Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Neka se gradi put Novi Sad-Zrenjanin. Beograđanima je, kao i Rumunima, u interesu najkraća veza, a ne da kruže okolo.
Gradiće se autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, uskoro. A nema kruženja ni u jednoj varijanti, jednako je daleko (blizu) od Beograda i preko Vršca i preko Zrenjanina, ili je možda razlika 5-6 km.

Ali stvar je gotova, potpisan je sporazum za trasu preko Vršca i to je to.
Glupo je, malčice, što će se za koju godinu postaviti pitanje gradnje makar brzog puta Zrenjanin-Temišvar...
 
Najkraći je sada ;)
Kad se završi autoput preko Vršca, taj će biti najkraći.
 
Poslednja izmena:
Nekoliko stvari dr ovde mesa ili previdja.

Trasa povezivanja BG sa TM preko Vrsca je jos davno uneta u mrezu medjunarodnih koridora, to se tesko i sporo menja, potrebno je mnogo medjudrzavnih i medjunarodnih pregovora da se to uradi, mada nama van te price delije drugacije. Zato ovo niti je iznenadjenje, niti je bilo nekog velikog izbora.
Veza preko Vrsca povezuje i taj grad, tj. dovodi autoput i jugoistocni Banat.
Veza preko Zrenjanina i veza preko Vrsca su podjednake duzine, ako se ide za BG.
U planska dokumenta je vec ucrtan pravac za buduci put ZR-TM koji prelazi granicu begde kod Jase Tomica i Medje. Taj pravac ne krivuda, tj. dosta je kraci od postojecih veza i ne prolazi kroz naselja.
Zaboravlja se i da je u toku gradnja BP Kikinda Sombor, od rumunske granice. Taj put ne ide najkracom trasom ka Somboru, vec od Kikinde na jugoistok, pa se spaja sa AP A1 negde kod Srbobrana. Taj pravac ce verovatno pokupiti saobracaj iz TM ka NS i Zagrebu, Bosni. Sa druge strane, Rumunima ce biti potpuno neinteresantan za vezu sa Madjarskom. Taj BP donosi tranzit u opstinu Kikinda (prela Nakovo), ali ce potpuno ugasiti vec devastiranu opstinu Srpska Crnja, pa i Zitiste.

Prednosti trase preko Vrsca:
- povezuje se jos jedan grad u mrezu AP
Mane trase preko Vrsca
- saobracaj iz Rumunije ide na BG obilaznicu i dodatno opterecuje taj vec jako frekventan putni pravac.

Prednosti trase preko Zrenjanina
- osim povezivanja BG, povezuje se i Fruskogorski koridor. Prakticno, to bi bio nastavak pravca Sabac - Ruma - Novi Sad - Zrenjanin.
- trenutno AP ZR-NS i ZR-BG verovatno nisu preterano isplativi, tako da bi na ovaj nacin povecali njihovu isplativost.
- AP preko Zrenjanina nije nikako interesantan za tranzit, pa ni Pancevcima, ili kao severna alternativa za NS - BG, vec je vise lokalnog znacaja i slepo crevo. Dobio bi na velikom znacaju kad bi se uradili kraci ka TM i ka Kikindi / Segedinu.
- mogao bi se Zrenjanin sa svojom industrijskom zonom osloniti na temisvarski industrijski basen, jedan od par najjacih u Rumuniji. Vrsac nema taj kapacitet, a Pancevu je svejedno
Mane trase preko Zrenjanina
- umanjuje se atraktivnost buduce BP veze TM sa NS preko Kikinde
- glupost da AP ZR-NS nije spojen sa AP A1 kod Novog Sada, vec se kod Kaca, par kilometara pre ukrstanja pretvara u brzi put, sto znaci zaustavljanje radi naplate putarine i usporavanje.

AP preko / do Zrenjanina se pre svega radi na insistiranje Kine i njihovih kompanija koje ovde imaju neke planove, pre svega LL. Malo cudno zvuci da oni investiraju 900 miliona € u fabriku, a mi 450 u put do nje. Ocekuje se pre svega velik broj kamiona na tom pravcu, koji ne bi mogao biti podnet na lokalnim putevima, a tesko i na BP. Ranije je bilo najavljeno jos nekoliko velikih investicija, ali se nije maklo dalje od najava (osim Green Miles koji je kupio zemljiste).

U svakom slucaju, obe verzije su pomak na bolje i mogucnost povezivanja Rumunije (Temisvara) sa buducom lukom Beograd. Jos samo da nekako pripitomimo carinske sluzbe obe zemlje da budu brze, efikasne i ne zaustavljaju saobracaj.
 
Tačno je da je i kod nas trasa preko Vršca odavno planirana, ali planovi mogu i da se menjaju ako bi se dogovorili sa Rumunijom. Ali, kada se oni odlučili kakva će da bude "konačna trasa" kod njih, onda više nije bilo mogućnosti da se ona menja i kod nas. Premda osim na forumima nisam primetio da je neko od zvaničnika uopše govorio o izmeni trasa.

Ali, sada kada je to rešeno, ostaje nam izgradnja poslednjeg dela Obilaznice i veze do te buduće saobraćajnice ka Temišvaru. To će malo duže da potraje i radi vremena izgradnje i radi novca za investiranje. O tome se manje priča iako je to vrlo velika i skupa deonica od Bubanj Potoka preko mosta do čvora "Pančevo".

IMG_20220625_101612.png
 
Deonica BP-Pančevo je užasno skupa a ja lično ne vidim veliki potencijal, jer ona rešava samo tranzit koji je minimalan.
Najveći broj vozila terminira u Beogradu.
 
Tačno je da je i kod nas trasa preko Vršca odavno planirana, ali planovi mogu i da se menjaju ako bi se dogovorili sa Rumunijom. Ali, kada se oni odlučili kakva će da bude "konačna trasa" kod njih, onda više nije bilo mogućnosti da se ona menja i kod nas. Premda osim na forumima nisam primetio da je neko od zvaničnika uopše govorio o izmeni trasa.

Da, naravno, mogu da se menjaju, moze i da se gradi mimo planova, ali nije samo u pitanju dogovor nase dve zemlje. Trasa preko Vrsca je, koliko znam, deo evropskih koridora, tj, medjunarodno planiranih veza izmedju njih, tako da nije samo pitanje veze izmedju RO i SER. Uz to, koliko znam, novac za planiranje te trase je davno finansirano od strane italijanskih privrednika, sto bi znacilo da su Rumuni vec preuzeli odredjene obaveze po ugovoru o finansiranju.
 
Nikada nije ni bila razradjena ideja o povezivanju sa Rumunijom preko Zrenjanina, izuzev ovde nekih forumasa koji tupe jedno te isto. Kao sto se vidi, planovi odavno ukazuju na to da ce na Vatinu biti granica. To je jednostavno win-win za obe strane. A evo i zasto.

- Ukoliko bi autoput isao preko Zrenjanina, Rumuni ne bi imali od njega nikakve vajde, mi bi gradili vise kilometara, a oni samo nekih 20-30km i ne bi povezao sa njhove strane niti jedno vece naseljeno mesto osim Temisvara.

- Varijantom preko Vrsca i Vatina Rumuni bi juzno od Temisvara gradili vise kilometara i petlji i tako bi povezali vaznije lokalne sredine i magistralne puteve npr. prema Resici, Oravici i Djerdapu. Znaci moramo gledati i drugu stranu, treba i za njih ovaj autoput da ima koristi i da skrati vreme putovanja ka Madjarskoj/EU i ostatku Rumunije, ne samo da ga grade iskljucivo za nase potrebe i da bi mogli vikendom na rasprodaju u temisvarske trzne centre.

- Nama takodje Vatin vise odgovara jer se autoput prirodno nastavlja na obilaznicu (vec rade nadvoznjake ka Pancevu u Bubanj Potoku) bez puno krivudanja i skretanja na mapi. Fokus nije na Zrenjaninu vec na Beogradu i Juznom Banatu (cak i Smederevu i Pozarevcu u daljini) kao saobracajnom cvoristu. Najbolje da gradimo sve autoputeve u trouglu BG-NS-ZR a ostatak Srbije da ne dobije nista. To bi bio finalni udarac za Kovin, Vrsac i podunavski kraj uopste. Rumuni takodje gaje kulturne veze sa njihovom manjinom u juznom Banatu kao i mi sa Srbima u temisvarskom kraju, autoput bi prosao pored Cakova koje je veoma vazno mesto za nas i to su krajevi gde jos uvek obitava nasa manjina.

Drago mi je da se ovaj projekat konacno pomerio sa mesta i da cemo se povezati sa nasim najvecim susedom u regionu i njihovom rastucom privredom sto mi izgleda cesto zaboravimo jer ne gajimo narocito prisne odnose sa Rumunijom. Ko je putovao kroz Madjarsku zna o cemu pricam, svaki drugi kamion ima rumunske tablice !!! Takodje postoji potencijal da koriste i nase autoputeve za tranzit do Hrvatske dalje prema Italiji.
 
Moram da iznesem par oprecnih stavova.
U slucaju povezivanja preko Zrenjanina Rumuni ne bi gradili 20-30 km AP vec oko 60km, pre svega zato sto se AP na koji bi se spajao, nalazi istocno od grada. Dakle, novi AP bi obilazio Temisvar. Vazdusnom linijom je oko 55 mk, AP bi sigurno bio i 70km, sa tim da bi cena zemljista oko TM bila visestruko skuplja, kao i broj ukrstanja sa lokanim putevima. To je za njih neuporedivo skuplja varijanta.
Skracivanje puta ka Madjarskoj - ovaj AP nema nikakve veze sa tim, potpuno je drugi pravac. Prema Sloveniji, Italiji, to da, da ih spoji na put Bratstva Jedinstva i dalje na zapad. Takodje pravac za Grcku, cak mozda veza severoistocne Rumunije ka Bugartskoj, Turskoj. Austrija, Nemacka, centralna Evropa, severozapad,... To sve ide preko Madjarske, to nas sve prirodno zaobilazi.
Da li nama Vatin odgovara zato sto se prirodno nastavlja na Bubanj Potok? Tu je mrtva trka, isto bi bilo i preko Zrenjanina. Cak bi u slucaju Zrenjanina nasa trasa bila kraca od sadasnje.
Ne smatram korektnim opasku da se svi AP grade u trouglu BG-NS-ZR. Niko to ne trazi, ali bi bilo normalno da jedan od najvecih gradova u nasoj zemlji, koji je najblizi Temisvaru, ima vezu sa njim. Rumunski sela ima i oko Zrenjanina i Kovacice, i oni gaje veze sa Rumunijom.
Jasno je da ovaj AP znaci zivot za juzni Banat i podunavlje, da povezuje i Smederevo, sa svim tim se slazem. No, naglasavam da ni jedno ni drugo resenje nisu idealni, te da oba imaju i svoje mane i svoje prednosti.
Jos jedna napomena u vezi AP BG-ZR - ako se bolje pogleda trasa, to nije put BG-ZR, vec Pancevo - Zrenjanin.
Posebna je tema da li se sada na neki nacin vrsi preraspodela povezanosti i gravitiranja u Banatu. Kikinda Zrenjanin su uvek bili vezani, sad se ostavljaju bez savremene veze. Pruga Zrenjanin Vrsac, koja je nekad bila zivot na ovom pravcu, upravo se demontira. Zrenjaninu se sada ogranicava na pravce prema BG i NS. Zrenjanin je bio sediste Torontalske Zupanije, u cije delove je spadao debar deo sada rumunskog Banata. Temisvar je takodje bio sediste zupanije, koja se prostirala i na Vrsac i okolinu. Veze su bile jake i prirodne, jace nego sa Novim Sadom. Upornim nametanjem gvozene zavese mi sad imamo totalnu odvojenost - nema putnickog zeleznickog saobracaja, nema autobuskih linija. Nema vise ni sverca i shopinga sa druge strane granice. Lakse je iz Zrenjanina stici do Londona ili Vladivostoka, nego do Temisvara. Sasvim druga prica u odnosu na veze sa Madjarskom.
Postojali su planovi da kroz Banat, prema Madjarskoj budu izgradjeni putni i zeleznicki koridori Pancevo - Zrenjanin - Segedin, kao alternativa koridoru X, pre svega za prevoz velikih tereta i opasnih materija, da bi se izbeglo transportovanje kroz Beograd i svi rizici koji dolaze sa tim.

Ja se slazem da je AP ka Temisvaru potreban Vrscu i jugu banata, ali veza sa Temisvarom nije nista manje potrebna ni Zrenjaninu. Jedna potreba ne iskljucuje drugu, ali ipak ispunjenje jednog otezava isunjenje drugog. Ja bih bio potpuno zadovoljan jednim modernim putem (AP ili BP) od Zrenjanina ka Tem i jednim ka Kikindi koji bi se nastavio ka Segedinu. To bi donelo smisao AP koji se trenutno planira. Isto tako mislim da bi trebalo da se osavremeni i put ka Vrscu, da bi sva naselja u tom podrucju mogla da zive.
 
Nisam bas siguran da bi nasa trasa preko ZR bila kraca. Izracunaj jos jednom oba pravca ali neka ti polazna tacka bude Bubanj Potok. Opet ponavljam da varijanta preko Vatina itekako ima smisla za same Rumune, citav okrug Karas-Severin i Tamis bi gravatirao autoputu, tj postoji veci kapacitet i isplativost da ga grade.

Zrenjaniski put od SMT pa sve do ulaza u Zrenjanin bukvlano prolazi kroz pet-sest naseljenih mesta, a kroz neka ni ne prolazi direktno vec ih zaobilazi. Put bi dakle mogao da se prosiri bez probelma i postane barem brzi put, isto tako je postojeci pravac NS-ZR veoma jednostavan za rekonstrukciju. Takodje se planira i rekonstrukcija Zrenjanica od Pancevackog mosta do Borce.
Sreca u nesreci je ta sto je Zrenjanin u blizini dva najveca grada Srbije i uz odredjena ulaganja bi bio puno bolje povezan. Ovako im se obecava autoput koji ko zna kad ce biti umesto da se efikasno resi problem. Zrenjanin prvenstveno treba da dobije dobru vezu sa ostatkom Srbije i brzu vezu sa A1, nego da brinemo da li ce imati direktnu vezu sa Temisvarom.
Kakve veze ima sto je ZR bio sediste zupanije u Austrougarskoj kada to danas vise nije?? Krusevac je isto nekada bio glavni grad, pa to vise nije...

Zakljucak diskusije je da nam fale brzi putevi / brze magistrale recimo bas kao u Rumuniji. Ne moze se medjudrzavnim i vec trasiranim koridorom resavati losa povezanost BG-ZR i da autoput bespotrebno ide na severozapad i da pravimo paralelu sa A1 skoro do Kikinde. Autoput stoji tu gde jeste i povezuje najisplativijom rutom dva regionalna i saobracajna centra, Beograd i Temisvar.
 
Kad se već pominje Zrenjanin, mora da se uzme u obzir i pravac prema Novom Sadu i budućem Fruškogorskom koridoru koji ide do Rume (SM) i Šapca. Na toj trasi ima dosta firmi koje bi mogle lakše da dodju do Temišvara i dalje do Arada.

IMG_20220625_143404.png
 
Nisam bas siguran da bi nasa trasa preko ZR bila kraca. Izracunaj jos jednom oba pravca ali neka ti polazna tacka bude Bubanj Potok. Opet ponavljam da varijanta preko Vatina itekako ima smisla za same Rumune, citav okrug Karas-Severin i Tamis bi gravatirao autoputu, tj postoji veci kapacitet i isplativost da ga grade.

Zrenjaniski put od SMT pa sve do ulaza u Zrenjanin bukvlano prolazi kroz pet-sest naseljenih mesta, a kroz neka ni ne prolazi direktno vec ih zaobilazi. Put bi dakle mogao da se prosiri bez probelma i postane barem brzi put, isto tako je postojeci pravac NS-ZR veoma jednostavan za rekonstrukciju. Takodje se planira i rekonstrukcija Zrenjanica od Pancevackog mosta do Borce.
Sreca u nesreci je ta sto je Zrenjanin u blizini dva najveca grada Srbije i uz odredjena ulaganja bi bio puno bolje povezan. Ovako im se obecava autoput koji ko zna kad ce biti umesto da se efikasno resi problem. Zrenjanin prvenstveno treba da dobije dobru vezu sa ostatkom Srbije i brzu vezu sa A1, nego da brinemo da li ce imati direktnu vezu sa Temisvarom.
Kakve veze ima sto je ZR bio sediste zupanije u Austrougarskoj kada to danas vise nije?? Krusevac je isto nekada bio glavni grad, pa to vise nije...

Zakljucak diskusije je da nam fale brzi putevi / brze magistrale recimo bas kao u Rumuniji. Ne moze se medjudrzavnim i vec trasiranim koridorom resavati losa povezanost BG-ZR i da autoput bespotrebno ide na severozapad i da pravimo paralelu sa A1 skoro do Kikinde. Autoput stoji tu gde jeste i povezuje najisplativijom rutom dva regionalna i saobracajna centra, Beograd i Temisvar.

Ne pricamo o zrenjaninskom putu, njega treba ovde zanemariti, vec o AP Beograd - Zrenjanin koji ide preko Jabuke. Takodje i "postojeci pravac NS-ZR veoma jednostavan za rekonstrukciju" - ide se na izgradnju AP i ovde, koji se nastavlja na fruskogorski koridor. Sam AP mora da bude izgradjen, ne jednog dana, vec mora da pocne u sledecih nekoliko meseci. Upravo se zavrsavaju pregovori o finansijskoj konstrukciji, a projektovanje (finansiranje tog dela i organizovanje) je preuzela jedna kineska firma na sebe.

Na sledecoj slici je prikazana trasa reervisana za put od Zrenjanina do Temisvara:

ppv-jpg.953177


A evo i plan tacno kuda ide AP BG-ZR

 
Da se ne lažemo, ništa se ovde nije bitno desilo. Ko zna kada će krenuti da rade ovaj put, ali ajde, možemo mi diskutovati i dalje.

- Nama takodje Vatin vise odgovara jer se autoput prirodno nastavlja na obilaznicu (vec rade nadvoznjake ka Pancevu u Bubanj Potoku) bez puno krivudanja i skretanja na mapi. Fokus nije na Zrenjaninu vec na Beogradu i Juznom Banatu (cak i Smederevu i Pozarevcu u daljini) kao saobracajnom cvoristu. Najbolje da gradimo sve autoputeve u trouglu BG-NS-ZR a ostatak Srbije da ne dobije nista. To bi bio finalni udarac za Kovin, Vrsac i podunavski kraj uopste. Rumuni takodje gaje kulturne veze sa njihovom manjinom u juznom Banatu kao i mi sa Srbima u temisvarskom kraju, autoput bi prosao pored Cakova koje je veoma vazno mesto za nas i to su krajevi gde jos uvek obitava nasa manjina.

Ajde redom:
Nama takodje Vatin vise odgovara jer se autoput prirodno nastavlja na obilaznicu (vec rade nadvoznjake ka Pancevu u Bubanj Potoku) bez puno krivudanja i skretanja na mapi

- Putevi se ne projektuju po tome da li puno ili malo krivudaju na mapi
- Autoput se trenutno samo u planovima nastavlja na obilaznicu. Deonica od Bubanj Potoka ka Pančevu nije ni isprojektovana, a kamoli da se nešto gradi. Taj nadvožnjak o kom pričaš vodi u brdo i tako će ostati narednih 5-7 godina minimum.

Fokus nije na Zrenjaninu vec na Beogradu i Juznom Banatu (cak i Smederevu i Pozarevcu u daljini) kao saobracajnom cvoristu.

Poenta i jeste da fokus treba da bude na povezivanju Novog Sada i Zrenjanina sa Temišvarom pre nego Beograda. Porediti potencijal Zrenjanina sa jedne strane, i Smedereva i Požarevca sa druge strane u vezama sa Rumunijom je smešno. Inače, rumunski je jedan od 4 zvanična jezika u Zrenjaninu i često možete videti autobuse sa rumunskim turistima u gradu.

Najbolje da gradimo sve autoputeve u trouglu BG-NS-ZR a ostatak Srbije da ne dobije nista.

Bukvalno, šta si ovde napisao i šta si time mislio mislim da niko nije razumeo. O kojim autoputevima pričaš? Zrenjanin je kao najveći i najznačajniji grad celog srpskog Banata dobio moderan put prema Novom Sadu tek pre nekoliko godina. Do tada su se ljudi vozili preko nekakvih izbočina na svakih 20ak metara. Sramota je na šta je ličio taj put, a povezuje prvi i treći grad u Vojvodini po broju stanovnika.

I da, ostatak Srbije itekako dobija i autoputeve i brze puteve. Ne znam da li si upućen ali trenutno se grade (ne ulazeći u brzinu i efikasnost izgradnje):
- Čačak - Požega
- Moravski koridor
- deonica Sremska Rača - autoput Bg-Zg
- autoput Ruma - Šabac - Loznica (poslednji deo je brzi put)
- neka crkavica Niš - Merdare
- brzi put Požarevac - Golubac
- brzi put Iverak Lajkovac
- Surčin - NBG
- Fruškogorski koridor

Od svih nabrojanih, tek jedan se u potpunosti odnosi na teritoriju Vojvodine, i nijedan na teritoriju sva tri banatska okruga.

Kako si ti došao do tog zaključka, samo je tebi znano.
To bi bio finalni udarac za Kovin, Vrsac i podunavski kraj uopste.

Za Kovin i Vršac možda, ne znam. Podunavski okrug neće mnogo profitirati od ovog puta, ali zato hoće od brzog puta Po-Golubac.

I poslednji argument u prilog puta preko Zrenjanina. Ukoliko gledamo tranzit rumuna prema Italiji na primer, bliže im je i brže doći do autoputa Bg-Zg (u teoriji) preko autoputa do Zrenjanina, dalje do Novog Sada i onda preko Fruškogorskog do Rume, nego da idu južno do Beograda, pa na tu čuvenu obilaznicu za koju svi znamo da neće biti dovoljna ni saobraćaju samo sa Koridora X.

Ja sam se i pre mesec dana uverio da na putu Zrenjanin - NS ima rumunskih vozila, italijanskih vozila, kao i kombija koji verovatno voze na toj relaciji.
 
Primarni tranzit Rumuna je ka Hrvatskoj i dalje ka Italiji. To što se autoput završava na Bubanj potoku za njih ne znači ništa, sem dodatnih kilometara obilaznicom i dodatnog opterećenja za Beograd. Daleko bolja opcija je da idu preko Zrenjanina Novog Sada i Rume. Ako im je baš velika želja Ikea u Bubanj potoku moći će i do nje doći obilaznicom pošto će se i autoput BG Zr nastavljati na nju.
 
Ne fantaziraj, nije potpisan ugovor. Potisali su "sporazum o utvrđivanju detalja za povezivanje auto-puta Beograd-Vatin (RS) i auto-puta Temišvar-Moravica (RO)". Ili u prevodu na srpski neobavezujući sporazum čisto za slikanje pred novinarima.
Još uvek nije kasno da se izabere povoljniji i funkcionalniji pravac.
 
Poslednja izmena:
Pa trasa još nije određena kao ni profil. Projekat izvodljivosti im radi Ežis a rok je mart sledeće godine.
Njihov ministar saobraćaja je izjavio da su planirali brzi put sa po dve trake do Voitega, a dalje ka granici brzi put sa jednom trakom po pravcu? Pošto su potpisali sporazum rekao da sad mogu i auto-put planirati.
Generalno ova trasa Rumunima odgovara za put do Grčke (trenutno idu preko Kovina) i tu se priča završava...
 
Ako im je baš velika želja Ikea u Bubanj potoku moći će i do nje doći obilaznicom pošto će se i autoput BG Zr nastavljati na nju.
Završava se IKEA kod Temišvara.

Mislim da si sve u pravu, ali da se planiralo shematski i iz navike ('put za Srbiju/Rumuniju ide preko Vatina'), i da tu sad nema nazad, nažalost. Gradiće se naknadno put Temišvar-Zrenjanin, jer je čista šteta da ne postoji.
 
Generalno ova trasa Rumunima odgovara za put do Grčke (trenutno idu preko Kovina) i tu se priča završava...
I ići će preko Kovina još par godina dok ne završe koridor preko Vidina.
Sve više i Srba ide u Grčku preko Bugarsarske, a neće Rumuni. Oni tako ne izlaze iz EU.
Srbija je prilično nezanimljiva Rumunima za tranzit, osim ka Hrvatskoj, BiH i CG, a to nije nikakav saobraćaj.
Rumuna u Srbiji ima oko 30.000 što ne predstavlja bilo kakav potencijal.
Banatu treba boljih puteva, ali mislim da nema ni jedne pojedinačne trase za autoput. Bolje je raditi gušću mrežu.
 
Obilaznicu oko Beograda treba nastaviti do iza Pančeva kao brzi put, dalje ka Vršcu nikakve potrebe za autoputem nema, eventualno napraviti obilaznicu oko nekih mesta i to je to.

Takođe, put Bg-Zr isto graditi kao brzi put, dve trake po smeru i šibaj.. Uopšte ne razumem kakvo je to bacanje para u autoputeve koji se neće isplatiti za 100 godina.. plus bi i građanima bilo povoljnije da ne plaćaju putarinu kasnije..

Bolje bi bilo da te pare ulože u železnicu do tih gradova, zatim železnički most Kovin-Smederevo i pravljenje normalnog železničkog pravca i osovine od Segedina pa kroz Banat i dalje dolinom Morave.
 
Vrh