Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Na 31 već duže vreme izbegavaju da šalju ikače i japance, valjda ih nešto sramota da ih vide stranci :mad: Što se Karaburme tiče, definitivno su prve u planu 16, 23, 31 i 95.

Pa dobro naporna je 31-ica za vozila koja nisu baš u dobrom tehničkom stanju. Generalno, 31 i treba dobra vozila. Opterećena je, gde god da ostane u kvaru nije dobro za saobraćaj. Mislim, tek 23 može da napravi karambol, al valjda računaju da duž svoje trase ima alternativne linije, dok 31 baš i nema na solidnom delu svoje trase.
 
Ne znam, isto ovako su pre nedelju dana došli na Novi Beograd i otišli posle kraćeg vremena.
 
Na 31 već duže vreme izbegavaju da šalju ikače i japance, valjda ih nešto sramota da ih vide stranci :mad: Što se Karaburme tiče, definitivno su prve u planu 16, 23, 31 i 95.
Baš to, u poslednjih mesec dana sam video jedno ik 201 i jednog japanca, ali i to je pravo čudo, obično se pojave jednom u 3 meseca, dok ik 218N rade samo tako jer izgledaju lepše od japanaca i ik 201. A moguće za Bmc da su imali neku obuku vozača
 
Mislim, ne pratim toliko rad 31-ice. 218-ice i ja redovno viđam, al pomislim da su možda i šihte. Nažalost, uleti i Higer ponekad, nadam se retko. Uglavnom, i pre nekoliko godina dok sam još bio na Karaburmi, imali su nalog da se isključivo Solarisi puštaju na liniju. Ne verujem da je to do neke estetike, već je sigurno bilo prijava u tom nekom periodu gde sam i ja primećivao neredovnost 31-ice. Realno, spada u red onih, ajde da tako kažem, prioritetnih linija u Beogradu.
 
Znači uleću i Japanci na 31. Prolazim često na pravcu Autokomanda - Trg, i nisam ih stvarno viđao na pomenutoj. Dobro oni izguraju, ako su smenci. Visoke temperature, ne mnogo jaki, al dugi usponi, a većini mehanika odavno nije sjajna. Radi se parcijalno, kako se kad šta mora. Odavno im je dizanje temperature problem. Začepljeni kanali u glavama motora, stanje kompresora i vazdušne instalacije. Menjač ako je malo pohaban, dodatno može da pospešuje dizanje temperature itd. Teško je tako stara i izvožena vozila održavati u korektnom mehaničkom stanju, bez da se odradi pravi kompletan generalni remont, tipa na oko 800.000 do 1.000.000 kilometara.
 
Mislim, ne pratim toliko rad 31-ice. 218-ice i ja redovno viđam, al pomislim da su možda i šihte. Nažalost, uleti i Higer ponekad, nadam se retko. Uglavnom, i pre nekoliko godina dok sam još bio na Karaburmi, imali su nalog da se isključivo Solarisi puštaju na liniju. Ne verujem da je to do neke estetike, već je sigurno bilo prijava u tom nekom periodu gde sam i ja primećivao neredovnost 31-ice. Realno, spada u red onih, ajde da tako kažem, prioritetnih linija u Beogradu.
Pre nekoliko godina, ikarbusi i japanci su bili redovni na 31. Bilo je obično po 2-3 ikarbusa i po 2-3 japanca. Recimo da poslednjih godinu i po dana japanci i ikarbusi baš retko izlaze na 31. Nema to toliko veze sa težinom linije, već postoje neki drugi razlozi. Da je u pitanju težina ili dužina, 95 bi tu bila prva, a na 95 svakako ima i japanca i ikarbusa. Šta god da je razlog, jednostavno izbegavaju da ih šalju na 31. Mada i jednih i drugih sada ima toliko malo da je prava sreća voziti se s njima na bilo kojoj liniji :)
 
Danas. 🙃

MAN SG313 by Conecto NS, on Flickr

Inače je ovaj Japanac 873 vraćen pre koji dan iz mrtvih, godinu dana je stajao u garaži totalno uništen od čerupanja.
Jedna stvar mi nije jasna... Planira se povlačenje tih vozila iz saobraćaja i njihov rashod i to vrlo uskoro, a sa druge strane ih vraćaju u "život" da tako kažemo.
 
Пала сенка па спасио лајтрумом
1001-8.jpg
Неко је помињао да можда не ради дисплеј. Ради, види се на мојој слици.
 
@Alex_BG
Ne znam dal se sećaš da na 31 Japanci nisu smeli da izlaze ni dok su bili pod posebnim režimom. Robusnija su vozila i od Solarisa sa pravom šasijom U profila, al eto, donator nije dozvoljavao da rade na jednoj 31-ici. S druge strane, mogli su na 511, a Solarisi zbog pružnog prelaza ne. Ne bih rekao da je 95 teža linija od 31-ice. Da, duža je, al realno bez i jednog ozbiljnijeg uspona. 31 spada isto u baš opterećene linije, koja potpuno ravnu trasu ima samo između Slavije i Studentskog trga. Ja na Karaburmi nisam negde oko dve godine. I pre toga je u rasporedu bilo istaknuto da redovna vozila moraju biti Solarisi, uz mogućnost puštanja tada vrlo mladih M-ova. Bilo je tada i N serije, a možda i neke 201-ice, al verovatno za šihte, ili poneku smenu. Sve u svemu, ne verujem da tu ima nekih specijalnih razloga, al opet šta ga znam. Linija je kratka, i činjenica teška uz često veliko opterećenje.
 

35 drži privatnik. Neće tu biti dovoljno vozila u ovoj turi dolazećih zglobnih autobusa za sve linije gde su potrebni. Čak šta više, neće se drastično povećati udeo zglobih, kad se rashoduje sve što je predviđeno za otpis. 83 će valjda otići na zglob. Iskreno, ne znam dal će biti još vozila bar za još jednu liniju, tipa 27E, 53 ili 89. Na mnogim zglobim linijama odavno izlaze solaći, pa čak i na 95, retko na 31, a odavno su redovni na 16-ici, i još više na 65-ici. Što reče i @Zezeljko gore, i 43 je za zglob.
 
Ако БМЦ нису погодни за линије које су карактеристични успони, онда да 17 узме Карабурма, који има 1 успон по смеру (искључења са ауто-пута код Арене и Аутокоманде не рачунам), а 23 да узме Нови Београд, који има више успона, што по Чукарици, што по центру, као и на Карабурми плус што географски одговара због искључења са Видиковца.

Боље је да на 31 ради зглоб из 2002, него да ради било које соло возило, макар изашло директно из фабрике, гледајући из аспекта броја путника у возилу.
 
Samo dva? Meni se čini da ih ima i više. Pogotovo su poslednji polasci pogođeni. Pre koje veče sam 3-4 propustio, jer nije bilo teoretske šanse ući u njih kod Vuka.
 
@Toma
Slažem se, viđao sam Higere i na 16 i na 27, srećom još u manjini, dok su na 43 većinski Higeri, uz ja bih rekao jednog ili dva Solarisa.
 
Vrh