Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Mislim da ih nije problem rasporediti koliko je mozda problem napraviti punjace..
 
Па није ни то нека велика мудрост, само кошта.
 
Nama nije, mi želimo da poboljšamo neke stvari i unapredimo društvo i okolinu. Nemamo svi isti stav, želje itd. Voleo bih da se neko zainteresuje za proširenje mreže elektrobusa, konkretno ti primeri koje si naveo po meni su skroz okej, samo treba uskladiti punjače.
 
Ако нису предвидели и набавку нових пуњача онда је узалуд и набавка нових електробуса због ограничења такта која су условљена самим пуњењем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806572#p806572:39pqynoh je napisao(la):
Дошљак » 24 Dec 2020 01:41 am[/url]":39pqynoh]Тих 10 нових електробуса ако има памети да ставе на линије 24 (Еко 2), 34 (Еко 3), 60 (Еко 4) и 66 (Еко 5).

Ne bi da odemo van teme ali zašto kad: a) su pogodnije za midi (osim u slučaju produženja 66), b) bi produžena ekspres EKO1 predstavljala bržu alternativu postojećim linijama koje pokrivaju Blokove dalje od Belvila uz rasterećenje jugozapadnog dela 95, c) bi ekspres zahtevao manji broj skupih vozila, uz smanjenu potrošnju, samim tim i veću autonomiju, d) bi garaža bila na sredini linije što bi uticalo na smanjenje mrtve kilometraže za razliku od slučaja slanja solo elektrobusa iz Kosmaja 2 (Dorćol je privremeno rešenje).

24 midi, 34 midi, 60 midi a produžena 66 i EKO1 (69) zglobne - prva CNG Karaburma, druga električna Novi Beograd. Alternativno može 66 da bude ekspres od Bloka 72 preko Bloka 67, Zelenog Venca, Vukovog Spomenika i Bogoslovije do NTP Zvezdara. Baš bi bio fazon da elektrobus vozi do Naučno-Tehnološkog Parka. Centralno pozicioniran pogon Novi Beograd idealan je za jednu takvu elektro liniju. Eventualno povećati radijus pri skretanju udesno iz Velja Dugoševićča u Severni Bulevar. Not a big deal.

Inače, da se ne udaljim previše dotakao bi se pomenutih Urbina iz Talina. Evo kako izgledaju:
http://phototrans.eu/14,1039312,0,Solar ... 00P06.html
http://ebus.ee/view/23231/

Pređenja radi ovo je original U18 IV iz Olština: http://busphoto.eu/photo/174552/?vid=321988
Fejslift s normalnim krovom: https://www.transport-publiczny.pl/img/ ... sztyn2.jpg
Poznjanjski original s kliznim vratima i normalnim krovom:
http://busphoto.eu/photo/218664/?vid=373145

Opširniji komentar dizajna pomenutog modela:

Neverovatno kako vreme odmiče sve više i više narušavaju sklad dizajna. A meni je još ono malo zasečenog krova bolo oči. Sad mi original izgleda odlično u odnosu na CNG i električni fejslift. Navešću nekoliko zapažanja u vezi dizajna Urbina IV Facelift:

-nova zaobljena maska u sukobu je sa oštrim linijama ostatka vozila (zašto nisu zaoblili ivice dela oko točkova?)
-poprečni presek gornjeg dela karoserije, odnosno harmonike ne poklapa se sa podignutom krovnom maskom koja više nije pod istim uglom što je baš upadljivo kada se uporedi poznanjski s varšavskim, odnosno talinskim modelom (ili poznanjskim električnim fejsliftom)
-zadnji deo je unakažen integrisanim izduvom jeftinog izgleda (nasadni čelični dimnjak izgleda mnogo lepše dok ugradni podseća na BMC, Higer)

Zlo, zlo i naopako:
Stari, uklopljen: https://www.poznanskie-autobusy.pl/pl/g ... g&id=11179
Novi, skarabudžen: https://www.bus-bild.de/bild/Bustypen~S ... 25040.html

Više ne možeš izbeći ruženje grada svakojakim budževinama nekada lepih modela. I pored sofisticirane tehnologije danas je teško napraviti normalan autobus. Svega ima, samo domišljatosti više nema. Pa veća je verovatnoća da će skoro pa savršeno remek delo naknadnim ispravkama biti unakaženo, nego unapređeno. Zato pamet u glavu. Kad valja - ne diraj. Samo greške otklanjaj (recimo ravnanje krovne maske). Ma neee, oni nabudžili još više iako je sam koncept odličan (novi urbino je po konfiguraciji modula sličan Citaru). :bash:
 
Čoveče, put koji je Solaris prešao kao preduzeće za ovih 20 godina... Počeli kao radionica-fabrika za licencno sklapanje Neoplana a danas su jedni od najboljih i najkvalitetnijih marki od koje čak i Mercedes i MAN mogu mnogo toga da nauče.
 
Ulažeš u ljude i njihovo znanje.
Solanž se ponaša kao da je firma njena, kao što i jeste
 
Нису имали политичке управе као наше пропале фабрике.
 
Ne i,mali su pametne ljude koji nisu gledali kako da zeznu kupca i uvale krš sa trulim cevima. Arogantnost i nerad su im došle glave. Na svaku kritiku su odmahivali glavom i to je tako pa se ti bori sa tim.
Solaris ugrađuje cevi i limove od nerđajućeg čelika i zato su kao novi u osmoj godini eksplatacije. Ozbiljnost i odgovornost.
 
И опет, нису имали партијске ухлебе за менаџере. Који гледају да раде што мање, буду на државној сиси и увале крш.
 
Gurka oce i preko trotara nzm gdje zapeo...

bus01-2020-12-24-22-32-27.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806775#p806775:36pjsb3l je napisao(la):
Bender Rodriguez » 24 Dec 2020 05:08 pm[/url]":36pjsb3l]Čoveče, put koji je Solaris prešao kao preduzeće za ovih 20 godina... Počeli kao radionica-fabrika za licencno sklapanje Neoplana a danas su jedni od najboljih i najkvalitetnijih marki od koje čak i Mercedes i MAN mogu mnogo toga da nauče.

I kakve to sad ima veze sa fejsliftom 4 godine starog "clean sheet" modela izbačenog godinu dana nakon preuzimanja firme od strane CAF-a? Hoćeš reći da sam ja upravo sišao s drveta, da mi ni rep još nije otpao te da me iz tog razloga moraš podsećati da sam pre više od jedne decenije na ovoj temi drobio o tom istom Solarisu sve dok Đolasu nije puko film, a Beograd kao za posledicu dobio najbolje autobuse u poslednjih skoro pola veka? Konstruktivna kritika koja nema veze sa prethodnim uspesima nikad nije na odmet, posebno kada se radi o tome navedenom u tvom postu, sa čime se ja svakako slažem. To što kritikujem neke odluke donešene pre nekoliko godina ne znači da smatram kako je Solaris krntija. Daleko bilo.

M.A.N Lion's City 18G (CNG): https://s35.wheelsage.org/format/pictur ... _18g_5.jpg
M.A.N Lion's City 18E (EV): https://www.sustainable-bus.com/wp-cont ... 671286.jpg

Kad smo već kod M.A.N-a šta bi to pomenuti proizvođač trebalo da nauči? Rekao bih da može da uči samo na tuđim greškama. Tako se krov radi. Nije da nisu uprskali donji deo. Obesmislili identitet prevoznika sužavanjem površine namenjene kolor šemi. Ne tako mala greška. Sve ostalo spada u opcije u ponudi: klizna vrata, metalne šipke, čelični nasadni dimnjak. Krov beo, donji paneli crveni i gotova priča. Mogu da traže veće displeje u boji, spoljne kamere, no ništa specijalno.

Sad treba postaviti pitanje ko bi sve dovoljno spustio cenu, da li bi grad uložio više i da li bi Solaris mogao malo da dotera našu verziju (pravio je raznorazne tramvajobuse pa zašto ne bi mogao malo da ispegla taj krov oko harmonike, bolje uklopi panele poput originalne izvedbe).

I najbolji padaju, i to baš kada dostignu vrh. To što imaju istoriju za primer ne znači da ne mogu da zabrljaju. Ako je Solaris toliko toga izmenio na neadekvatan način za samo četiri godine šta li će nas voziti 2030? Ne smem ni da pomislim.
 
Danas je na liniji 50 vozio konvoj od 3 autobusa. Izbegavam 50-cu ali sam par puta primetio da idu dva autobusa jedan iza drugog kako bi zadovoljili potrebu po pitanju kapaciteta pošto zglobovi nisu opcija.
 
Да ли би на 50 могли аутобуси са приколицом?
 
Da. Jedno kratko vreme su imali do desetak zglobova u "Kosmaju", koji su bili tada redovna pojava na 50. Em što su bez problema saobraćali trasom, em što nije bilo gužvi. Čisto, podsećanja radi, nekada su zglobovi pokrivali maltene celu trasu linije 50. Naravno mislim na druge linije koje dele trasu sa linijom 50. Jedino mesto koje može da pravi manjih problema je skretanje iz Braće Jerković na Kružni put. Ustaničku pokrivaju 17 i 31, Vojislava Ilića je pokrivala 29, Braće Jerković pokriva 18, od Pet solitera do Kneza Višeslava je pokrivala 59, dok je od Kneza Višeslava do Banovog brda pokrivala 37.
 
Kako zglob u garaži Kosmaj ?
Da li si nekad bio u Kosmaju ?
Garaža Kosmaj je projektovana i napravljena isključivo za solo vozila. Tu zglobovi ne mogu da se održavaju.

Bio je jednom na 50 MAN SG220 sa Karaburme na probi i ekpresno vraćen u pogon. Krivin ispod transporta je jednstavno preveliko opterećenje za zglobna vozila , mali radijus i velika visinska razlika.

Igore, gde su tri tu je i četvrti . Devedesetih godina nisu mogli nikako da raspetljaju vozić od čeiri Sanosa. Trajalo je godinama.
 
Brate bila je ispomoc, Zemun slao 303, 304, NBGD 1193-1196...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806926#p806926:2k7ryzri je napisao(la):
Žika » 25 Dec 2020 00:02[/url]":2k7ryzri]Kako zglob u garaži Kosmaj ?
Da li si nekad bio u Kosmaju ?
Garaža Kosmaj je projektovana i napravljena isključivo za solo vozila. Tu zglobovi ne mogu da se održavaju.
Ako su drugi koji su pisali ovde za zglobove u Kosmaju, lagali, onda lažem i ja. Ali da su radili kratko na 50, radili su.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806888#p806888:1cbqv2r9 je napisao(la):
Express » Čet Dec 24, 2020 10:36 pm[/url]":1cbqv2r9]
I kakve to sad ima veze sa fejsliftom 4 godine starog "clean sheet" modela izbačenog godinu dana nakon preuzimanja firme od strane CAF-a? Hoćeš reći da sam ja upravo sišao s drveta, da mi ni rep još nije otpao te da me iz tog razloga moraš podsećati da sam pre više od jedne decenije na ovoj temi drobio o tom istom Solarisu sve dok Đolasu nije puko film, a Beograd kao za posledicu dobio najbolje autobuse u poslednjih skoro pola veka? Konstruktivna kritika koja nema veze sa prethodnim uspesima nikad nije na odmet, posebno kada se radi o tome navedenom u tvom postu, sa čime se ja svakako slažem. To što kritikujem neke odluke donešene pre nekoliko godina ne znači da smatram kako je Solaris krntija. Daleko bilo.

M.A.N Lion's City 18G (CNG): https://s35.wheelsage.org/format/pictur ... _18g_5.jpg
M.A.N Lion's City 18E (EV): https://www.sustainable-bus.com/wp-cont ... 671286.jpg

Kad smo već kod M.A.N-a šta bi to pomenuti proizvođač trebalo da nauči? Rekao bih da može da uči samo na tuđim greškama. Tako se krov radi. Nije da nisu uprskali donji deo. Obesmislili identitet prevoznika sužavanjem površine namenjene kolor šemi. Ne tako mala greška. Sve ostalo spada u opcije u ponudi: klizna vrata, metalne šipke, čelični nasadni dimnjak. Krov beo, donji paneli crveni i gotova priča. Mogu da traže veće displeje u boji, spoljne kamere, no ništa specijalno.

Sad treba postaviti pitanje ko bi sve dovoljno spustio cenu, da li bi grad uložio više i da li bi Solaris mogao malo da dotera našu verziju (pravio je raznorazne tramvajobuse pa zašto ne bi mogao malo da ispegla taj krov oko harmonike, bolje uklopi panele poput originalne izvedbe).

I najbolji padaju, i to baš kada dostignu vrh. To što imaju istoriju za primer ne znači da ne mogu da zabrljaju. Ako je Solaris toliko toga izmenio na neadekvatan način za samo četiri godine šta li će nas voziti 2030? Ne smem ni da pomislim.
8286d2d40db017f9575978461f62ca57.jpg


Nisam imao nikakvu lošu nameru, moj post je bio samo dopuna, nadovezivanje na tvoj. Pa ja sam taj koji ti je i lajkovao tu poruku.
Ovo posle što sam napisao, šta je sve Solaris uradio za 20 godina, je bilo više što bi rekli - razmišljanje naglas. Ne replika na tvoje pisanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806889#p806889:3bvk2hyo je napisao(la):
Igor » 24 Дец 2020, 22:36[/url]":3bvk2hyo]Danas je na liniji 50 vozio konvoj od 3 autobusa. Izbegavam 50-cu ali sam par puta primetio da idu dva autobusa jedan iza drugog kako bi zadovoljili potrebu po pitanju kapaciteta pošto zglobovi nisu opcija.
Да се надовежем, поремећај се десио јер није радио ни један једини семафор на раскрсници Устаничке и Војислава Илића око 20:15. Ушао сам у први аутобус који је наишао препун а ми смо га још више напунили и није имала игла где да падне. Чујем од путника да иде други аутобус и сишао сам после Плавог моста. Тај други је био буквално полупразан и скоро сва места за седење су била заузета. Код општине Раковица сам изашао и док сам чекао други аутобус прошла су још 2 аутобуса на 50 скоро празни.
 
Одличан пример зашто је у пракси зглобни аутобус увек боља опција од више солаћа. Људи се увек трпају у прво возило које им наиђе.
 
@Djole Pevcanin

Ne bih rekao da je u pitanju poremećaj pošto sam ja na tri autobusa naišao u 15h a dešavalo se da povremeni sam vidik dva vezana autobusa. Deluje mi kao da im je to praksa i način da rasterete autobuse pošto se kada je velika gužva povećava zadržavanje na stajalištima i samim tim vreme putovanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807012#p807012:6djodogn je napisao(la):
Дошљак » 25 Dec 2020 10:43[/url]":6djodogn]Одличан пример зашто је у пракси зглобни аутобус увек боља опција од више солаћа. Људи се увек трпају у прво возило које им наиђе.
S jedne strane ih i razumem, jer je na nekim linijama postala prava lutrija dočekati autobus. A vrlo često si u situaciji da moraš da doneseš odluku na licu mesta. A ne možeš da budeš siguran da li će za minut da dođe drugi prazan autobus ili ćeš morati da čekaš 30 minuta ako ne uđeš u ovaj pun. Čak ni na BUS PLUS ne možeš da se osloniš. Par puta mi se dešavalo da kada ukucam kod, on mi izbaci da je autobus (nebitno koja je linija) udaljen jednu stanicu, a sa drugih linija po nekoliko stanica, i onda ti autobusi koji su dalje, dođu pre ovog što je jednu stanicu udaljen. A takođe se dešavalo i meni i sestri da aplikacija koja pokazuje gde se fizički nalazi autobus, iz nekog razloga ne može uopšte da se pokrene ili se učita samo mapa, a pozicije autobusa ne može da učita iz ko zna kog razloga. Kad na to nadovežemo i činjenicu da imamo solidan broj ljudi koji nije vičan korišćenju aplikacije i / ili nema običaj da kuca kod sa stajališta...
 
Возић сецсигурно не јавља зато што возачи воле сватове.
Испред првог је можда била рупа од једног или два возила, можда је из ко зна ког ратлога закаснио од старта или на траси...
Сваким следећим минутом гужва мувсе повећава, он се пуни и све дуже задржава у станици, а на траси попут 50, све спорије иде узбрдо. За то време, други иде све брже, јер га стиже, скраћује интервални има све мање путника. Онда га стиже, па се и он успорава, њега стиже следећи.... Траса је тешка и дуга па се брзо нанижу и остали.
Решење је да од старта аковје закашњење, први и други буду убрзани одређени део трасе, или кад се то деси на траси, ако ко из дирекције прати, да возачу са краја да налог да оде испред јер је празан. На таквој линији има много и до возача и возила, па први можда није био у стању да се носи са гужвом.
Много је разлога, али уз више нечијег рада и бољу организацију, може да се реши.
 
Ne vidim ja to kao lošu pojavu pogotovo u slučaju 50-ce gde stvarno jedan solo autobus nije dovoljan.
 
Vrh