Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Туга и беда је да ови из Рипња и околине пљују своје аутобусе, а кинеске котобање испипане Весариним масним прстима прихватају као бог зна какво чудо технике.
 
Туга и беда је да ови из Рипња и околине пљују своје аутобусе, а кинеске котобање испипане Весариним масним прстима прихватају као бог зна какво чудо технике.
Tuga i beda je što su ti stočni autobusi prevozili ljude do 2019 od Voždovca i ustaničke, a koliko toliko su sa kineskim autobusima ljudi osetili konačno šta znači novo i sa klimom i grejanjem bez prokišnjavanja nije bilo više nagadjanja dal će stići do Voždovca dal ce se pokvariti dal ce moći da uđu dal ce im doći ili nece,
E sad što su se kineski pokazali loše to je već stvar toga što GSP ne odlučuje o kupovini nego neko iznad firme ko nema pojma o materiji.
 
@Bracajerkovic
Ne volim higere, ali složem se sa tobom.
300x i 400x linije su do dolaska njih bile pakao. I ma koliko higer bio loš, ne znam kako neko može da kaže da prelazak sa IK-103 i FAP starih 15-20 godina i održavanim od strane GSP nije pomak na bolje.
Evidentno je da ćemo imati ozbiljan problem sa higerina kroz koju godinu, ali trenutno su svakako oni bolja opcija nego IK koji će crći i ne pojaviti se na polasku.

Takođe, na tim linijama su tu i noviji niskopodni ikarbusi, opet popravak na bolje.
 
Хигери пропуштају воду одоздо, кроз иструлеле цеви.
 
@Bracajerkovic
Ja nekad ne znam, kao da pišem na španskom, a ne srpskom jeziku. Pa ko tvrdi da su ti autobusi bili dobri 2019 aman? Ti govoriš da nikada nisu valjali, a ja ti dajem argumente koji pobijaju tvoje tvrdnje i to je to. Da valjali su i te kako, al kad prevale 2 miliona kilometara, pa normalno da ne mogu više da valjaju. Ja o tome govorim. U nekim gradovima Evrope gde se autobusi toliko izrabljuju, menjaju posle svega osam godina. Higeri se raspadaju posle tri godine, a jesu pomak kao novi da, al posle sedam njih biti više neće. Higer će 405-ica, iako je put dosta bolji sad pojesti daleko pre nego i jednog Mutanta. A to koliko ja ne znam o Ripnju, govori činjenica da sam deset godina živeo na Trešnji, od 2010 do 2020 godine, i da Mutante znam u dušu, a u Ripnju svaku krivinu bukvalno, tako da veruj mi znam vrlo dobro o čemu pričam. Na svakih nekoliko godina će prevoz biti jako loš na tim potezima, dok god se od niskobudžetnih autobusa očekuje da rade 15 godina u takvim uslovima. Još je Kosmaj jedno vreme bio kriminalno loš sa održanjem. Poslednjih nekoliko godina je još i dobar. Na tim potezima ni Solarisi ne bi bili tako dobri posle 10+ godina.
 
@Bracajerkovic
Ja nekad ne znam, kao da pišem na španskom, a ne srpskom jeziku. Pa ko tvrdi da su ti autobusi bili dobri 2019 aman? Ti govoriš da nikada nisu valjali, a ja ti dajem argumente koji pobijaju tvoje tvrdnje i to je to. Da valjali su i te kako, al kad prevale 2 miliona kilometara, pa normalno da ne mogu više da valjaju. Ja o tome govorim. U nekim gradovima Evrope gde se autobusi toliko izrabljuju, menjaju posle svega osam godina. Higeri se raspadaju posle tri godine, a jesu pomak kao novi da, al posle sedam njih biti više neće. Higer će 405-ica, iako je put dosta bolji sad pojesti daleko pre nego i jednog Mutanta. A to koliko ja ne znam o Ripnju, govori činjenica da sam deset godina živeo na Trešnji, od 2010 do 2020 godine, i da Mutante znam u dušu, a u Ripnju svaku krivinu bukvalno, tako da veruj mi znam vrlo dobro o čemu pričam. Na svakih nekoliko godina će prevoz biti jako loš na tim potezima, dok god se od niskobudžetnih autobusa očekuje da rade 15 godina u takvim uslovima. Još je Kosmaj jedno vreme bio kriminalno loš sa održanjem. Poslednjih nekoliko godina je još i dobar. Na tim potezima ni Solarisi ne bi bili tako dobri posle 10+ godina.
Nesporazum onda, ali istina je da kako godine odmiču da kineski autobusi sve više posustaju to je apsolutno jasno sobzirom koliko Mercedesa vozi na 27, 89, i do skoro 83
Ali šta se tu moze sad kad autobuse nisu birali ljudi predviđeni za takav posao i koji su učili školu i saobraćaj, nego politika i vlast,
Ali pored toga staro ne može da se vozi večno mislim da sve ima svoj rok upotrebe
 
@Bracajerkovic
Drago mi je da smo se konačno razumeli. Moraju se vozila kupovati redovno. Zahtevna eksploatacija traži zamenu na desetak godina i to je to. Kilometraža ti je odraz korišćenja, a ne godine. Ni najkvalitetniji proizvod nije imun na izrabljivanje od 20+ sati dnevno, sa pređenih i više od 500 kilometara po danu. Mutanti su bili predviđeni kompletno za rashod 2019 godine, al kako su Higeri na visini zadatka, evo njih još u radu. Svakako da su Higeri od Mutanata u trenutnom stanju bolji, jer su i 14 godina mlađi, al nema teorije da izdrže to što su Mutanti pregurali. Skoro kupovati solo vozila verovatno neće, pa mogu da zamislim na šta će prevoz na potezima 300 i 400 ličiti za nekoliko godina.
 
Туга и беда је да ови из Рипња и околине пљују своје аутобусе, а кинеске котобање испипане Весариним масним прстима прихватају као бог зна какво чудо технике.
Danas se vozio sa 3398 na 27E, ono je jezivo na šta bus liči i kako udara na rupama, daje osećaj kao da će se svakog trenutka raspasti, svaki Higer na 27E je žalostan, a ako su ti mutanti radili i 5 godina redovno, to je već mnogo. Prople nedelje vozio Ik 112le 3218 na 307 i vidim na tabli da je prevalio 1 050 000km što je ogromna kilometraža i to već znači da je odlično i veću razliku na potezu 300 nego sami Higeri prave ik 112le i 112m koji su prebačeni iz grada na ovaj potez. Tada je najveći problem pravilo što su vozila koja su radila bila totalno zapuštena, teralo se na ulice šta ima i neispravna vozila se nisu ni popravljala nego se nešto sklepa i tera se na ulicu, baš sam pisao o Conectu 177, koji je danas bolji nego što je bio pre 5 godina, isti slučaj je sa mutantima, iz razloga što sada ne rade redovno i imaju vremena da ih poprave u garaži, a i vozači više neće da voze stara vozila koja su neispravna, čak i ispravna često isključuju, traže novo. Ne pamtim kada sam video u kvaru nekog Conecta iz 2003 ili mutanta, više sam viđao Higere, LE i M seriju, ali od M serije samo onaj kritični 3251 koji se kvario još kao nov na 307, pa je slat kao punkt za vakcinaciju i onda je vraćen u saobraćaj, pa je sada ostao 3 puta u kvaru za kratko vreme i ne znam jel taj bus prešao 200 000k km za 5 godina
 
Istina zaista se retko kvare u poslednje vreme mora se reći to, ali kad se setim onog perioda pre 2019, omrzo sam ih najviše zbog toga i na 83 je bilo ludilo sa njima često su išli nakrivljeni od gužve, meni su lekonovi fapovi bili izuzetno dobri i brzi, nebo i zemlja sa GSP fapovima koji su se nekako vukljali po putu takav sam utisak imao kad su bili novi ne znam kakvi su bili ali verovatno su godine ucinile svoje, ali lekovnoi su bili munje.
 
Још увек вози онај последњи произведени ФАП који је иначе продат Транспродукту 15. октобра 2013. Рече @Student на теми о приватницима да овај бус повремено изађе на 504.
 
Moja prva poruka pre par godina na ovom forumu je bila vezana za te autobuse. Naime, oni su radili na linijama koje nisam koristio često i gotovo ništa nisam znao o njima, čak ni zašto ih zovu mutantima. Onda su u leto posle prvog talasa korone vraćeni u saobraćaj i moj prvi redovniji susret sa njima bio je baš na liniji 83, kasnije i na 53. Njihovo stanje, najblaže rečeno, veze nije imalo s grčkim tragedijama koje su se pisale ovde. Radilo se o sasvim finim, mirnim, udobnim busevima i vožnja njima je bila pravo olakšanje u odnosu na kineske šklopocije na točkovima. Kamo sreće da je moglo da se bira, bez dileme bih izabrao mutante. Ovde ću da stanem, jer neću da dajem gasa ovom danu mrmota od rasprava. Ja pamtim da su se identične stvari pisale bar 3-4 puta, a čak i ne posećujem forum previše redovno. Isti slučaj i s onom o liniji 52.
veću razliku na potezu 300 nego sami Higeri prave ik 112le i 112m koji su prebačeni iz grada na ovaj potez... + a i vozači više neće da voze stara vozila koja su neispravna, čak i ispravna često isključuju, traže novo...
Sad si mi razjasnio jednu stvar. Na liniji 53 je do pre nekog vremena bilo par IK-112M. Naprasno su sklonjeni i tada je na polasku koji često koristim završilo kinesko nešto sa brojem 3380 ili slično. Ja nemam reči da opišem stepen raspadnutosti tog autobusa. Na svu muku ima i hroničnih problema sa visinom, pa mi je letos dva puta praznjikav naišao nakrivljen na desnu stranu, usput udarajući na svakih par metara kao da ga King Kong otresa o asfalt. Vozač ga je vozio takvog, jer je valjda bolji neispavan novi, nego ispravan stari. (Aj da ne grešim dušu, možda ga je isključio na okretnici posle.) Onog kome je to bolji i bezbedniji autobus od bilo kog mutanta u koji sam ušao definitivno bi trebalo poslati na vanredni tehnički pregled kod dr Opalića. Isto su tako pre par godina IK M na poslednjem polasku zamenili s tada potpuno novim kinotresom, sećam se da mi je palo na pamet kako u životu nisam ušao u autobus koji kao nov toliko razvaljuje po rupama. Nekoliko puta sam ga viđao vučenog za garažu po Košutnjaku. Ne znam da li je crkao u međuvremenu (nismo te sreće, verovatno), ali više nije taj tu, već neki drugi.

Smešno mi je i potezanje grejanja kao argumenta, jer je ono u Higerima prošle (realno smešne) zime bilo između lošeg i nepostojećeg. Istovremeno su se mogli naći punoletni autobusi (103, Mercedesi, 201, Japanci) s vrlo pristojnim grejanjem, a mnogi od njih su evo završili po otpadima da bi oslobodili mesta ovom nezadrživom progresu. Sviće, sviće, tek što nije.
 
Poslednja izmena:
Jesu Higeri odraz nekvaliteta ali pre dolaska njih na poteze 300 & 400,stanje je bilo tragično zaista,nego što je danas.
Red vožnje je bio nebitan jer je dolazilo svako drugo ili treće vozilo.
Kvare se I oni ali se red vožnje kako-tako održava.

Kod mene su redovni #3211 I #3212 i ne pamtim da su se u skorije vreme kvarili, a prvi vozi od 2015.
Ko zna koliko je prešao.
 
Jesu Higeri odraz nekvaliteta ali pre dolaska njih na poteze 300 & 400,stanje je bilo tragično zaista,nego što je danas.
Red vožnje je bio nebitan jer je dolazilo svako drugo ili treće vozilo.
Kvare se I oni ali se red vožnje kako-tako održava.

Kod mene su redovni #3211 I #3212 i ne pamtim da su se u skorije vreme kvarili, a prvi vozi od 2015.
Ko zna koliko je prešao.
Činjenica je da su pre Higera na potezu 300 stalno bila vozila Unacop-a, Presta, Banbusa kao prekomande sa 50. Od dolaska Higera se baš baš retko dešavalo da dođe do prekomande. Lično mislim da ima dve godine otkad sam poslednji put video neko vozilo sa 50 da je prekomandovano na potez 300.
 
“Reklame ne uništavaju farbu na vozilima”
1664183204253.jpeg

1664183216376.jpeg


Mislim da je ovo neizbežno ako se godinama svakih mesec-dva odlepi i nalepi nova folija.
 
Sigurno da lak može da se ošteti skidanjem folije. Dovoljno da se načne malo, pa da stradaju fine površine, što opet zavisi i od samog kvaliteta farbanja. Solarise bi trebao da je farbao SDT, pa valjda nisu loše radili posao. To je ono što sam pre pisao, navali se na nešto i to mora odjednom. Dolazi zima, a oštećuje se farba na vozilima. Što je sad na sve moralo da se to forsira, a većina od tih vozila bi morala na farbanje u što hitnijem roku. Takav, kakav je gore na slici, na ulicu ne bi trebao ni da izađe.
 
Кад би радили заштиту подвозја мање би трулили.
 
Ne verujem da Solarisi trule dole, niti da treba neka posebna zaštita. Kod većine proizvođača, godinama unazad, autobusi se tretiraju kataforezom, mislim na celokupnu konstrukciju tokom proizvodnje. Al moguća je površinska korozija na oplati kad se oguli lak. Nije to strukturalno oštećenje, al prosto je ružno da se to vidi na vozilima u 21 veku. A i samo što je ovako šaren i poluoljšten, ne treba da izlazi u saobraćaj, dok se ne dovede u red.
 
Ваде последње атоме из овог ИК203.
Мени је то најбољи аутобус икада у градском превозу,
најкомфорнији
доста места за стајање позади
и у средини,
има места за мимоилажење широк размак између седишта која су такође комфорна за високе људе
и нису прављена за Кинезе и Јапанце као код већине осталих аутобуса.
 
Upravo izgoreo ceo Conecto na liniji 405. Dali ima neko informacije koji je gb.u pitanju?

Послато са SM-A125F помоћу Тапатока
 
Vrh