Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
I dalje ostaje pitanje sta je sa nekoliko zutih i ocuvanih Divaga koji su stigli iz Svajcarske u poslednjoj donaciji. Zasto ne saobracaju Beogradom umesto klackavih oronulih Katica.
Prvo, ne znam da l znaš da određen broj vozila mora da bude u rezervi i da to što 5 autobusa stoji u garaži ne znači da ih hitno treba angažovati negde.
Drugo, na Gugl mapama uglavnom nisu snimci napravljeni radnim danima, kada je više vozila na ulicama, već vikendom, kada je praznije. Takođe se po potrebi vozila i slične stvari sklanjaju sa karte da ne bi “odvlačili pažnju” od suštine i prave namene karte.
Prvo, ne znam da l znaš da određen broj vozila mora da bude u rezervi i da to što 5 autobusa stoji u garaži ne znači da ih hitno treba angažovati negde.
Nije ni svaki bus u garaži ispravan i obično postoji razlog zašto stoji u garaži. Čak je i velika verovatnoća da je prethodno isključen. Konkretno što se tiče pogona NBGD znam da je česta pojava da se nakon isključenja vozilo čeka i po sat, sat i po u nedostatku ispravnih. Neki Solarisi stoje parkirani I čekaju delove ili popravku, nisu svi u voznom stanju, BMC takođe.
Ne znači da je neispravan, možda je na redovnom servisu, zameni nekog dela, čekanju tehničkog, proceni štete, možda je ostavljen zbog rešavanja problema sa opremom bus plus, opremom za praćenje, nadzor, brendiranja, može biti gomila razloga, a da nisu nužno neispravnost.
Uzgred, neispravnost ne znači da nije za saobraćaj, gomila kvarova se rešava davanjem vozila na šihte ili jednosmence, u pauzama ili nakon smene, jer nema dovoljan broj vozila sa kojim mogu takva vozila da se zamene.
Ono sa čim ne sme da ima kompromisa su smetnje na uređaju za upravljanje i zaustavljanje, kao i funkcija vrata, sve drugo, na ovaj ili onaj način može da se prolongira sa rešavanjem.
Problem sa novim vozilima je taj što ne dopuštaju sistem održavanja kao kod većine prevoznika, štednju na delovima i neredovno održavanje, kada popali greške nema vožnje.
Ranije toga nije bilo, sve što svetli, a ne treba rešavalo se izolir trakom ili kleštima, a bus je mogao da ide, sada to nije slučaj.
Ajde da probam da ti približim, mada deluje kao uzaludno.
Proizvođač ti uz nov proizvod daje garanciju 2 godine (primer) ili 200.000km (primer). Kada ispuniš jedan od tih uslova, garancija više ne važi, ono što se desi nakon toga ne spada pod odgovornost proizvođača, sa druge strane i proizvođač raspolaže sa delovima koji prave neki drugi (podizvođači) prilikom prve ugradnje.
Ikarbus je ugrađivao šta je ugrađivao, srazmerno tome cena je bila niža, razume se i kvalitet.
Ne možeš očekivati isti kvalitet od Dačije i recimo Mercedesa, isto kao što nije ista ni cena.
Mnogo veći problem je način kako održavaš to vozilo, jer u nekim drugim uslovima i okolnostima isti ti što su sahranjeni u Beogradu su se bolje pokazali. Solaris je imao tu sreću kao i Japanci da se koliko toliko vodi računa o tome šta se ugrađuje u njih. Naravno, Ikarbus kroz sve godine nije rešio mnoge tehničke nedostatke i jasno je zašto je opstajao, ali svuda u svetu postoji dogovorna politika na mnogo većem nivou, logično je da pare ostanu u Srbiji, a ne da plaćaš strano smeće, gde jedino kajmak ubira neki uvoznik. Ikarbus kao i sve naše fabrike, nisu se baš puno trudili niti usavršavali, zato su tako i završili. Kroz neku godinu nekako neću moći da zamislim Beograd bez ijednog Ikarbusa, nakon svih ovih godina stvarno će izgledati čudno, a ono što će biti teško prihvatiti da nije glavni problem nepouzdanosti voznog parka bio u Ikarbusu. Imamo već sad mnoge slučajeve sa stranim vozilima, dosta mlađim.
Poređenje potpuno različitih klasa besmisleno je, dok je iz iste klase apsolutno neophodno radi odabira bolje ponude (ne obavezno jeftinije, možda malo skuplje a vidno kvalitetnije). Zašto su Turci uopšteno bolji od Ikarbusa iako je i on koristio turske delove, a čak i nemačke šasije? Zato što je Ikarbus očito najmanje trošio na delove, a više na proizvodnju (manju količinu i smanjenu efikasnost) i višu marginu (ne bi li izbegao još veći minus). Turci se sami po sebi dosta razlikuju ali većina koristi kvalitetnije komponente od Ikarbusa tako da nude bolji odnos cene i kvaliteta. Conecto se kao jedinstveni slučaj ističe po tome što predstavlja "barebone" Citara u nižoj klasi, od kojeg se više razlikuje po paketu opreme i cene komponenti namenjenih različitim tržištima nego po kvalitetu većeg broja sastavnih delova, sve zahvaljujući Nemcima koji traže minimalan kvalitet. Ostali variraju i ne nude tu garanciju kvaliteta. Svako ima svoje bolje ili lošije dobavljače čiji delovi neretko završe na istom vozilu u različitim procentima. Zato svakom nešto fali, nekom manje nekom više, a cene su tu negde.
Slažem se da kajmak ne treba da skida uvoznik, ali ja ne vidim opravdanje za finansiranje povećanja rizika od ispadanja iz vozila. Nije bitno da li su vrata ili iberturaža u pitanju kad se dovode životi u pitanje zbog sitnih grešaka. A zašto se ne zapitati i ko još po toj ceni nudi i najnovije mobilne furune, aparate za zvonjavu u ušima posle vožnje, osvežavanje kišnicom, žuljeve na kolenima? Prečice koje su dovele do pomenutog sigurno nisu prepolovile cenu, a vrlo su se negativno odrazile na kvalitet, iako je proizvod bio skuplji od ex-SSSR modela koji nisu ništa lošiji, ako nisu i bolji. Ublažavanjem neiplativosti proizvodnje, kupovao je vreme za pljačku i maltretiranje poreskih obveznika. Grad mu je na jednom kraju davao veštačko disanje dok je na suprotnom ovaj prdio narodu na nos.
Kada se priča o ceni i kvalitetu možda bi bilo najvažnije reći da iako će konačna ponuđena cena budžetnih proizvoda iz EU biti uslovljena različitim faktorima, nećeš izbeći plaćanje premijuma za viši standard tržišta EU, a minimalni kvalitet biće ti zagarantovan. Ukratko uvek znaš šta ćeš najmanje dobiti za koji cenovni rang. Ovo važi i za SOR ili Solbus, koji su svetlosnim godinama ispred Higera po mnogo čemu. Suprotno tome, proizvođači koji nisu pod lupom EU skloni su obaranju cene nižim standardom, slabijom ili neujednačenom kontrolom kvaliteta, pribegavanjem prečicama i lošijim tehničkim rešenjima, te kvantitetom, a što se može razlikovati pojedinačno te moraš voditi više računa o tome koja je ponuda bolja. Što veći udeo ode na cenu delova opravdanog kvaliteta to bolje po kupca, i obrnuto, što više pomuzu proizvođač i partneri (čitaj sateliti-paraziti) poput uvoznika to gore. Mi smo decenijama bili žrtve Ikarbusa, ali smo tek posle Higera i BMC lagera doživeli najveće poniženje kao poreski obveznici. Platili smo nešto što će se raskupusati za par godina po ceni ozbiljnog proizvoda. Turski Mercedes nudi isto što i Solbus (zbog čega ga Varšava, Torino i mnogi drugi nabavljaju), ali je zbog manjih margina jeftiniji. Za nižu cenu ne gubiš na kvalitetu. Zato mi je bilo šokantno da su BMC platili po ceni Solarisa, umesto da smo nabavili veliki broj Mercedesa kvalitetnijih od BMC i to po ništa većoj ceni. To bi bila najbolja ponuda jer bi kao kupac (čitaj poreski obveznici) dobili najviše za uložen novac, U Novom Sadu je Mercedes dao skuplju ponudu, ali je ipak opravdao kvalitet. Pretpostavljam da su želeli da mu nametnu "porez" na mali broj zglobova u voznom parku (a ne sumnjam da bi cenu oborili većom nabavkom), što je BMC iskoristio.
I da je malo više, nije daleko od istine. Poneki CAF na 7 i 9, ostalo 90-e (Katice u fazi raspada). Čak su i Švajcarci ugrožena vrsta. A fazon je u tome što su vatajući zjale dva mandata došli u situacju da su sva tri podsistema (tramvaji, trolejbusi i autobusi) zrela za ozbiljnu obnovu. Ako samo pusti da guraju ruke u košnicu. Neće im pasti na pamet sledeći put.
Hahahahahahahahah autobus ne može ni iz garaže da dođe do okretnice da se ne pokvari, šta reći stvarno i to prvi polazak gde treba da ide najpouzdanije vozilo, pogon zemun
Hahahahahahahahah autobus ne može ni iz garaže da dođe do okretnice da se ne pokvari, šta reći stvarno i to prvi polazak gde treba da ide najpouzdanije vozilo, pogon zemun
23: 867
31: 3166 mislio sam da će pootpadati i vrata i prozori (došao spušten na Slaviju, digo se na normalnu visinu, pa spustio zadnji deo nije postepeno gubio visinu, čulo se cccc kao da podešava) kod Beograđanke i tako lupao do Terazija i dalje, vozač se duže zadržao na Terazijama ali nije podigao visinu, pri čermu je vozio osvetnički kao da je hteo da ga rasturi što pre
52: 1335, 3260, 3262 (furuna, predzadnja sedišta naspram četvrtih vrata standarno vise)
53: 180, 746 pun jer 1335 na 52 nije prvi krenuo (ovo je hronična boljka različitog voznog parka), svi zglobovi bili prazni počev od 56 (bez lajanja na 52 molim)
56 27-og: 1312 (nisam video broj, verovatno jer su za njim prošli 52, 53, 52 pa 56), 1331, 1337, 1341, 1364, 3261 (ako nije 56 onda 52)
88: 746 (i na njoj posle 53-ke, obišao Solarisa), 1306 jednim točkom na liniji, drugom na otpadu (nažalost, ali tako je, i on kao i 3166 lupa kao pokojni 1259 prazan)
601: 3049
Malo karaburminih Japanaca, mnogo više novobeogradskih, i to u špicu.
26:04:
23: Rakovica "šeeeset pet" 953 (čiji broj jedva vidiš od dima)
30: 3208 (štroka teška na desnim sedištima do prozora između drugih i trećih vrata)
88: 1306
Krete 3208 u 18:23 iz Medaka i osta pred Umljenovićevom 10min jer nije hteo da otera pauka koji se nasadio ko kvočka pred autobusom koji ide na 20min (s jedne strane parkirana kola, s druge pauk koji još nije počeo da diže kola). Kad se dovuče do Komande (vukao se kao puž), a tamo ni Inđija pustara nije joj ravna. Pojavi se 17 krcata posle 10min (ni 17, ni 18 ni 70 nije bilo), pa stiže za nekih 8min do Sava Centra. Umesto da stignem 10min radije kasnio 10min (skupa 20min kasnije stigao na odredište). Nigde žive duše nije bilo (ni na trasi 30 ni 17), pa toliko spori.
Slušajte ovaj biser koji se dogodio ranije istog dana. Dođe mi 2304 (KT4) na 12 u Požešku. Odem ja gore na 17/18/70, okrenem se gore kad Conecto na nadvožnjaku, al džaba bez naočara nazad zamagljeno staklo. Trebalo je da odmah potrčim ka donjem stajalištu. Osta ja da vidim dal je 36 ili 38L pošto ima veliki font napred. Malo sutra sve jedva vidljivo od sunca (tako sam jedno ušao u 95 u Gagarinovoj kad je išla trasom 85, isto flip-dot nevidljiv u svim uslovima). Da je bio Higer koji ima isti font odmah bi video da li nazad ima dva il tri karaktera (uzan centriran ili širok popunjen ispis za 36 ili 38L). Terali ih na šminkanje umesto na remont koji uključuje i zamenu prevaziđenih pokazivača pravca savremenim LED. Spustio se dole i ode. Kad je otišao dođe 17, pa 18 u koju sam ušao jer ne kači rampu na Komandi, Dušanovac i Šumice. Klatio se preko Male Krsne do Medaka, pa triput bi stigao s 38L/70 do Toplice Milana. Još sam se spustio peške od Svetozara Radojčića (gde se zalete šleper MAN TGX+HOYER ISO na sred pešačkog, sva kola koče, a on se jedva zaustavi do V.Ilića, tom odma oduzeti dozvolu).
Kamiondžije opasni, ali ni Glovo/Wolt nisu cvećke (skoro jedan malo omašio vozača trole vozeći suprotnom trakom na Crvenom krstu). Užas živi kakvi divljaci.
Samo na Balkanu (i možda Bliskom istoku) sam doživeo da nasred Slavije vozač punog zglobnog autobusa i vozač kamiona-kipera pri brzini od 30 km/h jedan drugome seku put, idu ka tome da se sudare, sviraju jedan drugome u beskraj i odbijaju da se sklone (da jedan ubrza ili uspori) jer SRPSKI INAT™ ...
Ред вожње за 400 није тачан. Кренуо је у 15:30 уместо у 15:20 и 16:00.
ЕДИТ: 3255 и 3259 су на линији тако да иде на 30 мин а ДЈП би могао да ажурира ред вожње.
Ovaj veb sajt koristi kolačiće radi prilagođavanja sadržaja, poboljšanja korisničkog iskustva i očuvanja prijave ako se registrujete.
Nastavkom korišćenja ovog veb sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.