Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Problem je što ovo novo što nabavljamo je biorazgradivo i što taj proces započne po izlasku iz fabrike, a nešto ipak treba da nas vozi...
 
Treba, slažem se. Ali ima li ičega drugog u najavi? Znajući koliko gradski oci znaju da budu spori i neefikasni, kada bi mogli da očekujemo drugu nabavku? Trolejbusi se posle onog tendera više i ne spominju, tramvaji tek. Sad neka pukne i ovo. Koju garanciju imamo da će na nekom eventualno skorom tenderu posao isporuke autobusa dobiti neki renomirani proizvođač? Čekamo, i na kraju dočekamo nešto slično, ili daleko bilo gore, a u međuvremenu se sistem dodatno urušio. Pa Solarisi nam imaju već devet godina. Od 2013 posle Solarisa, došlo je samo 30 M-ova. Situacija sa zglobnim vozilima odavno je i više nego kritična. Ježim se od pomisli da se čeka još minimum godinu dana za prvi novi zglob, a nisam preterano optimističan po pitanju nabavke polovanjaka. Teško da će to Grad moći da sprovede preko GSP-a. Nikada do sad to nisu uradili, i nemam razloga da verujem da će to sada umeti valjano da sprovedu. Prosto, velike su to i komplikovane procedure. Plus treba naći više desetina odgovarajućih vozila, a ne kupovati po desetak različitih modela.
 
Da su slepci jos 2012. uveli Solarise kao standard i nosioca autobuskog podsistema, pola danasnjih problema ne bismo imali.

Ali ne... Iskompleksirana pacovcina nije htela ni da cuje za Solarise. A i sigurno nije mogla da se ugradi koliko je originalno nameravala.Pa daj onda kineske i turske krseve.
 
Ikarbus ik 201 (2006) na liniji 15 #303 😍
IMG_1105 (1).jpg
ikarbus ik 201 (2004) na liniji 95 #902
IMG_1188.jpg
Ikarbus ik 201 (2006) na liniji 73 #1195
IMG_1081.jpg
 
Nije valjda kasno da komplet izmenim poruku. Nisam video lepo ni ja. Nisam siguran šta je tačno ta dokumentacija. Da nije poništenje ugovora sa BMC?
 
Ode znači i poslednji ik 201 u Nbgd, a polako odlaze i sa Karaburme
Relativno tu je i 1026,ali on ne pripada pogonu nego UPUT-u (menevrista).Za Karaburmu nista strasno otpisan 1084,ali tu je i donekle ocerupan 1037 (retrovizor i tablice mozda jos nesto).Ostali 201 rade sem 1038,1055,1049,1073 prosto ih ne salju na linije.Medjutim (1001,1029,1059,1065,939,937,902,900,1041) rade redovno u Karaburmi...Cuo sam da nezvanicno prvih 20 BMC-a stizu 1.9.2022. Ostatak negde na prolece...
 
Videh malo pre Higer #3491 na 307,propao karoserijski dosta. Iskrivljen sa svih strana, napred mu šasija ima lufta kod tablice.

Zamislite ih za 2 godine, biće ih 50% u garaži.
 
Na Konjarniku viđen Higer na 31. Inače, kad sam se vraćao sa Konjarnika, prošao pored tog pokvarenog autobusa. Veću gužvu su pravila kola koja su išla ka Marakani, kao i zatvorena Ljutice Bogdana.
 
U nove zglobne BMC se polako ugradjuju BusPlus aparati pa ih je samim tim i aplikacija registrovala na liniji pod još neregistrovanim garažnim brojem. Ali zanimljivo je da su pojedini registrovani na 83ci. Ja sam pre neki dan pročitao od pojedinih vozača sa Karaburme da oni uzimaju 83 i da će tamo rasporediti novajlije. Onda danas čujem da ipak ne idu svi BMCi tamo, već i nekoliko komada na Novi Beograd jer će oni uzeti 83 nazad, pa onda vidim informaciju da će čak tri pogona uzeti nove buseve. Onda se postavlja pitanje gde će se ti busevi puniti ako u okviru pogona ne postoje punionice. Onda ide priča da tu i Zemun dobija BMCe a da svoje solo M predaje Kosmaju, koji je pre neki dan rashodovao nekolicini starijih Conecta, nekog F i par IK103 iz 2006, a koji ni sada sa tim busevima nema da pokrije sve polaske pa se stvarno pitam kako će izgledati ovaj predstojeći zimski red vožnje sa pretpostavljam gomilom izbačenih polazaka. Onda se postavlja pitanje, ako Zemun preda solo M, sa čim će oni održavati linije jer i oni kubure već sad sa vozilima. Od solo imaju 20ak Higera i par starih Ikarbusa, sa samo tim sigurno ne mogu. Šta će grdni Kosmaj, pola Higera je pocrkalo, šta će oni od septembra kada već sada rashoduju Conecte? Danas MAZ na 95, to se nije desilo od ne pamtim, Higeri na 16 i 31…Pola parkinga na Karaburmi je zauzeto sa rashodovanim autobusima, gde pojedini trunu već godinu dana i ako su do dana današnjeg mogli da voze. Novi Beograd ništa bolji, greota je videti sve one Japance da čekaju sečenje.

Pre neki dan, busevi voze na linijama za trolejbuse jer ni manje ni više nema ispravnih trola kojih nema dovoljno da pokriju sve linije.

I sad, sve ove priče koje samo napisao su samoi dalje priče i to ništa nije provereno, ima gomila verzija, šta sam sve čuo do sad do prekosutra bi pisao. Ali ono što brine je, šta god i kako god bilo, biće haosa, bilo ovako kako sam ja sada napisao ili nekako potpuno drugačije.

Ja ovakav haos i nivo neroganizacije nikad nisam video u životu, za ovakav fijasko bio u ozbiljnoj državi pala vlada.

Ovde se kupuju busevi sumnjivog kvaliteta, bez ikakve opreme, bez mesta za punjenje, bez odgovarajućih linija i terena, a u isto vreme pogoni rashoduju starija vozila kao da su dobili po 200 komada novih. Na kraju se postavlja pitanje i da li ti busevi uopšte dolaze u punom broju.



Jezivo šta smo MI dopustili i na šta smo spali.
 
U nove zglobne BMC se polako ugradjuju BusPlus aparati pa ih je samim tim i aplikacija registrovala na liniji pod još neregistrovanim garažnim brojem. Ali zanimljivo je da su pojedini registrovani na 83ci. Ja sam pre neki dan pročitao od pojedinih vozača sa Karaburme da oni uzimaju 83 i da će tamo rasporediti novajlije. Onda danas čujem da ipak ne idu svi BMCi tamo, već i nekoliko komada na Novi Beograd jer će oni uzeti 83 nazad, pa onda vidim informaciju da će čak tri pogona uzeti nove buseve. Onda se postavlja pitanje gde će se ti busevi puniti ako u okviru pogona ne postoje punionice. Onda ide priča da tu i Zemun dobija BMCe a da svoje solo M predaje Kosmaju, koji je pre neki dan rashodovao nekolicini starijih Conecta, nekog F i par IK103 iz 2006, a koji ni sada sa tim busevima nema da pokrije sve polaske pa se stvarno pitam kako će izgledati ovaj predstojeći zimski red vožnje sa pretpostavljam gomilom izbačenih polazaka. Onda se postavlja pitanje, ako Zemun preda solo M, sa čim će oni održavati linije jer i oni kubure već sad sa vozilima. Od solo imaju 20ak Higera i par starih Ikarbusa, sa samo tim sigurno ne mogu. Šta će grdni Kosmaj, pola Higera je pocrkalo, šta će oni od septembra kada već sada rashoduju Conecte? Danas MAZ na 95, to se nije desilo od ne pamtim, Higeri na 16 i 31…Pola parkinga na Karaburmi je zauzeto sa rashodovanim autobusima, gde pojedini trunu već godinu dana i ako su do dana današnjeg mogli da voze. Novi Beograd ništa bolji, greota je videti sve one Japance da čekaju sečenje.

Pre neki dan, busevi voze na linijama za trolejbuse jer ni manje ni više nema ispravnih trola kojih nema dovoljno da pokriju sve linije.

I sad, sve ove priče koje samo napisao su samoi dalje priče i to ništa nije provereno, ima gomila verzija, šta sam sve čuo do sad do prekosutra bi pisao. Ali ono što brine je, šta god i kako god bilo, biće haosa, bilo ovako kako sam ja sada napisao ili nekako potpuno drugačije.

Ja ovakav haos i nivo neroganizacije nikad nisam video u životu, za ovakav fijasko bio u ozbiljnoj državi pala vlada.

Ovde se kupuju busevi sumnjivog kvaliteta, bez ikakve opreme, bez mesta za punjenje, bez odgovarajućih linija i terena, a u isto vreme pogoni rashoduju starija vozila kao da su dobili po 200 komada novih. Na kraju se postavlja pitanje i da li ti busevi uopšte dolaze u punom broju.



Jezivo šta smo MI dopustili i na šta smo spali.
Žao mi je što neće NBG uzeti 89 sa zglobovima.
 
Vrh