Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.335
- Pohvaljen
- 2.973
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868586#p868586:3b4ugtqw je napisao(la):Вожд » 01 Aug 2021 09:17 am[/url]":3b4ugtqw]https://www.politika.rs/scc/clanak/4845 ... -inovacijaБлокада врата тешко примењива иновација
Систем који спречава да аутобус крене уколико има путника на улазу уграђен је фабрички у део возила, али је искључен јер је у нашим условима непримењив
Čovek takoreći kritikuje kombinaciju okretnih (swing) vrata, senzora snopovskog tipa (koji se ugrađuju upravo na takav tip vrata i kod slabije opterećenih vozila sa gustinom stajanja do 4p/m2) i velikog opterećenja (gustina stajanja 6p/m2), svakako neprimerenu trenutnim uslovima eksploatacije u našem gradu.
Ako se opterećenje (ne)može oboriti na neki od sledećih načina:
-povećanjem takta
-vozilima većeg kapaciteta
-cepanjem (podelom) linija na varijante sličnom trasom uz povećanje takta, povećanje izlaznosti pouzdanijim, novijim i kvalitetnijim voznim parkom, te racionalizacijom kadra
-uvođenjem mera poput par-nepar sistema, kliznog radnoog vremena i teleputovanja
Nije teško zaključiti da bi usled infrastrukturnih i kadrovskih ograničenja najbolje rešenje ovog problema trebalo videti u većem udelu zglobnih autobusa (promeni strukture voznog parka), opremljenih kliznim vratima kombinovanim sa linijskim/mrežnim senzorima (svetlosnom zavesom). Imajući u vidu manji radni prostor kliznih vrata, odnosno manju površinu pokrivenu senzorom tipa zavese izbegavanje aktivacije bilo bi moguće i pri većem opterećenju, što utiče na manje potrebno smanjenje opterećenja, pa samim tim i manji broj vozila, odnosno manje troškove (racionalizacija plana primenom pogodnijih tehničkih rešenja). Prilagođenu tendersku dokumentaciju mogu iskoristiti u tu svrhu.
Btw. kad smo već kod tendera šta bi sa njim? Stoji na sajtu portala za javne nabavke još od Juna (rok je 8. Avgust), međutim dokumentacija nije vidljiva korisnicima bez naloga. Ko beše ima nalog?