Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Miloš nije zakrčen, ima dosta saobraćaja, ništa više. Sve OK. Ono što nije OK je što toliko kilave do Požege.

To što je ozbiljna gužva od Zlatibora do Užica nije toliko strašno. Bude tako desetak dana u godini i to uglavnom u povratku. Nikad nisam video zakrčenje kad sam se peo (ne računam radove do skoro)
Strašno što ima nestrpljivih likova koji drsko pretiču srednjom trakom na spustu.
Ne znam što su ljudi nervozni kad krenu na odmor. Evo danas bilo lančani pred petljom u Sručinu iz pravca Čačka.

Sve bi to prošlo bez nerviranja da se kod Požege kačiš na autoput.

Smatram da je pravac ka Mačkatu najveći prioritet u Srbiji, posle BG obilaznice.
 
Слажем се, ту нема двојбе, да бар за почетак ураде до Севојна и то би било нешто! То је неких 15-16 км где још увек није претерано захтевно!
 
Svuda, ali bukvalno svuda, su gužve kada su praznici. U ovom konkretnom primeru imamo jednu od najposećenijih destinacija za odmor u zemlji i najobičniju magistralu do do Pakovraća. Potpuno je normalno da će biti gužva. Normalno je da bude gužve i na autoputu.

Slažem se sa druge strane, da su kašnjenja neopravdana i da je sve do Zlatibora trebalo biti odavno završeno u vremenu kada se novac mogao pozajmljivati lakše i jeftinije.
 
Rodjak je danas isao...90 minuta Zlatibor - Užice. A vidim po vestima da je i autoput bio podobro zakrčen
Da li neko ima objašnjenje zašto se baš na tom potezu uvek stvori gužva? Uvek kad se vraćam sa odmora kolona je od Bele Zemlje do Užica. Jedino što mi pada na pamet je kamera na ulazu u Užice pa vozači voze sporije, ali ne verujem da samo ona napravi toliki zastoj.
 
Просто - недовољан капацитет путева и раскрсница. То је туристичка рута и у развијеним земљама попут... Туниса, ту би био профил 2+2, плус квалитетне раскрснице. Србија је малко заостала у том погледу.
 
Da li neko ima objašnjenje zašto se baš na tom potezu uvek stvori gužva? Uvek kad se vraćam sa odmora kolona je od Bele Zemlje do Užica. Jedino što mi pada na pamet je kamera na ulazu u Užice pa vozači voze sporije, ali ne verujem da samo ona napravi toliki zastoj.
I ja se uvek to pitam i mislim da je to uzrok, neverovatno mi je da je nizbrdo kolona, i to svi jedva idu, a čim dođeš na ravno, tj. na most u Užicu, ona nestaje. Ne idu baš svi u Užice pa da se odjednom očepi, naprotiv, većina nastavlja.
Svuda kolona uzbrdo, zbog teških i sporih kamiona, logično, samo kod nas nizbrdo. Uzbrdo je rešeno duplom trakom. Inače podržavam fiksne kamere koje su jasno obeležene, i na mestima na kojima treba da budu.
 
To se i ja pitam :D
Ili još čudnije, gužva kroz Ovčar Kablar juče, par puta sam i stao i onda na naplatnoj rampi nigde gužve a nije da svi idu na pečenje :D
Sve u svemu kako sam očekivao nije bilo toliko loše juče za putovanje.
 
Просто - недовољан капацитет путева и раскрсница. То је туристичка рута и у развијеним земљама попут... Туниса, ту би био профил 2+2, плус квалитетне раскрснице. Србија је малко заостала у том погледу.
Na celoj magistrali je profil 1+1 izuzev par kratkih deonica gde je 1+2. I dalje ne znam zašto se baš na tom mestu stvara čep. Ne postoji raskrsnica niti kružni tok. Za isključenje ka UE postoji odvajanje u desno gde je dovoljno blago usporiti, a za uključenje iz grada postoji posebna traka iz koje se prestrojava na magastralu.
 
Знам ја који је профил на целој магистрали, а као што рекох, и да нигде другде не би био тај профил целом дужином, укључујући Северну Африку. Очигледно је да и ту фали бар која десетина метара асфалта - скретање "где је потребно благо успорити" вероватно ствара чеп.
 
Па гужва је зато што сви иду 30-40 на сат због камера, плус је пуна линија доста испред те камере. Узбрдо није гужва зато што је на 20 метара од камера иде проширење на три траке где 90 посто људи престану да буду обични смртници и претворе се у покојног Сену.
Такође имаш 3 искључења у наредних километар од камере у правцу ка Чачку, од којих је једно уједно и укључење (скретање) за Забучје и има једно чисто укључење из Ужица на магистралу, односно два али то друго ретко ко користи.
 
Juče je bio pun ko K10, doduše ja idem uglavnom do Uba ili eventualno Lajkovca, pa taj promet redovno pratim. Inače taj deo od petlje Ub do Uba je sad extra sređen, kad su rekonstruisali put prošle godine su pohvalno kopali možda i dublje od 1,5m za stabilnu kamenu podlogu, pa je za očekivati da se tu dugo ne pojave neravnine na asfaltu. I tih par km između petlje i grada je sad živahno, nedaleko od petlje počeo je se gradi poveći komercijalni centar.
Ali da se vratim na jučerašnju gužvu, sve je ok funkcionisalo, proširenja rampi su se pokazala pametno, i juče sam prvi put u životu platio putarinu sa mesta suvozača jer su ENP rampe prebacili u ručnu naplatu. Bio neki sudar pre petlje Surčin koji je stvorio kolonu oko 1km, i bila je gužva kod suženja za isključenje na Obilaznicu. S obzirom da je i sadašnje isključenje samo jedna traka, mogli su puste novi deo Surčin-NBg sa zadnjih 300m preko Vinogradske, sa prvenstvom prolaska na raskrsnici iz smera autoputa, isto bi bilo isključenje jedna traka ko i sad vamo, ali se više ne bi čekalo puštanje jer eksproprijacija i dalje stoji.
 
Juče je bio pun ko K10, doduše ja idem uglavnom do Uba ili eventualno Lajkovca, pa taj promet redovno pratim. Inače taj deo od petlje Ub do Uba je sad extra sređen, kad su rekonstruisali put prošle godine su pohvalno kopali možda i dublje od 1,5m za stabilnu kamenu podlogu, pa je za očekivati da se tu dugo ne pojave neravnine na asfaltu. I tih par km između petlje i grada je sad živahno, nedaleko od petlje počeo je se gradi poveći komercijalni centar.
Ali da se vratim na jučerašnju gužvu, sve je ok funkcionisalo, proširenja rampi su se pokazala pametno, i juče sam prvi put u životu platio putarinu sa mesta suvozača jer su ENP rampe prebacili u ručnu naplatu. Bio neki sudar pre petlje Surčin koji je stvorio kolonu oko 1km, i bila je gužva kod suženja za isključenje na Obilaznicu. S obzirom da je i sadašnje isključenje samo jedna traka, mogli su puste novi deo Surčin-NBg sa zadnjih 300m preko Vinogradske, sa prvenstvom prolaska na raskrsnici iz smera autoputa, isto bi bilo isključenje jedna traka ko i sad vamo, ali se više ne bi čekalo puštanje jer eksproprijacija i dalje stoji.
Čitam i češem se po glavi... u neka doba shvatim da si mislio na K11 :)
 
I ja se uvek to pitam i mislim da je to uzrok, neverovatno mi je da je nizbrdo kolona, i to svi jedva idu, a čim dođeš na ravno, tj. na most u Užicu, ona nestaje. Ne idu baš svi u Užice pa da se odjednom očepi, naprotiv, većina nastavlja.
Svuda kolona uzbrdo, zbog teških i sporih kamiona, logično, samo kod nas nizbrdo. Uzbrdo je rešeno duplom trakom. Inače podržavam fiksne kamere koje su jasno obeležene, i na mestima na kojima treba da budu.
Uzroka je više. Najveći je, naravno, što ogroman broj ljudi kreće poslednjeg dana praznika u približno vreme.
Kolone obično nastaju od podneva, da bi od 2-3 sata bivale sve sporije, da bi se gužva razišla tek negde oko 7-8.
U koloni je i veliki broj Užičana koji se vraćaju kući, uglavnom se iskjučujući na glavnom ulazu u grad,na Ložioničkom mostu. Tu je potrebno ubezati protok tog kraka na kružnomntoku u gradu, jer ume da se protegne kolona do magistrale, koju onda neminovno čepi.
Sledeći je priliv vozila sa Zabučja kod železničke stanice, sa alternativnog puta od Bele Zemlje koji se aktivira svaki put kada zastane magistrala.
Četvrti je skoro 20 km nepreikidne pune linije od Sušice, praktično do Sevojna.
Sa njim se kombinuje i peti, ne mali broj sporih vozača koji vuku kolone, ne mareći za one iza. Često, kad nisam na putu, posmatram od kuće ulazak Zlatiborskog puta u grad i vidim da, do potpunog kolapsa, vozila nailaze u talasima, gde se vidi da praktično nema razlike u brzini kojom prilaze i kojom prolaze pored kamera. Pisao sam već o profilu takvih vozača, nedoraslih okolnostima, uplašenih gužvom i zloglasnošću deonice, voze daleko ispod ograničenja. Da je bilo više dana sa snegom, tek bi se video njihov uticaj. Isto tako, do kamere, mnogo njih vozi 40-50, a onda u zoni slikanja uspori na 25-30.
Nedelja popodne je vreme kada ogroman kamiona iz Prijepolja i Crne Gore kreće na put. Mada kamioni više nisu tako spori, na dugotrajnom spustu koče protok. A samom svojom veličinom zaizimaju poprilično mesta. Ne pamtim kada sam video da je neki vozač ispoštovao odredbu da na proširenju zastane i propusti brža vozila.
Na kraju, tu je i uloga saobraćajne policije, koja u poslednje vreme akcenat stavlja na represiju i otkrivanje preticanja preko pune i prekoračenje brzine na dve deonice sa nelogičnim ogranilenjem 50, umesto da se bavi protočnošću. To možda ima smisla običnim danima, ali u vreme špiceva, kakav je bila nedelja popodne, sve ljudstvo moraju angažovati da spreče kolaps.
Očigledno je da država stravično kasni u izgradnji tog kraka novog puta, da su je pretekle promene nakon kovida, eksplozija Zlatibora, približavanje Beograda i NS autoputem. Potrebno je smislenije upravljanje saobraćajem i funkcionalno angažovanje policije, podizanje svesti vozača da nisu sami na putu, kao i bolje planiranje pztovanja samih putnika kako ne bi svi čekali isti trenutak kada kreću na put.
A znamo, čak i da sutra krene izgradnja puta od Pž do Mačkata, sačekali bismo puštanje 3-4 godine. Do tada, klaj klaj 10-15 km/h u svetlu budućnost.
 
Imam i ja iz prve ruke za Munjino brdo od pre dva dana, zet mi radi tamo kao šef smene i još neke stvari. Kaže da su sa strane Lučana stigli do pola, ali da sa druge strane dosta kasne, i misli da imaju sigurno još dve godine posla. One mostove što su u raspadu preko Bjelice će raditi iznova (na onom kod Lučana su stavili betonske barijere tako da kamioni ne mogu proći preko!), trebali su već da počnu ali i tu se nešto kasni. I reče da nema teorije da bude parcijalnog otvaranja do Lučana.
 
Нема потребе....рок за Пожегу је септ 2023-е, биће пробијен најмање годину дана а ако буде више , ту ништа не можемо шта год ко мислио! Нико не зна будућност, али једно је сигурно, за обичну рају неће бити добро!
 
Ako plane Tajvan najmanji problem će da nam bude put izmedju Cacka i Uzica. Iskreno ne znam koja je svrha toga sto već dvadeseti put pominjes neke katastrofalne promene koje će da se dese 2025. To prosto nema nikakvo uporište u realnosti.
 
A teško parcijalno puštanje do Lučana sad kad vidimo snimke kako sporo napreduje na otvorenom od Laza do petlje Lučani. Tunel Laz bi možda i stigao se iskopa i opremi do kraja godine ali ovi otvoreni radovi iza, teško. Tako da trenutna dinamika je takva da bi otvorena deonica od Pakovraća do izlaza iz Laza mogla do kraja godine, a ovo dalje, tj Laz-Lučani- tunel Munjino brdo-petlja Požega ulazi i u sledeću godinu, a za dalje ćemo videti.
Dakle da nema skorog puštanja Surčin-NBg, i da mi ovde ne pišemo nešto i oko teme, ova tema je polumrtva ove godine, eventualno jedna bitna vest probijanja Laza za očekivati, i možda par manjih mostića na stubovima, i pratiti iskope zemlje, što bi sve zajedno stalo u 20-30 postova, tj 1-2 strane ovde, slično ko tema Požarevac-Golubac, ne vidim za celu ovu godinu šta više očekivati od toga.
E, jedino ako ne krene i ugovoreno ka Dugoj poljani...
 
Poslednja izmena:
Ali stvarno deonica od 20ak km da kasni više od 3godine (ispostaviće se) i nikom ništa. Svi ćute, normalno im -kažu,gradi puteve,....Al kad vidim ko su "stručnjaci" (Drobnjak, Toma Mona ,Vesić,,Brnabić...znamo i kako se biraju i zapošljavaju ovi ispod njih!? Nek nam je bog u pomoći...
 
Bilo bi dobro da u tom tajnom ugovoru stoji kazna za kineze za svaki mesec probijanja roka. Nadam se da ugovor stiti interese nase zemlje a ne izvodjaca.
 
Bilo bi dobro da u tom tajnom ugovoru stoji kazna za kineze za svaki mesec probijanja roka. Nadam se da ugovor stiti interese nase zemlje a ne izvodjaca.
Druže, samo ti kazni Kineze, i oteraj pošto oni sigurno neće hteti rade u minusu, i onda će ti sutra odmah dotrči 10 novih finansijera da ti ponude milijarde kredita za autoputeve umesto njih. A sad ozbiljno: kako misliš da kazniš trenutno jedinog u svetu finansijera koji hoće i ima para ovo da finansira? Jel bi time kaznio njega ili Srbiju koja bi ostala bez autoputa? 100 zemalja na svetu bi primilo njihove pare, a nijedna dala za ovo pare Srbiji, pa šta misliš, ko je tu u poziciji da može kažnjava? Izgleda mi njima činimo uslugu što nam oni daju pare, ili mi možemo platimo i sami bez tuđih para. Jeste vi već zaboravilu istorijat pokušaja finansiranja ovog autoputa sa Evropom, koncesijom, Porrom, Alpinom...itd. I ništa nije uspelo. Jedino deo Azerbejdžan i gro Kina.
 
Poslednja izmena:
Vrh