Vesić trokira (na 1:00) kad treba da izgovori 500 i zglobnih zajedno. :mrgreen: Hteo da kaže 500 autobusa na gas, bez pomena zglobnih. Na Beoinfo još nema zvanične informacije o tih "500 zglobnih autobusa na gas" pa se nadam da novinari Tanjuga nisu pogrešno razumeli.
Inače čovek nema pojma koja su zglobna vozila najstarija iz 2010-ih, što i nečudi imajući u vidu na koji nači stiže do radnog mesta. Nije on "iz te priče" obične raje koja se gura po prevozu, on je jedan političar koji trpa nos gde mu nije mesto, umesto da to prepusti stručnjacima iz relevatnih oblasti (GSP hteo CNG Iveco pa dobio dizel Kineze i Turke). Dosta Solarisa je iz 2014, a najstariji su iz druge polovine 2013. 25 komada već odavno razdrndanih IK218 isporučeno je početkom 2012 (rezultat tendera iz 2011).
Btw. zašto samo solo elektrobusi? I gde će tih 10 novih? Nova egzibicija EKO2 umesto 22A ili produženje EKO1 u vidu ekspres 69 do Bloka 72? Ništa pametno od njih ne mogu da očekujem, bar po pitanju linija. Dug je to staž brljanja.
Najavljeno je izdvajanje 53 miliona za 200 vozila, od kojih bi 1/4 bila solo (150x288k+50x192k). Pretpostavljam da ukoliko Vesić nije pogrešno rekao za 138 miliona (prethodno najavljenih 53+85) planiraju nabavku 500 zglobnih po ceni od 276000 po komadu, ukoliko ne izdvoje veća novčana sredstva. U ovaj cenovni rang, izuzev Liaza, BMC-a, Otokara, Higera ulazi samo MB Turk s Konektom G NGT. Talin je nabavio 100 gasnih Solarisa (60 solo i 40 zglobnih) za samo 27 miliona (338k za zglobne i 225 za solo), međutim ipak se ovde radi o pet puta većoj nabavci, pri čemu su sva vozila skuplja opcija (zglob).
Ja da se pitam dotirao bi još 20 miliona tako da zaokrižim ključni deo voznog parka na 700 zglobnih vozila istog proizvođača. Urbino 18 CNG dostižan je za 316k po komadu uz 6,5% popusta, obzirom na daleko veći obim posla u odnosu na Talin. 14,5% budžeta predstavljalo bi razliku između Turaka i jednog Evropskog proizvođača čija vozila već čine značajan deo zglobnog voznog parka.
Ne zaboravite da je Beograd 2011 naručio autobuse pomenutog proizvođača po jediničnoj ceni od tadašnjih 320k, što bi 2018 bilo (surprise, surprise!) 337k pa mislim da je besmislica očekivati istu cenu za daleko veći broj vozila. Ona može biti samo manja. Prema tome cena od 316k bi za CNG Solaris 2020 bila fer (ekvivalent oko 300k 2011 za 2,5x veći broj prodatih jedinica). Nadam se da grešim, možda bi moglo da se prođe jeftinije od ovoga, posebno ako se pokarabase Skanija i Iveco s Solarisom. Ipak se radi o ogromnom višegodišnjem poslu.