Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
85 je nepouzdana i retka linija. Pik postoji na 52 jer su brojanjem putnika utvrdili da 52 treba da bude solo a 89 i 83 zglob, sve dok komunjare sa Ceraka (znam govorim istinu ziveo sam na Ceraku a i moj cale je bio komunjara sa Ceraka pa se rehabilitovao) nisu urgirali i preko starih komunistickih veza vratili na Cerak zglob, a ta vozila na 89 i 83 pretvorili u solo. Od tada pik na Cerak Vinograde jer je neko iznad pravila i misli da je copavi zagorac jos ziv.​
Na više mesta sam video podeljena mišljenja veza za pretvaranje 83 u solo. Jedan deo ljudi je bio oduševljen većim brojem vozila i češćim polascima, dok su drugi govorili da će linija biti haos. Sad što se u međuvremenu srozao prevoz na svim linijama, je druga stvar.​
 
Sad na 83 nailazi Solaris krcat da ljudi stoje na vratima, odmah iza još jedan Solaris koji nije bio baš krcat, ali jako dobro popunjen, znači nisu svi ljudi sedeli nego je dosta njih i stajalo i to sve govori koliko je odluka da se na tu liniju stave solo busevi bila neverovatno glupa, dok sad prolazi 52-ka u sred špica prazna, ta linija je u ovakvoj situaciji zrela za solo buseve.

83 je trenutno još gora nego kada ju je držao Kosmaj, i zato su gužvetine još nesnosnije nego ranije. Novi Beograd trenutno nema da zglobovima pokrije svoje najopterećenije linije (17, 18, 56 i 88) a kamo li ostalo. Sa 83 em što je skinuto brdo vozila, em što je interval između polazak povećan, sada se još dešava i da na liniji fale vozila od tog sad već premalog broja koji bi trebalo da vozi, a da ne pominjem to da na liniji i dalje između ostalog rade i solo autobusi. Ta linija nikako da se namiri i da radi bez problema, ovo trenutno je horor.
 
Na više mesta sam video podeljena mišljenja veza za pretvaranje 83 u solo. Jedan deo ljudi je bio oduševljen većim brojem vozila i češćim polascima, dok su drugi govorili da će linija biti haos. Sad što se u međuvremenu srozao prevoz na svim linijama, je druga stvar.​
Zglob mora biti 78 ili 83. 78 je privatnik tako da ne može, ali zato je 83 mogao jer ga drži GSP. Konekcija Zemun - Vračar (Slavija i Kneza Miloša) ima mnogo putnika i zato treba tu zglob.
 
Na 78 zglob mora pod obavezno, kada god ga vidim na Slaviji iz pravca Banjice, gotovo da bude problem da se uđe. Na 83 nisam viđao takvu situaciju, ali obzirom na trenutno stanje, nisam pametan šta bi bilo najbolje rešenje, pogotovo što ima problema i sa trolama.
 
Situacija sa zglobnim vozilima je jako loša na svim linijama. Ono što je naročito doprinelo tome jeste što su se rashodovala starija vozila bez ikakve predstave kad će doći nova. U tome se pogon Novi Beograd izuzetno istakao. Rashodovali su sve ik-201 i dobar broj Japanaca i sada nemaju sa čime da pokrivaju najopterećenije linije. Zato su BMC-i na 17, 18, 56, 88 potpuno uobičajena pojava. Na 18 je čak bilo slučajeva da i vikendom radi BMC. Ni Karaburma nije u sjajnoj situaciji sa zglobovima, ali ipak je prisutno da kažemo "dosta" ik-201 i Japanaca koji se itekako osete na linijama.
Što se konkretno 83 tiče, jako me je iznenadilo kad sam čuo da je preuzima pogon Novi Beograd jer nisam imao ideju odakle im toliko zglobova s obzirom da zglobni BMC-i još nisu stigli. Al naravno, osakatiš malo 17, malo 18, malo 88, malo od po drugih i eto ti zglobova.
 
Sad na 83 nailazi Solaris krcat da ljudi stoje na vratima, odmah iza još jedan Solaris koji nije bio baš krcat, ali jako dobro popunjen, znači nisu svi ljudi sedeli nego je dosta njih i stajalo i to sve govori koliko je odluka da se na tu liniju stave solo busevi bila neverovatno glupa, dok sad prolazi 52-ka u sred špica prazna, ta linija je u ovakvoj situaciji zrela za solo buseve.
Molim te
83 ti je došao prepun jer ga nije bilo ko zna koliko (logično jer su došla dva zajedno)
Kakve veze to ima sa 52?
Je l ti došao zglobni autobus? - Jeste
Je l su se vratili zglobni na 83? - Jesu

Što se tiče priče 52 i 89, oslanjajući se na analizu mreže autobuskih linija, koju je za Sekretarijat za javni prevoz sproveo Saobraćajni fakultet, vrlo se lako zaključuje zašto na 89 ne rade (i nikad nisu većinski radili!!!) zglobni autobusi:
Na liniji 52 prosečan broj putnika bio je 33969, na liniji 89 -> 22911. Dakle, oko 30% manje.
Koeficijent iskorišćenja vozila je i jednoj i drugoj liniji isti i iznosi 0,26.

Izvolte 52 u ponedeljak u devet uveče
1663621540036.jpeg


Okanite se više od linije i Vinograda. Ne znam šta mislite da ćete postići ako bilo kome upropastite nešto. Bukvalno se već godinama vrti priča “da komšiji crkne krava”.

I svakako, svojim ličnim zapažanjima ne možete da vidite realno stanje i brojke na globalnom nivou.
 
[QUOTE="filipcukovic

Saobraćajni fakultet, vrlo se lako zaključuje zašto na 89 ne rade (i nikad nisu većinski radili!!!) zglobni autobusi.
[/QUOTE]
Ovo apsolutno nije tacno, posle raspodele linija izmedju GSP i privatnika na 89 iskljucivo radili zglobovi par nedelja /meseci dok nisu vraceni na 52. Kakve veze fotografija ima sa istinom? Tako ti je stalno u 89 izmedju ade i delta cityja. Samo ti meni objasni kako se na 52 jedino vratio zglob, ako nije lobiranje i pretnja protestima, sto je evidentno bilo i ok sada posle toliko godona na 83 kada su videli da su pogresili. I sad ti nekome drzis pridike i sad kad je komsijama crkla krava, sad se secas da je glupo da komsiji crkne krava. Mislim ovo su stare rasprave, reci lepo lobirali smo, pretili i dobili smo sta smo hteli, a ne neka fotografija kao dokaz.
 
Ja sam ponudio kompromis sa 89-kom da se onda i 52 prebaci na solo.
 
Drugo ti podaci o brojanju putnika su potpuno apsurdni. Ako neka linija ima duplo vise vozila, polazaka i zglobne autobuse, naravno da ce imati vise putnika od neke koja je namerno unistena (redom voznje) i kapacitetom vozila, jer nece niko da ceka autobus 15 minuta i onda u njega ne udje zbog guzve, kao sto je slucaj sa 89, vec trazi druge alternative, prebacuje se donekle, preseda. Cim je linija nepouzdana, ne dodje nekada ni 40 minuta (vise puta je licno cekao), nece niko na nju ni da se oslanja, vec trazi sigurniju alternativu.
 
Ja sam ponudio kompromis sa 89-kom da se onda i 52 prebaci na solo.
Pravi kompromis bi bio reorganizacija par linija, npr 49 da se produzi do Filmskog grada kroz Djordja Ognjanovica, Ratka Mitrovica i dalje trasom 57 preko Skojevskog, ili istom trasom, pa Jablanickom do Belih voda. Slicno je i sa 512, donji delovi Zarkova oko Vodovodske uopste nemaju vezu sa domom zdravlja, a usponi su veliki, za stare i bolesne ljude, majke sa decom. 57 bi u tom slucaju bila vracena na trasu nekadasnje 55A jer je sada ta cukaricka osmica prilicno besmislena. Druga varijanta je deljenje 57 ne dve linije gde bi jedna sa okretnice isla kao nekada 55A, a druga kroz Djordja Ognjanovica drugim delom osmice - R. Mitrovica-Kneza Viseslava do Miloja Zakica.
 
Tako ti je stalno u 89 izmedju ade i delta cityja.
Wow 10% trase
Ako neka linija ima duplo vise vozila, polazaka i zglobne autobuse, naravno da ce imati vise putnika od neke koja je namerno unistena (redom voznje) i kapacitetom vozila, jer nece niko da ceka autobus 15 minuta i onda u njega ne udje zbog guzve, kao sto je slucaj sa 89, vec trazi druge alternative, prebacuje se donekle, preseda.
Tražiti druge alternative je skroz okej. Ne zaboravi da i 52 ima druge alternative :)
Ja sam ponudio kompromis sa 89-kom da se onda i 52 prebaci na solo.
Na 52 zglobni nisu potrebni zbog tog dela između “Ratka Mitrovića” i “Cerak Vinogradi”, nego zbog veze Žarkova i Banovog brda sa centrom, odatle najveća masa putnika.

Po meni je najadekvatnije rešenje ukidanje 53, dodavanje po nekoliko zglobnih autobusa na 23 i 52, i dodatni solo autobusi na 89.
Pogledajte red vožnje i broj putnika na 89. Sa ekonomske i zdravorazumske tačke postoji minimum 10 gradskih linija u gradu na kojima bi pre trebalo solo autobuse zameniti zglobnim.
 
Samo ti meni objasni kako se na 52 jedino vratio zglob, ako nije lobiranje i pretnja protestima, sto je evidentno bilo i ok sada posle toliko godona na 83 kada su videli da su pogresili.
Nije se vratilo “kada su videli da su pogrešili” nego kada je u planu da se u rad uključi 100 novih zglobnih autobusa, a kako je planirano da se rashoduje više zglobnih nego solo - broj zglobnih autobusa biće veći nego pre.
 
Iskreno Filipe unistavanjem mase linija, proredjivanjem reda voznje, trovanjem putnika izduvnim gasovima i sl. u putnickom prostoru oni su mene vec pre nekoliko godina doveli u situaciju da vise ne koristim gradski prevoz, vec iskljucivo licni automobil. Hvala im, odmorio sam se od ljudi koji se svadjaju, zatvorenih prozora, stresa da li cu negde stici na vreme i sl. i mora drugih stvari, tako da mogu i da ukinu 89 i 52.
 
@prostorni planer
Lepo od tebe što si iskren, ali mislim da posebno zbog toga što ne koristiš gradski prevoz ne znaš stvarno stanje. I mislim da trovanjem foruma sa pričom oko 52 nećeš doneti ništa dobro ni sebi, ni ljudima ovde, ni ljudima koji 52 koriste.
 
Na 52 zglobni nisu potrebni zbog tog dela između “Ratka Mitrovića” i “Cerak Vinogradi”, nego zbog veze Žarkova i Banovog brda sa centrom, odatle najveća masa putnika.
Jasno zato sam pomenuo vezu između 52-ke i autobusa 88 i 85 ali upravo kao alternativu sam predložio 89.

Ukidanje 53-ke je jako jako nategnuta opcija.
 
@Igor , slažem se da je nategnuta opcija, ali ako već mora nešto da se menja - tako će 52 postati pakao linija sa krcatim autobusima i onda će možda ljudi razumeti da je potrebno da tamo rade zglobni autobusi.
 
@prostorni planer
Lepo od tebe što si iskren, ali mislim da posebno zbog toga što ne koristiš gradski prevoz ne znaš stvarno stanje. I mislim da trovanjem foruma sa pričom oko 52 nećeš doneti ništa dobro ni sebi, ni ljudima ovde, ni ljudima koji 52 koriste.
Ja ga ne koristim iz razloga koje sam naveo, ali ne znaci da su se problemi od pre 3-4 godine promenili. Takodje ne znaci da ga ne koriste ljudi oko mene i da mi se ne zale na iste stvari zbog kojih sam i ja morao da odustanem od gradskog prevoza. Da je srece sto mnogi forumasi kazu da je na svim linijama na kojima moze zglob, zglobni autobus.
 
53 није никаква испомоћ 23.

Што се 89 тиче, сваки пут кад треба да се појача било која линија погона Космај скида се возило са 89. Тако да сада раде соло возила а ред вожње за зглоб.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
83 je mnogo bolje radila dok je bila u Kosmaju,ovo čerupanje zglobnih linija kako bi se 83 podmirila ne znam kome dobro donosi,a novi autobusi nisu stigli u pogone....83 mnogo lošije sada izgleda nego pre 1-og septembra.
Što se tiče 52, ona je 80-tih i 90-tih godina išla do stare okretnice na Ceraku,i bila je kompletno solo linija,od Ceraka do Slavije joj je bila trasa.....u to vreme 51 je bio kompletno zglobna linija i slobodno mogu da kažem sa mnogo manje putnika nego 52...on je tada išao do Admirala Geprata,i nikada mi nije bilo jasno zašto tada 52 nije bila zglobna linija....dešavalo se da se nekad stavi neki zglob na 52,ali vrlo vrlo retko,bilo ko od članova foruma živi na Ceraku zna o čemu pričam...
U medjuvremenu kad se linija 52 prebacila na terminus Cerak Vinogradi,ona je i dalje imala solo vozila,ali obzirom da je tih godina posle sankcija bilo previše kupljenih zglobnih vozila,samim tim se situacija preokrenula i linija postaje pretežno zglobna i tako je velikim delom ostalo i do dan danas....Igor@ je u pravu kada govori o odnosu 52 i 53...prosto 53 ima podrsku u 23-ci,a 52 to realno nema i samim tim opravdava postojanje zgloba...korekcije koje su potrebne da bi eventualno moglo da se razmišlja o solo vozilima na 52-ci podrazumevale bi dovodjenje još jedne linije kroz Jablaničku.....ili preusmerenje 51 da produzi u Jablanicku sa Belih Voda,ili produzenje 49 kroz Jablanicku ka Belim Vodama...
Kad smo već pominjali 89,ova izmena na trasi koja je bila aktuelna dobrih mesec dana,dovela je do toga,a tome sam sám bio svedok,da je linija 89 imala mnogo više putnika koji su išli ka Meku na Vidikovcu i Skojevskom naselju jednu ili 2 stanice...pretežno naravno penzioneri,ali na stanicu kod Meka autobus dodje solidno vec popunjenih sedišta,a u pitanju je samo jedna stanica....e tako je nekada išla 57 stara od B.Brda do Cerak Vinograda...ne mora sve baš da ide do Vidikovca,ovo sa 89 bi moglo da posluzi da se realno koriguje trasa,ili da kači Cerak Vinograde do Vidikovca,ili što reče Igor@ kroz Cerak da prodje u krajnjoj liniji....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
83 je mnogo bolje radila dok je bila u Kosmaju,ovo čerupanje zglobnih linija kako bi se 83 podmirila ne znam kome dobro donosi,a novi autobusi nisu stigli u pogone....83 mnogo lošije sada izgleda nego pre 1-og septembra.
Ne znam šta predlažete ti i ostali koji imaju ovakav stav. Treba da vratimo higere na 83?
I zašto “radi loše”? Kasne? Nema autobusa? Ne ostvaruju se polasci?

Iskreno, ja nisam stekao utisak da linija ne funkcioniše dobro. Jednom mi se desilo da autobusa nije bilo duše od 11-12 minuta (na koliko treba da ide), za vreme radova na Vračaru, kada su verovatno zbog te izmene i kasnili. Ostalo - svaki put sve super.

Što se tiče “skidanja zglobnih za 83” sa drugih linija - mislim da je to stvar vremena, i da će dolaskom BMC problem biti rešen.

Takođe, istom tom logikom će i 89 raditi loše sa zglobnim autobusima.
 
Molim te
83 ti je došao prepun jer ga nije bilo ko zna koliko (logično jer su došla dva zajedno)
Kakve veze to ima sa 52?
Je l ti došao zglobni autobus? - Jeste
Je l su se vratili zglobni na 83? - Jesu

Što se tiče priče 52 i 89, oslanjajući se na analizu mreže autobuskih linija, koju je za Sekretarijat za javni prevoz sproveo Saobraćajni fakultet, vrlo se lako zaključuje zašto na 89 ne rade (i nikad nisu većinski radili!!!) zglobni autobusi:
Na liniji 52 prosečan broj putnika bio je 33969, na liniji 89 -> 22911. Dakle, oko 30% manje.
Koeficijent iskorišćenja vozila je i jednoj i drugoj liniji isti i iznosi 0,26.

Izvolte 52 u ponedeljak u devet uveče
Pogledajte prilog 145177

Okanite se više od linije i Vinograda. Ne znam šta mislite da ćete postići ako bilo kome upropastite nešto. Bukvalno se već godinama vrti priča “da komšiji crkne krava”.

I svakako, svojim ličnim zapažanjima ne možete da vidite realno stanje i brojke na globalnom nivou.
Zaboravih da slikam praznu solo 52 u jutarnjem špicu.
 
Vrh