Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Do tada, trošićemo velike (realne) pare na odbranu nerealnog kursa,
Srbija ne troši pare da brani kurs. Odnosno u zadnjih pet godina samo je u jednoj potrošeno više para nego sto je kupljeno.
Dakle cela priča ti se zasniva na dezinformaciji.

Ima mnogo i istine u tome sto si napisao ali ti je koncept promasen pa samim tim i zakljucci.

@Earthmoving Srbija je kredite za postojece pravce već obezbedila. Jako je teško očekivati da moravski koridor i produžetak k11 do pozege neće biti zavrseni. A ako to ne bude slučaj, isključivi krivac će da bude nesposobna vlast a ne imaginarni interesi nekih drugih država da mi pravimo put vece nosivosti ili kakve sve baljezgarije ovde čitamo.

Незнање је занимљива бојка, обично они који не знају тврде супротно.
Pa to si knjiski primer ovoga sto si napisao.
 
Пештер тренутно у 9 ујутру

3A040916-221B-4A10-99B9-0408B7F582C6.jpeg
 
@Earthmoving Srbija je kredite za postojece pravce već obezbedila. Jako je teško očekivati da moravski koridor i produžetak k11 do pozege neće biti zavrseni. A ako to ne bude slučaj, isključivi krivac će da bude nesposobna vlast a ne imaginarni interesi nekih drugih država da mi pravimo put vece nosivosti ili kakve sve baljezgarije ovde čitamo.
Pa dobro, ako su 'baljezgarije' izvoli ti pa objasni zašto je EU kreditirala K10 a ovaj autoput nije htela? Ako su samo ekonomski razlozi, kako to da se Kini isplati, a EU ne isplati? Jel 100 mil evra kamate Kini mirišljavije od 100 mil evra kamati EU?
 
Poslednja izmena:
Pa dobro, ako su 'baljezgarije' izvoli ti pa objasni zašto je EU kreditirala K10 a ovaj autoput nije htela? Ako su samo ekonomski razlozi, kako to da se Kini isplati, a EU ne isplati? Jel 100 mil evra kamate Kini mirišljavije od 100 mil evra kamati EU?

Svakoj odrasloj osobi je jasno da se veliki infrastrukturni projekti u Srbiji dodeljuju po politickom kljucu, dakle jedan autoput grade amerikanci i turci, drugi grade azerbejdzanci, treci grade kinezi, pa ono cetvrto ka KiM grade evropske firme. EU je u zaostatku zbog svoje spore administracije, evo sad hoce da se vrate u igru preko zeleznickog koridora 10. Finansiranje i izvodjenje su uglavnom povezani (citaj sa istog izvora) i pre pocetka izgradnje je zatvorena finansijska konstrukcija za ceo projekat, tako da bi prekidom finansiranja vise bili pogodjeni izvodjaci nego gradjani Srbije kojima svakako ostaje ovo sto je do sada uradjeno ili zapoceto.

Sve ovo je vec objasnjeno na ovim i drugim temama (Moravski koridor itd.)
 
Финансирали су Коридор 10 зато што је то један од европских коридора. Услови тих кредита су били доста повољни јер им је било битно да се то заврши.
Коридор 10 такође спаја Србе. Тако да спајање Срба није никаква ни предност ни сметња у добијању кредита.

За тзв Коридор 11, смо добијали кредит од Азербејџана и од Кине, и једни и други желе да запосле своју грађевинску оперативу и да зараде паре. Тако да им такође спајање Срба није превише битно.
Што се тиче моравског коридора то граде Турци и Американци а кредит или бар добар део њега је дао "J.P Morgan", тај пут опет спаја Србе и Србе, али опет је циљ ангажовање грађевинске оперативе и зарађивање пара.
 
Možda ja jesam ili nisam u pravu. Vreme će pokazati.
Mi smo poprilično zaduženi, mnogo više nego što vlast plasira, i zato nam je teško da dobijemo finansiranje sa zapada, pod povoljnijim uslovima nego sa istoka. Ovi drugi će dati, ali neće proveravati svaki potrošeni evro. Zato im je kredit skuplji.
Kurs nam je nerealan, to je jasno, a dokaz za to su cene robe široke potrošnje i većeg dela hrane koje su postale nekad i duplo veće nego u drugim zemljama. Jedini razlog što trenutno nije veliki pritisak na kurs je upravo veliki skok cena i nedostatak viška novca. Nema u tome nikakvih genijalnih mera ražalovanog doktora ekonomije.
Još jednom, vreme će sve pokazati!
 
Krediti od zapada se dobijaju sporije, zahtevaju više dokumentacije, ne mogu se direktno pogoditi i ono sto je najbitnije dosta ograničavaju prostor za zloupotrebu novca. A to je našoj vlasti ubedljivo ali ubedljivo najbitnija stavka.
Sa druge strane moravski koridor je trenutno najveći projekat i on je finansiran i gradi se od strane zapada, zar ne? Ne znam koji projekat može da bude više srpski od moravskog koridora?

Neke ozbiljne finansijske institucije u izvestajima navode da kurs dinara nije nerealan. Šta više.
Srbija u zadnjih pet godina ne brani kurs u pravcu u kome ti govoriš nego u obrnutom pravcu. Dakle dinar ima tendenciju da raste a ne da pada. Dug nam jeste ogroman (nikad veći nije bio) i to će da postane problem ako/kada zapad odluci da nas disciplinuje.
Veliki je upliv kapitala od strane gastarbajtera, veliki je upliv kapitala od kriminalaca koji peru pare, veliki je upliv stranih direktnih investicija, veliki je upliv kapitala koji se daje na javne radove. Sve to je nikad vece takodje.
 
Javni dug Srbije je malen. I to nije nešto šta je bilo dobro u vreme kreditne ekspanzije.

Sad je ok, kad je kriza, ali će nakon krize opet sve bit skuplje pa ti dođe na isto.

Jednostavno, sve države žive na dug i tako finansiraju rast. Infrastrukturni projekti direktno utiču na kvalitetu života manje razvijenih krajeva i manje iseljavanje i tu ne treba da bude štednje.

Šta je 10% duga ili 10% kamata za ostanak 10% ljudi na tim područjima.

I naravno, pare sa zapada se teže kradu :)


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Финансирали су Коридор 10 зато што је то један од европских коридора. Услови тих кредита су били доста повољни јер им је било битно да се то заврши.
Коридор 10 такође спаја Србе. Тако да спајање Срба није никаква ни предност ни сметња у добијању кредита.

За тзв Коридор 11, смо добијали кредит од Азербејџана и од Кине, и једни и други желе да запосле своју грађевинску оперативу и да зараде паре. Тако да им такође спајање Срба није превише битно.
Што се тиче моравског коридора то граде Турци и Американци а кредит или бар добар део њега је дао "J.P Morgan", тај пут опет спаја Србе и Србе, али опет је циљ ангажовање грађевинске оперативе и зарађивање пара.
Kako je to zanimljivo: ove hipoteze nisu 'baljezgarije', a tuđe hipoteze jesu 'baljezgarije' 😅 Pa kralju Zašto K10 jeste 'Evropski koridor', a K11 nije 'Evropski koridor'? Što nisu prihvatili zahtev Srbije i zemalja kroz koje on prolazi da taj 'Ruski pravac' severoistok-jugozapad bude Evropski koridor, a jesu nametnuli da 'Nemački i Turski pravac (NATO pravac) bude Evropski koridor? I ti sad na osnovu te političke odluke manipulacijama pokušavaš da dokažeš da to nije politička već ekonomska odluka 💩 Kao nije ekonomski opravdano da se spoji 2 mlrd ljudi tim pravcem severoistok-jugozapad : Balkan-Ukr-Rus-Kazahst-Kina-Koreja- Japan, tj trgovački, resursno, tehnološki... najbogatije zemlje sveta? kao nije 'Evropski koridor' koji bi tim pravcem spajao nekoliko hiljada km Evrope od Sredozemlja, tj Jadrana (Bara) preko Moskve do Urala? Očigledno da je upravo ta hipoteza 'baljezgarija' i da je u pitanju politički razlog sprečavanja ekonomskog povezivanja ovog pravca i da zato kvazi-EU nije htela ga finansira. Znamo da oni koji sebe danas lažno nazivaju Evropejcima vuku svoju tradiciju iz Egipta pa odatle preko Grčke, i pale se na Hindu New Age pa iz rasističkih razloga mrze severoistočno-jugozapadno spajanje Evrope u odnosu na ono koje ih spaja sa njihovom rodnom grudom ka Bliskom istoku i Egiptu, pa i Indiji.
 
За Србски народ је много битнији К11, јер га повезује. Што се тиче бајних кредита са запада, они увек долазе са политичким уценама. После се покаже да су много скупљи јер праве додатну штету! Овај 4-и рајх звани ефропа биће самлевен у судару са Русијом, не само због снаге Русије, него зато што је то у интересу америке. Бар до 2035-е иду огромна претумбавања у свету. Од тога ће умногоме зависити и наша изградња инфраструктуре, пре свега од Кине! Наш главни проблем је власт, која није наша и ради за туђе интересе! Иначе када се погледа карта света, европа је само полуострво Азије! Паметном доста! Апропо БДП-а ми смо прва земља на свету где су кредити ушли као пораст БДП-а. Прави струњаци кажу да је задуженост већа од 100%. Због тога и ММФ и обавезнице.
 
Krediti od zapada se dobijaju sporije, zahtevaju više dokumentacije, ne mogu se direktno pogoditi i ono sto je najbitnije dosta ograničavaju prostor za zloupotrebu novca. A to je našoj vlasti ubedljivo ali ubedljivo najbitnija stavka.
Sa druge strane moravski koridor je trenutno najveći projekat i on je finansiran i gradi se od strane zapada, zar ne? Ne znam koji projekat može da bude više srpski od moravskog koridora?

Neke ozbiljne finansijske institucije u izvestajima navode da kurs dinara nije nerealan. Šta više.
Srbija u zadnjih pet godina ne brani kurs u pravcu u kome ti govoriš nego u obrnutom pravcu. Dakle dinar ima tendenciju da raste a ne da pada. Dug nam jeste ogroman (nikad veći nije bio) i to će da postane problem ako/kada zapad odluci da nas disciplinuje.
Veliki je upliv kapitala od strane gastarbajtera, veliki je upliv kapitala od kriminalaca koji peru pare, veliki je upliv stranih direktnih investicija, veliki je upliv kapitala koji se daje na javne radove. Sve to je nikad vece takodje.
Ako si odrastao čovek, onda valjda znaš da je "sve" politika i da je ista uticala na kreiranje ev. koridora. Pošto imamo takvu lokaciju kakvu imamo, nisu nas mogli u potpunosti zaobići, Karpati u Rumuniji su problem.. Ako treba da ti obezbedim klipove još iz 2004te pa na ovamo gde pričaju V.Ilić, razni žuti i pokojni M.M, kako Jevropa neće da nam finansira ovaj pravac. Zato je i napravljena deonica iz njive u njivu jer su hteli da je brže bolje uguraju u ev.koridore, medjutim p.pušili smo. Primarno utiče politika, pa nakon toga logika (transportna, ekonomska...).
A što se tiče kursa, dovoljno je samo uzeti podatke o produktivnosti i HCPI ili CPI indesku kod nas i u EU i videti koliko je kurs precenjen unazad 15-20g. Kurs se ne formira na slobodnom dev.tržištu i tačka, to je elementarno. Kada bude postojao slobodan priliv i odliv kapitala, a ne samo priliv onda će biti slobodno. Kada ja kao fizičko lice ili moje pravno lice može bez nenormalnih barijera da ima otvoren t.r. u bilo kojoj susednoj ili ev. zemlji tada će biti realan kurs. PROČITAJ PREGOVARAČKO POGLAVLJE 4! I na kraju, prošle godine od kraja februara do maja dev. rezerve su pale za cca 2.5 milijardi (20%), i lako je moglo da se desi ono što se desilo sa kursom davne 2008g. To prilagodjavanje je neizbežno, a kada će biti zavisi isključivo od spoljnih faktora. (SDI, doznaka, investiranja u naš hipotekarni sektor i naše zapise/obveznice). Za naše uslove naš dug je ogroman, pošto je preko 80% u stranoj valuti, izračunaj da ako valuta devalvira samo 10% skoro proporcionalno skače nam učešće duga u BDPu jer BDP je se pretvara iz dinara ovim precenenjim kursom u evre. 100 dinara BDPA ima promenjivu vrednost u evrima, a 100 evra duga je konstanta. Ogroman neto spoljnotrgovinski bilans, mala BDP osnova, dug skoro isključivo u stranoj valuti (ne u domaćoj) i najbtinije dug prema stranim pravnim poveriocima, a ne domaćim npr stanovništvom, na srednji i dugi rok u ovim spoljnjim uslovima rezultat je jasan.
 
Svaki dug je ogroman ako ne moze da se vrati. A mi da bi vratili tj pokrili deficit u budžetu (2022/23) se dodatno zadužujemo. E sad zamislite zaduživanja za nastavak do Boljara ili tunel ispod Kadinjače. Nažalost, to je SF u ovom trenutku.

"I naravno, pare sa zapada se teže kradu"

Ovo je potpuno tačno.
 
Koliko ekonomista na forumu.... 🤣 Kolege, kod vas nema aksioma nego je parola " slazemo se da se ne slazemo" :) doduse, mozda je jedini zajednicki zakljucak da nas teska vremena tek cekaju.
Nisam ni za ove ni za one i iskreno ne gledam ni crno ni belo, kako bude bice, samo da ne bude nuklearni udar, sve smo drugo preziveli. Imamo goriva i hrane za sad, imali ste izbore, ovo je volja naroda, pa nek vode kako misle da treba, sve sto je moglo zadesilo je narod i drzavu, zemljotres u Kv 2010, polplave 2014 bese, korona , pre toga ekonomska kriza 2008, sad i ovo... evo nas jos smo tu. https://gordanbrkic.blogspot.com/2007/08/koncesija-za-autoput-horgos-pozega.html?m=0
Ovaj txt nije nesto vazan, ali je vazan datum 2007. A dokle se stiglo. Okolnosti, politicari, ljudi... ali tu smo gde smo i bicemo, e sad nekome je zo uteha nekome strah
 
Šta je volja naroda saznaćemo kada izbori opet budu pošteni u realizaciji, a mediji bar kao što su bili pre 15ak godina.

Ovo nisu bili slobodni izbori, pa samim tim ni rezultat nije volja naroda. Fudbal ne može da se igra ako za jednu ekipu pravila ne važe i sudija je kupljen.
 
@MiraC - ne treba biti stručnjak za ekonomiju da bi se videlo da neke stvari loše f-nišu. Potreban je samo rezon domaćina. A on je jednostavan - ako trošiš više nego što imaš, moraš da se zadužiš.
Donekle će tako premostiti, a onda će doći vreme za vraćamje dugova. Naš BDP se računa na način koji je pod velikim znakom pitanja - krediti se računaju kao novostvorena vrednost. Budžetski deficit se pokriva emitovanjem obveznica, a ni njih ne prikazuju u dug (a one su kratkoročne i stići će na naplatu).
Ne tako davno, čuvar državne kase izgovori žestoku glupost: "Da nismo uzeli kredit, morali bismo da se zadužimo".
Kao što napisah na jednoj drugoj temi: vreme će pokazati. Građani vide da im kupovna moć pada, rapidno, bez obzira što plate nominalno rastu. Prošle godine u ovo vreme imao sam spreman novac za letovanje i razmišljao o ranom bukingu, a u ovom trenutku o ovogodišnjem mogu da maštam, a dobio sam povišicu od, kažu, rekordnih 12,5%. Standardna nedeljna kupovina mi je prošle godine bila oko 5-6k, a ove 10-11k - isti paket proizvoda.
I onda očekujemo da država navali na infrastrukturu. Možda će završavati započeto, ali mislim da će jako, jako teško otvarati nove poslove. Ili, ako ih i otvori, biće to formalno i deklarativno, sa pompom i kamerama, gde će sva ta scenografija uskoro zarasti u korov. Već viđano više puta. Ima i još jedan način, da sa još nekoliko milijardi novog zaduživanja optereti i unuke naših unuka. Stigli smo do 35, od početnih 14 u trenutku smene vlasti. I šta smo veliko napravili? Uglavnom smo to pojeli kroz budžetski deficit i javnu potrošnju. U domaćinstvu to je onaj ček u Maxiju za hranu koji dospeva za godinu dana.
Sačekajmo malo, videće se kojom brzinom će se otvarati nova gradilišta kad Moravski dođe u Preljinu i Miloš u Požegu i koliko je ko bio u pravu.
 
Sigurno neće započinjati ništa ove godine uključujući nastavke ovog autoputa ka CG i ka BiH.

Svi se slažemo i da stranci finansiraju projekte od kojih imaju neke koristi. Neko je spomenuo da se EU vraća sa železničkim koridorom K10, ali to je opet ne zato da bi nama pomogla, nego zato što njima treba da koridor kroz Srbiju bude efikasan da bi im roba brže stizala ovom rutom.

Nama su nacionalno bitni koridori i ka Banja Luci i ovaj ka Crnoj Gori, kao i svi brzi putevi unutar Srbije.

Što se tiče ekonomije, mislim da svakako nismo blizu bankrota, situacija svakako nije svetla, ali mi ne deluje ni da je tragična. Kao što možda zaduženost nije transparentna, nije nam transparentan ni BDP.
Lično mislim da je BDP zapravo veći nego što se vidi jer je udeo sive zone veliki. Po poslednjim procenama ona iznosi oko 6,5 mlrd eura (izvor: https://www.politika.rs/scc/clanak/536898/siva-ekonomija-radnici-srbija).

Mislim da svako od nas zna mnogo ljudi koji imaju prihode sa strane, koji nisu oporezivovani i ne ulaze direktno u BDP....

@branik Svi mi realno imamo manje novca nego pre i kupovna moć nam je slabija. U Nemačkoj je ista priča, plata je realno slabija jer je sve poskupelo. Još kada nam stignu računi za grejanje za prethodnu godinu biće veselo. Po nekim najavama dosta ljudi sa prosečnom platom će ove godine preskočiti letovanje zbog visokih računa grejanja.
 
@branik mogu reci da se slazem sa svakim postom, zasto?
1. Puno je nepoznanica, puno je procenata, statistike, a cinioce treba gledati u korelaciji i to ako su verno prikazani.
2. Svima je jasno, jogurt je 200din, kafa 300, ostalo da ne pominjem. Ogromna je razlika, cene skacu jasno je da je standard otisao ....
Ono sto mene brine je to sto je ovo globalni problem i sto resenja nema ni na vidiku, da sad stane rat mi cemo da osecamo posledice godinama....
Opet mislim da nekako samo odrzimo gorivo, struju i hranu pa smo manje vise ok jer se plasim da ce uskoro i to biti problem.
Ostalo smo mi navikli, prezivecemo, kao bubasvabe.
 
Link
Ne znam da li je bilo ali kod uba biće pumpa i McDonald's sa obe strane autoputa koliko sam razumeo.
Verovatno postoji razlog, ali ne shvatam zašto će prvo graditi pumpu u smeru ka Čačku. U tom smeru već ima jedna a u suprotnom nijedna.

I ne videh na renderu EV punjač :(
 
Vrh