Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

da li neko zna: radovi pred tunel kod skretanja za Lucane - da li se mozda planira organizacija kruznog toka umesto vrlo rizicnog stretanja u krivini? snimak - vidi se svez nasip: juce sam primetio vozeci iz pravca UE.
tunel LU.jpg
 
Гледајући овај Владов сјајни снимак, намеће се закључак око неколико ствари. Тунелске цеви су око 60% асфалтиране. Осетљива опрема се још не може постављати. Можда успеју да га потпуно опреме до октобра, можда! Од тунела Лаз до петље Лучани има јако много ископа на неколико косина. Да ли могу парцијално отворити до Лучана, да, ако повећају значајно механизацију и људство. Сад је јасно да се отварање целе деонице може очекивати на јесен/зиму 2025-е. Само 4 године после рока.
 
Pošto se trenutno rade mostovi na lokalnom putu kod Lučana, delimično otvaranje kod Lučana imaće smisla samo ako se kod Kratovskevstene (tunela) na magistrali nešto učini sa raskrsnicom. Za kružni tok potrebno je mnogo kopanja i velika podzida, a sezona počinje uskoro i sa njom gužve, tako da od radova za sada nema ništa.
 
Kaže Vesić, Požega - Duga Poljana na koncesiju...
Makar će biti urađeno verovatno brže nego što bi bilo da država gradi. Mislim, dobra je vest, ko me čita ovde zna da sam ja za to da se što pre izgrade i puste sve najavljene autoputske deonice i sve brze saobraćajnice, da konačno kompletiramo mrežu autoputeva i brzih saobraćajnica.

A za krajnje korisnike (vozače) apsolutno je nebitno da li je finansijska konstrukcija zaduživanje ili koncesija.
 
Po svemu sudeći će do kraja godine da otvore do Lučana i jednostavno će reći da su otvorili do Požege. Siđeš sa autoputa i za 10 min si u Požegi. Kao što kad siđeš sa autoputa kod Novog Sada ili Niša treba ti 10-15 min da dođeš u centar grada. 95% Srbije će misliti da su stvarno otvorili do Požege.
 
To je nešto malo teže, budući da je eksterni nadzor ipak postojeći. U tom smislu, voda teče linijom manjeg otpora. :)
Staro je pravilo para vrti gde burgija neće, tako da veruj mi kada je novac(profit) u pitanju nema tu mnogo razlika između Istoka i Zapada, bitan je interes.
Nadzora po zakonu angažuje Investitor, a plaćanje može biti iz budžeta, kredita ili granta. I Nadzor je u Ugovoru uglavnom ograničen da za svaku bitniju odluku mora da dobije "No objection" od Investitora. Investitor može da za određene radove po FIDIK ugovorima nominuje podizvođače, takođe često postoje stavka, da Investitor odobrava podizvođače koje predloži Izvođač, u istim tim FIDIK ugovorima.
Pa izvucite zaključak. ;)
 
Pa evo stvarnost te demantuje,
nasa drzava bira finansijski nepovoljnije kineske aranzmane, jasno je i zasto...
 
Da rekao je na koncesiju, ali nije rekao sta ce sve dati u ugovoru. Ne bi me cudilo da celu deonicu od Beograda do Pozege koje smo izgradili iz kredita i vec delom otplatili daju u paketu sa deonicom Pozega - Boljare jer toboye ta deonica nece imati znacajniji saobracaj. U tom slucaju ovo je nepovoljan angazman po Srbiju
 
Ja na koncesiju gledam kao na to da ja dam komšiji da u mom dvorištu sadi baštu i od nje zaradjuje uz moju garanciju da neće biti u minusu i da mu se još zahvaljujem na tome
 
Ja na koncesiju gledam kao na to da ja dam komšiji da u mom dvorištu sadi baštu i od nje zaradjuje uz moju garanciju da neće biti u minusu i da mu se još zahvaljujem na tome
Pa ako tako gledas na stvari onda da. Ja recimo imam drugi ugao posmatranja:
Kinezi ce naplacivati putarinu na toj deonici ali nasa drzava nece imati NISTA sa gradnjom samog puta, koji ne samo da nije lagan, nego ce biti veoma tezak za izgradnju. Drzava ce zaradjivati posredno, generisanjem saobracaja, turizma, kroz akcize, poreze itd itd.
Uostalom, tek cemo videti kakva ce biti zapravo ta koncesija i sta pise u njoj (ako uopste budemo i imali uvid u to).
 
Meni nije jasno kako tu koncesiju planiraju da uklope sa crnogorskom stranom. Tamo su se okrenuli evropskom finansiranju i to se uglavnom priča samo o delu do Andrijevice. Mislim da je ta priča realna samo kao deo većeg paketa, kao neka varijanta Belt and road-a gde bi onda to uvezali sa Andrijevica-Boljare i npr lukim Bar. Ali o tome nema nikakvih ni poluinformacija, pa mi ovo deluje kao prilično šuplja priča.
 
Otvoreni radovi pre više od dve godine, a deset dana pred predsedničke izbore.
 
Vrh