Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
@branik Šteta, nekada je ta fabrika proizvodila avione, pa je "spala" na autobuse, a sada ni to. Do samo pre nekoliko godina u Srbiji su postojale tri fabrike autobusa, više ne radi nijedna. Baš je tužno gledati kako se ova zemlja tehnološki srozava.
 
Šteta je, jasno je, ali to je prava slika upravljanja ekonomijom u ovoj zemlji.
Sve tri fabrike su nestale u poslednjem periodu. Došao Mercedes, Sisu... Sve cveta.
A subvencija prljavoj fabrici guma po radnom mestu 74 000evra! Pa zamislite takav stimulans nekoj našoj fabrici. To je isplaćeni minimlac za preko 10 godina. Ikarbusu je država pomagala gašenjem požara, zatrpavanjem finansijskih rupa koje bi u nekom trenu pretile da progutaju fabriku.
Nikada to nije bila sistemska podrška, nikad nije pomagano da unaprede proizvodnju, tehnologiju. Ipak, sami su osvajali, podizali komercijalne kredite da ispune ugovor... Bilo je trapavih pokušaja udomljavanja i svaki se završavao sa više ili nanje štete. U takvim okolnostima vrv bolje nije moglo. Završna obrada i opšti kvalitet bili su rak rana. Zbog svih administrativnih i finansijskih začkoljica, uvek su ugovori ispunjavani navrat-nanos, posebno za kupce koji nisu mnogo marili, poput Gsp.
I sad je tu gde je. Dalje nije moglo. Čiča preorao put.
 
Pa očigledno je da osim samog rukovodstva fabrike ogromnu krivicu snosi država. I to ne samo pod ovom vlašću, već decenijama unazad.

Država je trebalo da traži određeni standard dobavljača, osnovnu kontrolu kvaliteta, da pritom zakonski stimuliše procenat domaćih vozila na tenderima, što se trebalo odnositi i na privatne prevoznike. Umesto da je držala to malo sirotinje "na respiratoru" bolje da je prethodno ponudila "vakcinu" u vidu podrške razvojnih projekata.

Praktično ni privatnici ne bi mogli nabavljati niskobudžetni Ikarbus, Liaz, nego visokobudžetni Ikarbus, Solaris, pri čemu bi bar jedan preostali domaći proizvođač dobio garantovani deo tržišta. Sada šta je tu je, besmisleno je plakati za prosutim mlekom. Ranije je trebalo razmišljati o posledicama.
 
Potpuno se slažem @branik. Ostaje slabašna nada da će Kinezi koji su "otkupili" dug fabrike ipak učiniti nešto. Međutim, kada sam pokušao da istražim šta se dešava sa kompanijom Jin Long, naišao sam na takvu šumu kontradiktornih informacija da se tek tu ne zna ko pije, a ko plaća.

Utisak kojem ne mogu da se otmem jeste da je Srbija u prethodnih osam godina ostala bez sve tri fabrike autobusa, a da je u istom tom periodu dobila fabriku tramvaja u Kragujevcu.

Bila je svojevremeno na RTS ona emisiija "Ipak se okreće" Miodraga Popova. Dakle, ipak se okreće, proizvodnja vozila u Srbiji nije ugašena. Šta više, tramvaji su mnogo kompleksniji produkt od autobusa, a ovi Simensovi iz KG sigurno će biti vrhunskog kvaliteta, sa najboljom završnom obradom...

Jedino, što će ih u srcu Šumadije praviti Nemac. Meni su tim povodom osećanja pomešana: s jedne strane, imati proizvodnju tramvaja u zemlji je velika stvar, ali s druge, toliko tehnološki posrnuti i ostati bez sopstvene industrije aviona, helikoptera, kamiona, buseva, auta, traktora, kombajna...

Realno, tuga.
 
Kad smo kod Kenjaza i Yinlonga, evo na šta sam sad naleteo dok sam guglao malo o njihovim modelima.

Neki retro-futuristički električni autobus. Ako ste mislili da su Rusi operisani od estetike i dizajna, Kenjazi su ih i u tome nadmašili. :laugh:
00219b82471715c15e040a.jpg
 
То су трамваји без жица за линију 1:D (пу-пу далеко било)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803843#p803843:3mg3ya1d je napisao(la):
daors » Sre Dec 16, 2020 5:56 pm[/url]":3mg3ya1d]Potpuno se slažem @branik. Ostaje slabašna nada da će Kinezi koji su "otkupili" dug fabrike ipak učiniti nešto. Međutim, kada sam pokušao da istražim šta se dešava sa kompanijom Jin Long, naišao sam na takvu šumu kontradiktornih informacija da se tek tu ne zna ko pije, a ko plaća.

Utisak kojem ne mogu da se otmem jeste da je Srbija u prethodnih osam godina ostala bez sve tri fabrike autobusa, a da je u istom tom periodu dobila fabriku tramvaja u Kragujevcu.

Bila je svojevremeno na RTS ona emisiija "Ipak se okreće" Miodraga Popova. Dakle, ipak se okreće, proizvodnja vozila u Srbiji nije ugašena. Šta više, tramvaji su mnogo kompleksniji produkt od autobusa, a ovi Simensovi iz KG sigurno će biti vrhunskog kvaliteta, sa najboljom završnom obradom...

Jedino, što će ih u srcu Šumadije praviti Nemac. Meni su tim povodom osećanja pomešana: s jedne strane, imati proizvodnju tramvaja u zemlji je velika stvar, ali s druge, toliko tehnološki posrnuti i ostati bez sopstvene industrije aviona, helikoptera, kamiona, buseva, auta, traktora, kombajna...

Realno, tuga.

Ikarbus je imao bezbroj šansi i sve je prokockao, što zbog rukovodstva što zbog nezainteresovanih radnika. Osim loših niskopodnih oni bukvalno nisu ništa napredovali, sve je bila šminka prastarih i još u ono vreme loših autobusa. Verovatno su se već dogovorili kako da uzmu zemljište koje pripada fabrici i na osnovu toga pogurali fabriku niz ambis. Bilo je tu i loši partnera, privatizacija, pljački i ko zna čega.
Tržište Srbije pa da se ograniči samo na Beograd je dovoljno da fabrika živi.
 
@Bender Rodriguez, ovo je samo jedan od više dizajna. Konkretno to je električna verzija starog autobusa kojeg u Pekingu smatraju legendarnim (nešto kao Lejland u Beogradu)

Kompanija je inače bila pravi hit u Kini, u 2018. je bila među pet najvećih proizvođača autobusa u toj zemlji. Problem je nastao krajem te godine kada su bivši predsednik Upravnog odbora i generalni direktor pobegli u Sjedinjene Države i odneli 175 miliona dolara.

https://ph.news.yahoo.com/china-star-el ... gVjjTCHGUM
 
Na njihovom korporativnom sajtu redovno objavljuju vesti, evo jedne iz polovine novembra ove godine, gde se kaže da su se vratili na ulice Pekinga sa svojim autobusima. Moj utisak je da dizajn modela prati aktuelne standarde u proizvodnji autobusa.

http://www.zhyle.com/en/sohw-11404.html
 
Надстрешница није пала него ју је возач "покупио" ...
 
Ništa čudno, još jedna teza da se u poslednje vreme uleće u stajališta kao formulu da voze. Često mi se dešavalo da prednjim krajem ulete toliko da moram da se sklanjam unazad, inače bi me retrovizor odvalio po glavi...

Pogotovo je zeznuto na uskim stajalištima, gde putnici ne mogu mnogo da se udalje od ivice kolovoza koju retrovizor prešiša poprilično, kad vozač uleti u stanicu.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Ja sam u poslednjih par godina jedno 30 puta bio u situaciji da gledam kako vozilo pristaje u stajalište i u milisekundi bivam ubeđen da će retrovizor nekome otfikariti glavu. Mislim to su oni momenti u sekundi, kad vidite nešto što se odvija u desetinkama i računate ishode pre nego što ste i svesni toga.

Neki nenormalni putnici vole da stoje preblizu ivičnjaku. Ali isto tako i neki nenormalni vozači vole da se zaleću i zanose kad pristaju u stajalište.
Poslednji put je bilo pre dve nedelje, kada vozač trolejbusa u Vasinoj išao toliko blizu ivičnjaku da je retrovizor bio na putanju prema ženi koja je okrenuta leđima a stoji na ivici trotoara. Sad dobro, neko će reći da je ona kriva što stoji tu i ne gleda. Ali kriv je i ovaj ludak koji vidi da mu retrovizor ide ka njenoj glavi a ne brine se. Srećom, ni tad nije došlo do kontakta. Ali se brinem da nije pitanje da li, nego kada će se to desiti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803965#p803965:c9gdgvfx je napisao(la):
daors » Sre Dec 16, 2020 10:16 pm[/url]":c9gdgvfx]@Bender Rodriguez, ovo je samo jedan od više dizajna. Konkretno to je električna verzija starog autobusa kojeg u Pekingu smatraju legendarnim (nešto kao Lejland u Beogradu)
Hvala na dopuni. :kk: Razumem ja da je to retro-futurizam. Ali Kinezi očigledno ne kapiraju da postoje načini na koje se i to realizuje. :mrgreen:
 
Ja sam svedočio jednom situaciji na stanici na Baniji, gde je vozač MAZ-a devojku udario retrovizorom, inače su na tim autobusima prenisko stavljeni retrovizori. Srećom nije vozio brzo, te je devojka prošla bez ikakvih povreda.

Izuzetno opasno, gledam stalno da ne budem blizu ivice, ali često zbog ogromne gužve i uskih stajališta to nije moguće, pa sam više puta ulazio u rizične situacije, gde sam se maltene saginjao da me ne bi odvalio retrovizor.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Mene je jednom 2003 udario nov Japanac na 23 u čelo na Mostaru u smeru ka Vidikovcu. Zavrtelo mi se u glavi, a imao sam i čvorugu. Sve se tako brzo odigralo kao da je na masu ljudi naleteo bik u Pamploni. Od tada se preventivno odvajam od ivičnjaka oko 1m, no ni to ne pomaže obzirom na visinu novijih niskopodnih autobusa.

Nekoliko puta sam imao "bliski sustret autobusake vrste" sa Solarisom i to odaljen od ivičnjaka jer nekad naglo smotaju pa im izleti karoserija preko ivičnjaka prilikom obilaska nepropisno parkiranog automobila (koji čeka nekog iza stajališta). Ni taj jedan metar ti više nije garancija. Nije mi se dogodila slična situacija sa visokim dvestakečevima, čak i kada leže napred usled preopterećenja.

Zato su šinska vozila dobra. Mogu da te udare samo kad iskoče iz šina. :D Automatski metro je najbezbedniji. Voz je iza peronskih vrata, pa možete da se nabijete tik uz platformska. Vreme nailaska treba da odgovara opterećenju tako da ni u vozilu ni u stajalištu ne sme biti toliko velika gužva da ugrožava bezbednost. Jasno je da autobusi ne mogu da glume metro.
 
Higeri su isto jako opasni i pazite se, imaju postavljene retrovizore jako nisko i na okretnici u Vinči se uvek sklonim skroz iza da me ne opali u glavu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804212#p804212:c6ig1c7c je napisao(la):
Express » Čet Dec 17, 2020 3:59 pm[/url]":c6ig1c7c]Mene je jednom 2003 udario nov Japanac na 23 u čelo na Mostaru u smeru ka Vidikovcu. Zavrtelo mi se u glavi, a imao sam i čvorugu. Sve se tako brzo odigralo kao da je na masu ljudi naleteo bik u Pamploni. Od tada se preventivno odvajam od ivičnjaka oko 1m, no ni to ne pomaže obzirom na visinu novijih niskopodnih autobusa.

Nekoliko puta sam imao "bliski sustret autobusake vrste" sa Solarisom i to odaljen od ivičnjaka jer nekad naglo smotaju pa im izleti karoserija preko ivičnjaka prilikom obilaska nepropisno parkiranog automobila (koji čeka nekog iza stajališta). Ni taj jedan metar ti više nije garancija. Nije mi se dogodila slična situacija sa visokim dvestakečevima, čak i kada leže napred usled preopterećenja.

Zato su šinska vozila dobra. Mogu da te udare samo kad iskoče iz šina. :D Automatski metro je najbezbedniji. Voz je iza peronskih vrata, pa možete da se nabijete tik uz platformska. Vreme nailaska treba da odgovara opterećenju tako da ni u vozilu ni u stajalištu ne sme biti toliko velika gužva da ugrožava bezbednost. Jasno je da autobusi ne mogu da glume metro.
Kako je uspeo da te udari ? Pa za stajalište Mostar ne mora ništa da manevriše samo prati ivičnjak, jer je u desnoj krivini.
Zašto peroni na žel.stanicama imaju obeleženu žutu liniju koju putnici ne bi trebalo da pređu kad nije voz tu ? Voz niti moze da manevriše/skreće niti bilo šta? Dok autobus mora da priđe ivičnjaku i da bude udaljen do 25 cm a za to mora da u samom ulazu u stajalište čak i prednjim prepustom pređe preko ivičnjaka/trotoara jer u suprotnom zadnji kraj će biti previše odaljen. E onda nastaju problemi zbog kratkih stajališta gde vozač mora oštije da manevriše ili zbog parkiranih vozila ili zbog trafika, reklama, žardinjera, kanti....
U pravilniku postoji minimalna širina stajališta za putnike a moralo bi da ss uvede i ta žuta linija zbog bezbednosti samih putnika
Istone bi smela da stajališta budu u levim krivinama zbog preglednosti ali za to niko ne mari.
Savet uvek dalje od ivičnjaka ida se prati kretanje autobusa. Ima svega
 
branik":185d7lep je napisao(la):
Zaboravite Ikarbus. Fabriku ne line zidovi, ne čine čak ni mašine, već ljudi. A njih odavno nema. Razišli se tražeći leba i sreće. 4
Video sam ispred ulaza u Ikarbus stoji 3443, ne znam sta ce tamo

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
Pitanje za forumase.Postoji li neko vozilo na svetu koje je izmedju ik107 i ovih mercedesovih kombija sto ide na linijama kao 24,310...

Ovi kombiji su premali za onoliko narod da se uguraju u njih,a pitanje je dal bi nesto kao ik 107 bilo isplativo privatnicima.
 
Има сигурно неких азијских канти. А да је било памети, индиректно, условима конкурса би се условило да приватници набављају Ик 107. Нажалост сада је касно за то.
 
Imate, na primer, solarisov model Urbino 8.9LE. Kako mu i oznaka kaže, dužine je malo ispod 9 metara, a širine 240cm, što će reći 15cm uži u proseku od standardnih solo autobusa. Imao je i MAN midibuse u ponudi ranije, a dal ih i dalje ima to ne bih znao. Mercedesov Citaro K od 10.5m je opet preblizu standardnom solo autobusu, iako ima kraće međusovinsko rastojanje, ali nije ništa uži od onog dužine 12m. Italijani su uglavnom imali široku ponudu midi, a i minibusa, koji nisu samo karoserije na kombi šasijama, već standardni autobusi sa motorom u zadnjem prepustu. Kod njih naravno postoji i velika potreba za takvim tipom vozila.
 
Vrh