Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804406#p804406:mhlry4rz je napisao(la):
Nighthunter » 18 Дец 2020 06:37 am[/url]":mhlry4rz]Pitanje za forumase.Postoji li neko vozilo na svetu koje je izmedju ik107 i ovih mercedesovih kombija sto ide na linijama kao 24,310...

Ovi kombiji su premali za onoliko narod da se uguraju u njih,a pitanje je dal bi nesto kao ik 107 bilo isplativo privatnicima.
Ласта има Otokar Navigo LF који вози на 467 и бус је унутра комфоран као стандаран соло, има предњу вучу што ми је јако чудно, али је зато нископодан цео салон. Овај Ластин се буквално распада, не знам сад да ли је крш као крш ии је ето због Ласте у том стању, али бусић има потенцијал. Свакако је 3 класе изнад комбија
 
Nisam imao prilike da se njime vozim, i baš me je iznenadilo što kažeš da je tako brzo popustio. Pretpostavljam da je rastrešen? Putevi na njegovoj trasi su većinom dobri. No, običnim Navigom sam se solidno navozao mahom na noćnim linijama. Utisci, pa onako delovao mi je korektno najkraće rečeno. Navigo LF je u osnovi isti autobus, samo sa spuštenim podom iza prednje pogonske osovine, gde je kompletan pogonski sklop. Znači klasična kamionska šasija. Zadnja osovina mislim da je na gibnjevima. Svakako da deluje funkcionalnije i prostranije od mnoštva kombija kod privatnika, al mislim da i mi ovde imamo nešto slično kod Feniksbusa, koji nadograđuje šasije ivekovog Dejlija. Izrađuju proširenu karoseriju, i mislim da je vozilo dugo oko osam metara, pa uz odgovarajuću opremu za gradske linije, dobili smo možda i bolje vozilo od otokarovog Naviga LF. U svakom slučaju, pre sam za konstrukciona rešenja klasičnih autobusa, kakav je pre pomenuti Solaris Urbino 8.9 LE, al eto imamo i neka rešenja između klasičnog autobusa i običnog furgona za prevoz putnika. Nažalost, neke ulice koje oni opslužuju jedva da su dovoljno i za njih široke, al imamo i nemali broj linija gde bi nam ipak nešto šira, a i malo duža vozila i te kako značila. I Navigo LF i pomenute nadgradnje Feniksbusa daleko su bliže klasičnim autobusima od putničke verzije mercedesovog Sprintera, plus IVECO u ponudi ima i dejlijevu šasiju sa vazdušnim jastucima na zadnjoj osovini, što znatno doprinosi komforu u poređenju sa gibnjevima kod, verujem svih, ovih Sprintera na beogradskim ulicama.
 
Juče sam se vozio na liniji 610 sa 1389 i mogu da kažem da ono čudo umesto da greje, ono hladi, a leti je obrnuto, stvarno neverovatno. Posle kad sam se vraćao kući sam se vozio sa Bmc na 601 i u njemu sam se isto smrzao, grejanje kao radi, ali je unutra baš hladno, posle sam ušao u drugi u nadi da će biti toplije, kad ono i u njemu hladno.
 
Pa to ti je Moto GSP-a... "zimi ladi, leti greje" .

Ja se u petak vracao kuci sa #3211 i iz otvora je duvao hladan vazduh, sva sreca pa motor greje :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805060#p805060:33n7osau je napisao(la):
Kesha » 19 Дец 2020 09:57 pm[/url]":33n7osau]Nisam imao prilike da se njime vozim, i baš me je iznenadilo što kažeš da je tako brzo popustio. Pretpostavljam da je rastrešen? Putevi na njegovoj trasi su većinom dobri. No, običnim Navigom sam se solidno navozao mahom na noćnim linijama.
Јако је растрешен и јако споро иде, уз брдо празњикав једва иде. Не знам да ли је такав од старта или га нешто мучи од скоро, али тренутно је у таквом стању што је баш бзвз. Али и као такав мени делује као много бољи избор него комби.
 
Zašto uopšte te male kante rade na 24? Koliko se sećam ranije su normalno išli solo autobusi? Šta se desilo u međuvremenu? Ulice postale uže, a autobusi širi?
 
Moжда је проблем у сужењу код треће гимназије?
 
Dok su autobusi radili, veliki problem su imali sa mimoilaženjem u Kursulinoj, parkiranjem pored kafića u Njegoševoj i Internacionalnih brigada, a posle su i suzili Svetozara Markovića,a i nije bilo potrebe za autobusima, s obzirom da su autobusi bili poluprazni,zato su i uvek bile priče da su najočuvaniji autobusi bili ti koji su bili na 24, jer su bili rasterećeni

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
A sada imamo situaciju da minibusevi na 24 znaju da budu prepuni. Lično se uverio više puta.
 
Може ли Хигер електорбус да прође трасом 24?
 
Na 24 je išao nekad normalan bus pa su ga smanjili da bi vracrska stoketina mogla da se parkira ...sad sa okom sokolovim mogao bi da se pusti bus nesto niskopodno sa 2 vrata do 8 m dužine ili manje neki midi bus
 
Мучење је било на 24 провлачење великим аутобусом. Од Дорћола до скретања из Булевара једино се нормално возило. Остало је било ћошкарање и провлачење, а често и стајање.
 
#3274

nIf1Adc.jpg



#3165
xLBguD2.jpg



#3199
8SL5GZM.jpg
 
Lupetac jedan nisu kupovali busev 4 godine nisu kupovali pansu onda kupili preko voze kineze i turske...
 
Sutra već 658 zglobova ugovaraju.
Što ne idu na nivou cele Srbije pa tako mogu i cenu da obore.
 
Vesiću, uzmi neke Liaze molim te. Imaju sigurno braća Rusi neki plac pun već sklepa... ovaj hoću reći sklopljenih vozila pa vidite uzmite nešto od toga, možda dobijete i popust ili neki gratis sa otpada. Ili još bolje vidi ako ima neki renomirani prestižni proizvođač iz Južne Amerike. Neka Bolivija, Urugvaj, Paragvaj... tako nešto. Što egzotičnije i dalje, to bolje.

Slepci jedni, ne bih vam poverio otirač za vrata da mi izaberete, a kamoli gradske autobuse. :kafa:
 
Daj ako kupuju ruske nek ih napune ruskim gasom barem.

Ja ne znam da li je taj čovek svestan sta je on rekao...?
 
Ako te moj post zbunio, ne brini, nije pominjao ništa Rusko. Bar ne u ovom klipu što je kačen gore.

Nego znajući njih slepčine, uzeće tako neko smeće. Ili Rusko, ili Kenjasko ili Neoosmanlijsko. Što dalje od zapada to verovatnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805775#p805775:408oqnco je napisao(la):
1111 » 21 Дец 2020, 23:24[/url]":408oqnco]Zašto uopšte te male kante rade na 24? Koliko se sećam ranije su normalno išli solo autobusi? Šta se desilo u međuvremenu? Ulice postale uže, a autobusi širi?
2009. godine su ubacili minibuse zbog male popunjenosti solo vozila, kao i iz razloga koji su napisani u postovima ispod tvog. Tada je linija saobrćala na 20 minuta i mnogi nisu hteli da je čekaju, slično/isto je bilo dok su vozili IK-107.
Sada linija saobraća na 12 minuta i ima mnogo više putnika i Sprinteri su zaista premali.
Meni midibus bi bio idealan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806170#p806170:14tcvog2 je napisao(la):
Žika » Uto Dec 22, 2020 11:27 pm[/url]":14tcvog2]Sutra već 658 zglobova ugovaraju.
Što ne idu na nivou cele Srbije pa tako mogu i cenu da obore.
Jedno je šta im treba, drugo šta će moći.
Malo je prevoznika u Srbiji izvan Bg, NS, Kg i Ni koji mogu, ali i moraju, da kupuju nova vozila.
 
Vesić trokira (na 1:00) kad treba da izgovori 500 i zglobnih zajedno. :mrgreen: Hteo da kaže 500 autobusa na gas, bez pomena zglobnih. Na Beoinfo još nema zvanične informacije o tih "500 zglobnih autobusa na gas" pa se nadam da novinari Tanjuga nisu pogrešno razumeli.

Inače čovek nema pojma koja su zglobna vozila najstarija iz 2010-ih, što i nečudi imajući u vidu na koji nači stiže do radnog mesta. Nije on "iz te priče" obične raje koja se gura po prevozu, on je jedan političar koji trpa nos gde mu nije mesto, umesto da to prepusti stručnjacima iz relevatnih oblasti (GSP hteo CNG Iveco pa dobio dizel Kineze i Turke). Dosta Solarisa je iz 2014, a najstariji su iz druge polovine 2013. 25 komada već odavno razdrndanih IK218 isporučeno je početkom 2012 (rezultat tendera iz 2011).

Btw. zašto samo solo elektrobusi? I gde će tih 10 novih? Nova egzibicija EKO2 umesto 22A ili produženje EKO1 u vidu ekspres 69 do Bloka 72? Ništa pametno od njih ne mogu da očekujem, bar po pitanju linija. Dug je to staž brljanja.

Najavljeno je izdvajanje 53 miliona za 200 vozila, od kojih bi 1/4 bila solo (150x288k+50x192k). Pretpostavljam da ukoliko Vesić nije pogrešno rekao za 138 miliona (prethodno najavljenih 53+85) planiraju nabavku 500 zglobnih po ceni od 276000 po komadu, ukoliko ne izdvoje veća novčana sredstva. U ovaj cenovni rang, izuzev Liaza, BMC-a, Otokara, Higera ulazi samo MB Turk s Konektom G NGT. Talin je nabavio 100 gasnih Solarisa (60 solo i 40 zglobnih) za samo 27 miliona (338k za zglobne i 225 za solo), međutim ipak se ovde radi o pet puta većoj nabavci, pri čemu su sva vozila skuplja opcija (zglob).

Ja da se pitam dotirao bi još 20 miliona tako da zaokrižim ključni deo voznog parka na 700 zglobnih vozila istog proizvođača. Urbino 18 CNG dostižan je za 316k po komadu uz 6,5% popusta, obzirom na daleko veći obim posla u odnosu na Talin. 14,5% budžeta predstavljalo bi razliku između Turaka i jednog Evropskog proizvođača čija vozila već čine značajan deo zglobnog voznog parka.

Ne zaboravite da je Beograd 2011 naručio autobuse pomenutog proizvođača po jediničnoj ceni od tadašnjih 320k, što bi 2018 bilo (surprise, surprise!) 337k pa mislim da je besmislica očekivati istu cenu za daleko veći broj vozila. Ona može biti samo manja. Prema tome cena od 316k bi za CNG Solaris 2020 bila fer (ekvivalent oko 300k 2011 za 2,5x veći broj prodatih jedinica). Nadam se da grešim, možda bi moglo da se prođe jeftinije od ovoga, posebno ako se pokarabase Skanija i Iveco s Solarisom. Ipak se radi o ogromnom višegodišnjem poslu.
 
Тих 10 нових електробуса ако има памети да ставе на линије 24 (Еко 2), 34 (Еко 3), 60 (Еко 4) и 66 (Еко 5).
 
Vrh