Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Moraju biti negde. Pravila se gužva na Mostarskoj petlji kad su se uključivali sa starog basa. Sad se prave kod Arene. Samo se premestila ta ista gužva.
 
Dok gangula vodi debatu oko ćirilice i strara bas stanica odlazi u istoriju, počele su gužve na kružnom toku kod grčko kiparskog centra jer svi autobusi koji saobraćaju ka Mladenovcu, Ralji, Malom Požarevcu itd sada idu preko Arene i dodatno opterećuju petlju, pored onih koji voze zaustavnom trakom, kamionima i mikserima koji idu auto putem tj moto putem ovo je dobitna kombinacija za gužve i značajno produžilo vreme putovanja na ovom pravcu.
Ti medjugradski najbolje da se okrecu kod Prokopa kada zavrse pristupne saobracajnice…
 
Фали и од НБГ, али бар се неће заглавити у шпицу додатних 45 мин они који раде с ове стране реке.
 
Да, али ако ти дође у сат времена 20 међуградских аутобуса и 10 возова, а у исто време од станице имаш нпр. 4 воза, 6 соло аутобуса линије 36 и 12 тролејбуса, онда потребе опет нису задовољене.
 
Ма много штошта ће морати да се решава… то је јасно… Прокоп је неповезан… НБГ станица је недовољна, и импровизација на аутокоманди неће решити проблем. Једино да купе од Мишковића плац и сазидају целу јужну станицу.
 
Mnogo su bolje prošli turistički preko Mosta na Adi, kroz Bulevar Vojvode Mišića imaju žutu traku brzo se probiju do Mostara, a posle kako Bog zapoveda..

Mene mnogo brine gužva na Mostaru za prigradske autobuse, prevelika je gužva ljudi su nekada na kolovozu što je opasno.
 
Reče mi tetka da je juče putovala od stanice do Autokomande sat i 10 minuta u špicu. A pošto živi u Mladenovcu još je putovala sat i po. Kaže da se baš naspavala u busu. Dakle... ima to svojih prednosti.
Градоначелник каже да још нису успели да аутобусима убаце функцију крила.

Овде почиње питање за 493:
 

ЋИРИЛИЦА СТИГЛА НА БАС: Измењено писмо на инфо - таблама на главној аутобуској станици


НА ИНФОРМАТИВНИМ таблама на Београдској аутобуској станици (БАС) у новобеоградском Блоку 42, уместо латинице, сада стоје ћирилица и енглески. Након што су "Вечерње новости", одмах по отварању главног аутобуског чворишта на новој локацији у престоници, са 12 долазних и 53 одлазна перона, указале на пропуст да су све информације исписане на латиници и енглеском, реаговао је градоначелник Александар Шапић који је тражио од управе БАС да постави табле на ћирилици.

То је урађено протеклог викенда, па су путнике на перонима јуче дочекала обавештења и путокази за долазне и одлазне пероне, међународне, туристичке, међуградске и приградске поласке и одласке. Чим је овај комплекс отворен у Блоку 42 на Новом Београду крајем септембра, путници су одмах приметили да нигде нема ћирилице, као на старој аутобуској станици. Градоначелник Шапић рекао је да је Управа станице то урадила без консултација са Градом, иако је ћирилица званично службено писмо у Србији.

- Ко не разуме ћирилицу, разуме енглески и обрнуто. Тражио сам од управе БАС да замени све те натписе да они буду исписани на ћирилици и енглеском језику - рекао је Шапић прошле недеље и најавио да ће Град да мења све табле и називе улица које ће такође бити на ћирилици и на енглеском језику.

Пропуст у новом комплексу БАС направљен је усред борбе за очување ћирилице, о чему је недавно говорио и министар културе Никола Селаковић и најавио низ корака за заштиту српског језика и нашег матичног писма.

Према проценама лингвиста из Одбора САНУ за стандардизацију српског језика, употреба ћирилице у јавном простору Србије сведена је на свега 10 одсто. Чак је и на београдском аеродрому "Никола Тесла", којим управљају странци, ћирилицом и на енглеском пише "Аеродром Београд", као и на "Београдској арени".

534062_screenshot-2024-10-07-at-16-30-36-cirilica-na-glavnoj-autobuskoj-stanici-beograd-uskoro-najavljena-zamena-tabli-kartomati-obilazak2_f.jpg


534063_screenshot-2024-10-07-at-16-32-57-cirilica-na-glavnoj-autobuskoj-stanici-beograd-uskoro-najavljena-zamena-tabli-kartomati-obilazak5_f.jpg


534061_screenshot-2024-10-07-at-16-30-19-cirilica-na-glavnoj-autobuskoj-stanici-beograd-uskoro-najavljena-zamena-tabli-kartomati-obilazak_f.jpg



Када се већ представљају као велики заштитници српског језика, новинари овако угледног листа би могли да се позабаве и употребом доњих наводника и правилним писањем цртице.
 
Sinoc sam išao da pokupim nekog ko je došao vozom i kada sam hteo da se ukljucim nazad u antifasisticke borbe, koji je ono pakao. Cela skroz desna traka zauzeta sa idiotima kojo cekaju nekog na 4 migavca, izlaz skoro zagradjen, jedva sam se ukljucio, preglednost nikakva, uzas
 
Ne znam baš, ono je potpuno logična zona za kratko zaustavljanje - pred ulazom u stanicu. Trebalo je napraviti drop-off zonu kao na obližnjoj železničkoj stanici. Mogle su biti i povezane. Vozači se ovde ponašaju očekivano. I svuda bi se tako ponašali (manite me švajcarskog kantona Vaud, baš me briga za to). Ovde je ponovo omanuo - projektant, i niko više.

I nije panika nikakva, prostora ima koliko treba, ne dramite. Verovatno sad treba označiti da je dozvoljeno zaustavljanje uz desnu ivicu.
 
Технички ваљда може да се користи дроп оф зона ЖС. Да су направили заједничку зграду то би било решено још са уређењем станичног платоа ЖС.
 
Технички ваљда може да се користи дроп оф зона ЖС. Да су направили заједничку зграду то би било решено још са уређењем станичног платоа ЖС.
Može. Poneko i koristi.

Ispada da i Infrastruktura ŽS bolje koncipira objekte od... nekih.
 
За одлазне путнике на БАС-у простор за краткотрајно заустављање/паркирање (илити drop-off зона) железничке станице је на истој удаљености од анекса/благајне као и сама улица где се непрописно заустављају/паркирају. Не знам да ли је незнање или бахатост, али то треба спречити, а у будућности и кажњавати. Само се Карађорђева преселила у Антифашистичке борбе. Има чак и таксиста који стоје у десној траци. Они би бар требало да знају где може да се стане.

За долазне путнике треба изградити такав простор паралелно са Јурија Гагарина, отприлике тамо где је и паркинг под наплатом.
 
Ne treba ništa 'sprečavati i kažnjavati', jer korisnici nisu krivi što ovde 'autoriteti' ranga dekan Arhitektonskog fakulteta sa saradnicima ne umeju da projektuju javne objekte. Umesto toga, treba predvideti krajnju desnu traku za zaustavljanje, jer ono tu treba i da se dešava. Tačka. Preostale dve trake su dovoljne za saobraćaj, nije to Kneza Miloša.

Zona za zaustavljanje železničke stanice pripada železničkoj stanici.
 
Nema parking pored.

Nemojte smarati, autoritarni K.u.K. Novosađani - ni na staroj železničkoj stanici nismo imali taj problem, nemamo ga ni na aerodromu, samo ovde, na skroz novom objektu na širini i u ravnici, jer kod nas visoka zvanja nose ljudi sa iq 110-.
 
Vrh