Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871576#p871576:kgwhtf01 je napisao(la):
Igor » Pet Avg 13, 2021 5:57 pm[/url]":kgwhtf01]Ja i ne pamtim kada sam video zglobove na 53 i 89.
Od kada je preuzeo Kosmaj nema zglobova. Do tada uglavnom zglobovi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871576#p871576:2693lciy je napisao(la):
Igor » Pet Avg 13, 2021 6:57 pm[/url]":2693lciy]Ja i ne pamtim kada sam video zglobove na 53 i 89.
Do 31.12.2015. liniju 53 je držao S.P. Novi Beograd zajedno sa Arivom, a 89 su držali S.P. Novi Beograd i Lui travel (vreme kad su privatnici i GSP zajedno držali jednu liniju). Na obe linije su radili Solarisi, Japanci i Ikarbusi. Od 01.01.2016. je izvršena preraspodela linija po pogonima GSP-a pa i jednu i drugu liniju preuzima Kosmaj koji tada više nije imao zglobne. 89 je nakratko ponovo vraćena u pogon Novi Beograd, ali je ipak doneta odluka da bude u Kosmaju gde je i dan danas. Na početku 2016. su i 53 na nekih nedelju dana vratili u Novi Beograd, a 52 prebacili u Kosmaj, ali je i to kratko trajalo i opet je došlo do izmene - 52 je trajno ostala u pogonu Novi Beograd, a 53 u Kosmaju. 27E je konstantno od 01.01.2016. u Kosmaju, a pre toga su je držali pogon Karaburma i Tamnava trans. Od svih linija koje sam naveo u prethodnom postu, 83 ima najmanje staža u Kosmaju. Do kraja 2015. su je držali pogon Novi Beograd i Lasta i bila je 100% zglobna linija, sa retkim upadanjem solo vozila koje je uglavnom Lasta slala kao zamene za neke zglobove. Od 2016 ju je malo držao Novi Beograd, malo Zemun i na kraju je 2018. prebačena u Kosmaj i od tada su na liniji 100% solo vozila.
 
Dajte da neko glasa za BMC da ne budemo ko Severna Koreja gde vođa dobija 150 posto glasova :D :D . :D Kao demokratija i te fore. Ja bih ali sam već dao glas mrskim"opoziciono lopovskim"Poljacima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871576#p871576:290pyhog je napisao(la):
Igor » 13 Aug 2021 05:57 pm[/url]":290pyhog]Ja i ne pamtim kada sam video zglobove na 53 i 89.

53 je 70-ih imala solo autobuse, a 52 zglobne. Obe linije držao je Novi Beograd (kao i tadašnji 72 do Julinog/Žarkova, isto solo). Nisam siguran da li je 53 ikad bila isključivo zglobna, mada se dobro sećam da je do predaje Kosmaju bila mešana, i to 50% zglob (GSP Karaburma samo zglob, privatnik samo solo prvo Šarac pa Veolia). Kao što rekoh 52 i 53 je od uvođenja držao Novi Beograd, da bi posle Karaburma "usvojila" 53 kao ispomoć 23 što je mislim usledilo nakon ukidanja solo 23E (Karaburma SU220 solo Avtomontaže) što je ironično baš bilo "u skladu" sa nadogradnjama divljim i "pitomim" novogradnjama (ruku na srce nije se znalo šta je gore, dal plansko ili neplansko), odnosno potrebom za većim transportnim radom. Ta logika je konačno dovela i do skidanja zglobova sa 53 jer je istih u međuvremenu ponestalo (nisu mogli i 52 i 53 opslužiti zbog čega su na 53 viđeni kao suvišni). Posle su i 23 očerupali, pa iz očaja počeli i solo autobusima da je krpe. Raspad naprednog sistema.

56 je bio zglob, pa mešan s privatnicima poput 53, pa opet zglob, no to je bilo nedovoljno zbog čega su gužve ostale nesnosne. S 52 nisu ni smeli da skidaju zglobove, znači i ona je komplet sa ostalim trebalo da bude zglob, uključujući i 37, 50 i 59. Dekadencija izazvana raspadom države i ratnim stanjem dovela je do poplave fiks ideja koje su i danas nepresušne na snazi. Skoro su uspeli da sabotiraju jedini potez koji je valjao u poslednjih par decenija - nabavku zglobnih trola, pa pored toga pokušali da ukinu i ono što je ostalo od linija.

Btw. glasao naravno za Solaris. Nadam se da će se somosati s kliznim vratima (osim prvih), odnosno boljim rasporedom sedišta (stajanje i ispred drugih vrata). Što se BMC tiče mislim šta je bolje od niskobudžetnog solo? Pa svakako niskobudžetni zglob. S obzirom da nisu marili da unaprede prevoz podelom na primarni (najvažnije linije) i sekundarni (zamena za solo) zglobni vozni park sad piši propalo jer dobili smo kotrljajuće štale i hladnjače. Ipak im se ukazala jedinstvena prilika da nabave veliki broj kvalitetnih vozila po povoljnijoj ceni. Po meni neće pogrešiti ako nabave takve kao pariske i na svim narednim tenderima, ako treba i solo fidere s dvoja vrata (kao u Madridu).

Inače, umalo da zaboravim, Madrid je skoro između ostalih naručio i 250 Urbina 12 CNG (najverovatnije sa dvoja vrata): https://www.solarisbus.com/en/press/mad ... buses-1516

Ako se ne varam ovo su prvi Solarisi u Madridu (u voznom parku EMT). Nek im je sa srećom. Druga vrata će obavezno biti klizna kao na pariskom zglobu (sa slike na prethodnoj strani), mada ostaje pitanje da li će tražiti nasadni dimnjak (nje isključeno). Ne bi bilo loše da naši budu takvi (klizna+dimnjak) jer bi ujedno bili bolje prilagođeni uslovima eksploatacije, unificirani sa voznim parkovima ostaliih podsistema (klizna vrata) i lepši (bez skarabudženog izduva). Priželjkujem Solaris ne samo na ovom već na svim najavljenim tenderima. Gradu se ukazala prilika da takoreći "okrene novi list", novo poglavlje u prevozu uoči gradnje metroa. Stoga ne bi bilo loše da se počne od ovih autobusa.

98% glasača ne može biti ni pristrasno ni subjektivno već očito objektivno. Gde nam je bolji dokaz za to od onih 200 dokaza na ulicama?
 
Evo kako izgledaju novi Solarisi iz Bratislave u crvenoj boji i imaju klizna vrata, tako da se ona lako mogu uzeti ako to grad želi
 

Prilozi

  • 3225-61-ivanská-cesta.jpg
    3225-61-ivanská-cesta.jpg
    464,4 KB · Pregleda: 2.377
  • 1621523515_cs_5.jpg
    1621523515_cs_5.jpg
    155,5 KB · Pregleda: 2.395
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871763#p871763:1wbp82ae je napisao(la):
Express » Sub Avg 14, 2021 7:57 pm[/url]":1wbp82ae]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871576#p871576:1wbp82ae je napisao(la):
Igor » 13 Aug 2021 05:57 pm[/url]":1wbp82ae]Ja i ne pamtim kada sam video zglobove na 53 i 89.

53 je 70-ih imala solo autobuse, a 52 zglobne. Obe linije držao je Novi Beograd (kao i tadašnji 72 do Julinog/Žarkova, isto solo). Nisam siguran da li je 53 ikad bila isključivo zglobna, mada se dobro sećam da je do predaje Kosmaju bila mešana, i to 50% zglob (GSP Karaburma samo zglob, privatnik samo solo prvo Šarac pa Veolia). Kao što rekoh 52 i 53 je od uvođenja držao Novi Beograd, da bi posle Karaburma "usvojila" 53 kao ispomoć 23 što je mislim usledilo nakon ukidanja solo 23E (Karaburma SU220 solo Avtomontaže) što je ironično baš bilo "u skladu" sa nadogradnjama divljim i "pitomim" novogradnjama (ruku na srce nije se znalo šta je gore, dal plansko ili neplansko), odnosno potrebom za većim transportnim radom. Ta logika je konačno dovela i do skidanja zglobova sa 53 jer je istih u međuvremenu ponestalo (nisu mogli i 52 i 53 opslužiti zbog čega su na 53 viđeni kao suvišni). Posle su i 23 očerupali, pa iz očaja počeli i solo autobusima da je krpe. Raspad naprednog sistema.

56 je bio zglob, pa mešan s privatnicima poput 53, pa opet zglob, no to je bilo nedovoljno zbog čega su gužve ostale nesnosne. S 52 nisu ni smeli da skidaju zglobove, znači i ona je komplet sa ostalim trebalo da bude zglob, uključujući i 37, 50 i 59. Dekadencija izazvana raspadom države i ratnim stanjem dovela je do poplave fiks ideja koje su i danas nepresušne na snazi. Skoro su uspeli da sabotiraju jedini potez koji je valjao u poslednjih par decenija - nabavku zglobnih trola, pa pored toga pokušali da ukinu i ono što je ostalo od linija.

Btw. glasao naravno za Solaris. Nadam se da će se somosati s kliznim vratima (osim prvih), odnosno boljim rasporedom sedišta (stajanje i ispred drugih vrata). Što se BMC tiče mislim šta je bolje od niskobudžetnog solo? Pa svakako niskobudžetni zglob. S obzirom da nisu marili da unaprede prevoz podelom na primarni (najvažnije linije) i sekundarni (zamena za solo) zglobni vozni park sad piši propalo jer dobili smo kotrljajuće štale i hladnjače. Ipak im se ukazala jedinstvena prilika da nabave veliki broj kvalitetnih vozila po povoljnijoj ceni. Po meni neće pogrešiti ako nabave takve kao pariske i na svim narednim tenderima, ako treba i solo fidere s dvoja vrata (kao u Madridu).

Inače, umalo da zaboravim, Madrid je skoro između ostalih naručio i 250 Urbina 12 CNG (najverovatnije sa dvoja vrata): https://www.solarisbus.com/en/press/mad ... buses-1516

Ako se ne varam ovo su prvi Solarisi u Madridu (u voznom parku EMT). Nek im je sa srećom. Druga vrata će obavezno biti klizna kao na pariskom zglobu (sa slike na prethodnoj strani), mada ostaje pitanje da li će tražiti nasadni dimnjak (nje isključeno). Ne bi bilo loše da naši budu takvi (klizna+dimnjak) jer bi ujedno bili bolje prilagođeni uslovima eksploatacije, unificirani sa voznim parkovima ostaliih podsistema (klizna vrata) i lepši (bez skarabudženog izduva). Priželjkujem Solaris ne samo na ovom već na svim najavljenim tenderima. Gradu se ukazala prilika da takoreći "okrene novi list", novo poglavlje u prevozu uoči gradnje metroa. Stoga ne bi bilo loše da se počne od ovih autobusa.

98% glasača ne može biti ni pristrasno ni subjektivno već očito objektivno. Gde nam je bolji dokaz za to od onih 200 dokaza na ulicama?
53 koliko se sećam uvedena osamdesetih godina kad se izradilo naselje Vidikovac i držao je Novi Beograd sa zglobovima. Posebno mučenje je bilo uzbrdo kad su stigle prve kockice zglobovi. Čitava večnost dok se popne uz Voj Micka, BBrdo , Košutnjak. Kasnije kad je produžena 23 (da li puštanjem tramvaja ?) , Karaburma preuzima 53 a NB 56.
52, 51 često menjaju trase i pogone i čas solo, čas zglob.
 
53 osamdesetih i devedeaetih držao je Kosmaj, uglavnom zglobnim manovima am.
U isto vreme 52 je bila novobeogradaka, solo, i to starijim vozilima. Zglob i automatik tamo vi zalutali samo kao zamena
 
@Vinča307

https://i.pinimg.com/originals/23/2a/0c ... 964a36.png

Nema klizna. Čak se na slici enterijera uočava klasična kosa šipka na krilima karakteristična za "swing" vrata. Razlika je uočljiva na primeru Varšave i Pariza.

Varšava: https://www.facebook.com/mza.warszawa/v ... 966183954/
Pariz: https://www.youtube.com/watch?v=C9D7niB6vvo

Btw. po meni bi idealna konfiguracija za naš grad izgledala kao Pariska sa metalnim šipkama, dodatnim kosim šipkama na ulazištima 2, 3 i 4, plastičnim ulošcima sedišta, "kutijama" ispod sedišta u boji podne površine i neprozirnim mehom zgloba (standardnom harmonikom). Što se rasporeda tiče bolje bi bilo da je simetričan u smislu da ima dva sedišta više ispred drugih vrata, a dva manje prekoputa. Spolja ništa osim nasadnog dimnjaka, a kolor šema sa crnim delom između prozora i krova, belim krovom i klimama, odnosno crvenim donjim delom karoserije. Displeji maksimalnih dimenzija u boji jer ipak je već druga polovina 2021. Ako uzmu Solaris po mogućstvu u dobroj izvedbi na konju smo (najmanje) dve decenije. :vops:

Budući da Solaris nudi čitavu lepezu veoma dobrih opcija što praktično svaku nabavku pretvara u priliku za unapređenje nema sumnje da je Solaris najbolji izbor. Grad bi trebalo da vrednuje stepen prilagođavanja proizvoda korisnicima, u čemu je Solaris pravi stručnjak.

@Žika, Branik

Pitam se kada je slikana ova slika: http://www.autobusi.net/wp-content/uplo ... rad_03.jpg

Zeleni novobeogradski #1192 IK160 sa starim felnama, duplim okruglim farovima, četvorokrilnim vratima, dimnjakom i jednodelnim vetrobranom na 52 Admirala Geprata-Cerak. Vinogradi podignuti 80-ih, posle ranije izgrađenih Vidikovca i Labudovog (70-ih).

Poznato mi je da su stariji autobusi (890UG/IK5) stigli kao novi u tada tek otvoren Kosmaj, koji nikad nije držao ni solo SU220, kamoli zglobni SG220 bar po onome što ja znam, osim ako nije bilo šetanja po pogonima. 23 je uvek bio zglob, samo ekspres solo (Karaburma). 37 i 50 Kosmaj Sanosi, 57 i 87 Novi Beograd od uspostavljanja pomenutih linija.
 
Evo priznajem,ja sam čoveka skremuo sa pravog puta svojim huškanjem i pričama o nekakvoj demokratiji. Ne dam ga ko što prvorođeni ne da svoje verne uvlakače! Ja preuzimam odgovornost i pristajem da snosim posledice kao naš premudri,znači nikakve :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872103#p872103:aztggpsx je napisao(la):
Express » Pon Avg 16, 2021 2:40 pm[/url]":aztggpsx]@Vinča307

https://i.pinimg.com/originals/23/2a/0c ... 964a36.png

Nema klizna. Čak se na slici enterijera uočava klasična kosa šipka na krilima karakteristična za "swing" vrata. Razlika je uočljiva na primeru Varšave i Pariza.

Varšava: https://www.facebook.com/mza.warszawa/v ... 966183954/
Pariz: https://www.youtube.com/watch?v=C9D7niB6vvo

Btw. po meni bi idealna konfiguracija za naš grad izgledala kao Pariska sa metalnim šipkama, dodatnim kosim šipkama na ulazištima 2, 3 i 4, plastičnim ulošcima sedišta, "kutijama" ispod sedišta u boji podne površine i neprozirnim mehom zgloba (standardnom harmonikom). Što se rasporeda tiče bolje bi bilo da je simetričan u smislu da ima dva sedišta više ispred drugih vrata, a dva manje prekoputa. Spolja ništa osim nasadnog dimnjaka, a kolor šema sa crnim delom između prozora i krova, belim krovom i klimama, odnosno crvenim donjim delom karoserije. Displeji maksimalnih dimenzija u boji jer ipak je već druga polovina 2021. Ako uzmu Solaris po mogućstvu u dobroj izvedbi na konju smo (najmanje) dve decenije. :vops:

Budući da Solaris nudi čitavu lepezu veoma dobrih opcija što praktično svaku nabavku pretvara u priliku za unapređenje nema sumnje da je Solaris najbolji izbor. Grad bi trebalo da vrednuje stepen prilagođavanja proizvoda korisnicima, u čemu je Solaris pravi stručnjak.

@Žika, Branik

Pitam se kada je slikana ova slika: http://www.autobusi.net/wp-content/uplo ... rad_03.jpg

Zeleni novobeogradski #1192 IK160 sa starim felnama, duplim okruglim farovima, četvorokrilnim vratima, dimnjakom i jednodelnim vetrobranom na 52 Admirala Geprata-Cerak. Vinogradi podignuti 80-ih, posle ranije izgrađenih Vidikovca i Labudovog (70-ih).

Poznato mi je da su stariji autobusi (890UG/IK5) stigli kao novi u tada tek otvoren Kosmaj, koji nikad nije držao ni solo SU220, kamoli zglobni SG220 bar po onome što ja znam, osim ako nije bilo šetanja po pogonima. 23 je uvek bio zglob, samo ekspres solo (Karaburma). 37 i 50 Kosmaj Sanosi, 57 i 87 Novi Beograd od uspostavljanja pomenutih linija.
Ovaj autobus nosi tablicu iz 1986. ± koji mesec i prilično je dobro zategnut.
 
To su prve serije zglobova sa Rabinim problematičnim motorima, crni branik sa nižim bočnim stranicama/u ravni, duplim okruglim farovima i uskim kočnicama na I i III osovini (nisu felne jer su nosili trilekse). One su negde od 1984. krenule da dolaze na Novi Beograd.
 
Мене је регистарски број повукао на 1986. Црвени саноаи су почели да долазе са прелазом из 6 у 7.
Знам да су возачи кукали на њихове кочнице које су се лако грејале. Од тада, ваљда, и важи оно правило за стајање 4. и поласке 2, а не 3.
Кад се пусти гас и почне да губи обртаје чуло се лупање као чекићем. Вероватно се чула брегаста.
 
Danima unazad na 27e izlaze ik 112 le, a nije ih bilo bas duze vreme.To su oni sa felericnim trecim vratima.A, bonus na to je sto su oba primerka koja saobracaju na ovoj liniji , toliko prljava iznutra, da deluje da krpa i voda mesecima nisu usle unutra.
Rukohvati , sipke, sediste, bukvalno kompletan bus.Ne mozete izbeci prljavstinu nikako.Vodite racuna hehe, ja se nisam dobro proveo...
Izvinjavam se malo na skretanju sa aktuelnih tema.
 
Danas skoro pa potpuno otkazale kočnice na 3270 na 15, falilo je nekoliko centimetara da udari u kuće kad se spuštao sa Prilaza. Momentalno je isključen.
 
Šta znači da su otkazale?
Ostao bez vazduha, nije blokirao, ili samo nije imao kočionu silu
 
Koliko znam saobraća vikendom, dva vozila, do kraja avgusta. Kao i ADA linije..
 
Зато и питам, можда се променило нешто.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Vrh