Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Ne bih se slozio da je kraci. Ako gledas od AP do granice, a ne od samo TEM, dodje skoro isto, sa tim da je cena zemljista i ekspropriacije oko TEM verovatno znacajno visa. Ne treba zaboraviti ni da se gradi brzi put od Nakova (Kikinda) do Backog Brega (Sombor), sto je takodje konkurencija autoputu preko ZR.
da se ne razumemo pogresno, i ja "navijam" za put preko Zrenjanina, ali sam relativno skeptican. Licno mislim da treba da se gradi AP prema prelazu Srpska Crnja, a onda dalje prema Segedinu i Subotici, sto bi i nama i Rumunima otvorilo jos jedan pravac na sever, alternativu AP SU-NS-BG, sa izbegavanjem BG obilaznice i vezom ka Smederevu i dalje Nisu. Cak i brzi put bi u prvom momentu bio i vise nego zadovoljavajuci..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879643#p879643:vlst5jgk je napisao(la):
SunnyBoy » Sun Sep 12, 2021 5:53 pm[/url]":vlst5jgk]Ne bih se slozio da je kraci. Ako gledas od AP do granice, a ne od samo TEM, dodje skoro isto, sa tim da je cena zemljista i ekspropriacije oko TEM verovatno znacajno visa. Ne treba zaboraviti ni da se gradi brzi put od Nakova (Kikinda) do Backog Brega (Sombor), sto je takodje konkurencija autoputu preko ZR.
da se ne razumemo pogresno, i ja "navijam" za put preko Zrenjanina, ali sam relativno skeptican. Licno mislim da treba da se gradi AP prema prelazu Srpska Crnja, a onda dalje prema Segedinu i Subotici, sto bi i nama i Rumunima otvorilo jos jedan pravac na sever, alternativu AP SU-NS-BG, sa izbegavanjem BG obilaznice i vezom ka Smederevu i dalje Nisu. Cak i brzi put bi u prvom momentu bio i vise nego zadovoljavajuci..

Ne bih da ti rušim sneška, ali Rumuni već imaju AP od Temišvara do Segedina i to im je glavna veza sa Evropom.
 
Ja putovao avionom Temisvar-Bukurešta za 20E (povratna karta). Od Temišvara do Milana i Bergama 20e karta tad kad sam ja putova (mislim da je u jednom pravcu).
 
Да, озбиљне земље имају и развијен домаћи ваздушни саобраћај.
 
Pa ne bih se baš složio. Domaći vazdušni saobraćaj umnogome zavisi od geografije i demografije jedne države. Primera je mnogo, pa i u našem okruženju. Više bih rekao da ozbiljne zemlje imaju dobro razvijenu železnicu a ne domaći avio saobraćaj.

Inače, sve i da smo mi bogata, ozbiljna zemlja, kao što nismo, domaći aviosaobraćaj vrlo verovatno ne bi mnogo bolji bio nego što je sada ( a sada zapravo ne postoji). Razlog za to je pozicija Beograda i drugih velikih centara. Novi Sad potpada pod isti aerodrom, Niš je dobro putno povezan (mogao bi mnogo bolje železnički), kao i Kragujevac. I tu se priča završava. Eventualno bi letovi za Prištinu mogli imati smisla u nekim drugim okolnostima.
 
Inače, sve ovo vreme pandemije, pa i nakon otvaranja granice sa Rumunijom ne samo što ne postoji nikakav javni prevoz sa Rumunijom, nego čak ni kombiji koji voze za Temišvar/aerodrom ne idu. Dakle ne postoji nikakav vid prevoza osim sopstvenog automobila. To je sasvim dovoljan pokazatelj da je trenutna magistrala apsolutno dovoljna za obim saobraćaja. Autoput Beograd - Temišvar je apsolutno nepotreban u ovom trenutku. Neka za početak završe obilaznicu oko Vršca i prošire ulaz u Pančevo. To je nešto što je potrebno. Otvoreni put je vrlo prazan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881928#p881928:rark5qj4 je napisao(la):
milaki990 » 20 Sep 2021 03:13 pm[/url]":rark5qj4]Pa ne bih se baš složio. Domaći vazdušni saobraćaj umnogome zavisi od geografije i demografije jedne države. Primera je mnogo, pa i u našem okruženju. Više bih rekao da ozbiljne zemlje imaju dobro razvijenu železnicu a ne domaći avio saobraćaj.

Inače, sve i da smo mi bogata, ozbiljna zemlja, kao što nismo, domaći aviosaobraćaj vrlo verovatno ne bi mnogo bolji bio nego što je sada ( a sada zapravo ne postoji). Razlog za to je pozicija Beograda i drugih velikih centara. Novi Sad potpada pod isti aerodrom, Niš je dobro putno povezan (mogao bi mnogo bolje železnički), kao i Kragujevac. I tu se priča završava. Eventualno bi letovi za Prištinu mogli imati smisla u nekim drugim okolnostima.

Geografija Srbije je takva da od osim beogradskog (i novosadskog) regiona, nijedan drugi region nije uključen u sistem redovnog vazdušnog saobraćaja (dakle, ne nasumični loukost letovi, nego veza sa nekim habom, bar dvaput dnevno, za poslovne putnike). Posledica toga je da imamo ogromnu razliku u kvalitetu investicija na severu zemlje i drugde.

Ako nam je OK da naši ljudi lete 3 sata iz Moskve, pa onda cimaju rodbinu da ih dočekuje i vozi još toliko za Pirot, to kod ozbiljnog sveta ne prolazi.

Sve dok ne postoji u Surčinu voz koji putuje dva sata do Niša, bar dva leta dnevno za Niš ATR-om su obaveza Srbije, i ne mogu da shvatim blentave ljude odozdo da to ne traže. Iz Beča je bilo 6 dnevnih letova za Linc, a to je bliže nego nama Niš, al sad voz ide za sat i 48 minuta i nema potrebe.

Da dodamo i da blentavim planovima železnica beogradskih, daljinski vozovi na aerodromu dosad nisu ni pominjani, što je tipičan pokazatelj života u zaostalim koncepcijama. Evo i Minhen upravo radi na dovođenju daljinskih vozova na flughafen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882007#p882007:3dyvb3hm je napisao(la):
Пантограф » Pon Sep 20, 2021 8:55 pm[/url]":3dyvb3hm]
Ako nam je OK da naši ljudi lete 3 sata iz Moskve, pa onda cimaju rodbinu da ih dočekuje i vozi još toliko za Pirot, to kod ozbiljnog sveta ne prolazi.

Pa i Nišlije češće lete iz Sofije nego iz Beograda, a kamo li Piroćanci.
 
Idemo u off. Svakako mislim da bi to bilo bacanje para i da ne bi bilo putnika na letovima Beograd - Niš, a pitanje je koja bi bila ušteda u vremenu. Pogledajmo Banja Luku na primer koja je po broju stanovnika možda i veća od Niša, a svakako je administrativni centar Republike Srpske pa jedva da ima 5-6 letova nedeljno za Beograd.

Slažem se da je potrebna dobra železnička veza, ali domaći saobraćaj bi bio bacanje para.
 
Ја напротив чак мислим да је то исплатив посао за Ер Србију и њена компаративна предност на нашем тржишту, јер нико други не може да понуди да свакодневно покупи путнике било где у Србији, осим у Београду (односно могли би да кодшерују ка Нишу, али то опет по рачуници која иде у прилог Ер Србији, тј. морали би да плате). Верујем да би им се исплатило и да све карте до Ниша продају по истој цени као и за Београд, кроз бољу попуњеност кабине на летовима ка Европи.

Сви домаћи превозници по Европи, заправо, користе ову предност над конкуренцијом, осим нашег, што нам већ нешто говори.

60-ак хиљада путника годишње би било задовољавајуће за два повратна лета дневно и то би било тек 15-ак посто саобраћаја у Нишу из прековид године, од тога неки узети од Софије. То ће рећи да путника има и више него довољно. Мрежа Ер Србије није тако мала и има се где преседати изјутра, а и касније.

А ко ово све не стоји, онда долазимо до непријатне истине да нем ни воз вероватно није потребан... Али ни то, верујем, није тачно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882034#p882034:17xxps5n je napisao(la):
Пантограф » Pon Sep 20, 2021 10:23 pm[/url]":17xxps5n]I to je baš kul za nas.

Pa pošto je udaljenost Niš - Aerodrom Beograd 260 km, a Niš - Aerodrom Sofija 170 km, a uskoro će biti završen i autoput od Sofije do Kalotine, jedini način da se to popravi je da pomere Niš bliže Beogradu... :lol:

Šalu na stranu, voz Aerodrom Beograd - Niš, koji bi putovao oko 2 do 2 i po sata jednog dana kada se modernizuje pruga Beograd - Niš bi popravio tu stvar dobro. Mislim da bi dosta polazaka vozova (osim možda prvih jutarnjih) koji su predviđeni iz Zemuna za jug mogli ići od/do Aerodroma Beograd. Nešto kao u Beču.
 
Дабоме. А трајно решење је "Интерсити Експрес Србија" Врање-Суботица, 4 пута на дан преко аеродрома.

Такође и неколико полазака за Пријепоље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882109#p882109:jp3dq8wq je napisao(la):
Пантограф » Uto Sep 21, 2021 10:44 am[/url]":jp3dq8wq]Дабоме. А трајно решење је "Интерсити Експрес Србија" Врање-Суботица, 4 пута на дан преко аеродрома.

Такође и неколико полазака за Пријепоље.

Aerodrom neće biti prolazna stanica za jug-sever, tako da nema od toga ništa. Ne znam čemu ta fiks ideja na forumu o prolaznim vozovima kroz Beograd, kao da 90% putnika tranzitira kroz Beograd, a ustvari 90% ide u Beograd, koji će ispaštati svaki put kad se akumuliraju kašnjenja. A i ti nazivi su vam smešni - Intercity Express Srbija - dok jad-na/an spikerka ili spiker izgovore to na razglasu, prošao voz. Imamo naš jezik - poslovni, brzi, putnički, znalo se nekad. Nek međunarodni imaju međunarodni naziv.
 
Нисам приметио да "Ниш експрес" нема аутобус који продужава ка НС, а знам да је "Југопревоз" из Велике Плане деценијама тражио да продужи један полазак до НС, али није добио дозволу. И тешко може ико да ми објасни како Нови Сад и Ниш, други и трећи град у земљи, не треба да буду повезани ниједним директним возом. Штавише, Нови Сад је данас мали Београд, тамо раде и студирају људи из целе Србије.

Да, поменуо сам то да је железничко решење за аеродром неадекватно. Е, јбг, од свих експресних возова БГ-НС, највише смисла би имао баш тај који би стао само на аеродрому, јер би дефакто служио као "Аероекспрес" за оба града, плус остали путници, ал то баш не може, нити ће моћи.

Јесмо у дебелом офу, додуше.
 
Svim južnim autobuskim prevoznicima isplati da voze do Novog Sada jer imaju dobru zaradu zbog putnika Beograd - Novi Sad. U Beogradu se maltene autobus isprazni i ponovo napuni. Broj tranzitnih putnika je zanemarljiv. Novi Sad i Niš treba da budu povezani direktnim vozom jednog dana kada brzina putovanja voza Novi Sad - Niš bude konkurentna autobusu, ali pre toga postoji milion prioriteta u povezivanju vozom u Srbiji. Stiče se utisak na ovom forumu da je postojanje tranzitnih vozova kroz Beograd pitanje života i smrti.

Putnici sa aerodoma za Novi Sad i Suboticu, ako bude kao što je predviđeno će imati kratku relaciju BG vozom do Zemuna gde će presedati na vozove za sever. To i nije toliko loše.
 
Са АТРовима одржавати честе линије није могуће тим пре што се могу и помагати од стране државе. АТР не троши много, а има и мањих авиона. Ето места за мање фирме.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882118#p882118:2daxwh3j je napisao(la):
WLABmz » Уто Сеп 21, 2021 11:05 am[/url]":2daxwh3j]
Aerodrom neće biti prolazna stanica za jug-sever, tako da nema od toga ništa. Ne znam čemu ta fiks ideja na forumu o prolaznim vozovima kroz Beograd, kao da 90% putnika tranzitira kroz Beograd, a ustvari 90% ide u Beograd, koji će ispaštati svaki put kad se akumuliraju kašnjenja.
Извор за овај податак?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882127#p882127:2daxwh3j je napisao(la):
WLABmz » Уто Сеп 21, 2021 11:26 am[/url]":2daxwh3j]Svim južnim autobuskim prevoznicima isplati da voze do Novog Sada jer imaju dobru zaradu zbog putnika Beograd - Novi Sad. U Beogradu se maltene autobus isprazni i ponovo napuni. Broj tranzitnih putnika je zanemarljiv.
Ево, мени се десило да 20 минута пре поласка аутобуса „Нишекспреса“ из Београда за Нови Сад није било карата на благајни. Била је субота поподне, претходни полазак истог превозника је био 25 минута раније. Очигледно су сва места попунили транзитни путници.
Тим јужним, а и свим остсалим аутобуским превозницима искрено желим да пропадну на линији Београд - Нови Сад кад крену возови. „Нишекспрес“ за 2,5 пута дужу релацију до Ниша наплаћује свега 50% скупљу карту. Уз то, кад иду из Новог Сада неће да стају код Сава центра, али зато кад иду из Ниша, онда могу да стану пре Аутокоманде.


Одосмо у дебели оф...
 
Pozdrav svima, ovo je moje prvo javljanje na ovom forumu.Iz Banata sam tako me ovaj projekat malo vise zanima nego ostali zbog toga cu se truditi da vam prenesem po koju vest sa one strane granice :)

Ukratko, bilo je 11 varijanti, na kraju je definitivno izabrana varijanta br. 5, Temisvar-Moravica, sad se krenulo u izradi studije izvodljivosti koja ce trajati 2 godine a ocekuje se da ce biti gotova do proleca naredne godine.
https://www.google.com/amp/s/www.econom ... 9.html/amp
 
Temisvar je treci najveci grad Rumunije a tu je i Arad... ukupno oko 800k stanovnika
 
Znači odabrali su trasu ka Vršcu a ne ka Zrenjaninu. Povezanost sa Rumunijom je stvarno sramotna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882555#p882555:3qikr9fp je napisao(la):
Dzigi Bau » 22 Сеп 2021 06:40 pm[/url]":3qikr9fp]Analiza studije izvodljivosti za auto-put Rumunija-Srbija je završena i odabrana je konačna trasa deonice Temišvar-Moravica duga 70 kilometara
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1926576

Izvor vesti je rumunski sajt economica.net, a vest je iz marta ove godine, ministar koji se spominje u istoj vise nije aktuelan tako da nisam bas siguran zasto se ovo sad prenosi kao vest..
 
Sa Rumunijom kao da postoji neko prokletstvo da ne sme bilo kakva ozbiljna infrastrukturna-transportna veza da se uspostavi a pritom naša privreda ima izvoz od 1,2 milijarde evra u Rumuniju (obrnuto iz Rum u Srb je oko 800 miliona, tako da smo u plusu) i to se iz godine u godinu povećava.
 
Samo mi nije jasno gde ide ta roba, jer su putevi ka Rumuniji polu-prazni?
 
Vrh