Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882860#p882860:2gebfo64 je napisao(la):
Pendolino » Thu Sep 23, 2021 5:38 pm[/url]":2gebfo64]Samo mi nije jasno gde ide ta roba, jer su putevi ka Rumuniji polu-prazni?

Evo za 2020
Screenshot_2021-09-24-00-39-55-018_com.android.chrome_1.jpg



Npr. znam kad sam bio u Temišvaru da sam u supermarketima viđao cele police samo sa našim proizvodima, pre svega konditorska industrija.
 
Ja sam jedan od retkih ovde koji se raduje tom putu... I verovatno jedini koji tvrdi da autoput sam po sebi ne generiše saobraćaj (a ni investitore). Valjda zato što mi se grad ispraznio, a saobraćaj na mom AP zbog korone degenerisao... Više bi se generisalo investicija da smo recimo kao CG ukinuli veći deo nameta na zaradu, al to je druga priča... S druge strane, A2 je generisao novi saobraćaj, ali ne sam po sebi, već zato što se na Kop, Zlaju, pa i CG i BIH moglo bez boce, za razliku od Grčke i dobrim delom ovog kovid-perioda - Bugarske.
E za ovaj smatram da može sam po sebi da generiše novi saobraćaj, pod uslovom da mi kao tranzitna zemlja ne udavimo na granici. Baš smatram da tih 140km mogu da povuku deo koji ide iz Rumunije i delova susednih joj zemalja ka južnoj i zapadnoj Evropi (zapadni mediteran),pa i delova Nemačke. Biće to ozbiljna alternativa pravcu, koji ide na Nadlac pa iznad Segedina i posle ka Budimpešti i Beču. Čak i sa severozapada Rumunije ka Grčkoj npr. Zapadnom Balkanu takođe. Ovako kroz Vlajkovac, Ulljmu, BNS i živopisna rumunska banatska sela iz pretprošlog veka.
Da se nadovežem da su Rumuni potpisali još jedan ugovor za Sibiu-Pitešti (122km - autoput kroz Karpate), jedinu nedovršenu deonicu na A1 od Temišvara do Bukurešta. Tj. ima još jedna, ali je baš baš pri kraju. Gledajući od Sibiua prva deonica odlično napreduje (Sibiu-Boita, Lot 1, 13,1km - austrijski Porr), rok je 2022. al mi deluje da može i do kraja sledeće godine, prosudite sami, ovo je jedan od poslednjih snimaka:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8PMc7yq5DTw[/youtube]

Poslednji, lot 5 (Pitešti-Kurtea de Arđeš, 30,1km - italijanski Astaldi) je isprojektovan (svi lotovi su žuti FIDIC) i sredinom ove godine su počeli realni radovi, trasiranje tu i tamo, rok je 2025., ima dosta ovih parcijalnih snimaka:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=b8u-NXqQy8o[/youtube]

Pre par nedelja je sa PORR-om potpisan je ugovor za Lot 4 (Kurtea - Tigveni, 9,1km), on već zalazi u Fagaraške planine, nisam zapamtio rokove, 12 meseci obično daju za projekat i par godina za izgradnju.
U finalnoj fazi su i tenderi za najteže lotove 2 i 3 (čeka se izbor izvođača u januaru msm), koji idu kroz srce Fagaraških planina usred Karpatskog masiva, uz kanjon Olta, oba po cca 35km, gde su rokovi negde do 2027.
Zašto je ovo važno za nas? Pa, iako je prirodni i najkraći put BGD-Bukurešt preko Đerdapa i Krajove (odakle napeduje izgradnja brzog puta do Piteštija), ovo će za 5-6 godina biti jedina autoputska, brza veza (iako duža) koja povezuje glavne gradove Srbije i Rumunije.
Svakako i bez nekog saobraćaja ka Bukureštu BG-Temišvar nas povezuje, osim sa transilvanijskim i moldavskim (Jaši) delom Rumunije, i sa Moldavijom, Ukrajinom, u nekom smirivanju tenzija biće nam najbrža (nije da je sad to nešto preterano važno za masovni tranzit) drumska veza i sa Rusijom.
 
Potisan sporazum

Sa dragim prijateljem i kolegom @sorin.grindeanu ministrom transporta i potpredsednikom Vlade Rumunije potpisali smo sporazum o uspostavljanju saobraćajne veze između Srbije i Rumunije direktnim povezivanjem auto-puteva #Beograd - Pančevo - Vršac - Vatin (državna granica sa Rumunijom) sa naše strane i auto-puta Moravica - Temišvar, sa rumunske strane. Ceo auto-put će biti u dužini od 143 kilometra, od čega je dužina trase u #Srbija 65 kilometara. Očekujem da krenemo sa radovima 2024. godine, a ceo auto-put želimo da završimo u roku od 3 godine.

Uprkos teškim vremenima izazvanim ratom na istoku Evrope, ne zaustavljamo izgradnju, već stvaramo uslove za nove investicije. Nastavljamo da gradimo puteve koji će povezati ceo region i omogućiti građanima potpuno nove ekonomske perspektive. Želimo da napravimo najmoderniju saobraćajnicu koja će dodatno ubrzati protok ljudi i dobara, integrisati dva naroda i poboljšati dalji ekonomski razvoj Srbije i Rumunije.

 
Verovatno misli na povezivanje sa buducim krakom obilaznice do Pančeva.
 
Put ima daleko više smisla od BG-ZR, zato što nemamo autoputnu vezu sa RO.
Do ZR je dovoljan brzi put.
 
Niko ne spori da se trebamo bolje povezati sa Rumunijom. Stvar je u tome što je put do Temišvara preko Vršca i Vatina uglavnom pust i nema nikakvu ekonomsku opravdanost. Na putu Beograd Zrenjanin ima mnogo više saobraćaja, a i možemo se znatno lakše i povoljnije povezati sa Rumunijom iz tog pravca. Takođe bitan momenat što će od Zrenjanina moći da nastave dalje i ka Novom Sadu.
Bukurešt i okolina kada budu išli za sva mesta južno od Beograda će ići preko Đerdapa brzim putem.
 
Poslednja izmena:
Šta sve čovek ovde neće pročitati.
Prvo, ovo o čemu se priča ni nema nikakve veze sa Zrenjaninom, babe i žabe.
Drugo, Zrenjaninac nikada nije naročito frekventan (sry but jbg).
Treće, i da jeste, Zrenjanin treba opasati zidom i nikoga ne puštati ni da uđe ni da izađe ( :) ). Doduše, ceo Banat takođe, ali hajde, treba nam veza sa Rumunijom ( :ROFLMAO::ROFLMAO: ).
Četvrto, saglasan da treba razvijati saobraćaj i preko Đerdapa, ali znatno veći deo Srbije inklinira Beogradu nego istoku, plus, sve autoputne veze se "petljaju" u Beogradu. Dakle, lakše se stiže.
Peto, autoput kroz ravnicu.
Šesto, veći deo Srbije inklinira Temišvaru nego Bukureštu, naročito Vojvodina.
 
Niko ne spori da se trebamo bolje povezati sa Rumunijom. Stvar je u tome što je put do Temišvara preko Vršca i Vatina uglavnom pust i nema nikakvu ekonomsku opravdanost. Na putu Beograd Zrenjanin ima mnogo više saobraćaja, a i možemo se znatno lakše i povoljnije povezati sa Rumunijom iz tog pravca. Takođe bitan momenat što će od Zrenjanina moći da nastave dalje i ka Novom Sadu.
Bukurešt i okolina kada budu išli za sva mesta južno od Beograda će ići preko Đerdapa brzim putem.
Mislim da se pominjalo ranije da su se Rumuni opredelili za ovaj pravac
 
Šta sve čovek ovde neće pročitati.
Prvo, ovo o čemu se priča ni nema nikakve veze sa Zrenjaninom, babe i žabe.
Drugo, Zrenjaninac nikada nije naročito frekventan (sry but jbg).
Treće, i da jeste, Zrenjanin treba opasati zidom i nikoga ne puštati ni da uđe ni da izađe ( :) ). Doduše, ceo Banat takođe, ali hajde, treba nam veza sa Rumunijom ( :ROFLMAO::ROFLMAO: ).
Četvrto, saglasan da treba razvijati saobraćaj i preko Đerdapa, ali znatno veći deo Srbije inklinira Beogradu nego istoku, plus, sve autoputne veze se "petljaju" u Beogradu. Dakle, lakše se stiže.
Peto, autoput kroz ravnicu.
Šesto, veći deo Srbije inklinira Temišvaru nego Bukureštu, naročito Vojvodina.
Хтео је да каже да је Београд-Зрењанин-Темишвар практично једнаке дужине као Београд-Вршац-Темишвар, а да има неких просторних предности, као што је аутопутска веза Темишвара и са Новим Садом, која би се тиме добила. Тешко је порећи да је тако, мада добро, овако ће и Вршац добити аутопут.

За Кладово је хтео да каже да је тај правац најкраћа веза Београда и Букурешта, што и јесте (знам људе који увек туда возе за Букурешт).
 
Drugo, Zrenjaninac nikada nije naročito frekventan (sry but jbg).
Očigledno nisi nikada išao preko Vatina, Zrenjaninac je bar 10 puta prometniji.
Šesto, veći deo Srbije inklinira Temišvaru nego Bukureštu, naročito Vojvodina.
Kad u navigaciju ukucaš Temišvar-Beograd ona te vodi preko Jaše Tomica što ja i predlažem, dok pravac preko Vatina vuče previše na jug. Takođe bi za Vojvodinu bilo mnogo značajnije da se povežu preko Zrenjanina, jer bi se tako povezali i sa Novim Sadom. Put preko Vatina je jedino u interesu Vršca
 
Poslednja izmena:
Išao sam bezbroj puta preko Zrenjanina do Kikinde, a mislim da sam jednom prelazio i preko Vatina, davno beše.
Lakše iz Beograda preko Vršca, što bismo se cimali do Zrenjanina.
 
Zrenjanin je "bitniji" od Vršca po mnogo čemu. Najveći je grad Banata sa daleko većim potencijalom od Vršca.

Ja sam na "Zrenjanincu" poslednjih petnaestak godina i moj utisak je da se broj vozila ozbiljno povećao za to vreme, mada i dalje ima dosta manje saobraćaja od puta Zrenjanin - Novi Sad.

Meni je najlogičnije da put ide preko Zrenjanina jer bi se time u perspektivi dobila kvalitetna veza Novog Sada i Temišvara, pored toga što bi i Beograd i Temišvar bili povezani. Sa tom varijantom puno veći broj ljudi (koji inače prirodno i istorijski ima za nijansu jače veze sa Rumunijom od ostatka Srbije) dobija mogućnost korišćenja puta.

Inače, za sada postoji biciklističa staza Zrenjanin - Temišvar:


Možemo mi ovde iznositi svoje ideje i argumente ali ostaje pitanje šta i Rumunija želi i šta je u njuhovom interesu.
 
Neka se gradi put Novi Sad-Zrenjanin. Beograđanima je, kao i Rumunima, u interesu najkraća veza, a ne da kruže okolo.
 
Kako god, na zrenjanincu ima saobraćaja onako, za brzi put.
Ka Rumuniji je do Pančeva ludilo, posle mnogo manje do Vršca, a dalje do granice prazan put.
 
Pa taman, brže se stigne za Rumuniju.
Sledeća scena: Zrenjaninci pišu N1: "zAoBiĐeTi sMo".
 
Neka se gradi put Novi Sad-Zrenjanin. Beograđanima je, kao i Rumunima, u interesu najkraća veza, a ne da kruže okolo.
Pa kruži se i do Vršca, najkraći put je između ta dva i ide preko Padine do Jaše Tomica.

Takođe auto put do Zrenjanina će biti istočnije od postojećeg tj bliže Temišvaru.
 
Vrh