Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ovo su slike iz neke stare vesti na koju sam naleteo tražeći nešto po netu. Koji je ovo autobus, čini mi se kao Connecto? Inače, Sarajevo je u pitanju.
306017191_768499740936509_1605490616321145361_n-696x391.jpg

b_220911038.jpg
 
Гуштер је пустио новог Volvo 7900 Hybrid зглоба ex BKK. Има плави кров и носи ознаку П45214. Замена за П45212 који не могу да поправе.
 
Nije tako. Ume da bude baš prazna ili taman pristojno popunjena tako da je 52 odavno zrela za solo.
Ma šta mi napriča. Pa pristojno i treba da bude popunjena, a ne nasardinisana. To što zvrji prazna van špica kao neke (koje kako bi izbegao burne reakcije neću ni pomenuti) ne znači da u špicu treba tiskati narod već modifikovati režim, odnosno kao što sam već bezbroj puta rekao - izvršiti neki oblik racionalizacije. Pa što onda ne tražiš minibus za 21 i 30, a rikšu za 36 ili 38L? Zato sam i pitao koliko treba da bude pun 52 da Ceračanima ne bi zavideli Bežanijci (koji već imaju 65), ako struka tvrdi da zauzetost registrovanog kapaciteta veću od 2/3 treba izbegavati (što je u slučaju Urbina 18 ne više od 111 putnika, otprilike horor na 53). To što Zemunci i Bežanijci ne kampuju na Gazeli zbog 75 i 83 ne znači da i Ceračani treba da ulaze na krke da bi se napakovali u turski ili kineski šporet.

Živo me zanima šta bi odlučili Ceračani na anketi "U sistemskom nedostatku zglobnih vozila, da li bi vam više odgovaralo da linija 52 bude opslužena: a) solo vozilima, b) ekspres režimom (preskakanjem Ace Joksimovića, Julinog Brda (dok se ne izgradi metro), Doma zdravlja, Kirovljeve, Petlje Radnička, Gospodarske mehane, Ruske, Miloša Pocerca i Kameničke kako se sačuvala tri vozila za druge linije)"

U prvom slučaju bi svi izgubili, dok bi u drugom korist imali i Vidikovac i Banovo brdo jer bi još učestalijim izbegavanjem 53 ista bila rasterećena, 52 bolje iskorišćena i to na drugi način u vidu brže alternative 53. Ponoviću opet da je to jedan oblik racionalizacije. Jednopstavno sistem je previše redundantan za trenutno raspoložive resurse. Strašno se sporo menja, obično je iz godine u godinu sve glomazniji i neefikasniji (umesto da se razvija samo nazaduje), a evo sada smo svedoci činjenice koliko brzo može da se uruši ukoliko se režim i mreža linija ne prilagode blagovremeno brzo nastalim promenama na raspoloživim kapacitetima. Baziranje JGP na autobusu je iz godine u godinu sve manje održivo.
 
110 може али зглоб за Шимановце због таблица не може.
 
Овај Конекто горе 1995/96?

ЕДИТ: Потражио сам, изгледа да је 1999.
Мислим да је лепши од ових космајских.
 
16 раније долазила на 7 минута,а сада на 16 минута,док 17 која је раније долазила на 3 минута сада долази на 13 минута.Битно да сам данас 12 минута чекао на станици код Архива да бих се онда возио у #372 на 73 у којој су се климала седишта и прокишњавао кров,мада ништа боље нисам ни могао да очекујем од ИК-218М крнтија које као да су аматерски склапали на отпаду.
 
16 раније долазила на 7 минута,а сада на 16 минута,док 17 која је раније долазила на 3 минута сада долази на 13 минута.Битно да сам данас 12 минута чекао на станици код Архива да бих се онда возио у #372 на 73 у којој су се климала седишта и прокишњавао кров,мада ништа боље нисам ни могао да очекујем од ИК-218М крнтија које као да су аматерски склапали на отпаду.
Ja koristim 17-icu konstantno već šest godina, tačnije od polaska u srednju školu 2016. a onda i do posla koji je na njenoj trasi. Za ovih šest godina se ne sećam da je ikada išla na tri minuta. Sa tom linijom konastantno otkad je koristim postoji problem u vidu ispadanja iz reda vožnje koji je prisutan od ranih jutarnjih do kasnih večernjih časova. Nije u pitanju samo ispadanje iz reda vožnje usled gužvi, već i manjak vozača, pa bar 2-3 vozila uopšte ni ne izlaze u saobraćaj. U zadnjih godinu i po dana je naročito nepouzdana, dakle ne od skoro. Dogodi se da prođe i po tri autobusa na 31, a nijedan na 17. Sa 17 je bilo situacija da se čeka i po 40 minuta.
 
17 ima interval u špicu oko 5,5-6 minuta već godinama. Teoretski je to dovoljno, ali, zbog silnih ispadanja, ubrzavanja, isključivanja i nedostatka vozača autobusa često u špicu nema duže vreme
 
16 раније долазила на 7 минута,а сада на 16 минута,док 17 која је раније долазила на 3 минута сада долази на 13 минута.Битно да сам данас 12 минута чекао на станици код Архива да бих се онда возио у #372 на 73 у којој су се климала седишта и прокишњавао кров,мада ништа боље нисам ни могао да очекујем од ИК-218М крнтија које као да су аматерски склапали на отпаду.
Икарбус зглобови су одувек били гори од соло. Без обзира на то који их мотор погони или на чијој су шасији. Иако су возила различитог концепта и самим тим неподесни за поређење, ипак постоји неписано правило да соло увек надјача зглоб. Тако су 101/2/3, као и 112Н/М испали бољи и дуговечнији од својих зглобних варијаната.
 
Икарбус зглобови су одувек били гори од соло. Без обзира на то који их мотор погони или на чијој су шасији. Иако су возила различитог концепта и самим тим неподесни за поређење, ипак постоји неписано правило да соло увек надјача зглоб. Тако су 101/2/3, као и 112Н/М испали бољи и дуговечнији од својих зглобних варијаната.
Razlika je najviše vidljiva u 112M i 218M, solo 112M su sasvim solidna vozila, dok su 218M teške kante, čak i ovi najnoviji i poslednji Ikarbusi kojim se drugi deo prikolice savija nenormalno i onda harmonika grebe pod
 
Linija 52 ??! O čemu se ovde priča linija uvek solidno popunjena gužva jedinio kad nema 56 i 53 napuni se na Brdu i Adi i julinom brdu ko čeka za Zelenjak.
Zao mi je sto ne znas, ali linija 52 ne ide preko Julinog brda. To sto je neko pomesao naselja koja ne poznaje pa nazvao stanicu u Zarkovu, Julino brdo je isto kao da ja kazem da ti zivis u Medakovicu. Linija 52 se puni u Zarkovu, na Julinom brdu moze jedino teleportom, ali mislim da jos nije izmisljen.
 
110 може али зглоб за Шимановце због таблица не може.

Nisam siguran da je problem sa Šimanovcima bio u registarskim tablicama

Problem Šimanovaca nije uopšte bila registarska tablica, nego "fijasko" trase, odnosno, toliko je putnika kupio da je više proizvodio troškove nego što je zarađivao. Problem je u tome što su Šimanovci "Farmerski" i industrijski kraj, sa gomilom fabrika koje imaju sopstveni prevoz putnika. Slična situacija je i sa Dobanovcima, s tim što njih vadi to što je 50% industrijsko naselje, a 50% stambeno.​
 
Zao mi je sto ne znas, ali linija 52 ne ide preko Julinog brda. To sto je neko pomesao naselja koja ne poznaje pa nazvao stanicu u Zarkovu, Julino brdo je isto kao da ja kazem da ti zivis u Medakovicu. Linija 52 se puni u Zarkovu, na Julinom brdu moze jedino teleportom, ali mislim da jos nije izmisljen.
Ovo je kao što stanica predsednikovog metroa nosi naziv Karaburma, a nalazi se na Adi Huji ili stanica Železnik koja se nalazi na Makišu, ili pak Bele vode a nalazi se u Rupčinama.
 
Zao mi je sto ne znas, ali linija 52 ne ide preko Julinog brda. To sto je neko pomesao naselja koja ne poznaje pa nazvao stanicu u Zarkovu, Julino brdo je isto kao da ja kazem da ti zivis u Medakovicu. Linija 52 se puni u Zarkovu, na Julinom brdu moze jedino teleportom, ali mislim da jos nije izmisljen.
Mislim da si malo pomešao ili liniju ili brdo, 52 nema teoretske šanse od Banovog brda da dodje do Ceraka ako ne prodje Julino brdo, jedino da je teleportom prebace ali kao što rece još nije izmišljen.
 
Икарбус зглобови су одувек били гори од соло. Без обзира на то који их мотор погони или на чијој су шасији. Иако су возила различитог концепта и самим тим неподесни за поређење, ипак постоји неписано правило да соло увек надјача зглоб. Тако су 101/2/3, као и 112Н/М испали бољи и дуговечнији од својих зглобних варијаната.
ermm... mnoge stvari koje pises su na mestu, ali ovo vec nije tacno i tu je statistika neumoljiva. kosmaju je u proteklih 10-ak god. generalni remont moralo da prodje preko 100 autobusa. sve mecke (50-ak), bar pola mutanata, 10-ak klot fapova, bar 15-ak obicnih 103ojki... zuto-plave 103ojke s man motorima u drugim sp su isto vecinski morale da prodju remont.

u poredjenju s tim imas recimo karaburmu koja je generalno remontovala 7-8 japanaca od ukupno 34 i 15-ak ik201 hiljadarki od ukupno 74. slican neki odnos je bio i na nbg. imao si do pre par meseci nekoliko hiljadarki koje su sastavile 20 god. rada po preteskim linijama u centru grada bez ijednog jedinog pravog remonta, samo uz parcijalne sanacije u garazi, a i to kad bas mora. manova imas jos par kojima nikada pod nije dizan napred, njima je slaba tacka bila pozadi. cak su i u rashod odlazili i ik201 i man zglobovi u daleko boljem stanju od solo, jer je politika bila da se favorizuju solo. solo su imali prioritet i u nabavci delova. vidimo kako je to proslo.

solo nadjaca zglob utoliko sto je laksi i samim tim povozitiji, ali to je cisto stvar fizike i ne vidim sta takvo poredjenje uopste donosi. sasija kod solo buseva je bila problematicnija, mada je tome kumovala i politika firme da ih salje na linije koje su bile za zglob. kod ik103 je to bilo drasticno vidljivije zbog cuvenog zadnjeg prepusta, ali popustala su i strana vozila. mecke su pritom imale bolje odrzavanje i bolju polaznu osnovu, kao i manovi.

o prvim niskopodnim necu da pricam, to nije valjalo ni kad je doslo. ni solo, ni zglobno. tu je sve sto je uopste prezivelo prvih 7-8 god. ionako kilavog rada moralo da se salje na generalku u ikarbus, a ni posle nije valjalo.
 
bazinga je napisao(la):
Konstrukcija autobusa je resetkasta. Zbog prozora i vrata ta konstrukcija ima odredjene slabe tacke, a to su krov i zona oko zadnjih vrata. Krov nose samo metalni stapovi koji se nalaze izmedju prozora, a zadnji desni kraj autobusa ima oslabljenje u vidu vrata, i sve se to uzima u standardni proracun na staticka i dinamicka opterecenja vozila. Kada ti na krov dadas neku masu, stvaras momente koji se prenose na celu konstrukciju i opterecuju je, ali posto vec rekosmo da je zona oko trecih vrata najkriticnija tu dolazi do loma prvo krovne konstrukcije pa zatim ostalih delova resetke pa i sasije.
Sve se to da resiti tako sto se ojaca i krovna konstrukcija i standardne slabe tacke, u ovom slucaju zona oko trecih vrata i tu problema oko sasije i karoserije ne bi bilo.
Motor je vec druga prica, jer osim sto ga opterecujes masom, dodajes jos jednog potrosaca na agregat. Kada se dodaje jos jedan potrosac na agregat, vrsi se remapiranje samog agregata kako bi se uskladio sa novim potrebama ...
Занимљиво објашњење писано апропо нестручне уградње клима у ИК.
 
Mislim da si malo pomešao ili liniju ili brdo, 52 nema teoretske šanse od Banovog brda da dodje do Ceraka ako ne prodje Julino brdo, jedino da je teleportom prebace ali kao što rece još nije izmišljen.
Mislim da si ti pogresio, sada ukucaj julino brdo na google i shvatices da nema dodirne tacke izmedju Julinog brda i 52. Stanica Julino brdo je usred Zarkova. To sto u DJP sedi svako ko ne zna gde je koje naselje, ne znaci da ime stanice odgovara naselju. Imas stanicu Knezevac na sred vidikovca, ali 56 npr ne ide kroz Knezevac
 
Vrh