Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868586#p868586:3b4ugtqw je napisao(la):
Вожд » 01 Aug 2021 09:17 am[/url]":3b4ugtqw]
Блокада врата тешко примењива иновација
Систем који спречава да аутобус крене уколико има путника на улазу уграђен је фабрички у део возила, али је искључен јер је у нашим условима непримењив
https://www.politika.rs/scc/clanak/4845 ... -inovacija

Čovek takoreći kritikuje kombinaciju okretnih (swing) vrata, senzora snopovskog tipa (koji se ugrađuju upravo na takav tip vrata i kod slabije opterećenih vozila sa gustinom stajanja do 4p/m2) i velikog opterećenja (gustina stajanja 6p/m2), svakako neprimerenu trenutnim uslovima eksploatacije u našem gradu.

Ako se opterećenje (ne)može oboriti na neki od sledećih načina:

-povećanjem takta
-vozilima većeg kapaciteta
-cepanjem (podelom) linija na varijante sličnom trasom uz povećanje takta, povećanje izlaznosti pouzdanijim, novijim i kvalitetnijim voznim parkom, te racionalizacijom kadra
-uvođenjem mera poput par-nepar sistema, kliznog radnoog vremena i teleputovanja

Nije teško zaključiti da bi usled infrastrukturnih i kadrovskih ograničenja najbolje rešenje ovog problema trebalo videti u većem udelu zglobnih autobusa (promeni strukture voznog parka), opremljenih kliznim vratima kombinovanim sa linijskim/mrežnim senzorima (svetlosnom zavesom). Imajući u vidu manji radni prostor kliznih vrata, odnosno manju površinu pokrivenu senzorom tipa zavese izbegavanje aktivacije bilo bi moguće i pri većem opterećenju, što utiče na manje potrebno smanjenje opterećenja, pa samim tim i manji broj vozila, odnosno manje troškove (racionalizacija plana primenom pogodnijih tehničkih rešenja). Prilagođenu tendersku dokumentaciju mogu iskoristiti u tu svrhu.

Btw. kad smo već kod tendera šta bi sa njim? Stoji na sajtu portala za javne nabavke još od Juna (rok je 8. Avgust), međutim dokumentacija nije vidljiva korisnicima bez naloga. Ko beše ima nalog?
 
Imam ja nalog, ali ne traže ništa specijalno za registraciju bukvalno minut posla...
Generalno nisu menjali specifikacije, osim što su podigli predviđenu cenu na 35 miliona i što se finansira putem lizinga.
To je sve u suprotnosti sa onim što su rekli prilikom otkazivanja prošlog tendera tj da su našli povoljniju kreditnu liniju iz EU i da će dobiti povrat od 3 miliona evra http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/17829 ... iona-evra/
Zapravo nabavka će nas koštati 5 miliona više, a u posao će se ugraditi i domaće lizing kuće.
 
Ne ispunjavaju uslove:
Solaris, Mercedes, MAN...
Ispunjavaju uslove:
BMC :D
 
Više sam to rekao u šali, sa gledišta GSP-a.
U stvarnosti uslove ispunjavaju BMC i Solaris. Solaris prevashodno zbog Cummins-ovih motora, koji su skoro isti kao oni koje ubacuje BMC, pa je raspored komponenata identičan. Jedan od uslova je i da otvor za punjenje CNG-a mora biti sa desne strane, iza 4 vrata. Baš toliko precizno... Mercedes u svoje zglobne NGT modele ubacuje motor od 7700 cm3 i 222kw. MAN u svoje CNG modele ubacuje dva tipa motora, slabiji od 200 kw i jači od 228 kw.
 
Vesiću, oprostiću vam ugradnju na sledećoj nabavci kolika god bila, samo uzmite Solarise, ko boga vas molim. :gobb:
 
Биће БМЦ 90%, имамо већ Нови Сад и Ласту као пример.
 
Sad sam u nekom malom mestu pored Istanbula. Ni jedan autobus osim mana i mercedesa nisam video. Gradski i međugradski nose lava, a turistički zvezdu. Nema otokora, nema bmca.
A sprintera kao pleve na sto načina.
 
Osvrnuo bih se na prepisku sa teme o trolejbusima i kvaru istog na sred Trga. Neki su hvalili Solarisa na sav glas i kako radi odlično uprkos lošem održavanju. Osvrnuo bih se i na elektroniku trolejbusa i onaj Benderov slučaj sa istom.

Danas sam se vraćao sa Zvezdare Solarisom na 65 i samo u jednom trenutku stao autobus i nije vozio dalje. Vrata koja su pored vozača, počela su sama od sebe sa se otvaraju i zatvaraju. Stajali smo tako desetak minuta. Vozač je čak i ugasio autobus, pa ga nakon minut ponovo pokrenuo, ali i dalje isto. Čak je prčkao i nešto oko senzora na samim vratima, ali ni to nije pomoglo. Za sve to vreme, nije mogao da otvori ostala vrata, jer mu je iz nekog razloga i to zablokiralo. Nekako su vrata stala da se otvaraju i zatvaraju i uspeli smo da se dobacimo do sledeće stanice. Tada su mogla da se otvore sva vrata, ali je opet bio problem sa prednjim vratima. Vozaču je na kraju pomogao jedan od putnika da nekako zatvore vrata tako da ona prihvate da ostanu zatvorena. Vozač nije više otvarao ta vrata, jer nije hteo da rizikuje. Koliko sam uspeo da čujem, nije mu se isplatilo da isključi vozilo. Izašao sam na drugoj stanici, jer nisam želeo više da rizikujem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869010#p869010:1ihlvbrr je napisao(la):
branik » 02 Avg 2021 20:46[/url]":1ihlvbrr]Ja na kočnicu, ne radi, za ručnu, ne radi, ja u trafiku - radi!
https://www.blic.rs/vesti/beograd/nezgo ... nu/xkzh08n
U ptanju je Liaz i greška je vozača. Zatvorio vrata od 42214, nije povukao ručnu i nije izbacio menjač u N mod.



izvor: gspbeograd.net
 
^^^Kuku ovi stvarno nisu za ulicu, a ja se juče još i vozio - na 37! Počeli da menjanju visokopodne niskopodnim. Teško nama.

Pomenu Sole trole, moram reći da je juče na oko pristojan 2052 na 41L vozio uz Bul. A. Karađorđevića kao besan, samo što je osim rastrešenosti "rezao" kao testera. Izgleda mlađe, ali funkcioniše kao da ima 50 godina. Mislim da bi bolji muzejski primeri bili udobniji.

Inače, što se autobusa od juče tiče, pa standardno između 09:20 i 10:20 dve seoske kobile (U18 :D ) "majkale", jedna kod Deligradske u smeru ka Nišu (prekoputa Hitne Pomoći kod NIS-ove pumpe), druga ispod petlje Radnička bukvalno pred kružnim tokom u smeru ka Carevoj Ćupriji, 1321 na 52 kao tratatataktor, dok je 863 naizgled radio na "3 Vidikovac ka Karakaburmi :roll: " (ustvari natakarili mu zamenski vetrobran sa manjim okvirom za displej pa se prva cifra nije videla 90%, bočni dislej je bio vidljiv 100%). Osim navedenih 179 i 3509 su bili na 44. Nisam video broj jednog Higera sa 36-ice.

Inače napravio bi mali presek stanja postojećeg sistema. Moram se pohvaliti da sam juče sa jednom vožnjom otišao do Krivolačke i nazad (uključujući i posetu stomatologu) iz prostog razloga što sam i tamo i nazad stigao za svega 20 minuta sa presedanjem (-> 58+17,<- 17+55+37 jer nisam video 37). Drugi put iako sam išao samo do Pinka što je na papiru izgledalo sjajno, međutim u oba smera mi 49 (karakterističan po neuporedivo slabijem taktu) bežao pred nosom zbog čega sam bio primoran na presedanje na trolu iz grada. Tu sam izgubio vreme. Dakle, dok god se ne čeka kad nema zastoja, pa makar to obuhvatalo i presedanje X puta biće dobro. Kod presedanja je bitna usklađenost takta. Na gradskim linijama treba izbeći "suburbanizaciju" karakterističnu po kombinaciji 31+351. Treba održati ili pojačati takt, posebno skraćenih linija koje se vezuju na metro.
 
Taman kad sam mislio da turaže ne mogu biti strašnije, desi se ovo u Zemunu gde vozilo dobije turažu bez ikoga unutra.

Da Vesić i ostala spadala imaju trunku mozga i integriteta, uveli bi zabranu da se nabavljaju vozila sa istoka, ukljujući i BMC i Higer.

P.S.
Ah, sad videh Žikino objašnjenje na susednoj temi. No, ipak mislim da Beograd treba da se mane istočnjačkih krševa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869012#p869012:10z6omqb je napisao(la):
solecar » Pon Avg 02, 2021 7:55 pm[/url]":10z6omqb]Osvrnuo bih se na prepisku sa teme o trolejbusima i kvaru istog na sred Trga. Neki su hvalili Solarisa na sav glas i kako radi odlično uprkos lošem održavanju. Osvrnuo bih se i na elektroniku trolejbusa i onaj Benderov slučaj sa istom.

Danas sam se vraćao sa Zvezdare Solarisom na 65 i samo u jednom trenutku stao autobus i nije vozio dalje. Vrata koja su pored vozača, počela su sama od sebe sa se otvaraju i zatvaraju. Stajali smo tako desetak minuta. Vozač je čak i ugasio autobus, pa ga nakon minut ponovo pokrenuo, ali i dalje isto. Čak je prčkao i nešto oko senzora na samim vratima, ali ni to nije pomoglo. Za sve to vreme, nije mogao da otvori ostala vrata, jer mu je iz nekog razloga i to zablokiralo. Nekako su vrata stala da se otvaraju i zatvaraju i uspeli smo da se dobacimo do sledeće stanice. Tada su mogla da se otvore sva vrata, ali je opet bio problem sa prednjim vratima. Vozaču je na kraju pomogao jedan od putnika da nekako zatvore vrata tako da ona prihvate da ostanu zatvorena. Vozač nije više otvarao ta vrata, jer nije hteo da rizikuje. Koliko sam uspeo da čujem, nije mu se isplatilo da isključi vozilo. Izašao sam na drugoj stanici, jer nisam želeo više da rizikujem.
Znači sve Solarise na otpad ?
Samo mi pojasni da li su se vrata otvarala prilikom zatvaranja ili su se samo od sebe otvarala/zatvarala bez učešća vozača ?

Da bi došao do senzora vozač mora da otvori pokopac iznad vrata a to može samo kad su vrata zatvorena. I da to uspe ne znam šta bi mogao da uradi sa senzorima jer se senzori se kalibrišu isključivo dijagnostikom / nikako drugačije. Dva senzora udara kao i senzor kontra pritiska (kad vrata udare u prepreku) su zaštita putnika od hvatanja vrata, takođa ako su vrata loše podešena / prilikom zatvaranja lupaju senzori će reagovati i otvoriti vrata.
Tako da zbog loše podešenih vrata ne diži paniku.
Inače vrata se lako podešavaju par minuta posla ili šta još može da uradi je da smanji osetljivost senzora kontra pristiska.
Realno Solaris ima ugrađena najkvalietnija vrata koja su veoma bezbedna. Nema pokretanja vozila dok su vrata otvorena, nema otvaranja vrata u toku vožnje i gore opisano što treba da spreči povređivanje neopreznih putnika koji se posle zvučnog signala nađu u zoni kretanja vrata. Imaju i zvučni signal.
Još uvek za teranje na opad ?
 
Solarisi su za mene najbolja GSPova kupovina u zadnjih 30 godina. Mislim, shodno svom vremenu i opcijama, za svaku godinu od 1990 naovamo, kupovina Solarisa je najmudrija nabavka od svih koje je GSP obavio.
 
Solarisi kao suvo zlato! Sve je i do održavanja.
Ali su neuporedivo bolji nego sve ostalo.Vozim se svakog dana na 17.Izuzetno retko da neki nema hlađenje.

PS : video sam predivnog crvenog Conecta na 94. od Bamirona.
 
Bender i Kiza, slažem se. Žiko previše dramiš oko Solarisa. Da si pažljivije čitao druge teme, u kojima smo se osvrtali na održavanje vozila od strane GSP - a, znao bi o čemu pričamo. I ne nije pogrešno kada se dotakne održavanje tramvaja u temi o tramvajima (isto i što se tiče trolejbusa).
 
Jedan od Higera na liniji 44
IMG_20210805_202357627.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869258#p869258:c1zu49wx je napisao(la):
KizaNoSleep » Uto Avg 03, 2021 11:17 pm[/url]":c1zu49wx]Solarisi kao suvo zlato! Sve je i do održavanja.
Ali su neuporedivo bolji nego sve ostalo.Vozim se svakog dana na 17.Izuzetno retko da neki nema hlađenje.

PS : video sam predivnog crvenog Conecta na 94. od Bamirona.

ја се возим и са 31 и са 17, и да, на 17 су најчешће они којима ради клима, док на 31 бар 50% има неисправну, ако не и више, тако некако распоређују
 
Kakvo sam prijatno iskustvo imao sad...

Noć, ja na periferiji, sveže bogme (što je dalje od centra hladnije je, manje betona) hvatam poslednji polazak jedne linije (neću reći koje) ka centru. Posle par stanica, kad se stišala buka nekih devojaka, čujem odnekud džez u pozadini. Dve stanice kasnije, shvatim da dopire iz vozačeve kabine. :D Leglo uz noćnu vožnju kroz prazan grad samo tako. :D Na kraju taman kad se bližila moja stanica, kreće ovo
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6Whgn_iE5uc[/youtube]
Reko aaaa do jaja, najjača vožnja koju sam imao. :D :gobb: Na izlasku pohvalim majstora za ambijent i za izbor muzike. Vidim drago mu bilo. Pozdravim kralja, pozdravi on mene, i produžimo svako svojim putem.

Voleo bih da se ovakve situacije češće dešavaju. :wink:
 
Ja često uživam u vožnji na 34, zato što za promenu, tamo imaju vozači koji uživaju u rock i pop muzici. A to je nešto što privatno najviše slušam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869873#p869873:32nhovag je napisao(la):
Zezeljko » Pet Avg 06, 2021 2:26 pm[/url]":32nhovag]Šta se ovde desilo? Iz kog razloga je vozač planirao da polukružno okrene zglobni autobus u ulici sa dve trake? Čudno mi deluje pozicija zadnjih točkova u odnosu na prikolicu.

https://www.telegraf.rs/vesti/beograd/3 ... irani-auto
13adc8bf11acbc5fd5210dbaab76ef38.jpg


Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Mislim da hteo da udje u drugu ulicu pa da ga urikverc vrati i tako se okrene,ali je vozac izgleda malo lose procenio situaciju i eto bi sta bi.
Sto se tice polozaja zadnjih tockova nista nije cudno IK-201 ima upravljivu zadnju osovinu,tako da tockovi na trecoj osovini gaze tragom tockova na prvoj osovini i prikolica se zbog toga zanosi.Kod ostalih autobusa koima je treca osovina pogonska ista je fiksna i tockovi trece osovine su blizi da tako centru krivine i prikolica se ne zabacuje vec joj je potrebno nesto vise prostora sa unutrasnje strane krivine.
 
Možda uopšte nije ni išao u rikverc, već prišao desno, namopatao pun levi, zaboravio da će prikolica prepustom da ode napolje.
To je problem i kod solo vozila pri nagolm skretanju. Zadnji prepust opisuje veću kružnicu nego vučni točak.
Zato je zaustabna linija u drugoj traci uvek ranije, aku iz desne autobusi skreću desno. Ili bi bar trebalo da bude.
 
Vrh