Kad je već samo slika bez ikakvog komentara, kojoj bi sad trebalo ovde da se divimo, pretpostavljam, može li bar da bude u odgovarajućoj temi?
Nek podele temu na dve: Autobusi - diskusija, Autobusi - fotografije. Meni ne smeta ni slika bez komentara, niti jedna slika već ne stavljanje u spojler uz neizbežno sečenje započete diskusije u nekim slučajevima.
Inače 944 i juče i danas na 23, 1357 na 88, a danas 3048 na 85 spolja kao nov (osim dobre limarije harmonika zategnuta, čista), 3479 na 57 cela konstrukcija u zoni drugih vrata zajedno sa njima poskakuje po 5cm što se neverovatno vidi i spolja kada ide preko šina zvanih krateri u Požeškoj, crveni 7134 na 87L bez ispravnog displeja ("radi" standardno papir).
Išao danas u Vranić pa moram pomenuti i stanje Lastinih i Strenilih autobusa, minibusa i infrastrukture koju koriste. 7267 (zglobni Otokar) na 560, 7277 (isto zglobni Otokar) čekao polazak za 591, pre njega krenuo 8168 (SOR) koji vibrira ali ne tako kao Ikarbus i većina Turaka. 8168 spor, jedva izašao uz breg (zglobni Otokari mnogo bolje vuku na uzbrdici, bolje izvlače posle Bubanj potoka), unutra čist osim do samih prozora, prozori čisti, tapacirana sedišta čista i neiscepana, prazna sedišta vibriraju ali ne previše. Strelin minibus 70028 (Mercedes) na 860V za Baljevac na Brdu se napunio pre 8168 u 14:00. U povratku mi došao isto Strelin Mercedes minibus na 860Š (Barič-Vranić-B.brdo) oko 17:00 bez ispravnog displeja čiji broj nisam video (nisam obratio pažnju pri ulasku, pretrčao u 57 na Brdu). Taj je startan, bio dobro popunjen, ima tvrdo vešanje i dobra sedišta, čist je, ali mnogo vibrira karoserija, ništa manje ispod prozora u odnosu na sama stakla. Manje se tresu staklena vrata nego karoserija prekoputa što me baš iznenadilo.
U smeru ka Vraniću je prolazilo dosta zglobnih Otokara, SOR-ova i Mercedes minibusa, Otokari mahom na 560. 8168 krenuo prazan s Brda, ušlo nekoliko ljudi u Žarkovu kod pijace/Vera, zatim izašlo i ušlo nekoliko u Lipovici, još više u Meljaku i na počeku Vranića i najveća je razmena začudo bila u samom centru sela. U povratku je prošao jedan 560 i dva 591, od kojih je drugi bio 7277 ako se ne varam jer on je imao tablu, a prvi ne (brezo je prošao, svi na 560 su bez table), i svi dobro popunjeni zglobovi - 560 ili 591. Sorovi bili prazni.
Što se infrastrukture tiče, iznenadio me kružni tok kod Petlovog brda. Pa ono je stvarno poražavajuć primer planiranja drumske infrastrukture na samom ulazu u grad, na ključnom magistralnom koridoru. Sramota za grad i celu republiku. Kružni tok je bukvalno kao pečat bez blagih radijusa ivičnjaka, do te mere sa oštrim prelazima iz pravca u krivinu da je solo SOR prešao desnim pogonskim točkom preko ivičnjaka i skoro se zaustavio. Sam radijus kružnog toka je veoma mali, tako da zglobovi koriste obe trake i dodatno koče saobraćaj. Baš se tu koriste najduži zglobovi od 18,75m. Ograničenje pred tokom je premalo za magistralni pravac bez semafora (trebalo bi da bude ilegalno, odnosno da bude nemoguće dobijanje građevinske dozvole za takav projekat niskogradnje), a u povratku se minibus potpuno zaustavio jer mu je automobil iz lokalnog saobraćaja iz pravca grada ka Petlovom brdu presekao put (nije minibus skretao). Tu se stvaraju kolone u oba smera, što prethodno nije bio slučaj, što je dodatno pogoršao obližnji semafor kod Metroa i probijena ulica. Ostatak parčeta autoputa do Orlovače u sklopu petlje je potpuno druga priča i on bi trebalo da ide skroz do Meljaka. Na Ibarskoj profila 2+1 i 1+1 ima dosta tegljača koji koče automobilski i autobuski saobraćaj na uzbrdicama, a bogami i nizbrdicama.
U Vraniću Rašića kraju zglobovi zauzimaju celu raskrsnicu kao i na 461 u Vrčinu. To je Lastina rutina, čime GSP baš i ne može da se pohvali. Lastina ideologija zasniva se na pretpostavci da ukoliko slobodan prostor za manevrisanje na krivini ili raskrsnici ispunjava minimalni radijus zaokreta propisan prema proizvođačkoj specifikaciji teraj zglob.