Ne mora i često ne može put da bude crn dok pada, ali i ne može da se dozvoli da krene vejavica, da sat dva pada, a da nijedno vozilo za čišćenje ne izađe. I istovremeno, niko ne ograničava šleperima pristup uzbrdicama.
Neodgovornost vozača posebna je tema - nisi naučen i naviknut na vožnju po snegu i kreneš u planinu bez opreme. I šta očekuješ? Napravićeš zastoj, logično.
Isto je i sa kamionima koji pođu uzbrdo bez lanaca, sa lošim gumama. I da lije ikad ikome za to naplaćena kazna?
Firma koja u mom kraju čisti magistralne i regionalne puteve ume to radi odlično a odlično je i opremljena. Međutim, poslednjih godina nisu autonomni u delovanju. Izlaze tek po odobrenju nekog centra.
A ako se poredimo sa ranijim vremenima: bila je mnogo bolja selekcija vozača (nisu svi koji krenu u obuku, dobijali dozvolu, mnogo manje ljudi je vozilo...)
Montiranje lanaca bila je uobičajena pojava. Koji procenat sadašnjih vozača to zna?
Na drugoj strani, imali smo jaku državu koja se borila sa nepogodama. Ispade da su putevi bili čistiji kada je fap 13 nosio raonik, a ne sad kad volvo ili man sa 500ks.
Mislim da je problem u nepoštovanju pravila i nerađenju svog posla