[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877624#p877624:llw2utje je napisao(la):
Dart » Sun Sep 05, 2021 12:12 pm[/url]":llw2utje]Mislim da bi bolja veza sa Rumunijom bila na Vojvođanskom P (Beograd - Zrenjanin- Novi Sad - Ruma) tj treba napraviti autoput Zrenjanin - Temišvar. Ta varijanta bi verovatno bila povoljnija, jer ima manje km i kroz Rumuniju i kroz Srbiju, a pruža više mogućih pravaca za putovanje. Takođe bi postedeli Beograd tranzita ka severu i zapadu.
Ovo jeste tačno i praktično, ali Rumunija je odavno definisala A9 do Moravice/Vatina, a sada smo ovom fisibiliti studijom i mi to zacementirali.
Uostalom, to i jeste trasa E-70 i nije slučajno tu provučeno, jer bi za Rumune bio neatraktivan da izađe na Kać, njih E-75 severno od BG ne tangira.
Rumunima je to potencijalno interesantna veza zapadnih delova zemlje sa Grčkom, južnom Evropom, zapadnim Balkanom.
Ja to vidim i kao mogućnost da se u nekoj budućnosti zatvori prsten oko Beograda obilaznicom severno od Jabuke i Padinjaka do Bataje.
Pošto smo se u severnu tangentu pomokrili ograničenjima i napravili ga nefunkcionalnim bulevarom koji služi za kažnjavanje.
Drugo, crtanje novih koridora je nezahvalno i rizično, ovako se može raditi u etapama, pritom se i Rumuni oslanjaju na evrofondove.
Meni je i spajanje sa CG kod Boljara bzvz, jer dok ne završimo i mi i oni sve od Ivanjice do Berana neće moći da se pušta etapno, nema se gde.
Trebalo je ili bliže Pazaru pa na Špiljane ili gde i sad bliže Prijepolju i Bijelom Polju pa bi mogli da otvaraju deo po deo, ovako ništa.
Pažljivo sam ispratio stanje na rumunskom A1, gde je osim obilaznice Marđine ostalo još "samo" da probiju Karpate od Sibijua do Piteštija (137km).
Dve krajnje deonice od Sibijua ka jugu do Boite (13km) i od Piteštija ka severu do Kurtea de Arđeša (30,4km) su u izgradnji.
Za lot 4 od Kurtee ka severu do Tingenija (9,6km) su sad u petak završili evaluaciju i uskoro će objaviti pobednika tendera.
Posle idu rokovi za žalbe, ugovor i pošto su im svi sa žutim FIDIC-om, projektovanje, pa izgradnja, realno počinju sredinom 2022.
Dva najteža lota su im 2 i 3, oba su u tenderu, dvojka je oko 35km, trojka preko 40, kroz srce Karpata, oba su procenjena na oko milijardu evra svaki.
Tu bi trebalo da se do kraja godine završi evaluacija za lot 3, najteži i najskuplji, da se do sredine naredne godine potpiše ugovor.
Za lot 2 trebalo bi da to završe do kraja 2022. i da krene izgradnja godinu kasnije, rokovi za ta 2 lota su ogromni, 6 godina sa projektovanjem.
Taman da se i mi rešimo za ovaj naš deo, a i oni za A9, sve je to kroz banatsku ravnicu i sama granja na obe strane bila bi max. 2-3 godine.
Zašto je ovo bitno za nas? Pa kompletiranjem A1 i BG-Temišvar imali bi pun profil autoputa od Beograda do Bukurešta.
Najbliži put jeste preko budućeg brzog puta do Golupca, Kladova, Turn Severina do Krajove i dalje budućim AP do Piteštija i aktuelnim do Bukurešta.
Ali ono što je između Golupca i Krajove čini ovaj put neatraktivnim za neki masovni tranzit i u narednih 20 godina će tako i ostati.
Prolazak kroz Đerdapsku klisuru sa odronima i dalje od Turn Severina do Krajove ostaće kakav je i sad, spor i naporan.
Interesantno da Viamichelin ni ne razmatra taj pravac, već kao najbolji daje PN-ZA, pa preko Bugarske i Vidina na Kalafat i Krajovu!?
Btw. Rumuni su zemlju prokopali da se za probijanje autoputa preko Karpata ogrebu od EU na njihovom A3 od Ploeštija do Brašova.
Čak su i spremili papire za deonicu Sibiu-Fagaraš da spoje A1 i A3, ali Brisel je rekao no-no i sada idu svim silama na A1.
U konkretnom slučaju nama to više odgovara jer je bliže nama preko doline Olta i Piteštija nego preko Brašova i Ploeštija.
S druge strane Rumunima je politički važan pravac Bukurešt-Brašov, jer spaja Vlašku sa srcem austrougarske Transilvanije, 2 su to sveta...
Takođe otvara ih ka njihovoj Moldaviji i njihovom delu države Moldavije, tu su im zimski centri (Sinaia, Poiana), dvorci Bran i Peleš itd.
Tako da ni od toga nisu odustali, ali će morati da se snalaze za lovu, to je 60-ak km, ali je dosta strmije i zahebanije za gradnju.