Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Altair, kako je na Tari, jesi li ziv?
Moram reci da je prognoza zaista u sat pogodila, sneg je mokar i otopice se, ali u Pz na primer, sela nemaju struju, grad nema internet... E sada, da zamislimo da je obo januar i javlajju mraz, pa ovo mokro smrzne...kad bi nas " otkopali" , u aprilu?!
@branik slazem se, cak i da sve stane, put za regionalni zdravstveni centar ne sme.
A to sto kazes za voznju itd.... skoro smo isli sa Zl, suvo je bilo, ali ne razumem da se onoliko juri i pretice rizicno. Da naglasim, videli smo takvih najvise Bg tablica, bukvalno ni jedna Ue ili negde lokalni. Isto je od Ue ka Pz. To bi da poleti, gde su ljudi ucili da voze i da li su ikada dobili kaznu i sta im znaci 20min brze da stignu...
E sad, mogu da zamislim kad padne sneg kako se tad vozi...
 
Pa, naša putarina i nije tako jeftina. Naprotiv.
Malopre sam prošao najnovijim parčetom i put je skoro suv. Snega nema, drenaža dobro radi posao, osim na 2-3 mesta gde se voda sliva popreko.
E, sinoć je bila drugačija situacija. Padavine su bile najavljene nekoliko dana ranija, čak je i tajming bio tačan, ali su službe zakasnile sa reagovanjem.
Nedostaje specijazovana oprema: kamion sa čeonim i počnim raonikom, npr, ali i sinhronizacija između punktova, kamioni koji radeu paru...
Ovako, prođe kamion, očisti desnu, nabaca u zaustavnu, a leva bude pod snwgom. Neko vozi desnom 70-80, onom iza se žuri, ulazi u preticajnu, sada već sa 90-100, sneg u traci momentalno destabilizuje vozilo i kreće vrteška. To mi je jedino objašnjenje za neloliko sinoćnjih izletanja i sva ona oštećenja zaštitne ograde na pravcima.
Srećom, snežnih dana nemamo mnogo, ali čemu nam onda služi zimska služba? Znalo se da će pasti, na stalnoj vezi su sa meteorolozima i opet su zakasnili sa reakcijom.
Na važnijim putevima se i čistilo. Trebalo je da vidite užičke ulice jutros. Iako je sneg prestao sinoć između 22 i 23, čišćenje je počelo tek jutros. Onda se pojavljuju po lokalnim medijima stidljiva pravdanja da nedostaje ljudi i mehanizacije. U Užicu čiste ulice traktorom sa raonikom koji pozadi nosi rasturač za đubrivo iz kog posipa so.
Srećom, trmperature su bile u plusu, so je delovala. Samo je da je bilo hladnije 2 stepena, danas bismo pričali o kolapsu epskih razmera. A palo je tek tridesetak cm. Do pre destak godina to je bio uobičajeni sneg koji je padao svakih nekoliko dana. A mi želimo put prelo Duge Poljane, a nismo u stanju da se izborimo sa najnormalnijom meteorološkom pojavom adekvatnom dobu godine. Šta je sledeće, da leti ne možemo da pokosimo travu oko puta, jer je zaboga, vrućina?
 
@MiraC, ne verujem da će nam se @Алтаир danas javiti. Za struju je autonoman, ali za internet nije.
Nama u gradovi čitavi ostali bez struje zbog problema na dalekovodima. Kad se to uspostavi, trk će se videti kakvo je stanje na sekundaru. Popravljaće se ovo danima. Bruka! A ovo je bio tek drugi sneg vredan pomena ove zime.
Sumrak službi i njenih sistema!
 
Pa @branik, ima zimska služba, al ima i kolko para tolko muzike. Za ove pare se dobije ovoliko čistača, ovoliko njihovih prelaza po satu i ovolika brzina dolaska vozača noću iz kuće u kamione. Nije da ih nema, recimo u bazi kod petlje Ub. Ako hoćete da 24hx6 meseci 100 vozača u 3 smene stalno čeka u pripravnosti, a ne da se zovu po padavini snega, onda to košta toliko i toliko skuplje. Ok, može možda malo i bolje sa manje kraduckanja al mislim da svakako za ovu cenu putarine ne možete dobiti: čim počne pada sneg da istog trena imate 100 vozača u 100 čistača koji prolaze na svakih 5 minuta da nema snega na autoputu. Jer očigledno da pomenuti vozač koji po snegu želi da leti 100, to očekuje. A plaća cenu putarine koja može obezbedi npr 20 čistača sa prolaskom na 20min. Pa ne može brate, za te pare ima tolko muzike. A niti može da svi ostali plaćaju skuplje putarinu zbog takvog vozača. Ja prvi sam da se cena putarina ne diže zarad povećanja broja čistača, ok mi je da za ovu cenu ih bude ovoliko jer nisam Rokfeler
 
Poslednja izmena:
Padaju snegovi i po drugim državama. Ovde je ipak problem nepostojanja odgovornosti za (ne)činjenje.
Inače, ovako mi u Užicu čistimo.
IMG-c9814b679a04b8d0efd6de5c581cb8c9-V.jpg
 
Ali brate druge države nemaju km autoputeva po glavi stanovnika i bdp-a ko Srbija 😏 Ako završe samo ovo trenutno što se radi, najbolji smo, imaćemo najviše km autopueva po glavi stanovnika uz najniži bdp po stanovniku među konkurentima. To je veliko finansijsko opterećenje, a kamoli sad i u broju čistača da budemo najbolji, nismo toliko bogati.
 
Хрватска је јуче подељена на два дела, само се возом могло из Загреба у Сплит. Аутопут је затворен за саобраћај, али су десетине генијалаца похрлиле ка Далмацији... и спасавали су им задњице до јутрос.
 
Zamisli ljude koji uprkos obaveštenju da je zatvoren put, krenu. Posle mu treba baplatiti spasavanje, i to debelo.
Kao i kamiondžije kod nas koji se ukradu policiji sa parkinga za isključenje i pođu uz Zlatibor. Sinoć se jedan sa tandem prikolicom poprečio već kod železničke u Užicu. Čim je krenuo uzbrdo.
 
Хрватска је јуче подељена на два дела, само се возом могло из Загреба у Сплит. Аутопут је затворен за саобраћај, али су десетине генијалаца похрлиле ка Далмацији... и спасавали су им задњице до јутрос.
Gledah malopre neku reportažu iz Hrvatske o proteklom vikendu na auto-putevima. Kamioni su im za dva dana prešli na 1000km puteva 75 k km, s tim što nisu svi delovi zemlje bili zahvaćeni olujom. Uglavnom su problemi bili u Lici.
Idu u tandemu, desni kamion ima dva raonika, a deonice su im kratke, svega 15km. To omogućava frekventne prolaze.
Dopao mi se komentar jednog vozača čistača: mnogi vozači nemaju zimku opremu, a i kad imaju, mnogi ne znaju da voze po snegu - misle da mogu da voze 100. Kao kod nas.
 
Ево да се јавим, пало је пола метра влажног снега, данас се УЛТА пробила и стигла и до репетитора а за њом и екипа електродистрибуције и релативно је брзо нашла квар! Ја имам сасвим довољно струје али нема нета, држава нема довољно струје! Ево га и прво званично померање рока, наравно биће их још ако овим ритмом наставе да раде!
 
U reportaži nema snimka znaka zabrane saobraćaja, ali on po meni jedino ima smisla pred petljom. To što bi negde nasred autoputa bio znak, ne znam kako misle da se okreneš i vratiš zbog kijameta, u rikverc ili u istoj traci autoputa? Dakle, znak ima smisla samo pre petlje da se isključiš sa autoputa i preko petlje okreneš nazad
 
Država je izvozile i preko 1.000MW jer je bila smanjena potrošnja kod nas. :)
Како ме често цитираш ево и да одговорим, држава нема струје за пола југозападне струје, јер није улагала за обнову мреже. Парадокс је да су код нас 7 дана искључивали струју а самим тим и мрежу и интернет, Од 8.30 до 16.00. Таман да никога у радно време не можеш позвати. Кад су напокон завршили пао је снег и прекинуо довод. Годинама становници села траже да се спусте каблови у земљи да не би долазило до овакавих ситуација које се преосечно дешавају 15-так пута у трајању од 6 сати до 3-4 дана! Наравно не пада им на памет!
 
Ne da nema struje u državi, nego realno nema države.

Toliko kašnjenja do sada, toliko trenutnih kašnjenja... ja ne znam ni za jedan sudski spor u vezi naplate penala zbog kašnjenja u gradnji, osim postupka izmešu države i Puteva Užice svojevremeno zbog tzv. glinene deonice.

Da smo samo na ovom auto-putu naplaćivali penale (doduše transparentnost nam je uvek bila bolja strana, pa ni nemamo ugovore objavljene javno kako bismo znali tačne rokove), mogli smo i do Boljara da stignemo.
 
Da dodam - bar kada to prenosi relativno nezavsna e-Kapija, možda se primetili i povećanje cene posla.

Paradoksalno je da na kraju ne samo da ne naplatimo penale i štetu, već na kraju još i platimo više.
 
Rece precednik sinoc na RTS da jedino kod velikih infrastrukturnih projekata nema ni malo korupcije. A kad pogledate podizvodjace, sve SNS firme. Svi rokovi probijeni (ili ce biti) kod svih projekata, iz budzeta se izdvaja vise para da bi se zavrsilo. I nikom nista. Jer imamo Zagorku Doljevac koja ne radi svoj posao.
 
Javašluk na svakom koraku,ako izadjete na portal javnih nabavki videćete da je jedno javno preduzeće za samo jedan loše napisan tender kažnjeno sa skoro 800.000 dinara( a koliko toga tu tek ima kada bi postojalo istraživačko novinarstvo).I to naravno nikoga u ovoj zemlji ne uzbudjuje,ali aposolutno nikoga.A tek da neko odgovara za takve brljotine i materijalnu štetu.

I kako u takvoj zemlji vaspitavati decu i promovisati učenje,znanje i odnos prema državi.
 
Свима нам је јасно да је за 10 милиарди кредита који су узети за инфраструктуру Србија требала изгледати неколиком пута боље, али крађама на свим нивоима нема краја. Узмимо да је просечна реална цена АПа око 5 мил е по км. За добар део Србије је и мање. Овај део према Реп . Србској и ЦГ нешто више, тако да је то тај просек. То је новац за 2000км , они су направили можда 300км и биће још можда 200км. Све остало је у нечијим џеповима. Једино васпитање које има смисла је учити децу да промене целокупан систем! Зато се и петљају још од пре рођења деце у све, па на самом рођењу, па социјлане службе, па програмирање накарадним програмима од јаслица, преко вртића, прдшколског па надаље. Боје се свих који размишљају својом главом.
 
Vrh