Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Pa ja se nadam da gresim, ali zar nije glavna ideja rusenja starog savskig zbog buke. Novi most koji (tako kazu) se gradi na istom mestu ce j dalje prolaziti tik uz bmv zgrade kao i stari. Koliko god da je moderan i koliko god bile dobre sine, tramvaj je bucan. Ako na to dodamo gangulinu zelju da izoluje svaki deo grada od centra, da potpino unisti gradski prevoz i natera ljude da iskljucio idu autom ili peske - moje misljenje da sina tu nece biti. I bas bih volela i nadam se da gresim
LOL. 👍🏻
 

ЋИРИЛИЦА СТИГЛА НА БАС: Измењено писмо на инфо - таблама на главној аутобуској станици


НА ИНФОРМАТИВНИМ таблама на Београдској аутобуској станици (БАС) у новобеоградском Блоку 42, уместо латинице, сада стоје ћирилица и енглески. Након што су "Вечерње новости", одмах по отварању главног аутобуског чворишта на новој локацији у престоници, са 12 долазних и 53 одлазна перона, указале на пропуст да су све информације исписане на латиници и енглеском, реаговао је градоначелник Александар Шапић који је тражио од управе БАС да постави табле на ћирилици.

То је урађено протеклог викенда, па су путнике на перонима јуче дочекала обавештења и путокази за долазне и одлазне пероне, међународне, туристичке, међуградске и приградске поласке и одласке. Чим је овај комплекс отворен у Блоку 42 на Новом Београду крајем септембра, путници су одмах приметили да нигде нема ћирилице, као на старој аутобуској станици. Градоначелник Шапић рекао је да је Управа станице то урадила без консултација са Градом, иако је ћирилица званично службено писмо у Србији.

- Ко не разуме ћирилицу, разуме енглески и обрнуто. Тражио сам од управе БАС да замени све те натписе да они буду исписани на ћирилици и енглеском језику - рекао је Шапић прошле недеље и најавио да ће Град да мења све табле и називе улица које ће такође бити на ћирилици и на енглеском језику.

Пропуст у новом комплексу БАС направљен је усред борбе за очување ћирилице, о чему је недавно говорио и министар културе Никола Селаковић и најавио низ корака за заштиту српског језика и нашег матичног писма.

Према проценама лингвиста из Одбора САНУ за стандардизацију српског језика, употреба ћирилице у јавном простору Србије сведена је на свега 10 одсто. Чак је и на београдском аеродрому "Никола Тесла", којим управљају странци, ћирилицом и на енглеском пише "Аеродром Београд", као и на "Београдској арени".

534062_screenshot-2024-10-07-at-16-30-36-cirilica-na-glavnoj-autobuskoj-stanici-beograd-uskoro-najavljena-zamena-tabli-kartomati-obilazak2_f.jpg


534063_screenshot-2024-10-07-at-16-32-57-cirilica-na-glavnoj-autobuskoj-stanici-beograd-uskoro-najavljena-zamena-tabli-kartomati-obilazak5_f.jpg


534061_screenshot-2024-10-07-at-16-30-19-cirilica-na-glavnoj-autobuskoj-stanici-beograd-uskoro-najavljena-zamena-tabli-kartomati-obilazak_f.jpg


To je to. Sad može da se arhivira ova tema...
 
Ово су само натписи на перонима, снимци екрана са Јутјуба (@sergio_spector?), колико видим. Још нисмо видели фотографије натписа изнутра, обавештења на дисплејима, натписа на апаратима, упутстава и самог натписа на улазу у објекат.

Питање је да ли је решено у потпуности или само делимично, или тек треба да се заврши цео посао.
jes, bar su mogli da udare tag kao izvor a ne printscreen ;)
 
Ја сам подржао замену табле у ћириличне, али нису пропустили прилику да пропусте прилику како да повећају број табли тако и њихову величину.
 
Мене само занима шта ће бити са коцкама. Греота је да се баце.

To je Nova kreirala kao priču oko te kaldrme preko jednog od njihovih accounta na Twitter-u... Kakve kocke, zauljene i po kojima su se vozali autobusi? Niti je neko istorijsko mesto, niti je ikada to mesto bilo reprezentativno...
 
To je Nova kreirala kao priču oko te kaldrme preko jednog od njihovih accounta na Twitter-u... Kakve kocke, zauljene i po kojima su se vozali autobusi? Niti je neko istorijsko mesto, niti je ikada to mesto bilo reprezentativno...
Не знам о чему ти то. Познато је да су коцке из Београда после рата отишле у Праг. Београд је решио да је асфалт боље решење, Праг је радио другачије.
А то што је зауљено, очисти се лако, данас има те хемије колико хоћеш а гранит је тврд, он не пропошта лако течност као мермер.
 
Možda će zvučati čudno, ali mislim da je za svaku pohvalu način na koji ruše ovo. Postupno, planirano, sa razdvajanjem materijala, bez rasipanja... Umesto kao što se inače radi, samo bager i sve na deponiju.
 
 
Нема секундарне фамилије као код свих других БнВ рушења. Ваљда ће искористити све што може да се размонтира, греота да се баце ове неонке, конструкције надстрешнице, једино ето боја што није царска плава, мада лако се то прешприца из ПКБ киоск црвене.
 
BAS čak ne naplaćuje parking za automobile posetilaca, sad primetih....izdali su ga očigledno
 

Prilozi

  • IMG_20241010_112113.jpg
    IMG_20241010_112113.jpg
    66,7 KB · Pregleda: 179
Pa ja se nadam da gresim, ali zar nije glavna ideja rusenja starog savskig zbog buke. Novi most koji (tako kazu) se gradi na istom mestu ce j dalje prolaziti tik uz bmv zgrade kao i stari. Koliko god da je moderan i koliko god bile dobre sine, tramvaj je bucan. Ako na to dodamo gangulinu zelju da izoluje svaki deo grada od centra, da potpino unisti gradski prevoz i natera ljude da iskljucio idu autom ili peske - moje misljenje da sina tu nece biti. I bas bih volela i nadam se da gresim

Nije to glavna ideja. A da si citala kakvi su planovi za novi most, sta ce sve da ima i sl., znala bi Andrea da ce most imati i tramvaj i automobile i pesacke i biciklisticke staze za svaki pravac.

Znaci, bice tramvaja ali tek kada se most zavrsi sto nece biti sigurno u naredne 2+godine
 
Dok gangula vodi debatu oko ćirilice i strara bas stanica odlazi u istoriju, počele su gužve na kružnom toku kod grčko kiparskog centra jer svi autobusi koji saobraćaju ka Mladenovcu, Ralji, Malom Požarevcu itd sada idu preko Arene i dodatno opterećuju petlju, pored onih koji voze zaustavnom trakom, kamionima i mikserima koji idu auto putem tj moto putem ovo je dobitna kombinacija za gužve i značajno produžilo vreme putovanja na ovom pravcu.
 
Vrh