Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ima toga, ali bi mu onda trebalo naplatiti posle kazne za nepostupanje po znaku i zastoj i izvlačenje, pa mu drugi put ne bi palo na pamet.
Nego, šta se dešava na A2? Sad videh da je crveno i narandžastu. Mora da je i tamo sneg usporio saobraćaj.
Screenshot_20230204-153203.jpg
 
I ne samo po gumama.
Ali i tip tog autobusa je sklon egzibicijama, posebno na klizavom.
Zaleteo (a ide bolje od pola automobila), povukao retarder na ulazu u krivinu, zaneo zadnji kraj kao kad se povuče ručna na kolima, dao kontru volanom i bočno isklizao. Samo tako objašnjavam da je bočno tako daleko od puta.
 
Код нас на Тари мећава траје још мало па 24 часа, а стижу велики минуси! Тренутно је пола метра снега и -7! Сад се не иде у планину ко не мора! Ко нема озбиљан џип и ланце, нек прескочи путовање бар до понедељка!
 
Dodao bih, i ko nw ume sve to da koristi.
Sad saznadoh da je na Milošu haos od snega i gužve. Bilo je i popodne, ali sad je izgleda žestoko.
U Sevojnu je konačno policija počela da isključuje kamione, pošto ih je više ostalo na putu
 
Код нас је и даље мећава! Слажем се, ко не зна у тешким зимским условима да вози, џаба и добар ауто и одличне гуме! Видећемо шта ће бити кад наредних 7 дана буде ноћу и ујутро -15, а преко дана -5. Клизалиште у најави!
 
Obrukaše se putari. U nižim delovima sneg je vlažan, malo se zadržava na asfaltu, ali ih nema.
 
Evo, sve je gore. Stao je saobraćaj i u Ovčar banji.
Dok se iz Bgd odlučuje kada će da izađe kamion u Užicu ili Požegi, tako nam je.
Samo treba da puste ljude da rade po zanatu koji rade decenijama. Ovako, primiše bruku na sebe, a ni manjeg snega, ni većeg kolapsa.
Screenshot_20230204-212054.jpg
 
Na instagramu ima stranica 192 bas ima klipova sa raznih lokacija, svuda je haos. Ljudi, uvek mozete da pozovete i dezurnu sluzbu za taj kraj i proverite kad ide kamion da cisti pa za njim....znam da mnogi sa kombi dostavom tako rade kad voze Kosjeric- Divcibare, mozda nekome bude od pomoci. Putari ce procistiti samo im treba vremena, Milos Veliki nikad nisu bogzna ni cistili... od sutra javlajju i jake mrazeve pa imajte na umu moju sliku iz prethodnog posta i Srecan put svima
 
Smešno je da ljudi očekuju da bude očišćeno "do crnog" tokom padavina.
Ne branim putare, ali zaista su vrlo vrlo retke situacije kad autoput nije prohodan zbog snega. Zapravo, u poslednjih 20 godina je bilo jednom kod Niša (ispred Najsa) i jednom u Vojvodini kad predsednik izvlačio onog dečka iz snega.

A da su i putari krivi - jesu. Dinamika snežnih padavina se menja sa klimatskim promenama. Snežne padavine su ređe nego ranije, ali su sada mnogo intenzivnije.
Jednostavno u ta tri-četiri dana jakih padavina nije dovoljna mehanizacija na dežurstvu, nego se mora angažovati i rezerva. Ovaj sneg je najavljen još pre par dana, tako da jesu mogli da se organizuju.

Ipak, sve to ne opravdava ovog lika sa snimka da juri 83km/h po snegu, kad je po zakonu dozvoljeno 60km/h.
Nagledao sam se izletanja na Bubanj potoku, Begaljičkom brdu, na Mečki, na isključenju za Kruševac...

čuvajte se i ako ne morate sutra ujutru ne idite nigde. Do uveče biće sve čisto. Mislim na autoputeve.
 
Poslednja izmena:
nekad kad sam bio djecak sasvim je normalno bilo da u novembru padne metar snijega i da su temperature ispod -15 sve do marta
jos smo imali ficu a posle zastavu 101 i sa njom se islo i na planine i na razna putovanja bez straha da ces ostati u smetu ili zaglavljen na putu
nije bilo mobilnih telefona nego bilo gdje vidis svjetlo ides i trazis pomoc, i ljudi te docekaju ko da si im brat
sad malo u februaru padne 15tak cm i vec sve stalo , i ovi sto idu sto idu i kako idu i kolikoi na sat idu i da li idu po zakonu i dali imaju gume da idu
a onda tata kaze idemo i idemo veseli i nije bilo nekakvih teskih nezgoda mozda samo nesto lakse proklizavanje uzbrdo ili malo klizanja nizbrdo
P.S.
izvinite na smaranju malo mi se probudila sjecanja
P.P.S
i dodje mobilni i sve postade strasno
 
U pravu si, sad se mnogo kuka.
Al ipak 1984. pogibe 1.700 ljudi na drumovima SR Srbije. Pa mora nešto između - da se upozori i edukuje a da se ne kuka. A to nam je postalo nemoguće.
 
Ne mora i često ne može put da bude crn dok pada, ali i ne može da se dozvoli da krene vejavica, da sat dva pada, a da nijedno vozilo za čišćenje ne izađe. I istovremeno, niko ne ograničava šleperima pristup uzbrdicama.
Neodgovornost vozača posebna je tema - nisi naučen i naviknut na vožnju po snegu i kreneš u planinu bez opreme. I šta očekuješ? Napravićeš zastoj, logično.
Isto je i sa kamionima koji pođu uzbrdo bez lanaca, sa lošim gumama. I da lije ikad ikome za to naplaćena kazna?
Firma koja u mom kraju čisti magistralne i regionalne puteve ume to radi odlično a odlično je i opremljena. Međutim, poslednjih godina nisu autonomni u delovanju. Izlaze tek po odobrenju nekog centra.
A ako se poredimo sa ranijim vremenima: bila je mnogo bolja selekcija vozača (nisu svi koji krenu u obuku, dobijali dozvolu, mnogo manje ljudi je vozilo...)
Montiranje lanaca bila je uobičajena pojava. Koji procenat sadašnjih vozača to zna?
Na drugoj strani, imali smo jaku državu koja se borila sa nepogodama. Ispade da su putevi bili čistiji kada je fap 13 nosio raonik, a ne sad kad volvo ili man sa 500ks.
Mislim da je problem u nepoštovanju pravila i nerađenju svog posla
 
Firma koja u mom kraju čisti magistralne i regionalne puteve ume to radi odlično a odlično je i opremljena. Međutim, poslednjih godina nisu autonomni u delovanju. Izlaze tek po odobrenju nekog centra.
Slažem se potpuno, biće da neko odozgo odlučuje kada i koliko će vozila poslati na teren i kako će se putevi čistiti i koliko često.
Zato sada imamo apsurd da sve stane na dan-dva jer "neko" možda napravi pogrešnu procenu.
I meni se čini da su se putevi 80-ih bolje čistili sa starim metodama FAP + plug.
Ovakve stvari su se retko dešavale.
 
sto se tice broja poginulih to ne treba posmatrati samo kroz statistiku nego sire i na uslove u raznim godinama razvoja saobracajne infrastrukture
logicno je da sto su bolji putevi bolji su i uslovi za voznju a samim tim i slabija je moigucnost da dodje do saobracajnih nezgoda
isto tako savremeni automobili imju sisteme za olaksavanje voznje vozacu ABS,ACC,LD, imaju i bolja sredstva pasivne i aktivne bezbjednosti
i mogucnost pristupa podacima o gustini saobracaja znaci zagusenjima zastojima zatvorenim saobracajnicama itd
i vrlo smo blizu toga da ce svaki automobil imati sopstveni radar koji ce direktno i indirektno pratiti saobracaj i javljati koja je brzina i ruta preporucena
evo konkretno u srbiji sa razvojem autoputeva i obilaznica, brzih i moto puteva smanjio se broj saobracajnih nezgoda
i to je po meni pravi put razvoja saobracaja a ne stavljanjem znaka 20km/h zato sto je krivina i rupa na njoj
znaci ispravljaj krivine pravi nove puteve i novu saobracajnu infrastrukturu
e sad sto mi individualno mislimo da to sporo ide nije bitno bitno je da imamo i male pomake i vece samo da se ne stoji
ZNAM DA UVIJEK MOZE BOLJE
 
Vrh