Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Jednostavno je sve ovo. Kinezi vjerovatno jedini hoće da daju kredite po tim nekim, ajmo reći niskim kamatnim stopama. Uslov za dobijanje povoljnog kredita je da radi kineska firma. I tu čitava priča staje. Nažalost i ekonomija i politika su preusko vezane. Jedine penale koje sam vidio su Autoceste FBIH prema Azvirtu zbog kašnjenja radova na mostu Počitelj.
Mimo sve ove priče sa Kinezima i njihovim firmama, treba dosta naših da uzme kajmak, o eksproprijaciji mi je više i zaludno pričati. U neko doba ne znam da li nas vode ultra bezobrazni ili glupi. A moguće i oboje.
Elem, ostaju nada i vjera da će biti bolje u svim sferama. Bože pomozi.
 
Jednostavno je sve ovo. Kinezi vjerovatno jedini hoće da daju kredite po tim nekim, ajmo reći niskim kamatnim stopama. Uslov za dobijanje povoljnog kredita je da radi kineska firma. I tu čitava priča staje. .
Ajmo reći istinu,
kinezi daju uz visoke kamatne stope ali ih ne zanimaju procedure, transparentnost, tenderi i ostalo što jednom autoritarnom rezimu kakav je ovaj nas odgovara
 
Još preciznije, sa većinom kineskih izvođača veoma lako je dogovoriti kick back sa projekta, kroz sebi bliske podizvođače. Ne prave pitanje, dok dobijaju svoje. U tom je i razlog izuzetno naduvanih cena bukvalno na svakom infrastrukturnom projektu.

Sva priča je u toj prostoj okolnosti.
 
Još preciznije, sa većinom kineskih izvođača veoma lako je dogovoriti kick back sa projekta, kroz sebi bliske podizvođače. Ne prave pitanje, dok dobijaju svoje. U tom je i razlog izuzetno naduvanih cena bukvalno na svakom infrastrukturnom projektu.

Sva priča je u toj prostoj okolnosti.
A zašto misliš da to nije lako sa izvođačima odabranim na tenderu preko evropskih banaka?
 
Još preciznije, sa većinom kineskih izvođača veoma lako je dogovoriti kick back sa projekta, kroz sebi bliske podizvođače. Ne prave pitanje, dok dobijaju svoje. U tom je i razlog izuzetno naduvanih cena bukvalno na svakom infrastrukturnom projektu.

Sva priča je u toj prostoj okolnosti.
Apsolutno tacno, upoznat iz prve ruke, tj bivse firme - nismo uzimali/davali mito, ali se odjednom pojavio "posrednik" preko koga smo morali da radimo bez razloga, nasa cena je ostala ista, a kolika je cena zavrsila u projektu koji je finasirala drzava to ne znam.
A zašto misliš da to nije lako sa izvođačima odabranim na tenderu preko evropskih banaka?
mnogo teze, jer finasijer bira nadzor, i cesto mu cak nije ni u interesu da vise sredstava jer ima planove da ta sredstva plasira negde drugde, tj i on mora da nadje nacin da dodje do tih sredstava. na stranu negativni PR koji moze da ih prati i sve ostalo ako se sazna, a i to da se u projekat ne krece ako nije cista situacija (sto kineze apsolutno ne zanima)
 
Šta ih briga što su visoke kamate neće ih plaćati iz svog džepa. Ako zafali para povećaće akcize.
Ionako od 200+ država u svetu, samo 17 ima veću cenu goriva od nas.
Još jedno povećanje akcize od 5-6 din i prestižemo grupu od 5 zemalja(Norveška, Finska, Holandija, Italija i Singapur) gde je gorivo skuplje 0,3-5din nego kod nas.

Već smo prestigli sa cenom ove siromašne zemlje kao što su Francuska, Belgija, Nemačka, Austrija, San Marino...

Sa cenom od 215din ulazimo u TOP8 država u svetu
 
Šta ih briga što su visoke kamate neće ih plaćati iz svog džepa. Ako zafali para povećaće akcize.
Ionako od 200+ država u svetu, samo 17 ima veću cenu goriva od nas.
Još jedno povećanje akcize od 5-6 din i prestižemo grupu od 5 zemalja(Norveška, Finska, Holandija, Italija i Singapur) gde je gorivo skuplje 0,3-5din nego kod nas.

Već smo prestigli sa cenom ove siromašne zemlje kao što su Francuska, Belgija, Nemačka, Austrija, San Marino...

Sa cenom od 215din ulazimo u TOP8 država u svetu
Ma para ima. Ne vidim da se gužva u saobraćaju smanjila.
Forza Serbia!!!
 
Само успоредбе ради:
India's 700km Mumbai-Nagpur Pure Concrete 6 Lanes Expressway, costing $9 billion, is set to be commissioned in July 2024 after 5 years and 7 months of construction since its foundation was laid in December 2018.
This significant infrastructure achievement includes 33 major bridges, 274 minor bridges, 6 tunnels, and 65 flyovers, enhancing connectivity and economic growth.
444216553_973524484782962_795227045952386464_n.jpg
 
Al što betonski... Da se ne topi asfalt na vrućini?
Beton je značajno skuplji, lakši za održavanje i ima dupliran vek trajanja u poređenju sa asfaltom. Međutim treba znati kako da se to odradi kvalitetno.

Na primer na A8 između Augsburga i Minhena je proširen autoput kroz PPP upravo sa betonom zato što investitor hoće dugoročno da smanji troškove održavanja iako je investicija u početku dosta skuplja.

Evo kako izgleda finišer za beton upravo za taj A8 u Nemačkoj:

1716669360835.jpeg

Rezultat
1716669376928.jpeg


Ovaj indijski auto put na slici deluje kao da je urađen sa položenim segmentima a ne sa finišerom, mnogo brze nego sa finišerom ali ne znam da li će da bude dugotrajno i udobno. Istočna nemacka je imala takve auto puteve:
1716669637704.jpeg
 
Beton je značajno skuplji, lakši za održavanje i ima dupliran vek trajanja u poređenju sa asfaltom. Međutim treba znati kako da se to odradi kvalitetno.

Na primer na A8 između Augsburga i Minhena je proširen autoput kroz PPP upravo sa betonom zato što investitor hoće dugoročno da smanji troškove održavanja iako je investicija u početku dosta skuplja.

Evo kako izgleda finišer za beton upravo za taj A8 u Nemačkoj:

Pogledajte prilog 199410
Rezultat
Pogledajte prilog 199411

Ovaj indijski auto put na slici deluje kao da je urađen sa položenim segmentima a ne sa finišerom, mnogo brze nego sa finišerom ali ne znam da li će da bude dugotrajno i udobno. Istočna nemacka je imala takve auto puteve:
Pogledajte prilog 199412
Hvala za ovo, svašta se može pokupiti od novog znanja na ovoj temi
 
Влад је чудо! Сутра ћемо видети како изгледа Лаз изнутра и колико још треба да се опреми, па се према томе може одредити приближан крај радова на овој деоници од момента када прокопају Муњино брдо.
 
Šta bi na kraju, da li će biti parcijalnog otvaranja do Lučana ili će se ipak sačekati da se završi komplet do Požege pre otvaranja?
 
Načuh pre negde da je do sada u tunelu M.brdo do sad nastradalo nekoliko kineza prilikom obrušavanja … Da li je to tačno zna li ko ?
 
Vrh