskljucivo kroz novac. Moraju da se sagledaju i drugi aspekti ali kad vidim kako vlasti zadnjih 50god brinu o narodu u matici sta onda da ocekujem za ove preko...
Ja se u potpunosti slažem sa svim gore navedenim, samo podvlačim da je:
1. Naš narod i u Užicu kao i u Pljevljima
2. Ka Užicu i Zlatiboru pritisak je cele godine, a ne samo sezonski
3. Mnogo ljudi gine na postojećim magistralama
4. Ceo potez je u zakonskom domenu Republike Srbije, nema bajanja tipa kad će Crna Gora i da li će CG da završi svoj deo puta

Ono što hoću da kažem - Mačkat je prioritet, a treba i jedno i drugi, i to što pre.
Treba finansirati iz kredita, koncesija je bezveze.... ne verujem u priču da Kinezi nemaju para ili neće da daju... daće, kad naši odluče da uzmu.
I to je to.
 
Mislim da se kod koncesije ne radi o tome da će investitor da naplaćuje uloženo samo kroz putarinu, već kroz putarinu plus dodatak iz budžeta države do ugovorenog godišnjeg iznosa (npr 100 miliona godišnje od koji se prikupi 40 mil kroz putarinu a 60 mil doplati država). Tako da investitor ima siguran povrat u toku fiksnog broja godina i ne zavisi od količine saobraćaja. Za državu je prednost što ne podiže kredit i ne plaća kamatu i ne mora da počinje sa isplatom iz budžeta dok se put ne otvori, što sa vraćanjem kredita često nije slučaj. E sad, taj ugovoreni iznos do koga država doplaćuje može biti toliko loš za državu i pogodan za korupciju, da na kraju sve državu više košta nego normalan kredit.
 
Pa ne mora svaki pedalj puta biti novcano isplativ, npr ,,suficit'' sa prometnih deonica moze da pokriva deficit nekih slabo prometnih, plus treba racunati da svaki put generise novi saobracaj takodje se razvija indistrija i turizam oko tih puteva tako da u perspektovi taj put preko pestera ne moze da se ne isplati... a mozda i treba razmisljati o izgradnji za pocetak poluprofila ili cak 2+2
 
Pre nego što nastavimo o mojim zaključcima, voleo bih samo da mi se objasni
po kojem pravnom aktu ove zemlje Predsednik republike izdaje naloge, ili zabrane Ministarstvu finansija?

A sad o mojim zaključcima.
Ja sam obrazložio na osnovu čega tako zaključujem, a dodaću i iskustvo iz susedne Hrvatske, gde ni postojeću , izgrađenu Dalmatinu nisu uspeli da uvale nikome u koncesiju.
e sad od tebe @fjerinic očekujem da mi izneseš i obrazložiš svoje viđenje .
Pruce za kamere. Posto se narod ponekad zapita kao je dug skocio za 100 pisto tokom ove vlasti i eksponencijalno raste, mora nekad da se 'izda naredjeje', da prost narod shvati: Vucic rekao smanjuj dug. Debilana.
 
Pre nego što nastavimo o mojim zaključcima, voleo bih samo da mi se objasni
po kojem pravnom aktu ove zemlje Predsednik republike izdaje naloge, ili zabrane Ministarstvu finansija?

A sad o mojim zaključcima.
Ja sam obrazložio na osnovu čega tako zaključujem, a dodaću i iskustvo iz susedne Hrvatske, gde ni postojeću , izgrađenu Dalmatinu nisu uspeli da uvale nikome u koncesiju.
e sad od tebe @fjerinic očekujem da mi izneseš i obrazložiš svoje viđenje .

Pa mozemo da guramo glavu u pesak ali znamo kako stvari funkcionisu i ko se pita. Pritom ove stvari dve koje sam naveo (kontrola javnog duga i kineski kredit) su javno recene stvari.

U hrvatskoj koliko znam postoje 2 različita koncesionara i uspešno posluju, ne na tom putu ali na drugim deonicama, koje su čak manje prometne od dalmatine, ali imaju i manje troskova. Dalmatina je problematičan put jer je zatvoren maltene 100 dana godišnje zbog bure, i ima dva ogromna tunela koji su preskupi za odrzavanje.

Ja sam protiv koncesije, mislim da je ovaj put isplativ, i mislim da javni dug nije faktor ako se ulaže u infrastrukturu, a ne ide u potrošnju. Niti smo prezaduženi, niti su nam pusti autoputevi pa da ne možemo da vraćamo, već naprotiv, naplata ubrzano raste.

Ima strucnjaka ovde koji ce su govorili i da ce milos veliki biti prazan a sad pricaju da nema dovoljno kucica za naplatu i da je to veliki propust :) Unapred vam necu odgovarati već ću vam se bože zdravlja smejati za 7-8 godina kad bude gotov put i robnonovcana razmena izmedju srbije i crne gore krene eksponencijalno da raste, kao i protok ljudi izmedju sandzaka i beograda.
 
Za bilo koju ozbiljnu privredu potreban nam je izlaz na more. Bar luka nam je najbliža Beogradu a osim toga postoji samo jedan prelaz carinski i to prema zemlji gde postoji većinsko srpsko stanovništvo za razliku od Soluna gde se prelaze dve granice i gde je jedna granica EU a samim tim i slabo prolazna. Solun je osim toga i 150km dalji. Dakle autoput prema Baru kao i železnica sa duplim kolosekom bi trebao da bude prioritet svake Vlade Srbije. Tek tada dolazi i dobitak od povezanosti srpskog življa kao i isplativost gradnje generisanjem novog saobraćaja.
 
Vrh