Express » Sub Avg 14, 2021 7:57 pm[/url]":1wbp82ae]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871576#p871576:1wbp82ae je napisao(la):
Igor » 13 Aug 2021 05:57 pm[/url]":1wbp82ae]Ja i ne pamtim kada sam video zglobove na 53 i 89.
53 je 70-ih imala solo autobuse, a 52 zglobne. Obe linije držao je Novi Beograd (kao i tadašnji 72 do Julinog/Žarkova, isto solo). Nisam siguran da li je 53 ikad bila isključivo zglobna, mada se dobro sećam da je do predaje Kosmaju bila mešana, i to 50% zglob (GSP Karaburma samo zglob, privatnik samo solo prvo Šarac pa Veolia). Kao što rekoh 52 i 53 je od uvođenja držao Novi Beograd, da bi posle Karaburma "usvojila" 53 kao ispomoć 23 što je mislim usledilo nakon ukidanja solo 23E (Karaburma SU220 solo Avtomontaže) što je ironično baš bilo "u skladu" sa nadogradnjama divljim i "pitomim" novogradnjama (ruku na srce nije se znalo šta je gore, dal plansko ili neplansko), odnosno potrebom za većim transportnim radom. Ta logika je konačno dovela i do skidanja zglobova sa 53 jer je istih u međuvremenu ponestalo (nisu mogli i 52 i 53 opslužiti zbog čega su na 53 viđeni kao suvišni). Posle su i 23 očerupali, pa iz očaja počeli i solo autobusima da je krpe. Raspad naprednog sistema.
56 je bio zglob, pa mešan s privatnicima poput 53, pa opet zglob, no to je bilo nedovoljno zbog čega su gužve ostale nesnosne. S 52 nisu ni smeli da skidaju zglobove, znači i ona je komplet sa ostalim trebalo da bude zglob, uključujući i 37, 50 i 59. Dekadencija izazvana raspadom države i ratnim stanjem dovela je do poplave fiks ideja koje su i danas nepresušne na snazi. Skoro su uspeli da sabotiraju jedini potez koji je valjao u poslednjih par decenija - nabavku zglobnih trola, pa pored toga pokušali da ukinu i ono što je ostalo od linija.
Btw. glasao naravno za Solaris. Nadam se da će se somosati s kliznim vratima (osim prvih), odnosno boljim rasporedom sedišta (stajanje i ispred drugih vrata). Što se BMC tiče mislim šta je bolje od niskobudžetnog solo? Pa svakako niskobudžetni zglob. S obzirom da nisu marili da unaprede prevoz podelom na primarni (najvažnije linije) i sekundarni (zamena za solo) zglobni vozni park sad piši propalo jer dobili smo kotrljajuće štale i hladnjače. Ipak im se ukazala jedinstvena prilika da nabave veliki broj kvalitetnih vozila po povoljnijoj ceni. Po meni neće pogrešiti ako nabave takve kao pariske i na svim narednim tenderima, ako treba i solo fidere s dvoja vrata (kao u Madridu).
Inače, umalo da zaboravim, Madrid je skoro između ostalih naručio i 250 Urbina 12 CNG (najverovatnije sa dvoja vrata):
https://www.solarisbus.com/en/press/mad ... buses-1516
Ako se ne varam ovo su prvi Solarisi u Madridu (u voznom parku EMT). Nek im je sa srećom. Druga vrata će obavezno biti klizna kao na pariskom zglobu (sa slike na prethodnoj strani), mada ostaje pitanje da li će tražiti nasadni dimnjak (nje isključeno). Ne bi bilo loše da naši budu takvi (klizna+dimnjak) jer bi ujedno bili bolje prilagođeni uslovima eksploatacije, unificirani sa voznim parkovima ostaliih podsistema (klizna vrata) i lepši (bez skarabudženog izduva). Priželjkujem Solaris ne samo na ovom već na svim najavljenim tenderima. Gradu se ukazala prilika da takoreći "okrene novi list", novo poglavlje u prevozu uoči gradnje metroa. Stoga ne bi bilo loše da se počne od ovih autobusa.
98% glasača ne može biti ni pristrasno ni subjektivno već očito objektivno. Gde nam je bolji dokaz za to od onih 200 dokaza na ulicama?