Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Kad je već samo slika bez ikakvog komentara, kojoj bi sad trebalo ovde da se divimo, pretpostavljam, može li bar da bude u odgovarajućoj temi?
Ovako ćemo lepo,ja necu vise postavljati slike pa ne mora niko da postavlja bespotrebne komentare,slika je postavljena eto tako,ako Toma ili bilo ko moze da stavi sliku solarisa sa flckra i napise solaris urbino 18 i niko ga nista ne pita sto ne bi mogao ja.Hvala lepo.
 
Kad je već samo slika bez ikakvog komentara, kojoj bi sad trebalo ovde da se divimo, pretpostavljam, može li bar da bude u odgovarajućoj temi?
Nek podele temu na dve: Autobusi - diskusija, Autobusi - fotografije. Meni ne smeta ni slika bez komentara, niti jedna slika već ne stavljanje u spojler uz neizbežno sečenje započete diskusije u nekim slučajevima.

Inače 944 i juče i danas na 23, 1357 na 88, a danas 3048 na 85 spolja kao nov (osim dobre limarije harmonika zategnuta, čista), 3479 na 57 cela konstrukcija u zoni drugih vrata zajedno sa njima poskakuje po 5cm što se neverovatno vidi i spolja kada ide preko šina zvanih krateri u Požeškoj, crveni 7134 na 87L bez ispravnog displeja ("radi" standardno papir).

Išao danas u Vranić pa moram pomenuti i stanje Lastinih i Strenilih autobusa, minibusa i infrastrukture koju koriste. 7267 (zglobni Otokar) na 560, 7277 (isto zglobni Otokar) čekao polazak za 591, pre njega krenuo 8168 (SOR) koji vibrira ali ne tako kao Ikarbus i većina Turaka. 8168 spor, jedva izašao uz breg (zglobni Otokari mnogo bolje vuku na uzbrdici, bolje izvlače posle Bubanj potoka), unutra čist osim do samih prozora, prozori čisti, tapacirana sedišta čista i neiscepana, prazna sedišta vibriraju ali ne previše. Strelin minibus 70028 (Mercedes) na 860V za Baljevac na Brdu se napunio pre 8168 u 14:00. U povratku mi došao isto Strelin Mercedes minibus na 860Š (Barič-Vranić-B.brdo) oko 17:00 bez ispravnog displeja čiji broj nisam video (nisam obratio pažnju pri ulasku, pretrčao u 57 na Brdu). Taj je startan, bio dobro popunjen, ima tvrdo vešanje i dobra sedišta, čist je, ali mnogo vibrira karoserija, ništa manje ispod prozora u odnosu na sama stakla. Manje se tresu staklena vrata nego karoserija prekoputa što me baš iznenadilo.

U smeru ka Vraniću je prolazilo dosta zglobnih Otokara, SOR-ova i Mercedes minibusa, Otokari mahom na 560. 8168 krenuo prazan s Brda, ušlo nekoliko ljudi u Žarkovu kod pijace/Vera, zatim izašlo i ušlo nekoliko u Lipovici, još više u Meljaku i na počeku Vranića i najveća je razmena začudo bila u samom centru sela. U povratku je prošao jedan 560 i dva 591, od kojih je drugi bio 7277 ako se ne varam jer on je imao tablu, a prvi ne (brezo je prošao, svi na 560 su bez table), i svi dobro popunjeni zglobovi - 560 ili 591. Sorovi bili prazni.

Što se infrastrukture tiče, iznenadio me kružni tok kod Petlovog brda. Pa ono je stvarno poražavajuć primer planiranja drumske infrastrukture na samom ulazu u grad, na ključnom magistralnom koridoru. Sramota za grad i celu republiku. Kružni tok je bukvalno kao pečat bez blagih radijusa ivičnjaka, do te mere sa oštrim prelazima iz pravca u krivinu da je solo SOR prešao desnim pogonskim točkom preko ivičnjaka i skoro se zaustavio. Sam radijus kružnog toka je veoma mali, tako da zglobovi koriste obe trake i dodatno koče saobraćaj. Baš se tu koriste najduži zglobovi od 18,75m. Ograničenje pred tokom je premalo za magistralni pravac bez semafora (trebalo bi da bude ilegalno, odnosno da bude nemoguće dobijanje građevinske dozvole za takav projekat niskogradnje), a u povratku se minibus potpuno zaustavio jer mu je automobil iz lokalnog saobraćaja iz pravca grada ka Petlovom brdu presekao put (nije minibus skretao). Tu se stvaraju kolone u oba smera, što prethodno nije bio slučaj, što je dodatno pogoršao obližnji semafor kod Metroa i probijena ulica. Ostatak parčeta autoputa do Orlovače u sklopu petlje je potpuno druga priča i on bi trebalo da ide skroz do Meljaka. Na Ibarskoj profila 2+1 i 1+1 ima dosta tegljača koji koče automobilski i autobuski saobraćaj na uzbrdicama, a bogami i nizbrdicama.

U Vraniću Rašića kraju zglobovi zauzimaju celu raskrsnicu kao i na 461 u Vrčinu. To je Lastina rutina, čime GSP baš i ne može da se pohvali. Lastina ideologija zasniva se na pretpostavci da ukoliko slobodan prostor za manevrisanje na krivini ili raskrsnici ispunjava minimalni radijus zaokreta propisan prema proizvođačkoj specifikaciji teraj zglob.
 
Ovako ćemo lepo,ja necu vise postavljati slike pa ne mora niko da postavlja bespotrebne komentare,slika je postavljena eto tako,ako Toma ili bilo ko moze da stavi sliku solarisa sa flckra i napise solaris urbino 18 i niko ga nista ne pita sto ne bi mogao ja.Hvala lepo.

Ovaj forum je lepo uređen, a pravila ne postavljamo ni ti ni ja. Na nama je da ih poštujemo.
Postavio si sliku autobusa privatnog prevoznika u temu o GSP autobusima. Pri tome slika nema nikakve veze sa diskusijom. I dalje ne razumem slike gde će se više pričati o fotografskom umeću autora, nego o objektu sa slike. Autobus je mnogo više od zanimljivog kadra. Pored eatetske, alika na ovakvom forumu bi trebalo da ima i informativnu komponentu. Mogao si bar da napišeš gde si ufotkao bus, možda neki podatak o njemu...
Kao neko ko rado diskutuje ovde u raznim temama, više puta sam opominjan kad uđem u off, premeštani su mi i brisani postovi, i trudim se da poštujem kućni red, reagujem na nepoštovanje teme. Ti se ljuti koliko hoćeš, ali razmisli da li si u pravu, posebno kad se služiš takvim tonom: "Evo ovako ćemo..."
Ja bih samo da poštujemo pravila, jedni druge i pišemo o autobusima.
 
Evo nekoliko Higera i jednog BMC-a koje je GSP poslao u Batajnicu prosle nedelje da prevoze posetioce vojne vezbe "Stit 2022" koje se odrzavala na Vojnom aerodromu Batajnica.


Zemun:
#3362-706Am

MQM2vkJ.jpg


#3412-706AM

TpECJwm.jpg


Karaburma:

#3373-706AB

swWGwHO.jpg


Kosmaj:

#3489-706AB

5nCMHQo.jpg


Novi Beograd:

#3355-706AB

GxrQzl8.jpg
 
И ту су требали да пошаљу зглобове с обзиром на посећеност вежбе.
 
Onaj sa prve ima problem sa visinom, čini mi se. Dobro su ga natovarili
 
Dobra fora!
Nisam ih viđao nakrivljene, pa ako pored svih problema još imaju i probleme sa visinom, onda stvarno nazdravlje
 
Ranijih godina su radili pretežno Solarisi na ovim šatl linijama ali ove godine su uvalili Higere, baš je bilo teško ući u bus.
Inače Higeri generalno imaju problema sa visinom i ogibljenjem, često čujete tokom vožnje neku vrstu škripanja kada prelazi preko lezecih pandura, nekih rupa.. Pored toga, možete primetiti da je na velikoj većini bar jedan ćošak karoserije udaren, ulubljen. To se dešava upravo zbog tih hroničnih problema sa nivelacijom visine i pada celog busa na neku stranu.
 
Solarisa (kao i zglobnih uopšte) sve manje ima na broju i za redovan prevoz, kamoli za vanredni. Ako misle da povećaju udeo šinske mreže u sistemu JGP, moraju ozbiljno da podignu rezervu kapaciteta povećanjem udela zglobnih vozila u drumskom inventaru. To će se pozitivno odraziti i na organizovani prevoz.

Rekao bih da su Lastine linije i genralno prigradski saobraćaj u mnogo boljoj situaciji od gradskog (GSP+privatnici). Takt nije bogzna kakav, ali je bar ponuđena veća rezerva kapaciteta. Zaboravi juče da pomenem da sam video i jedan zglobni BMC na Ibarskoj. Lasti, Streli i Lastri treba zameriti na lošem odabiru konfiguracije vozila. Naručuju gradska vozila sa malim brojem (neudobnih) sedišta, ogromnim prostorom za stajanje i velikim brojem vrata, dok solo autobusi sa velikim brojem sedišta (uglavnom već stariji SOR-ovi, osim ka Sopotu i Mladenovcu) imaju tvrd tapacirung kao u Štadlerovim regionalnim vozovima, pri čemu nisu ni low entry.

Recimo da bi ovakva prigradska Low Entry Scania sa mekim visokim sedištima, visokim podom iza druge osovine bila bi idealna za 465, 493, 581/581E i 860/860E, dok bi lokalna Low Floor Scania sa tvrdim standardnim tapaciranim sedištima, više sedišta od gradskih, većom površinom za stajanje od prigradskih odgovarala linijama 302, 304, 405, 408, 461, 463, 531, 560, 591.
 
Ласта и ЛастРа су купили зглобне Отокаре и Терите од Стреле тако да су брзо дошли до "нових" зглобова какви год да су.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ovaj forum je lepo uređen, a pravila ne postavljamo ni ti ni ja. Na nama je da ih poštujemo.
Postavio si sliku autobusa privatnog prevoznika u temu o GSP autobusima. Pri tome slika nema nikakve veze sa diskusijom. I dalje ne razumem slike gde će se više pričati o fotografskom umeću autora, nego o objektu sa slike. Autobus je mnogo više od zanimljivog kadra. Pored eatetske, alika na ovakvom forumu bi trebalo da ima i informativnu komponentu. Mogao si bar da napišeš gde si ufotkao bus, možda neki podatak o njemu...
Kao neko ko rado diskutuje ovde u raznim temama, više puta sam opominjan kad uđem u off, premeštani su mi i brisani postovi, i trudim se da poštujem kućni red, reagujem na nepoštovanje teme. Ti se ljuti koliko hoćeš, ali razmisli da li si u pravu, posebno kad se služiš takvim tonom: "Evo ovako ćemo..."
Ja bih samo da poštujemo pravila, jedni druge i pišemo o autobusima.
Ja sam lepo objasnio,ti mozda jesi "ugledniji clan" i duze si ovde.Znam da postoji tema Privatni Prevoznici ja sam mislio da je tema "Autobusi" za sve slike,a ne samo GSP-ovih autobusa.Na dalje ne znam da li cu postavljati slike,ali ako budem postavljao postavicu samo one iskljucivo od GSP-a.Naravno da ne dodje do daljih pitanja poput tvog i mešanja tema.Moja greska,izvinjavam se.Admin slobodno neka premesti post nije nikakav problem.
 
I 95 su načeli, na liniji upravo Higer 3456.
 
Metrolike linije se sakate dok na 73 vozi zglob.
 
Evo da vam pokažem kako se to radi na liniji 305,polasci : 13:35,13:46 & 13:58.
Čekao sam 20-tak min na interval od 12.

#3211 je došao u 13:43 i čekao na okretnici više od 20 min, #76 (šihta) u 13:50 i #3212 u 13:57.

Prvi koji je krenuo je #76 (vukao se 35 min) u 14:00. Za njim odmah jedan od IK112LE.
Svaka čast za organizaciju. Ljudi su posle čekali sledeći ko zna koliko.
Gužve ili udesa nije bilo.
I onda posle kada mi kažu kreni ranije... Šta ranije? Pola sata? Stvarno su bahati bez razloga.

Screenshot_20220506_140139_com.busplus.jpg
 
Rashod 1030 i 1052, sve više i više je otpisanih i više nemaju šta da pošalju od zglobova. Čak je zglobni japanac bio na šihti na 31 što je iznenađenje jer ih tamo nikad ne šalju.
 
Pored toga bih dodao da je rok isporuke od 220 do 320 dana od dana potpisivanja ugovora. Ugovor je potpisan 21.10.2021.
 
Vrh