Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

JohnyBgood":21j4x6xp je napisao(la):
JG, ne slazemo se. I ne vidim zasto se uvode pojmovi kao "pokondirena tikva" i "aristokratija", ja samo hocu da Beograd izgleda bolje. A cini mi se da moze. Sa malo napora.

Циљ нам је заједнички и због тога ти се извињавам због прејаких израза.

Једноставно, то је последица чињенице да код великог броја овог квалитетног форума препознајем јалови синдром критизерства и потребе да се у Београду и Србији препознају само сиви и црни тонови. И, што је посебно трагично, том синдрому врло често робују интелигентни и образовани људи, управо они који би требало да допринесу побољшању стања. Али не кукумавчењем и празном причом (који повремено личе на тражење алибија), већ конкретним делима.

Признајем да сам, док сам био млађи, и сам у доброј мери био заробљеник те таштине. А онда, што сам више избивао ван Београда, постајао сам све свеснији његове узбудљивости и његових предности у односу на бројне друге градове. Такође сам постао свеснији чињенице да неке несавршености не морају по сваку цену бити плод неспособности или зле воље, него и објективних околности.

Једноставно, сигуран сам да се до доброг исхода не може доћи једностраним гледањем на ствари и имам потребу да реагујем на такве примере.
 
Rekoh da otvorimo temu striktno oko nje.Da diskutujemo o sadasnjem stanju,buducem preseljenju na NBG,i medjugradskom i medjudrzavnom autobuskom saobracaju.

Evo i nekoliko slicica za srecan pocetak teme.

Molim da pokusamo da ne skrenemo temu na zeleznicku stanicu i saobracaj jer sve slicne teme odlutaju na to :)

imag0484.jpg


imag0485.jpg


imag0486.jpg


imag0487.jpg


imag0488.jpg


imag0489.jpg


p8290013.jpg


obavestenje.jpg


p8290014.jpg


p8290015.jpg
 
Станицу подхитно треба преместити негде ближе аутопуту, по могућству на НБГ. Не знам зашто се наизглед одустлао од тог плана.
 
Mislim da se nije odustalo od plana.Gledah sa GE,trenutno je stanica na 1.5 km od autoputa,dok ako se izgradi na severnoj strani od zeleznicke stanice NBG bice na 400-500metara sto je izuzetno!

Nego mora da se raspise makar domaci konkurs za stanicu ako sam dobro shvatio.Pa dok prodje ta procedua moze se graditi stanica za sta i ne treba previse vremena.A pre mislim da gradu odgovara da zavrsi UMP do tosinog bunara pre toga.
 
две локације по мени:
- код станице НБГ (лични фаворит)
- на плочи од Прокопа (ако они и даље имају у плану да ту буде главна железничка)

до обе се стиже лако, аутопут је одмах ту близу
 
Odlican topic, dugo ocekujem neki pozitivni pomak u vezi ovoga. Kada govorimo o amfiteatru, uglavnom mislimo na smetnje koje pravi zeleznica ali uticaj autobuske stanice nije beznacajan.
Poprilicno veliki prostor bi se tu otvorio i to bi mogao biti pravi pocekat za ovaj prostor koji bi sigurno dodotno ubrzao resavanje problema zeleznice.

Nimalo beznacajan je i saobracajni dobitak, Karadjordjeva ce se znacajno rasteretiti. Smanjena guzva, buka, zagadjenje... :kk:
 
^^^ Слажем се. Те две локације су идеалне. Мени се лично више допада идеја о Прокопу, наравно, уз добро повезивање.
 
Mi toliko pricamo o tom preseljenju, a od gradskih oca ništa nismo čuli zadnjih par godina
Skorašnja rekonstrukcija i šminkanje BASa je indikator da oni o tome ni ne razmišljaju trenutno.
 
Mislim da razmisljaju o tome,ali kao i zoo vrt koji ce morati da se seli takodje sminkaju stvari i ulazu pare jer ih boli uvo jer nisu njihove.

Samo da bi sto skuplje kostalo izmestanje jer im nije stalo do novca poreznika od kojih se sve to finansira.

Dok bi neko razumena stopirao investicije narednih godinu dve dok se ne srusi i izmesti stanica na NBG>
 
Ранијих година је било приче да ће се радити четири БАС аутобуске станице, југ-север-исток-запад.
 
Не само БАС, треба изместити и Ластину станицу.
 
Valjda ce ici zajedno?Ima li prostora za nju tamo ili da je zviznemo kod prokopa? :)
 
Треба да буду у истом комплексу, али као одвојене целине. Таман би било места на локацији бувљака.
 
Evo malo informacija o bitkama za vlasništvo nad BAS-om.

Skoro 59 odsto akcija BAS-a poseduju mali akcionari, mnogi od njih su zaposleni u samoj firmi. Tih akcija su pokušali da se dokopaju, ne bi li postali većinski vlasnici, banjalučko hotelsko preduzeće “Damjan” (njihovu ponudu za otkup akcija odbila je Vlada), zatim Kruna komerc, koja se bavi prometom mleka i mlečnih proizvoda (i njihova ponuda je odbijena), slovenački investicioni fond "Proinvestments" (ponuda je odbijena). Već neko vreme se ide na to da grad Beograd kupi dovoljno akcija, ne bi li postao većinski vlasnik.

Razlog za to se može naslutiti iz ove izjave Aleksandra Antića, predsednika Skupštine grada: "Dugoročni cilj je da se osigura interes Beograđana i glavnog grada, s obzirom na to da će lokacija Autobuske stanice biti izmeštena. To bi moglo dovesti do određenih nejasnoća u vezi sa vlasništvom nad građevinskim zemljištem na prostoru sadašnje autobuske stanice."
Zemljište na kome se nalazi BAS je zvanično u vlasništvu države, korisnik zemljišta su "Železnice Srbije", a u praksi naravno korisnik tog zemljišta je BAS. Ipak, izjava Antića ukazuje da stvari tu nisu sasvim jasne kao što se tvrdi, i da je za ljude iz Uprave grada rizično da privatna firma postane većinski vlasnik BAS-a, jer se nalazi na tako atraktivnom zemljištu za buduće investitore u nekretnine na tom prostoru...

One firme su želele BAS, naravno, i zbog profita koji preduzeće pravi zbog svog monopolskog položaja, ali i zbog imovine firme - BAS u vlasništvu ima restoran/motel "Golf" u Košutnjaku (čija tržišna vrednost je navodno čak 3 mil. evra) i restoran"Sanset".
 
Нема никаквог смисла измештати БАС код Прокопа, иако је сама околина Прокопа саобраћајно неоптерећена излази са аутопута ка прокопу су прилично загушени - наравно реч је о Мостару и Аутокоманди. Чак и ако би се направила петља између АК и Мостара би онда на једном релативном малом делу аутопута имали превише петљи :/

Нови Београд са друге стране има већ решену инфраструктуру, велики простор испред железничке станице НБГД као и све услове да буде саобраћајно чвориште пошто су (већ сада) на једном месту железничка веза, трамваји, аутобуси, аутопут у непосредној близини а у скорој будућности и директна веза са УМП-ом па се даље преко раскрпетље може лако стићи и до обилазнице и ибарске магистрале - а ни аеродром није далеко.
 
Steva":qaguvvla je napisao(la):
...Чак и ако би се направила петља између АК и Мостара би онда на једном релативном малом делу аутопута имали превише петљи :/
...

Та петља је већ одавно направљена...
 
Ja mislim ipak da je kod Prokopa praktičnije,em bi iselili fabriku Bip.Izalazak na autoput je najbolje rešenje+podvožnjak koji odvodi na stranu Nbg,a ne treba zaboraviti da će obilaznica uskoro da se završi tako da o nekoj gužvi ne treba razmišljati ,već samo korist za grad da autobusi ne ulaze u naseljene velike blokove na Nbg.+blizina Bgvoza +Metro stanica+tramvajska na mostaru,htedoh reći i kod Prokopa se sve to nudi kao i kod stanice Nbg.. :kafa: Za koju god opciju da se odluče nema greške,mada + dajem Prokopu zbog blizine auto-puta i pristupa u oba smera...
 
Danas svi prevoznici imaju ,,usputnu ,, Beogradsku stanicu za ulaz-izlaz putnika mimo BASa
na primer
Pravac preko Pančevačkog mosta stajalište baš ispred mosta
Pravac preko Autokomande stajalište baš na Autokomandi
Pravac preko Sajma stajalište baš na Sajmu
itd.

Za poziciju centralnog BASa bitno je
da ima dovoljo prostora za savremeno i buduce uređenje-proširenje, (pranje servisiranje i noćenje autobusa)
kao i laku dostupnost tj. blizinu voza, aviona i evetualno broda
a ne blizina centra grada (on se ,,približava,, dobrim gradskim saobracajem )

Obe predložne pozicije su urbanistički ,,stisnute,, i nemaju takvog prostora ni buducnost
Sadašnjim predlozima u startu je izvesno da ce nakon 10-30 god morati da se opet seli
Oba preložena mesta mogu da budu prolazne podBAS-ove stanice ali nikako centralne

Pod tim uslovima , sledi koj kilometar dalje od centra nego što ovde predloženo
Prosečan Beograđanin ima potrebu maksimalno par puta godišnje da koristi centralnu BAS
a sve ostalo koristi prolazne stanice . Do centralne BASa, može par puta godišnje, da izdvoji i koj minut više :)
 
у сваком случају обе локације су добре. само се поставља питање јачине стубова у Прокопу, да ли ће моћи да издрже аутобусе поред станичне зграде. а то за Ластину станицу се подразумева да буде одмах поред БАС-а
 
@Feilix55

Druže, pogodio si trenutno daleko najvažniji problem oko BAS-a.
Plašim se da neodgovornim odnosom Grad rizikuje da dođe u situaciju kao sa Lukom Beograd.

Rešavanje tog problema je mnogo bitnije od diskusije gde će se BAS preseliti.

O toj premeštanju BAS-a mislim da ne treba zaboraviti da ako se preseli stanica na NBG, onda autobusi iz Banata, Južno od Beograda itd. moraju da prelaze duži put kroz grad i da više opterete mostove.

Naravno iz Srema i Bačke bi u tom slučaju autobusi manje prelazili, ali čini mi se da ima više autobuse iz ostatka zemlje.

rešenje ovog problema daluje da je izgradnja više stanica.
Recimo jedna kod na NBG, a jedna kod Panačevačkog mosta za Banat.
U tom slučaju se javlja problem šta sa putnicima koji presedaju u Beogradu?
Npr. putnik iz Vršca koji ide u Sremsku Mitrovicu.

Kako njima obezbediti da stignu od jedne do druge stanice?
Naravno, odgovor nije kad se izgradi metro ili nešto novo, nego kako sa sadašnjim kapacitetima javnog gradskog saobraćaja.
 
Близина Клиничко болничког центра је врло битна за значајан број путника који долазе у Београд. Прокоп би планираним мостом (поред постојећег подвожњака) преко аутопута био директно повезан са КБЦ-ом, а у близини је и Драгише Мишовића и ВМА...
 
S tim da bi u dvomilionskom gradu bilo jako glupo ostaviti samo jednu AS. Bilo je već priče o tome, da bude više stanica koje su međusobno dobro povezane, a i dobro povezane sa drugim delovima grada. Npr. NBG + Autokomanda. NBG bi mogla da bude i terminalna, a autokomanda prolazna stanica (slično kao sada samo na višem nivou)
 
Vrh